Παρέμβαση ΚΚΕ για το Μετρό Θεσσαλονίκης: «Εγείρονται πολλά ερωτήματα για την ασφαλή λειτουργία»
Καταθέτει ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών
Σε κοινοβουλευτική παρέμβαση προχωρά το ΚΚΕ σχετικά με το Μετρό Θεσσαλονίκης καταθέτοντας ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών με θέμα την ασφαλή λειτουργία του.
Αναλυτικά η ερώτηση που καταθέτουν οι βουλευτές του ΚΚΕ, κ. Δελής και Στολτίδης.
Η κατάσταση στις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης είναι ιδιαίτερα βεβαρυμμένη εδώ και χρόνια, με την κατάσταση να χειροτερεύει με την έναρξη των εργασιών για την κατασκευή του Flyover. Οι πολίτες της πόλης δικαίως είναι αγανακτισμένοι με την κατάσταση που επικρατεί στην πόλη και με τις διαχρονικές παλινωδίες όλων των κυβερνήσεων αναφορικά με το Μετρό Θεσσαλονίκης, με τις ημερομηνίες παράδοσης να γίνονται λάστιχο ειδικότερα τα τελευταία 6 χρόνια της κατασκευής, όπου τόσο η προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, όσο και η σημερινή της ΝΔ έχουν μεταβάλει ούτε μία ούτε δύο αλλά πέντε φορές τον ορίζοντα ολοκλήρωσης του έργου.
Με την ανακοίνωση της έναρξης της λειτουργίας του Μετρό και μετά το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη εγείρονται πολλά ερωτήματα όσον αφορά την ασφαλή λειτουργία της υποδομής τόσο για το επιβατικό κοινό όσο και για τους εργαζόμενους. Δεκάδες δημοσιεύματα στον τύπο μιλούν για παραλείψεις και καθυστερήσεις που πηγαίνουν να μπουν κάτω από το χαλί προκειμένου να υλοποιήσει τη δέσμευση της η κυβέρνηση για παράδοση του Μετρό Θεσσαλονίκης στις 30 Νοεμβρίου διακινδυνεύοντας την ασφάλεια του επιβατικού κοινού.
Ειδικότερα:
Ο διευθύνων σύμβουλος της «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.» κ. Κουρέτας σε συνέντευξη του σε ραδιοφωνικό σταθμό αναιρεί ουσιαστικά τις δηλώσεις του πρώην προέδρου της «Ελληνικό Μετρό Α.Ε.» κ. Ταχιάου που στο παρελθόν (σ.σ. τον Μάιο του 2020 στο ΑΠΕ-ΜΠΕ) μιλούσε για δοκιμαστικά δρομολόγια διάρκειας 18 μηνών.
Καθόσον είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε ουσιαστικές δοκιμές του στόλου δεν έχουν γίνει όλα αυτά τα χρόνια παρά μόνον δοκιμές μεμονωμένων συρμών, που σε καμία των περιπτώσεων δε συνιστούν δοκιμαστικά δρομολόγια. Με αποτέλεσμα να εγείρονται ερωτηματικά, για το εάν η διαδικασία που ακολουθείται είναι εναρμονισμένη με τα διεθνή πρότυπα ασφαλείας.
Σε πρόσφατο ρεπορτάζ του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΙ στο Μετρό Θεσσαλονίκης εμφανίζονται στο κέντρο ελέγχου όλοι οι συρμοί με κόκκινη σήμανση πάνω στο αναγνωριστικό τους γεγονός που υποδηλώνει μεγάλο σφάλμα (major fault). Και αναρωτιόμαστε πώς γίνεται τα περίφημα δοκιμαστικά δρομολόγια να γίνονται σε συρμούς με σφάλματα και όχι σε μία υγιή κατάσταση 2 μόλις μήνες πριν την ανακοινωμένη από την κυβέρνηση λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Το πολυδιαφημισμένο σύστημα αυτόματου χειρισμού των συρμών ATS, όπως επίσης και άλλα κρίσιμα συστήματα ασφαλείας και λειτουργίας όπως το CBACS, το κεντρικό σύστημα διαχείρισης του εξοπλισμού των σταθμών και το CBACS-Safeτο σύστημα διαχείρισης σεναρίων πυρκαγιάς, το σύστημα ACCESS-Intrusion έχουν αυτή τη στιγμή αρκετά προβλήματα, τα οποία είναι αδύνατον να επιλυθούν από την κοινοπραξία κατασκευής και να γίνουν επαρκείς δοκιμές μέσα στους 2 μήνες που απομένουν από την ανακοινωμένη ημερομηνία λειτουργίας. Συνεπώς για ακόμη μία φορά ακολουθείται από την κυβέρνηση η τακτική του «πάμε και όπου βγει».
Όσων αφορά την εταιρεία που έχει αναλάβει τη λειτουργία και συντήρηση του συστήματος, γεννιέται ένα εύλογο ερώτημα. Σε ποιες συνθήκες έχει εκπαιδευτεί το προσωπικό της εταιρείας εφόσον τρέχουν παράλληλα κατασκευή, δοκιμές και εκπαιδεύσεις προσωπικού; Πως είναι δυνατόν να εκπαιδεύονται επαρκώς εργαζόμενοι σε ένα σύστημα που αυτή τη στιγμή δεν είναι πλήρως λειτουργικό;
Με βάση τα παραπάνω ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός, τι άμεσα μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση ώστε:
– Να ολοκληρωθούν όλες οι απαραίτητες δοκιμές ασφάλειας και λειτουργικότητας όλων των συστημάτων του Μετρό Θεσσαλονίκης πριν την παράδοση και θέση σε λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης.
– Να εξασφαλιστεί η επαρκής εκπαίδευση και κατάρτιση του προσωπικού της εταιρείας λειτουργίας σε πραγματικές συνθήκες.
Οι Βουλευτές Δελής Γιάννης Στολτίδης Λεωνίδας