Τα μεγάλα έργα …και τα μεγάλα λόγια

Δυο μεγάλα έργα δρομολογούνται στην πόλη μας και στα εγγύς πέριξ, την ίδια ώρα που άλλα δυο παίρνουν συνεχείς παρατάσεις.

Κύα Τζήμου
τα-μεγάλα-έργα-και-τα-μεγάλα-λόγια-123098
Κύα Τζήμου

Δυο μεγάλα έργα δρομολογούνται στην πόλη μας και στα εγγύς πέριξ,  ο αγωγός Φυσικού Αερίου στη Νέα Μεσημβρία και η Νέα Πτέρυγα στο ΑΧΕΠΑ. Την ίδια ώρα αναμένουμε την παράδοση δυο “αιώνιων” έργων που έχουν πια χρονίσει περισσότερο κι απ΄της Άρτας το γιοφύρι. Ένα είναι ο Αεροδιάδρομος 10-28: Πρόκειται για την  επέκταση του αεροδιαδρόµου 10-28 µέσα στο Θερµαϊκό που θα προσγειώνει στην πίστα του τις πρώτες υπερατλαντικές πτήσεις (με επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων 10-28 κατά 1 χλμ.εντός θαλάσσης και ίσου μήκους επέκταση του παράλληλου τροχοδρόμου, πλάτους 23 μέτρων). Το έργο δημοπρατήθηκε τον Ιούνιο του 2005 ήταν σταματημένο από τον Μάιο του 2015 και μέχρι σήμερα έχει λάβει τρεις παρατάσεις. Μετά τη κύρωση από τη Βουλή, στα τέλη Μαϊου, της σύμβασης παραχώρησης (η ιδιοκτησια παραμένει στο δημόσιο) για 40 χρόνια των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, ο νέος Ομίλος διαχείρισης τους, η γερμανική Fraport, πιέζει για την αποπεράτωση του έργου μέχρι το 2018.

563B6593

Το δεύτερο είναι το Μετρό φυσικά, στο οποίο έγινε επανεκκίνηση εργασιών στο κομμάτι της κεντρικής γραμμής που περιλαμβάνει τον Σταθμό Βενιζέλου και δόθηκε νέα ημερομηνία παράδοσης το 2020 (Κράτα μικρό καλάθι).

Οι ανακοινώσεις για τη δημιουργία υδατοδρομίου φέτος το καλοκαίρι στην Θεσαλονίκη αποδείχτηκαν βιαστικές και το σχέδιο αναβλήθηκε προς το παρόν ίσως για το επόμενο καλοκαίρι. Την λειτουργία του μαζί με άλλα 100 που θα λειτουργήσουν στην Ελλάδα ανέλαβε η Hellenic Seaplanes σε συνεργασία με την J&P Άβαξ. Τελεφερίκ και θαλάσσια συγκοινωνία είναι κάτι που θα αργήσουμε μάλλον να δούμε στη πόλη. Αμφίβολο είναι αν θα προχωρήσουν οι πολλαπλές ανακοινώσεις σε σχεδιασμό.

20150327-950 , 20150327

Για την επέκταση του 6ου προβλήτα στο Λιμάνι αναμένεται να “φροντίσει” η νέα ιοίκησή του μετά την δρομολογούμενη παραχώρησή του μετά τον ΟΛΠ, που βρίσκεται σε εξέλιξη με τους ενδιαφερόμενους να έχουν καταθέσει τα χαρτιά τους και τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων που αντιδρούν να συνεχίζονται.

3149fdd2e6de874cdd088cf1e82c5b8d_XL

Εν τω μεταξύ θα συνεχίσουν οι δύσκολες μέρες στην Περιφερειακή Θεσσαλονίκης. Το έργο της ανισοπεδοποίησης του δυτικού τμήματος από τον κόμβο της Ευκαρπίας μέχρι το τέλος της Περιφερειακής στον κόμβο με τον ΠΑΘΕ πήρε μεγάλη παράταση και οριστικά πλέον η συνολική λειτουργία του θα είναι τον Απρίλιο του 2017 (αντί για το 2015 που είχε οριοθετηθεί) καθώς τότε θα τελειώσουν τα έργα και στο τελευταίο τμήμα, που περιλαμβάνουν αναβαθμίσεις και μετατροπή σε κλειστά τμήματα αυτοκινητόδρομου της Περοφερειακής που καθυσρέρησαν υπερβολικά και μετά την επιβολή των capital controls.

