Πώς μπορούν να κατασκευαστούν ράμπες αναπήρων σε όλη τη Θεσσαλονίκη;
Πολλές φορές η ράμπα μπορεί να είναι τέλεια σχεδιασμένη, αλλά η τοποθέτηση της να είναι σε λάθος σημείο και να μην εξυπηρετεί την προσπέλαση
Τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να κατασκευαστούν στον δήμο Θεσσαλονίκης πολλές ράμπες για Άτομα με Αναπηρία και να είναι όλες χρήσιμες, προτείνει στη διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης, η Κοινοτική Σύμβουλος με τη δημοτική παράταξη «Θεσσαλονίκη Για Όλους», στο Ε’ Κοινοτικό Διαμέρισμα, Αναστασία Αστερίου.
Όπως εξηγεί η ίδια, η διεκπεραίωση των κατασκευών από τα συνεργεία για την κατασκευή των ραμπών δεν επιβλέπεται, οπότε τα σχέδια των μηχανικών δεν ανταποκρίνονται στην τελική κατασκευή. Πολλές φορές η ράμπα μπορεί να είναι τέλεια σχεδιασμένη, αλλά η τοποθέτηση της να είναι σε λάθος σημείο και να μην εξυπηρετεί την προσπέλαση.
Προκειμένου να αποφευχθούν κακοτεχνίες κατά τις κατασκευές, η Αναστασία Αστερίου προτείνει τα εξής:
-Ρήτρες στα συμβόλαια- συμφωνητικά του δήμου Θεσσαλονίκης με την κατασκευαστική εταιρεία. Στην περίπτωση που ο δήμος Θεσσαλονίκης είναι δεσμευμένος με μια κατασκευαστική και θέλει να συνεχίσει την υπάρχουσα συνεργασία του, μπορεί να ζητήσει από αυτήν να θέσει μία ανάλογη ρήτρα στον εργολάβο κατασκευών που θα αναλάβει την εκτέλεση του έργου.
-Εθελοντές επίβλεψης των κατασκευών – Υιοθέτηση ράμπας. Ο κάθε εθελοντής αναλαμβάνει μία ή και περισσότερες ράμπες. Κατά την διάρκεια των κατασκευών οι εθελοντές θα μπορούν να επικοινωνούν με τους ειδικούς για οποιαδήποτε πληροφορία χρειάζονται και να τους ενημερώνουν στέλνοντας βίντεο και φωτογραφίες.
Επιπλέον, η κα Αστερίου προτείνει στον δήμο Θεσσαλονίκης την κατασκευή ειδικών διαδρομών για άτομα με οπτική αναπηρία. Σύμφωνα με τα όσα εξηγεί, εντοπίζονται στη Θεσσαλονίκη αρκετές διαδρομές που οδηγούν κατευθείαν σε κολώνες και περίπτερα. Μάλιστα, προσθέτει πως είναι συχνό το φαινόμενο της κατάληψης των ειδικών διαδρομών από παράνομα παρκαρισμένα στο μηχανάκια, σακούλες με σκουπίδια και κάδους. Μονόδρομος για την επίλυση αυτού του προβλήματος είναι να εφαρμοστεί ο νόμος που προβλέπει την επιβολή προστίμων στους παραβάτες.
Μέσα από την πρότασή της, η κα. Αστερίου αναδεικνύει τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ΑμεΑ κατά τις μετακινήσεις τους με ειδικά οχήματα. Το κόστος μετακίνησης με τα λευκά ταξί είναι ιδιαίτερα υψηλό, το να βρει θέση ένα ΑμεΑ στα ειδικά λεωφορεία του ΟΑΣΘ είναι πολύ δύσκολο και παράλληλα παρατηρείται έλλειψη συνεργασίας από ορισμένους οδηγούς του ΟΑΣΘ στα κοινά λεωφορεία. Η δυσκολία των ΑμεΑ στην προσπέλαση της πόλης είναι και η βασική αιτία για την οποία προτιμούν να παραμένουν στα σπίτια τους. Αυτό θα πρέπει να είναι το επόμενο θέμα προς επίλυση από τον δήμο Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εκδόθηκε, «ήδη από την προεκλογική περίοδο, η δημοτική παράταξη «Θεσσαλονίκη Για Όλους» με επικεφαλής τον Σπύρο Πέγκα, απέδειξε ότι έχει βάλει ψηλά στην ατζέντα της το ζήτημα της συμπερίληψης και της ισότιμης προσβασιμότητας των Ατόμων με Αναπηρία σε όλους τους χώρους. Οι ράμπες αναπηρίες δεν εξυπηρετούν μόνο τα ΑμεΑ αλλά και ηλικιωμένους, γονείς με μωρά σε καροτσάκια, μικρούς μαθητές με τροχήλατες τσάντες ακόμα και άτομα που χρησιμοποιούν καροτσάκια για τη λαϊκή αγορά.
Είναι χρέος της διοίκησης του δήμου Θεσσαλονίκης να ενσκήψει πάνω στα ζητήματα που αφορούν στα Άτομα με Αναπηρία, προκειμένου όλες και όλοι να αντιμετωπίζονται ισότιμα στην πόλη μας».