Σκόδρας: Από 1η Δεκεμβρίου ξεκινά «σαφάρι» στα λεωφορεία για την εισιτηριοδιαφυγή
«Η προηγούμενη διοίκηση οδήγησε σε οικονομικό και οργανωτικό χάος τον ΟΑΣΘ»
Αύξηση των εσόδων του ΟΑΣΘ στα επίπεδα προ πανδημίας, μέσω της εντατικοποίησης των ελέγχων στα λεωφορεία και στα τερματικά των γραμμών ώστε να περιοριστεί η εισφοροδιαφυγή, υπόσχεται η διοίκηση του Οργανισμού, αφήνοντας παράλληλα ανοιχτό το ενδεχόμενο επιστροφής του ΟΑΣΘ στον ιδιωτικό τομέα.
Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε το μεσημέρι στην ΕΣΗΕΜΘ, η διοίκηση του ΟΑΣΘ, ανακοίνωσε μία σειρά μέτρων προκειμένου να ενισχυθούν τα έσοδα του Οργανισμού που σήμερα, σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας, Γιώργο Σκόδρα, μόλις ξεπερνούν το 1 εκατομμύριο μηνιαίως, όταν οι δαπάνες λειτουργίας του ΟΑΣΘ μηνιαίως αγγίζουν τα 9 εκατομμύρια.
«Ελπίζουμε ότι με διαρκείς και καθημερινούς τους ελέγχους, όπως και με την αλλαγή της νοοτροπίας του «δεν πληρώνω» στο επιβατικό κοινό, που «καλλιεργήθηκε» από την προηγούμενη διοίκηση, μετά την κρατικοποίηση του Οργανισμού, να φτάσουμε να καλύπτουμε τα έσοδα μας κατά 45%», τόνισε ο Γιώργος Σκόδρας, αναφέροντας ότι η καμπάνια ενημέρωσης για την εισφοροδιαφυγή, αλλά και η εκστρατεία καταπολέμησης, μέσω ελέγχων και προστίμων, της εισιτηριοδιαφυγής θα ξεκινήσει άμεσα την 1η Δεκεμβρίου.
Κατά τον κ. Σκόρδα, όλα τα “κακά” για τον ΟΑΣΘ, ξεκίνησαν την περίοδο μετά την κρατικοποίηση, και σήμερα, όπως είπε, με την νέα διοίκηση που διόρισε η κυβέρνηση της ΝΔ, «ο ΟΑΣΘ έπαψε να είναι πρόβλημα αλλά παραμένει ζήτημα». Στο ίδιο μήκος κύματος και ο ΓΓ του υπουργείου Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς, που παρενέβη μέσω zoom, τόνισε πως «ο σημερινός ΟΑΣΘ δεν έχει καμία σχέση με αυτό που κληρονομήσαμε» ενώ μίλησε για κακοδιαχείριση και υπερασπίστηκε το μοντέλο προμήθειας λεωφορείων μέσω leasing τονίζοντας πως αυξήθηκε ο στόλος και η ποιότητα του.
Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, στην εισήγηση του, ανέφερε ότι σύμφωνα με έρευνα του 2019, το 50% των πολιτών της Θεσσαλονίκης, χρησιμοποιεί τις αστικές συγκοινωνίες και το 76% τις θεωρεί απαραίτητες. Αναφερόμενος στα έσοδα του Οργανισμού, υποστήριξε ότι μετά την κρατικοποίηση λόγω της απουσίας ελέγχων και τα μηδενικά πρόστιμα αλλά και της ανοχής στην κουλτούρα του «δεν πληρώνω», μειώθηκαν σε μεγάλο ποσοστό. Όπως είπε, πριν την κρατικοποίηση τα μέσα μηνιαία έσοδα ανά λεωφορείο ήταν 9.500 ευρώ, κατά την περίοδο της κρατικοποίησης και μέχρι το καλοκαίρι του 2019 είχαν πέσει στις 7.400 ευρώ, ενώ μετά την ανάληψη της διακυβέρνησης από τη ΝΔ και τη νέα διοίκηση, τους μήνες μέχρι την πανδημία, είχαν ανέβει στις 9.600 ευρώ, αποδίδοντας την αύξηση στους συνεχείς ελέγχους.
Όπως ανέφερε, τα σημερινά έσοδα του ΟΑΣΘ αγγίζουν το 1.2 εκατομμύριο μηνιαίως που αντιστοιχεί στο 14% των αναγκών του Οργανισμού, με το υπόλοιπο 86% να καλύπτεται από κρατική επιχορήγηση, ενώ προ covid τα μηνιαία έσοδα κυμαίνονταν μεταξύ 2,5-3,5 εκατ, ευρώ. Η μεγαλύτερη δαπάνη λειτουργίας του ΟΑΣΘ είναι το μισθολογικό, με 4,5 εκατομμύρια ευρώ το μήνα για τους 1700 εργαζόμενους, και τα υπόλοιπα από τα 9 εκατομμύρια ευρώ καλύπτουν τα καύσιμα, τη συντήρηση των λεωφορείων και τα άλλα λειτουργικά έξοδα της εταιρίας.
