Πρόεδρος του ΟΑΣΘ: Λόγω πανδημίας δεν έχουμε σχεδόν καθόλου έσοδα

Η κίνηση έχει μειωθεί δραματικά. Τα έσοδα μας είναι κοντά στο 25%

Φίλιππος Δεργιαδές
πρόεδρος-του-οασθ-λόγω-πανδημίας-δεν-έ-812134
Φίλιππος Δεργιαδές

Αισιόδοξος για την πορεία και εξέλιξη των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, δηλώνει ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Γιώργος Σκόδρας. Όπως τόνισε το απόγευμα, σε συνάντηση που είχε με τους δημοσιογράφους της πόλης, «δεν λύσαμε όλα τα προβλήματα αλλά ακόμα και σε μία περίοδο  χωρίς σχεδόν έσοδα, ο Οργανισμός θα εξορθολογήσει τις λειτουργίες του με εφικτό στόχο να έχει συνολικά 550 λεωφορεία στους δρόμους της πόλης και του νομού».

Αναφερόμενος στα του κορονοϊού, ανέφερε πως η πανδημία έχει κοστίσει ακριβά στα έσοδα του ΟΑΣΘ. «Δεν έχουμε σχεδόν καθόλου έσοδα. Η κίνηση έχει μειωθεί δραματικά. Τα έσοδα μας είναι κοντά στο 25% που σημαίνει πως έχουμε έσοδα μηνιαίως κοντά στο 1 εκατομμύριο όταν τα συνολικά έξοδα του Οργανισμού αγγίζουν τα 8-9 εκατομμύρια τον μήνα». Σχετικά με το ενδεχόμενο αποκρατικοποίησης, απέφυγε επιμελώς να μιλήσει, τονίζοντας πως είναι θέμα κεντρικής πολιτικής. «Αυτές τις ερωτήσεις στον αρμόδιο υπουργό» είπε, τονίζοντας παράλληλα πως «δύσκολα αλλάζουν τα πράγματα».

Ειδικά για την πανδημία, είπε πως ο ΟΑΣΘ πέρα από απολυμάνσεις στα λεωφορεία και συστάσεις στους επιβάτες δεν μπορεί να επιβάλει μέτρα ενώ για τους ανεμβολίαστους υπαλλήλους του Οργανισμού, ανέφερε πως υπάρχει ένα ποσοστό κοντά στα ποσοστά του γενικού πληθυσμού, δηλαδή 40% που παραμένει ανεμβολίαστο.

Σχετικά με τον στόλο του ΟΑΣΘ, σημείωσε πως ο ΟΑΣΘ διαθέτει συνολικά 600 λεωφορεία, από τα οποία μόλις 150-200 λεωφορεία είναι αξιοποιήσιμα. Από τα υπόλοιπα τα 230 έχουν τεθεί οριστικά εκτός λειτουργίας και έχουν κατατεθεί και οι πινακίδες τους, ενώ άλλα 200 αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα. «Έχουμε λεωφορεία 10-12 ετών που δεν έχουν συντηρηθεί ποτέ σωστά και δεν μπορούν να επισκευαστούν, υπάρχουν 136 λεωφορεία με ρήγματα στο σασί, όμως όλα τα παλιά λεωφορεία θα τα αξιοποιήσουμε ως ανταλλακτικά και ήδη έχουμε νοικιάσει και τον απαραίτητο χώρο με ενοίκιο 30.000 ετησίως» σημείωσε και ανέφερε πως για 150 με 200 λεωφορεία θα γίνει προσπάθεια να ανασκευαστούν πλήρως σε όλα τα επίπεδα.

Όπως είπε αυτή τη στιγμή ο ΟΑΣΘ έχει δυναμικό 400 λεωφορείων για μέσα στην πόλη και 120 λεωφορείων για τις περιοχές γύρω από την πόλη, εκ των οποίων τα 260 είναι μισθωμένα, ενώ εντός του Σεπτεμβρίου ο Οργανισμός θα μισθώσει άλλα 80 λεωφορεία νέας τεχνολογίας. Όπως είπε, «δεν πάμε σε αγορά διότι η παράδοση νέων λεωφορείων μπορεί να αργήσει μέχρι και 3 χρόνια ενώ η μίσθωση προσφέρει άμεσες λύσεις». Ανέφερε ότι σε 1,1,5 χρόνο θα τρέξει ο μεγάλος διαγωνισμός του υπουργείου για την προμήθεια λεωφορείων για τις αστικές συγκοινωνίες ενώ σύντομα θα διενεργηθεί και ο διαγωνισμός για τον ανάδοχο που θα αναλάβει την ανακατασκευή και διετή συντήρηση των 49 λεωφορείων που μίσθωσε ο δήμος Θεσσαλονίκης.

Σχετικά δε με τα ενοίκια που χρωστά ο ΟΑΣΘ, είπε πως όσα ακούγονται είναι υπερβολές και πως τα χρέη δεν ξεπερνούν τα 2-3 εκατομμύρια. Να σημειωθεί πως η σημερινή συνάντηση με τους δημοσιογράφους, όλως τυχαίως, συνέπεσε με τα γενέθλια του κ. Σκόδρα, αλλά ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ απέφυγε να αποκαλύψει την ηλικία του. Ωστόσο αποκάλυψε την ηλικία του ΟΑΣΘ, λέγοντας πως φέτος κλείνει 65 χρόνια λειτουργίας…

Διαβάστε επίσης:

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα