Tα λεωφορεία του ΟΑΣΘ πριν και μετά την αποκατάστασή τους
Έτσι ήταν τα πρώτα λεωφορεία, τα οποία είχαν δοθεί για επισκευή.
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το συγκροτημένο σχέδιο που έχει εκπονήσει ο Ο.Α.Σ.Θ. όπως ανακοινώνει ο ίδιος ο οργανισμός, για την ανάταξη του στόλου των λεωφορείων του Οργανισμού, τα οποία είχαν παροπλιστεί το προηγούμενο διάστημα λόγω της ελλιπούς έως ανύπαρκτης προληπτικής συντήρησης.
Χθες ο Ο.Α.Σ.Θ. παρέλαβε από τις εγκαταστάσεις της ΕΛ.Β.Ο. τα πρώτα λεωφορεία, τα οποία είχαν δοθεί για επισκευή.
Τα συγκεκριμένα οχήματα τα οποία είχαν εκτεταμένες ζημιές στα αμαξώματα «μεταμορφώθηκαν» μετά τις τεχνικές παρεμβάσεις στα συνεργεία της ΕΛ.Β.Ο. και θα τεθούν άμεσα σε κυκλοφορία.
Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις της επιτροπής, η οποία έχει αναλάβει να προσδιορίσει το ύψος της ζημιάς που έχει προκληθεί στον Ο.Α.Σ.Θ. από το γεγονός ότι πλήθος λεωφορείων ήταν σε ακινησία λόγω βλαβών, η απώλεια εσόδων φτάνει τα 20 εκατ. ευρώ.
«Εδώ υπάρχει συνειδητή εγκατάλειψη και φθορά δημόσιας περιουσίας. Τα λεωφορεία ήταν και είναι ιδιοκτησίας του ελληνικού δημοσίου. Οι πρώην μέτοχοι διαχειρίζονταν περιουσία του ελληνικού δημοσίου. Από τις αποσβέσεις έπρεπε να δημιουργείται κεφάλαιο ικανό να ανανεώνει το στόλο είτε με καινούργια οχήματα είτε με επιδιορθώσεις. Αυτό το κεφάλαιο έπρεπε να είναι της τάξεως των 38 έως 40 εκατ. ευρώ και εμείς βρήκαμε στην τράπεζα 614 ευρώ! Τα τελευταία τρία χρόνια είχαν μοιράσει 36 εκατ. ευρώ ως επιχειρηματικό κέρδος και την ίδια στιγμή «εξαφάνισαν» το αποθεματικό που ήταν για την ανανέωση του στόλου» δήλωσε ο πρόεδρος του Ο.Α.Σ.Θ. Στέλιος Παππάς.
Για τη συνεργασία με την ΕΛ.Β.Ο. ο κ. Παππάς ανέφερε ότι μεταξύ άλλων ότι «η προσπάθεια μας είναι να ενισχύσουμε και τις δύο μονάδες» τονίζοντας ότι για να προκύψει η δυνατότητα συντήρησης του στόλου έπρεπε να προηγηθεί η εξυγίανση του Ο.Α.Σ.Θ.
Όπως επισήμανε ο κ. Παππάς «όταν παραλάβαμε τον Οργανισμό βρήκαμε στα ταμεία μόλις 1 εκατ. ευρώ και την ίδια στιγμή χρωστάγαμε 106 εκατ. ευρώ» υπογραμμίζοντας ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα ταμειακό πρόγραμμα με δωδεκάμηνη προοπτική.
«Ο Οργανισμός έχει μπει σε μία ρότα έχοντας τη δυνατότητα και τον δικό του στόλο να επιδιορθώνει αλλά και να συμβάλει στη συνολικότερη εθνική προσπάθεια για την ανασυγκρότηση της ελληνικής βιομηχανίας, και τη συγκεκριμένη περίπτωση της ΕΛΒΟ» τόνισε ο πρόεδρος του Ο.Α.Σ.Θ.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό που έχει εκπονηθεί κάθε εβδομάδα η ΕΛ.Β.Ο. θα παραδίδει δύο έως τρία οχήματα, από αυτά που έχουν δοθεί για επισκευή από τον Ο.Α.Σ.Θ. Από την πλευρά του ο Δημήτρης Κατερτζής, γενικός εμπορικός διευθυντής της ΕΛ.Β.Ο. ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «δεν πρόκειται για μια απλή επισκευή των λεωφορείων, αλλά για μια ανακατασκευή – ανάταξη των λεωφορείων τα οποία ήταν μη λειτουργικά και μη ασφαλή καθώς δεν είχε λειτουργήσει η προληπτική συντήρηση».
«Παραδίδουμε τα πρώτα λεωφορεία και ακολουθούν σε παραγωγική γραμμή τα υπόλοιπα. Προσπάθεια μας είναι να σταθεροποιηθούμε σε 2-3 λεωφορεία την εβδομάδα, και να ανεβεί αυτός ο αριθμός για να καλύψουμε τις επιτακτικές ανάγκες του ΟΑΣΘ» δήλωσε ο κ. Κατερτζής.
Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της ΕΛ.Β.Ο. παραβρέθηκε ο διευθύνων σύμβουλος του Ο.Α.Σ.Θ. Σάββας Παναγιωτίδης, τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου Μανόλης Λαμτζίδης και Φώτης Μπίμπασης καθώς και υπηρεσιακά στελέχη του Οργανισμού.