ΠΟΕ – ΟΤΑ: Καταγγέλλει σχέσεις διαπλοκής με εργολάβους πίσω από την ιδιωτικοποίηση της καθαριότητας στο δήμο Θεσσαλονίκης

Οι εργαζόμενοι προειδοποιούν με κινητοποιήσεις και καλούν τον Στ. Αγγελούδη να αποσύρει τα σχέδια ιδιωτικοποίησης

Φίλιππος Δεργιαδές
ποε-οτα-καταγγέλλει-σχέσεις-διαπλο-1211363
Φίλιππος Δεργιαδές

Φαινόμενα και σχέσεις διαπλοκής μεταξύ κυβέρνησης, δήμου Θεσσαλονίκης και ιδιωτών εργολάβων που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της αποκομιδής απορριμμάτων, βλέπουν στελέχη της ΠΟΕ-ΟΤΑ πίσω από τη γενναία χρηματοδότηση που έλαβε ο δήμος Θεσσαλονίκης, από την κυβέρνηση, την περασμένη άνοιξη.

Όπως αναφέρθηκε σήμερα το μεσημέρι σε συνέντευξη Τύπου, στην αίθουσα Νερού στο δημαρχιακό μέγαρο, της ΠΟΕ – ΟΤΑ και του Συλλόγου Εργαζομένων Δήμου Θεσσαλονίκης, με θέμα την ιδιωτικοποίηση τομέων της υπηρεσίας καθαριότητας του δήμου Θεσσαλονίκης, η επιχορήγηση των 13 εκατομμυρίων που έλαβε η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης, είχε συγκεκριμένες στοχεύσεις προκειμένου να ενισχυθεί η παρουσία των ιδιωτών στον τομέα της καθαριότητας.

Σύμφωνα με όσα επισήμανε ο γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων ΟΤΑ Γιάννης Τσούνης, πληροφορίες αναφέρουν ότι η κυβέρνηση επιχορήγησε το δήμο Θεσσαλονίκης κατόπιν συμφωνίας,  προκειμένου το μεγαλύτερο μέρος αυτών των χρημάτων να κατευθυνθεί στα ταμεία ιδιωτών εργολάβων, που θα αναλάβουν συγκεκριμένους τομείς της καθαριότητας.

«Δεν γνωρίζουμε αν υπήρξε εκβιασμός από την κυβέρνηση, αλλά ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης θα πρέπει να πάρει θέση γι αυτό το ζήτημα» σχολίασε ο γραμματέας της ΠΟΕ – ΟΤΑ, η οποία μαζί με το Σύλλογο Εργαζομένων του Δήμου Θεσσαλονίκης, καλούν το διοίκηση του δήμου να μη προχωρήσει τις διαδικασίες ιδιωτικοποίησης και προειδοποιούν με κινητοποιήσεις ενώ όπως ανέφεραν ήδη προσέφυγαν κατά της ιδιωτικοποίησης στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση, καταθέτοντας προσφυγή 18 σελίδων.

Να θυμίσουμε ότι ο δήμος Θεσσαλονίκης είχε ζητήσει από την κυβέρνηση έκτακτη επιχορήγηση για τον τομέα της καθαριότητας, προκειμένου να προχωρήσει στην νυχτερινή αποκομιδή των απορριμμάτων και γενικά να ενισχύσει την υπηρεσία καθαριότητας, προκειμένου να υπάρξει ανακούφιση του κυκλοφοριακού από τις επιπτώσεις του Fly Over. Πράγματι η κυβέρνηση ενέκρινε την έκτακτη χρηματοδότηση και την προώθησε μέσω τροπολογίας στη Βουλή που κατατέθηκε στις 29 Μαρτίου.

Από τα 13 εκατομμύρια τα 5 περίπου εκατομμύρια θα χρησιμοποιηθούν για την χρηματοδότηση της νυχτερινής αποκομιδής και τα υπόλοιπα περίπου 8,2 εκατομμύρια ευρώ για την ενίσχυση τομέων της καθαριότητας, στους οποίους ο δήμος Θεσσαλονίκης, κατά τη διοίκηση αντιμετωπίζει προβλήματα και ελλείψεις σε οχήματα και μηχανολογικό εξοπλισμό.

Σ αυτό το πλαίσιο στο τέλος Ιουλίου η Δημοτική Επιτροπή του δήμου Θεσσαλονίκης αποφάσισε την ανάθεση μέσω διαγωνισμών την ιδιωτικοποίηση εργασιών της υπηρεσίας καθαριότητας. Οι συμβάσεις θα έχουν διάρκεια 4 χρόνια και έχει προϋπολογισμό 8.220.000 ευρώ. Σύμφωνα με την έκθεση σκοπιμότητας η ιδιωτικοποίηση αφορά σε 3 αντικείμενα υπηρεσιών:

α) το μηχανοκίνητο σάρωμα των οδών. Θα χρησιμοποιηθούν από την ιδιωτική εταιρία 6 σάρωθρα και 6 χειριστές. Προϋπολογισμός 4.357.779,68 ευρώ.

β) Το πλύσιμο κάδων για 60 μέρες ανά έτος. Θα χρησιμοποιηθούν 2 καδοπλυντήρια, 1 οδηγός και ένας εργάτης. Προϋπολογισμός 350.236,92 ευρώ.