Ο αγωγός Φυσικού Αερίου στη Νέα Μεσημβρία

4cf0b599c83dbfdb46fe14c4a1c10b8d_XL

H Η ΕΕ επενδύει 263 εκατ. ευρώ σε 9 ενεργειακά έργα και ένα από αυτά στην Ελλάδα και μάλιστα στη γειτονιά μας.

Με την πρόταση της Κομισιόν να επενδύσει 263 εκατ. ευρώ σε καίρια έργα ενεργειακών υποδομών συμφώνησαν τα  κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Μεταξύ των εννέα έργων που επελέγησαν εντάσσεται και η χρηματοδότηση μελέτης σχετικά με τη διασύνδεση φυσικού αερίου στη Νέα Μεσηβρία στην Ελλάδα,  στήριξη ύψους 243.250 ευρώ. Οι σταθμοί μέτρησης και ρύθμισης θα συμβάλουν στη σύνδεση του ελληνικού συστήματος μεταφοράς φυσικού αερίου με τον αγωγό της Αδριατικής (TAP) που θα μεταφέρει φυσικό αέριο από την Κασπία Θάλασσα.

Στην Ελλάδα, οι εργολαβίες του TAP θα δημιουργήσουν την ανάγκη για την πρόσληψη από την J&P Άβαξ τουλάχιστον 300 εργαζομένων που έως επί το πλείστον θα αφορούν προσλήψεις που θα γίνουν από την Βόρειο Ελλάδα. Κατά πληροφορίες σημαντικό προβάδισμα θα δώσει η εταιρεία σε πρώην στελέχη και μηχανικούς που έφυγαν από την τεχνική εταιρεία λόγω κρίσης.

Η κοινοπραξία των εταιρειών J&P-ΑΒΑΞ και Bonatti θα κατασκευάσει το “Τμήμα 2” του αγωγού TAP, μήκους περίπου 180,1 χιλιομέτρων από τη Νέα Καρβάλη του νομού Καβάλας έως τη Νέα Μεσήμβρια Θεσσαλονίκης, διερχόμενο από τους νομούς Δράμας, Σερρών, Κιλκίς και Θεσσαλονίκης, και το “Τμήμα 3”, μήκους περίπου 186,3 χιλιομέτρων από τη Νέα Μεσήμβρια Θεσσαλονίκης έως τα ΕλληνοΑλβανικά σύνορα νότια της Κρυσταλλοπηγής διαμέσω των νομών Πέλλας, Ημαθίας, Κοζάνης και Καστοριάς.

Το έργο περιλαμβάνει την εγκατάσταση χαλύβδινου αγωγού διαμέτρου 48 ιντσών περνώντας αρκετά ποτάμια και ορεινούς όγκους, τη δημιουργία οδικού δικτύου συντήρησης και βαλβιδοστάσια. Η κατασκευή θα ξεκινήσει άμεσα και θα παραδοθεί σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του TAP τον Οκτώβριο του 2018. Ωστόσο οι απαιτήσεις του έργου είναι πολύ μεγάλες αφού κάθε μήνα θα πρέπει να πιστοποιούνται εργασίες συνολικού ύψους 15 εκ. Ευρώ. Τα χρονοδιαγράμματα που έχει θέσει η εταιρεία είναι αυστηρά και μιλούν για λειτουργία το 2020. (πηγή http://www.ypodomes.com)

Νέα Πτέρυγα στο ΑΧΕΠΑ με ένταξη στα νέα ΕΣΠΑ

2a244460e7054e2868e43b12b0f43350_L

Από μας εξαρτάται να προλάβουμε τα νέα ΕΣΠΑ και να μη χαθούν ευκαιρίες για έργα υποδομής και ανάπτυξης.  Προς το παρόν η καλή είδηση είναι η ένταξη στα ΕΣΠΑ (ΣΕΣ 2014 – 2020) της μελέτης και κατασκευής νέας πτέρυγας χειρουργείων, διοίκησης, κεντρικής αποστείρωσης και πλυντηρίων, αλλά και στην ανακατασκευή της υφιστάμενης πτέρυγας και στον πλήρη ιατρικό και ξενοδοχειακό εξοπλισμό του πανεπιστημιακού νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ της Θεσσαλονίκης στην οποία προχωρά η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας με την υπογραφή του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα.

