Οι προτάσεις για να αποσυμφορηθεί το κυκλοφοριακό της Θεσσαλονίκης
Μετά τις σημερινές συσκέψεις αποφασίστηκε να προχωρήσουν οι αρμόδιοι φορείς στις ακόλουθες παρεμβάσεις
Μετά τις σημερινές συσκέψεις αποφασίστηκε να προχωρήσουν οι αρμόδιοι φορείς στις ακόλουθες παρεμβάσεις για την αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης.
ΔΕΚΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΥΜΦΟΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟΥ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Διευρυμένη συνεδρίαση του Συντονιστικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης για το Fly Over
παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα
και του Υπουργού Εσωτερικών Θεόδωρου Λιβάνιου
Δέκα παρεμβάσεις που διευκολύνουν την καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων και βελτιώνουν τις κυκλοφοριακές συνθήκες που επικρατούν στην πόλη, λόγω των εργασιών κατασκευής του Fly Over, συζητήθηκαν στην διευρυμένη συνεδρίαση του Συντονιστικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης που συγκάλεσε ο Υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης) Κωνσταντίνος Π. Γκιουλέκας στο ΥΜΑΘ, παρουσία του Υπουργού Εσωτερικών Θεόδωρου Λιβάνιου, του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σταϊκούρα, του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών Νίκου Ταχιάου και της Γενικής Γραμματέως Μεταφορών Δέσποινας Παληαρούτα, σήμερα Τρίτη, 27 Αυγούστου 2024.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας επισκέφθηκε για δεύτερη φορά την Θεσσαλονίκη, σε διάστημα περίπου ενός μήνα, για να συμμετάσχει στο Συντονιστικό Συμβούλιο, που πραγματοποιήθηκε στο Διοικητήριο της Θεσσαλονίκης από τις 10 Ιουλίου 2024 έως σήμερα.
Οι δέκα παρεμβάσεις που συζητήθηκαν από όλους τους φορείς που συμμετέχουν στο Συντονιστικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης για το Fly Over είναι:
1)Η χρήση “έξυπνης” εφαρμογής στα κινητά τηλέφωνα, από το φθινόπωρο, ώστε όλοι οι Θεσσαλονικείς να έχουν την δυνατότητα να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο την κυκλοφοριακή κατάσταση που επικρατεί στις οδούς της πόλης και να επιλέγουν την διαδρομή που τους εξυπηρετεί για να φτάσουν στον προορισμό τους. Παράλληλα, φωτεινές οδοσημάνσεις θα ενημερώνουν τους οδηγούς για την κατάσταση της κυκλοφορίας στην Θεσσαλονίκη.
2) Η εξασφάλιση εκατοντάδων θέσεων πρόσκαιρης στάθμευσης σε χώρους φορέων της Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ, ΟΛΘ και σε χώρους άλλων φορέων). Στους χώρους που θα διαμορφωθούν θα τηρείται συγκεκριμένο ωράριο.
3) Η ενίσχυση των δρομολογίων του ΟΑΣΘ, με κατεύθυνση το κέντρο της Θεσσαλονίκης. Το σχέδιο κυκλικής κυκλοφορίας του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (Ο.Σ.Ε.Θ.) θα προβλέπει την επιβίβαση πολιτών από τους χώρους πρόσκαιρης στάθμευσης των αυτοκινήτων και την αποβίβασή τους σε κεντρικά σημεία της Θεσσαλονίκης.
4)Η αυστηρή επιτήρηση των οριοθετημένων χώρων φορτοεκφορτώσεων ώστε η τροφοδοσία των καταστημάτων να γίνεται αποκλειστικά σε αυτούς και όχι σε οποιοδήποτε άλλο σημείο και ο διαρκής έλεγχος, προκειμένου στις συγκεκριμένες θέσεις να μην σταθμεύουν επιβατικά αυτοκίνητα.
5)Η σύσταση για νυχτερινή αποκομιδή απορριμμάτων στους Δήμους του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης για να περιοριστεί η κυκλοφορία των απορριμματοφόρων τις ώρες αυξημένης κίνησης.
