Πυρά της αντιπολίτευσης για την παρουσία Μητσοτάκη στη Θεσσαλονίκη
Οι ανακοινώσεις των κομμάτων
Με σκληρή γλώσσα απάντησαν τα κόμματα της αντιπολίτευσης στη σημερινή κυβερνητική εκδήλωση για τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη στη Θεσσαλονίκη.
Με ανακοίνωσή του, το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής χαρακτηρίζει τη Θεσσαλονίκη «φτωχό συγγενή των χρηματοδοτήσεων» και ζητά ένα «πραγματικό Ενιαίο Στρατηγικό Σχέδιο Υποδομών»:
«Για ακόμη μια φορά, οι Θεσσαλονικείς ακούν μεγαλόστομες εξαγγελίες από τον Πρωθυπουργό και τα στελέχη της κυβέρνησης, με υποσχέσεις που επαναλαμβάνονται ξανά και ξανά. Από το 2020 η κυβέρνηση παρουσιάζει την «Ατζέντα Θεσσαλονίκης 2030» ως ένα καθαρά επικοινωνιακό εργαλείο, που καλλιεργεί την ψευδαίσθηση ότι κάτι κινείται στην πόλη. Στην πράξη όμως, τα έργα εντός της ατζέντας αυτής απλώς καταγράφονται και ανακοινώνονται χωρίς ουσιαστική πρόοδο. Ακόμη και τα χρονοδιαγράμματα που αναγράφονται στο συγκεκριμένο τεύχος παραμένουν παρωχημένα, αφού η κυβέρνηση δεν μπαίνει στον κόπο ούτε να τα επικαιροποιήσει.
Είναι τουλάχιστον προκλητικό να παρουσιάζονται ως «εμβληματικά» έργα που απλώς καταγράφονται στην ατζέντα και εξαγγέλλονται κάθε χρόνο. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος Δυτικής Θεσσαλονίκης, που απαιτεί μόλις 15 εκατ. ευρώ για να υλοποιηθεί. Την ίδια στιγμή, στην «Ατζέντα 2030» εμφανίζεται ήδη… δημοπρατημένος και με ανάδοχο από το 2023 – πράγμα που φυσικά δεν ισχύει. Ακούσαμε ομως οτι θα παραδοθεί το 2025. Αυτή η προχειρότητα αποκαλύπτει την αναξιοπιστία τους και το «βάρος» που δίνουν στη Θεσσαλονίκη, όταν ούτε καν την επικαιροποίηση της Ατζέντας δεν μπαίνουν στον κόπο να κάνουν. Από τις ίδιες τις εξαγγελίες είναι μάλιστα ομιχλώδες ποιον προαστιακό εννοούν. Φανταζόμαστε δεν αναφέρονται απλώς σε ένα πρόσθετο δρομολόγιο του τρένου για τη Σίνδο.
Το ThessINTEC, το «πολυδιαφημισμένο» έργο της κυβέρνησης που παρουσιαζόταν ως ναυαρχίδα της καινοτομίας, είναι το πρώτο στη λίστα των έργων του Ταμείου Ανάκαμψης για τη Θεσσαλονίκη και το μεγαλύτερο σε χρηματοδότηση (33 εκ.). Κι όμως, από την αδιαφορία και τις λανθασμένες επιλογές τους, έφτασε στο σημείο να κινδυνεύει με απένταξη. Ένα έργο που πραγματικά θα φέρει τεχνολογική υπεροχή, σήμερα παραπαίει, αποδεικνύοντας την επιπολαιότητα με την οποία αντιμετωπίζουν τη Θεσσαλονίκη.
Η σύνδεση του 6ου προβλήτα, κομβικό έργο για το λιμάνι και την οικονομία της πόλης, που αναφέρθηκε σήμερα απο αρκετά στελέχη, έχει αφεθεί εκτός χρονοδιαγραμμάτων, θύμα της κρατικής αδιαφορίας και της αδυναμίας να ολοκληρωθούν οι βασικές υποχρεώσεις του κράτους. Είναι άλλη μια ένδειξη του πόσο πρόχειρα και χωρίς σεβασμό προς τη Θεσσαλονίκη αντιμετωπίζει η κυβέρνηση τα κρίσιμα έργα της πόλης. Και το πιο προκλητικό είναι ότι, ενώ το έργο παραμένει βαλτωμένο για χρόνια, τα στελέχη της κυβέρνησης δεν διστάζουν να το παρουσιάζουν ως προτεραιότητα, δίνοντας την εντύπωση πως προχωρά κανονικά.
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, η κυβέρνηση μιλά για «εκσυγχρονισμό» του ΟΑΣΘ, την ώρα που ο οργανισμός βρίσκεται σε εκκαθάριση από το 2017. Όλοι γνωρίζουν ότι μια εταιρεία σε εκκαθάριση δεν μπορεί να λειτουργήσει σωστά· συνεπώς, οι εξαγγελίες περί εκσυγχρονισμού δεν είναι παρά κενές υποσχέσεις. Και το τίμημα αυτού του εμπαιγμού το πληρώνουν καθημερινά οι πολίτες της Θεσσαλονίκης με ταλαιπωρία στις μετακινήσεις τους.