20 εκατομμύρια η εισιτηριοδιαφυγή ετησίως
Μίλησε δε για ετήσιες απώλειες κοντά στα 20 εκατομμύρια από την εισιτηριοδιαφυγή, την οποία όπως είπε, θα περιορίσουν οι εντατικοί έλεγχοι. Ερωτηθείς σχετικά με την προμήθεια νέων λεωφορείων, αναφέρθηκε στον διαγωνισμό που εκκρεμεί για την προμήθεια καινούργιων λεωφορείων για τις αστικές συγκοινωνίες στην Θεσσαλονίκη και στην Αθήνα, αλλά ο ίδιος τάχθηκε υπέρ του μοντέλου του leasing, υποστηρίζοντας ότι στην παρούσα φάση είναι πιο αποτελεσματικό. Όπως είπε όλα θα εξαρτηθούν από το μοντέλο λειτουργίας που θα επιλεγεί για τον ΟΑΣΘ μετά το καθεστώς εκκαθάρισης που ολοκληρώνεται στις 31/12/2022. Ερωτηθείς για πιθανή ιδιωτικοποίηση, δεν το απέκλεισε, λέγοντας ότι θα εξαρτηθεί από πολιτικές αποφάσεις.
Επίσης τόνισε πως με την μέθοδο του leasing σήμερα η Θεσσαλονίκη διαθέτει 500 λεωφορεία στις γραμμές των αστικών συγκοινωνιών και επιτέθηκε στην διοίκηση Παππά, υποστηρίζοντας ότι με τις επιλογές της διέλυσε τον στόλο του ΟΑΣΘ, δεν έκανε συντήρηση των λεωφορείων και παρέδωσε λεωφορεία σχεδόν κατεστραμμένα, με σπασμένα σασί και άλλα σημαντικά προβλήματα.
Σχετικά με τα “τυφλά” χωρίς εξαερισμό λεωφορεία που έχει ενοικιάσει ο ΟΑΣΘ, είπε ότι διαθέτουν τον απαραίτητο κλιματισμό και γίνεται προσπάθεια να ανοίξουν παράθυρα στα πλαϊνά των αυτοκινήτων με δαπάνη της ιδιοκτήτριας εταιρίας των λεωφορείων ενώ για τα πρόστιμα σε βάρος των εργαζομένων, είπε ότι εφαρμόζονται βάσει νόμου και πως το ποσοστό των εμβολιασμένων είναι αντίστοιχο των ποσοστών στον συνολικό πληθυσμό
Οι αιφνιδιαστικοί έλεγχοι και οι ελεγκτές με διακριτικά και στολή…
Παρών στη συνέντευξη και ο διευθυντής εσόδων του ΟΑΣΘ, Χρήστος Χατζηγεωργίου, ο οποίος παρουσίασε το νέο σύστημα ελέγχων για την επικύρωση των εισιτηρίων.
Όπως ανέφερε, θα υπάρχουν τρία επίπεδα ελέγχων: των στάσιμων ελεγκτών οι οποίοι θα βρίσκονται μέσα στα λεωφορεία καθ’ όλη την διάρκεια της διαδρομής και θα φέρουν στολή με διακριτικά, των ελεγκτών που θα ελέγχουν κατά την επιβίβαση στους τερματικούς σταθμούς, αλλά και των ελεγκτών χωρίς διακριτικά που θα διενεργούν αιφνιδιαστικούς ελέγχους σε όλες τις γραμμές και σε όλα τα λεωφορεία. Οι ελεγκτές θα διαθέτουν συσκευές ελέγχου των εισιτηρίων και φορητούς εκτυπωτές για να εκτυπώνουν τα πρόστιμα. Επίσης ελέγχους θα γίνονται και από τους οδηγούς όταν θα τοποθετηθούν τα σταθερά διαχωριστικά και η άνοδος θα γίνεται μόνο από την μπροστινή πόρτα.
Όπως ανέφερε ήδη οι έλεγχοι έχουν ενταθεί και κόβονται περίπου 1000 πρόστιμα τον μήνα ενώ το σώμα των ελεγκτών θα αποτελείται από 90 εργαζόμενους του ΟΑΣΘ, οι οποίοι ήδη έχουν εκπαιδευτεί κατάλληλα. Επίσης ο ΟΑΣΘ προχωρά σε νέα προϊόντα, όπως το ηλεκτρονικό και άυλο εισιτήριο μέσω κινητών ενώ σύντομα, από το νέο έτος, θα τρέξει καμπάνια ευαισθητοποίησης του επιβατικού κοινού, το οποίο, όπως υποστήριξε, σύμφωνα με έρευνα σε ποσοστό 76% συμφωνεί στην ανάγκη των ελέγχων και των προστίμων.
Παρόντες στη συνέντευξη Τύπου ήταν και ο αντιπρόεδρος του ΟΑΣΘ, Γιάννης Κεσέογλου, όπως και ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων του ΟΑΣΘ Γιάννης Δίμκας, οποίος έκρινε ότι οι έλεγχοι για τα εισιτήρια είναι απαραίτητοι και ζήτησε να κλείσουν τα ανοιχτά μέτωπα εντός του Οργανισμού, όπως η υπογραφή της ΣΣΕ. Επίσης τόνισε ότι οι εργαζόμενοι βρίσκονται στη πρώτη γραμμή του Οργανισμού και πως οι πολίτες και το επιβατικό κοινό πρέπει να κατανοήσουν το δύσκολο έργο που επιτελούν.
Δείτε επίσης:
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