Ο κ. Τζιτζικώστας ενέκρινε την ένταξη του μεγαλύτερου σε προϋπολογισμό έργου υγείας στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Κεντρικής Μακεδονίας, με 16,1 εκατομμύρια ευρώ, ώστε να ολοκληρωθεί η συνολική παρέμβαση ανακατασκευής και βελτίωσης ενός από τα μεγαλύτερα πανεπιστημιακά νοσηλευτικά ιδρύματα της Βόρειας Ελλάδας.

Το έργο έχει τίτλο: «Μελέτη, κατασκευή νέας πτέρυγας χειρουργείων – διοίκησης – κεντρικής αποστείρωσης και πλυντηρίων, ανακατασκευή υπάρχουσας πτέρυγας χειρουργείων και προμήθεια – εγκατάσταση ιατρικού και ξενοδοχειακού εξοπλισμού του Π.Γ.Ν. Θεσσαλονίκης ΑΧΕΠΑ – Φάση Β’» και προϋπολογισμό 16.107.053 ευρώ. Εντάχθηκε στον άξονα προτεραιότητας «Προώθηση της κοινωνικής ένταξης και καταπολέμηση της φτώχειας» και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ).

Η πράξη αφορά στη δεύτερη φάση του τμηματοποιημένου έργου κατά την οποία προβλέπεται να ανεγερθεί η νέα πτέρυγα διοίκησης – χειρουργείων, κεντρικής αποστείρωσης και πλυντηρίων.

Η νέα πτέρυγα αποτελεί χώρο μέσα στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις του Π.Γ.Ν.Θ. ΑΧΕΠΑ και έχει σκοπό να εξυπηρετήσει τις αυξημένες ανάγκες λειτουργίας του νοσοκομείου. Η νέα πτέρυγα κατασκευάζεται παραπλεύρως του υπάρχοντος κτιρίου, έχει περίγραμμα σε σχήμα Γ και αποτελείται από υπόγειο, ισόγειο, όροφο και δώμα. Τμήμα της αποτελεί και το κτίσμα που κατασκευάζεται πίσω από το υπάρχον κτίριο και σε επαφή μαζί του, προκειμένου να συνδέσει λειτουργικά τους χώρους της νέας πτέρυγας και του υπάρχοντος κτιρίου στο επίπεδο του υπογείου και του ορόφου. Το κτίριο τοποθετείται στην βορειοανατολική πλευρά του οικοπέδου και συνδέεται στη δυτική πλευρά του με την υπάρχουσα πτέρυγα των χειρουργείων.

Η υπάρχουσα πτέρυγα χειρουργείων ανακατασκευάζεται τόσο στο υπόγειο του υπάρχοντος κτιρίου, όσο και στον όροφο. Οι εσωτερικές τοιχοποιίες σε μεγάλο ποσοστό ανακατασκευάζονται, ενώ όσες παραμένουν επενδύονται με γυψοσανίδες. Τα κουφώματα εσωτερικά και εξωτερικά τοποθετούνται καινούργια. Επίσης τα δάπεδα τοποθετούνται εκ νέου. Εξ ολοκλήρου νέα κατασκευή αποτελεί το κεκλιμένο επίπεδο από οπλισμένο σκυρόδεμα, που προτείνεται να κατασκευασθεί από τη στάθμη του ορόφου μέχρι τη στάθμη του ακάλυπτου στην περιοχή της ΜΕΘ, προκειμένου να αποτελέσει όδευση διαφυγής σε περίπτωση κινδύνου. Επίσης κατασκευάζεται εκ νέου χώρος για το πρωτοξείδιο του αζώτου εμβαδού 24 τ.μ. στον ακάλυπτο του κτιρίου.

Τέλος, στην παρέμβαση συμπεριλαμβάνεται η προμήθεια και εγκατάσταση ιατρικού και ξενοδοχειακού εξοπλισμού. Η σύμβαση της προμήθειας θα υλοποιηθεί εξ ολοκλήρου σε αυτή τη δεύτερη φάση. (πηγή http://www.ypodomes.com)

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα