Πρώτη στις προτιμήσεις των Ρουμάνων τουριστών η Κεντρική Μακεδονία
Αύξηση 19,4% των Ρουμάνων τουριστών το πρώτο εννιάμηνο.
“Αύξηση 19,4% παρουσίασε το τουριστικό ρεύμα από Ρουμανία κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2018 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2017 ενώ την ίδια ώρα σταθερά πρώτη στις προτιμήσεις των τουριστών παραμένει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας” όπως σημειώνει μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο προϊστάμενος του Γραφείου ΕΟΤ Ρουμανίας, Γιώργος Σταφυλάκης.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2018 ο συνολικός αριθμός επισκεπτών από τη Ρουμανία έφτασε τους 1.251.500.
Οι κύριοι προορισμοί τους στην Ελλάδα ήταν για άλλη μια χρονιά η Κεντρική Μακεδονία (οι Ρουμάνοι έρχονται δεύτεροι σε αριθμό επισκέψεων μετά τους Γερμανούς), η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη και η Θεσσαλία.
“Παρά το γεγονός ότι τη χρονιά που πέρασε ο ανταγωνισμός έγινε πολύ πιο έντονος, εντούτοις το ποσοστό αύξησης των Ρουμάνων τουριστών στην Ελλάδα το 2018 συγκριτικά με το 2017 σημείωσε ακόμα μεγαλύτερη αύξηση (19,4%), σε σχέση με το ποσοστό αύξησης που σημειώθηκε το 2017 συγκριτικά με το 2016 (12%)” επισημαίνει ο κ.Σταφυλάκης.
Σημαντικό στοιχείο, σύμφωνα με τον κ.Σταφυλάκη, είναι το γεγονός ότι η αύξηση αυτή μοιράστηκε ανάμεσα στο 2ο και το 3ο τρίμηνο του 2018 με ελαφρώς μεγαλύτερη αύξηση αυτή του 2ου τριμήνου. Σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια ο αριθμός των επισκεπτών κατά το 2ο τρίμηνο αυξήθηκε κατά 50% τουλάχιστον.
“Ένα επίσης πολύ σημαντικό στοιχείο είναι η μεγάλη αύξηση των αεροπορικών αφίξεων από Ρουμανία κατά 25,4% κατά το ίδιο διάστημα (Ιανουάριος-Σεπτέμβριος 2018), αν λάβουμε υπόψη ότι οι Ρουμάνοι τουρίστες ταξιδεύουν οδικώς σε ποσοστό πάνω από 70%, λόγω της εγγύτητας και συνακόλουθα της δυνατότητας περιορισμού του κόστους ταξιδιού” εξηγεί ο κ.Σταφυλάκης.
Στη ρουμανική αγορά έχουν κυρίαρχη θέση οι ανεξάρτητοι ή μεμονωμένοι ταξιδιώτες σε ένα ποσοστό περίπου 80% και η Ρουμανία εμφανίζεται στην πεντάδα των σημαντικότερων αγορών για τον ελληνικό τουρισμό, βάσει των στοιχείων της Trivago κατά τους μήνες Ιανουάριο (4η θέση), Ιούνιο (4η θέση), Ιούλιο (5η θέση) και Αύγουστο (4η θέση) του 2018 (Ινστιτούτο ΣΕΤΕ, Στατιστικό Δελτίο Δεκεμβρίου 2018) .
Αυξημένη ήταν η ζήτηση και για τα ταξίδια που πραγματοποιούνται οδικώς, και μάλιστα κατά τη μεσαία και χαμηλή σεζόν, τα οποία περιλαμβάνουν πολλούς διαδοχικούς προορισμούς (περιηγήσεις). Σύμφωνα με στοιχεία Ρουμάνων ταξιδιωτικών πρακτόρων η αύξηση της ζήτησης για τα ταξίδια αυτά ξεπέρασε το 80% το 2018.
“Από τη δική μας πλευρά έγιναν προσπάθειες να ενισχυθεί το τουριστικό ρεύμα με συγκεκριμένες ενέργειες και στοχευμένες δράσεις” επεσήμανε ο προϊστάμενος του γραφείου ΕΟΤ Ρουμανίας. Διοργανώθηκαν 18 ταξίδια εξοικείωσης, στα οποία συμμετείχαν συνολικά 52 δημοσιογράφοι και bloggers, καθώς και 65 συνολικά εκπρόσωποι τουριστικών πρακτορείων. Τα ταξίδια αυτά κάλυψαν προορισμούς σε 10 ελληνικές περιφέρειες και ειδικότερα σε 14 νησιά και επτά ηπειρωτικές περιοχές.
Συνολικά δημοσιεύθηκαν 67 άρθρα για ελληνικούς προορισμούς σε διαδικτυακούς τόπους με μεγάλη επισκεψιμότητα και 12 αναλυτικά άρθρα στα καλύτερα από πλευράς κυκλοφορίας και αναγνωσιμότητας περιοδικά και εφημερίδες και προβλήθηκαν 200 τηλεοπτικά σποτ και 17 τηλεοπτικά αφιερώματα με αναλυτικά ρεπορτάζ στους πρώτους πέντε σε τηλεθέαση τηλεοπτικούς σταθμούς της Ρουμανίας. Οι δε αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από δημοσιογράφους, bloggers , τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταρ, ξεπέρασαν τις 2000.
Επίσης κατά το 2018, ο ΕΟΤ μέσω του γραφείου του στη Ρουμανία, συμμετείχε στην διεθνή έκθεση τουρισμού TTR1 στο Βουκουρέστι και συνδιοργάνωσε ακόμα έξι σημαντικές εκδηλώσεις προβολής της Ελλάδας, σε συνεργασία με tour operators και ΜΜΕ της Ρουμανίας.
Πηγή: ΑΠΕ