γ) Συλλογή και μεταφορά ογκωδών αντικειμένων. Προϋπολογισμός 3.511.983,40 ευρώ. Θα χρησιμοποιηθούν 4 φορτηγά, 4 οδηγοί και 4 εργάτες.

Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι θεωρούν λεόντεια και υπέρ των ιδιωτών αυτή την σύμβαση καθώς αφορά συνολικά 12 οχήματα – μηχανήματα καθαριότητας και 18 εργαζόμενους που θα χρησιμοποιηθούν από τις ιδιωτικές εταιρίες, με προϋπολογισμό για 4 χρόνια, 8.220.000 ευρώ.

ΠΟΕ ΟΤΑ –ΣΕΔΘ: Θα πάμε σε κινητοποιήσεις

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξη Τύπου οι διοικήσεις της ΠΟΕ ΟΤΑ και του Συλλόγου Εργαζομένων στο δήμο Θεσσαλονίκης, κάλεσαν το δήμο Θεσσαλονίκης να μη προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση αλλά να αξιοποιήσει με νέο προγραμματισμό τους 1000 εργαζόμενους, μόνιμους και συμβασιούχους, της υπηρεσίας καθαριότητας, αλλά και τον εξοπ0λισμό που υπάρχει σε οχήματα και μηχανήματα.

Όπως υποστήριξαν ο δήμος Θεσσαλονίκης διαθέτει όλα τα μέσα να καθαρίσει επαρκώς την πόλη αλλά επιλέγει να ακολουθήσει την κυβερνητική πολιτική εξυπηρετώντας των νεοφιλελεύθερο αφήγημα της κεντρικής κυβέρνησης.

Ο πρόεδρος της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΟΕ – ΟΤΑ, Νίκος Τράκας αφού δήλωσε αντίθετος στην ιδιωτικοποίηση και κάλεσε τον δήμο Θεσσαλονίκης να ματαιώσει τη διαδικασία ανάθεσης και να προσέλθει σε διάλογος με τα σωματεία και προειδοποίησε με κινητοποιήσεις.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του ΣΕΔΘ, Κώστας Φουντούκης, ανέφερε πως ο σύλλογος εργαζομένων έχει ήδη προσφύγει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας – Θράκης και ξεκαθάρισε πως αν η διοίκηση επιμένει οι εργαζόμενοι είναι υποχρεωμένοι να αντιδράσουν, τονίζοντας ότι ο δήμος Θεσσαλονίκης διαθέτει επαρκές και έμπειρο προσωπικό όπως και τον απαραίτητο εξοπλσιμό για να φέρει σε πέρας τις ανάγκες της πόλης για καθαριότητα. Όπως είπε “μόνο με τη σωστή αξιολόγηση και  εκμετάλλευση του ανθρώπινου δυναμικού του Δήμου, με επιπλέον προσλήψεις προσωπικού, έστω και των προγραμμάτων του ΟΑΕΔ 55-67  και τεχνοκρατική αξιοποίηση των μηχανικών μέσων και λειτουργιών, μπορούμε  να έχουμε αποτέλεσμα στην πόλη! Κανένας ιδιώτης δεν μπορεί να αφήσει ουσιαστικό παραγωγικό αποτύπωμα.  Ο   Σ.Ε.Δ.Θ. δεν θα κάνει καμία έκπτωση σε απώλεια θέσεων εργασίας και αρμοδιοτήτων που τις ασκούμε ήδη με επιτυχία! Και θα παλέψουμε για αυτό. Παρόλα αυτά, εμείς  είμαστε ανοιχτοί σε κάθε εποικοδομητική κουβέντα και  προσπάθεια για το καλό και συμφέρον της πόλης”.

Σύμφωνα με στοιχεία που παρέθεσαν ο δήμος Θεσσαλονίκης, στην  υπηρεσία καθαριότητας διαθέτει, 252 οδηγούς, 670 εργάτες καθαριότητας εξωτερικών χώρων, 26 χειριστές μηχανημάτων έργου, 17 συνοδούς απορριμματοφόρων, 39 εργάτες γενικών καθηκόντων ενώ μέσα στο 2025 θα ενισχυθεί με νέο μηχανολογικό εξοπλισμό μέσα από το πρόγραμμα «Φιλόδημος».

Σε ότι αφορά τον εξοπλισμό, οι εργαζόμενοι αναφέρουν πως :

-Εδώ και πάνω από 1 χρόνο στον δήμο έχουν παραχωρηθεί 4 απορριμματοφόρα για τη συλλογή του καφέ κάδου και χιλιάδες καφέ κάδοι, στέκονται στο αμαξοστάσιο και τις αποθήκες.

-Εδώ και μήνες έχει γίνει η προμήθεια 3 καινούργιων καδοπλυντηρίων που δεν χρησιμοποιούνται.

-Ο δήμος διαθέτει 15 υδροφόρες για το πλύσιμο των δρόμων.

-Εντός του 2024 αναμένεται η προμήθεια 23 καινούργιων ηλεκτροκίνητων οχημάτων από πρόγραμμα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Από αυτά τα 4 είναι σάρωθρα για το μηχανικό σάρωμα οδών και τα 5 οχήματα για το πλύσιμο των οδών.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα