Σχολείο της Θεσσαλονίκης κέρδισε το πρώτο βραβείο σε διεθνή μαθητικό διαγωνισμό

Πρωτιά στον διαγωνισμό «Cinema…διάβασες;» απέσπασε το 6ο Διαπολιτισμικό δημοτικό σχολείο Ελευθερίου Κορδελιού με την ταινία μικρού μήκους για την άνοια «Fragments of Memory»

Parallaxi
σχολείο-της-θεσσαλονίκης-κέρδισε-το-π-1322231
Parallaxi

Αφιερωμένη στην άνοια, από την οποία πάσχουν παγκοσμίως 35 εκατομμύρια άνθρωποι (10 εκατομμύρια στην Ευρώπη και 150.000 στην Ελλάδα) είναι η ταινία μικρού μήκους «Fragments of Memory» (Θραύσματα Μνήμης) των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης του 6ου Πειραματικού Διαπολιτισμικού Δημοτικού Σχολείου Ελευθερίου Κορδελιού, η οποία απέσπασε το πρώτο βραβείο στον 15ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Ταινιών Μικρού Μήκους «Cinema…διάβασες;» στην κατηγορία Animation.

Το «Fragments of Memory» είναι μια stop-motion ταινία μικρού μήκους, η οποία αφηγείται με τρυφερότητα και φαντασία την ιστορία του Henry, ενός ηλικιωμένου άνδρα που ζει με άνοια. Ένα ταξίδι ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν, ένα ταξίδι στην πραγματικότητα και στον εύθραυστο κόσμο της μνήμης που χάνεται. Οι αναμνήσεις του ξεδιπλώνονται μέσα από ένα παλιό, σκονισμένο άλμπουμ, συμβολικά αντικείμενα και εικόνες που ζωντανεύουν, μόνο για να αρχίσουν να ξεθωριάζουν ξανά. Όταν όμως όλα μοιάζουν να χάνονται, ένα αγαπημένο πρόσωπο του Henry, η εγγονή του, η Lily, γίνεται η γέφυρα που τον συνδέει ξανά με όσα αγαπά.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του τμήματος ΣΤ1 του 6ου Πειραματικού Διαπολιτισμικού Δ.Σ. Ελευθερίου-Κορδελιού Θεσσαλονίκης δημιούργησαν την ταινία στο μάθημα της αγγλικής γλώσσας με υπεύθυνη εκπαιδευτικό τη Χρυσούλα Νικολοπούλου, με τη συνεργασία και υποστήριξη της ειδικής παιδαγωγού Αντιγόνης Κουντουργιώτη και του δασκάλου της Τ.Υ. Αντώνη Φιλιππίδη.

Σύμφωνα με τον διευθυντή του σχολείου, Στέργιο Παπαδόπουλο, οι μαθητές δημιούργησαν μια πολύ συγκινητική, ευαίσθητη, τρυφερή οικογενειακή ιστορία, μια ιστορία για την απώλεια αλλά και τη δύναμη της μνήμης, η οποία συνδέεται και ταυτίζεται με το αιώνιο αποτύπωμα της αγάπης, και η ταινία αφιερώνεται ως φόρος τιμής προς όλες τις οικογένειες που ζουν με την άνοια των αγαπημένων τους προσώπων.

Τα παιδιά, αντιλαμβανόμενα ότι η άνοια δεν είναι ατομική ασθένεια, αλλά μια οικογενειακή και ψυχοφθόρα μακροχρόνια κατάσταση, έγιναν τα ίδια κριτές, μελετητές και ερευνητές του περιβάλλοντός τους και ευαισθητοποιήθηκαν ως προς την ανάγκη εξασφάλισης όρων αξιοπρεπούς διαβίωσης για όλους τους κατοίκους του πλανήτη, αρχίζοντας από τη γιαγιά και τον παππού τους.

Δείτε την ταινία εδώ:

Δυο λόγια για την ταινία

Fragments of Memory _ The Film (Θραύσματα Μνήμης _ Η ταινία) Fragments of Memory – A Touching Stop Motion Film about Love & Dementia

Το “Fragments of Memory” είναι μια stop-motion ταινία μικρού μήκους, δημιουργημένη από μαθητές/-τριες ΣΤ Δημοτικού, που αφηγείται με τρυφερότητα και φαντασία την ιστορία του Henry, ενός ηλικιωμένου άνδρα που ζει με άνοια. Ένα ταξίδι ανάμεσα στο παρελθόν και το παρόν, ένα ταξίδι στην πραγματικότητα και στον εύθραυστο κόσμο της μνήμης που χάνεται. Οι αναμνήσεις του ξεδιπλώνονται μέσα από ένα παλιό, σκονισμένο άλμπουμ, συμβολικά αντικείμενα και εικόνες που ζωντανεύουν, μόνο για να αρχίσουν να ξεθωριάζουν ξανά. Όταν όμως όλα μοιάζουν να χάνονται… ένα αγαπημένο πρόσωπο του Henry, η εγγονή του, η Lily, γίνεται η γέφυρα που τον συνδέει ξανά με όσα αγαπά. Είναι μια ταινία για την απώλεια αλλά και για την δύναμη της μνήμης μαζί με το αιώνιο αποτύπωμα της αγάπης.

Ο Διεθνής Μαθητικός Διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού & Δημόσιας Διπλωματίας και συνδιοργανώθηκε από τη Διεύθυνση Π.Ε. Σερρών, το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας, τη Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας & Ενημέρωσης (Προεδρία της Κυβέρνησης), το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης & Ψηφιακών Μέσων του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού της Ελλάδας, το ΕΚΟΜΕ (Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας) και την Πρεσβεία της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ελλάδα – Μορφωτικό Γραφείο – Σπίτι της Κύπρου.

Σκοπός του διαγωνισμού ήταν να δοθεί η ευκαιρία στα παιδιά να εκφραστούν καλλιτεχνικά, να γίνουν δημιουργοί, να εξοικειωθούν με τη «γλώσσα» της κινηματογραφικής αφήγησης και να αποκτήσουν δεξιότητες οπτικοακουστικής αγωγής. Ακόμη, να γίνουν κριτές, μελετητές και ερευνητές του περιβάλλοντός τους και να ευαισθητοποιηθούν ως προς την ανάγκη εξασφάλισης όρων αξιοπρεπούς διαβίωσης για όλους τους κατοίκους του πλανήτη.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα