Ραντεβού στα δυτικά κάτω από τις σιδηροδρομικές γραμμές
Στο έργο που προχωράει με γοργούς ρυθμούς στην δυτική Θεσσαλονίκη.
Εικόνες: Σοφία Λαμπρινοπούλου / Φωτορεαλιστικά: Δήμος Αμπελοκήπων – Μενεμένης / Video: EΡΓΟΣΕ
Με γρήγορους ρυθμούς προχωρούν οι εργασίες στην Αγία Παρασκευή της Μενεμένης, που αφορούν στην δημιουργία κάτω διάβασης τόσο για τα οχήματα όσο και για τους πεζούς την ώρα που προβλέπεται και μία γενικότερη ανάπλαση του σημείου με στόχο την συνολική αναβάθμιση της περιοχής. Ένα πολυαναμενόμενο έργο για την δυτική Θεσσαλονίκη φέρει τους πόθους πολιτών και εμπλεκόμενων φορέων για ασφαλή μετακίνηση, ανάσα στο κυκλοφοριακό, μείωση της ηχορύπανσης και ένα σύγχρονο αστικό περιβάλλον.
Σύμφωνα με τον φορέα υλοποίησης, το έργο οδεύει προς παράδοση τέλη Αυγούστου 2018 και σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Δήμου στο σημείο της κάτω διάβασης θα έχουν πρόσβαση ΑΜΕΑ, πεζοί και ποδηλάτες με απώτερο στόχο εκτός της ασφαλούς μετακίνησης να καταφέρουν να παρατείνουν την παραμονή των δημοτών στην περιοχή μέσω της διαμόρφωση ελκυστικών υπαίθριων χώρων με καθιστικά και φυτεύσεις στα τμήματα εισόδου στη σήραγγα.
Αυτοί ήταν άλλωστε και οι άξονες πάνω στους οποίους βασίστηκε ο σχεδιασμός ενός έργου που θα σώσει ζωές κυριολεκτικά και μεταφορικά, υπό των σιδηροδρομικών γραμμών, στην οδό Αγίας Παρασκευής στη Μενεμένη στο ύψος της Μοναστηρίου.
Το έργο αφορά συγκεκριμένα στην κατάργηση της υφιστάμενης ισόπεδης διάβασης οχημάτων και πεζών, των σιδηροδρομικών γραμμών στη θέση Χ.Θ. 0+902,10 της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης – Φλώρινας και στην αποκατάσταση της διακοπής του αστικού ιστού, που επιφέρει η ύπαρξη των σιδηροδρομικών γραμμών στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου Μενεμένης.
Όπως συνεχίζει η ΕΡΓΟΣΕ, το εν λόγω έργο δίνει τη δυνατότητα κατάργησης της σημερινής ισόπεδης διάβασης των σιδηροδρομικών γραμμών, επί της οδού Αγ. Παρασκευής, με αποτέλεσμα τη βελτίωση των οδικών κυκλοφοριακών συνθηκών στην περιοχή και την ασφαλέστερη κίνηση πεζών και οχημάτων.
Θυμίζουμε πως η ισόπεδη διάβαση επί της οδού Αγ. Παρασκευής ήταν μέχρι στιγμής η μοναδική σύνδεση των περιοχών εκατέρωθεν των σιδηροδρομικών γραμμών, από τον Επιβατικό Σιδηροδρομικό Σταθμό Θεσσαλονίκης στην Αγίων Πάντων έως την οδό Αγαμέμνονος (δυτικά του Δενδροποτάμου, στην περιοχή του Δήμου Ευόσμου).
Ημερομηνία παράδοσης είναι η 31 Αυγούστου 2018 όταν και θα παραδοθεί η υπόγεια διάβαση των οχημάτων και περίπου το 90% της διάβασης των πεζών. Λοιπές μικρο-εργασίες στον περιβάλλοντα χώρο θα συνεχιστούν κανονικά και μετά την παράδοσή του.
Κατόπιν συνεργασίας μεταξύ στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ, του Αναδόχου και της Τ.Υ. του Δήμου το 2016 οριστικοποιήθηκε η πρόβλεψη για διαμόρφωση της περιοχής με μια σειρά από βελτιωτικές διατάξεις -πάνω στη μελέτη που εγκρίθηκε το 2010- οι οποίες στοχεύουν στην αντιστάθμιση της αναμενόμενης υποβάθμισης της περιοχής που θα επιφέρει η κατασκευή και η λειτουργία της υπόγειας διάβασης.
Τι προβλέπεται στον σχεδιασμό σύμφωνα με την επίσημη παρουσίαση του Δήμου:
-Στο βόρειο τμήμα και νότιο τμήμα της διάβασης, χωροθετούνται διαδρομές με σκάλες και ράμπες, με χώρους καθιστικών και εκτεταμένους χώρους φύτευσης.
-Ανατολικά της οδού Αγ. Παρασκευής και μεταξύ κύριων γραμμών και ενωτικής γραμμής (η γραμμή που ενώνει τον εμπορικό με τον επιβατικό σταθμό) θα κατασκευαστεί επιμήκης ράμπα παράλληλα με τις γραμμές, που θα εξασφαλίσει την πρόσβαση της γειτνιάζουσας περιοχής στη διάβαση, ενώ θα καταβληθεί προσπάθεια για εξεύρεση χώρου στάσης και ανάπαυσης με καθιστικά και φυτεύσεις.
-Ενσωματώνοντας τις αρχές του περιβαλλοντικού σχεδιασμού και προκειμένου να δημιουργηθούν ευνοϊκές μικροκλιματικές συνθήκες, διασφαλίζοντας την καλή επισκεψιμότητα στην περιοχή σε όλη τη διάρκεια του χρόνου, προτάθηκε η χρήση υδατοπερατών υλικών στα δάπεδα και κατάλληλες φυτεύσεις που θα παρέχουν θερμική άνεση κατά τη θερινή περίοδο.
-Συνολικά στην περιοχή επέμβασης, δηλαδή στους υπαίθριους χώρους καθώς και στο εσωτερικό της σήραγγας, θα τοποθετηθούν φωτιστικά σώματα με λαμπτήρες εξοικονόμησης ενέργειας LED βάσει φωτοτεχνικής μελέτης, που θα φωτίζουν ομοιόμορφα την περιοχή προς αποφυγή παραβατικών συμπεριφορών.
-Για την επίτευξη ευνοϊκών συνθηκών ακουστικής άνεσης, οι σιδηροδρομικές γραμμές θα απομονώνονται ηχητικά από την περιοχή επέμβασης με την κατασκευή διάφανων ηχοπετασμάτων, παράλληλα με τις γραμμές, από μεταλλικό σκελετό και πολυκαρβονικά διάφανα φύλλα.