6)Η επανατοποθέτηση σειράς από εύκαμπτα πασαλάκια σε κεντρικές οδικές αρτηρίες για να αποτραπεί η παράνομη στάθμευση αυτοκινήτων. Σε ευαίσθητα σημεία οδικών δικτύων της Θεσσαλονίκης θα εγκατασταθούν και ηλεκτρονικοί αισθητήρες που θα ενημερώνουν την Τροχαία.
7)Η δημιουργία διόδων διαφυγής, ώστε σε περίπτωση εκτάκτου συμβάντος να γίνεται εκτροπή της κυκλοφορίας των οχημάτων, όπως ορίζεται και στον Κανονισμό Μελετών του έργου, ο οποίος έχει εγκριθεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Σημειώνεται ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σε συνεργασία και με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, προχώρησε και σε εργασίες κατασκευής οδικού τμήματος μέσω του στρατοπέδου Καρατάσιου για την διέλευση ασθενοφόρων και οχημάτων εκτάκτου ανάγκης. Οι εν λόγω εργασίες ολοκληρώθηκαν περί τα τέλη Ιουλίου 2024.
8)Η τοποθέτηση τριών μεγάλων δεξαμενών νερού, 100 λίτρων η κάθε μια, που θα χρησιμοποιούνται από την Πυροσβεστική Υπηρεσία για την άντληση ύδατος σε περίπτωση αντιμετώπισης εκτάκτων περιστατικών αποκλειστικά και μόνο για την περιφερειακή οδό και το εργοτάξιο.
9)Η διάθεση τεσσάρων γερανοφόρων οχημάτων και δυο οχημάτων οδικής βοήθειας από την Εγνατία Οδό, που έχει την ευθύνη διαχείρισης της κυκλοφορίας στην περιφερειακή οδό, τα οποία προστίθενται στα, ήδη, υπάρχοντα της ΕΛ.ΑΣ. Θα σταθμεύουν κατά μήκος του περιφερειακού για να απομακρύνουν άμεσα οποιοδήποτε όχημα ακινητοποιηθεί εντός της περιφερειακής οδού.
10) Η διάθεση αυτοκινήτων-βαν και μοτοσυκλετών από την Εγνατία Οδό που θα σταθμεύουν στην περιφερειακή οδό και θα σπεύδουν για την αποκατάσταση της κυκλοφορίας και του οδοστρώματος (καθαρισμός από καύσιμα, λάδια κλπ) σε περίπτωση ατυχήματος, προκειμένου ο δρόμος να αποδίδεται στην κυκλοφορία χωρίς χρονοτριβή.
Στις 19 Ιουλίου 2024 εγκρίθηκε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η ανάληψη πολυετούς υποχρέωσης της Εγνατία Οδός Α.Ε. για τα έτη 2024-2025 και εν συνεχεία στις 01 Αυγούστου 2024 υπεγράφη από την Εγνατία Οδός Α.Ε. η 1η Συμπληρωματική Σύμβαση Εργασιών του έργου “Εγνατία Οδός: Λειτουργία και Συντήρηση του Αυτοκινητοδρόμου στον Ανατολικό τομέα και στους Κάθετους Άξονες Α1, Α25 & Α23 (2023-2025)”, προϋπολογισμού 22,85 εκ. ευρώ (με ΦΠΑ), όπου και περιλαμβάνονται οι εν λόγω αναθέσεις στην ανάδοχο Κοινοπραξία.
Στην διευρυμένη συνεδρίαση του Συντονιστικού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης για το Fly Over συμμετείχαν και πήραν τον λόγο εκπρόσωποι των φορέων της πόλης (Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, Κ.Ε.Δ.Ε., Π.Ε.Δ. Κ. Μακεδονίας, Δήμαρχοι του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, Τροχαία Θεσσαλονίκης, Επιμελητήρια της Θεσσαλονίκης, Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, Ο.Α.Σ.Θ., Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (Ο.Σ.Ε.Θ.), Εγνατία Οδός, Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος/Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας, ΔΕΘ-Helexpo, ΦΟ.Δ.Σ.Α., Ο.Λ.Θ., Ε.Κ.Α.Β., Ινστιτούτο Μεταφορών (ΙΜΕΤ), Ταξί Θεσσαλονίκης και της κατασκευάστριας εταιρείας. Οι εκπρόσωποι της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας απουσίαζαν για υπηρεσιακούς λόγους.