Η πολυετής «εμμονή» της κυβέρνησης με το real estate στη ΔΕΘ, γεγονός που πρώτος και έγκαιρα κατήγγειλε ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, είχε ως αποτέλεσμα η πόλη να στερηθεί έναν πολύτιμο πνεύμονα πρασίνου και τη δυνατότητα δημιουργίας ενός εμβληματικού μητροπολιτικού πάρκου, μέσω της έγκαιρης ένταξης στο Ταμείο Ανάκαμψης. Δεν είναι προφανώς τυχαία η σημερινή αποφυγή αναφοράς απο τον πρωθυπουργό σε Μητροπολιτικό Πάρκο. Οι σημερινές ανακοινώσεις σε συνδυασμό με το ήδη χαμηλό ποσοστό χρηματοδότησης της πόλης από το Ταμείο Ανάκαμψης, επιβεβαιώνουν ότι η Θεσσαλονίκη μετατρέπεται ξανά στον «φτωχό συγγενή» των χρηματοδοτήσεων, χωρίς ουσιαστικές προοπτικές για σύγχρονη συνεδριακή δραστηριότητα και ανάπτυξη που τόσο ανάγκη έχει η πόλη.
Το ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής τονίζει ότι η Θεσσαλονίκη χρειάζεται ένα πραγματικό Ενιαίο Στρατηγικό Σχέδιο Υποδομών, με ξεκάθαρες προτεραιότητες, επαρκή χρηματοδότηση και διαφάνεια. Οι πολίτες αξίζουν έργα που θα υλοποιούνται, όχι εξαγγελίες που μετακυλίονται από χρόνο σε χρόνο. Είναι ώρα η πόλη να πάψει να ζει με φτωχές και ψεύτικες υποσχέσεις και να αποκτήσει τις υποδομές που της αξίζουν. Το ΠΑΣΟΚ δεσμεύεται να σταθεί δίπλα στους Θεσσαλονικείς με όραμα, σχέδιο, τόλμη και συνέπεια, για να αποκτήσει η πόλη την ανάπτυξη και την ποιότητα ζωής που δικαιούται».
Σε ανάλογο τόνο, ο Σωκράτης Φάμελλος σχολίασε, εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ-Προοοδευτική Συμμαχία, με ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης:
«O κ. Μητσοτάκης σήμερα έστησε μια φιέστα στη Θεσσαλονίκη, στην προσπάθειά του να ανατρέψει το δυσμενές γι’ αυτόν κλίμα και να μεταπείσει τους πολίτες που πιέζονται οικονομικά και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που ασφυκτιούν από την ακραία πτώση του τζίρου.
Δεν τόλμησε όμως να πει κουβέντα για το έργο του λιμανιού (ΟΛΘ), το Διαμετακομιστικό Κέντρο Εμπορίου και την οδική και σιδηροδρομική σύνδεση που έχουν παγώσει εδώ και 6 χρόνια, ακυρώνοντας έτσι τον ρόλο της Θεσσαλονίκης ως εμπορικό και συγκοινωνιακό κέντρο των Βαλκανίων!
Του θυμίζω ότι το Παιδιατρικό Νοσοκομείο δεν θα γινόταν χωρίς την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και ότι το Μετρό επανεκκίνησε και υλοποιήθηκε κατά 45% σε μόλις 3,5 χρόνια με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, διότι η κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου είχε κλείσει τα εργοτάξια το 2014.
Σήμερα, μετά από 6 χρόνια εξήγγειλε αλλαγή στην ανάπλαση της ΔΕΘ, αφού απέτυχε το σχέδιο real estate και ιδιωτικοποίησης που επιχείρησε.
Τον καλωσορίζουμε στη θέση του ΣΥΡΙΖΑ- ΠΣ για ένα δημόσιο εκθεσιακό έργο, χωρίς ξενοδοχείο και με μεγαλύτερο πάρκο.
Κρατάμε όμως σοβαρές επιφυλάξεις, διότι η πρότασή του είναι προκλητικά ανώριμη και ασαφής: Για το αν η ΔΕΘ θα ανήκει στην πόλη και τους φορείς, για το αν θα γίνει σύγχρονο συνεδριακό κέντρο ή ανακαίνιση του Βελλίδειου, για το νέο πάρκινγκ και την ιδιοκτησία του και για την ενοποίηση των ελεύθερων δημόσιων χώρων με το Γ’ Σώμα Στρατού και την Αγία Φωτεινή.
Τέλος, μόνο ως προκλητική μπορεί να εκλάβει κανείς τη χαρά του πρωθυπουργού για τις νέες σχολικές αίθουσες, όταν το 2025 στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας θα λειτουργήσουν 133 σχολεία λιγότερα.
Τσάμπα η φιέστα και το ταξίδι τόσων υπουργών κύριε Μητσοτάκη!».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