Τα στραβά της τουριστικής πολιτικής στη Θεσσαλονίκη

Δύο δημοσιογράφοι με εμπειρία στα θέματα του τουρισμού απαντούν.

Parallaxi
τα-στραβά-της-τουριστικής-πολιτικής-σ-350159
Parallaxi
Εικόνα: Γιάννης Τζιμπρές

Στο πρόσφατο αφιέρωμα της Parallaxi για όλα εκείνα που απεχθάνονται οι ξένοι τουρίστες στη Θεσσαλονίκη (κυκλοφορεί στο τεύχος Ιουλίου #230), ζητήσαμε από δύο δημοσιογράφους με πολυετή εμπειρία στα θέματα τουρισμού να απαντήσουν στην εξής ερώτηση: «Ποιες είναι οι κακοδαιμονίες της τουριστικής πολιτικής στη Θεσσαλονίκη;». 

Η Ντέπυ Χιωτοπούλου και η Νικόλ Καζαντζίδου σημειώνουν και προβληματίζουν με τα ζητήματα που θέτουν:

Ντέπυ Χιωτοπούλου | debbiestravel. gr, ΕΘΝΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ

Ως γέννημα θρέμμα Θεσσαλονικιά, εκφράζω την αγάπη μου για την πόλη, την ιστορία της, τα αξιοθέατα, την αρχιτεκτονική κτιρίων της, τις γειτονιές της, την παραλία με τη μοναδική θέα στον Όλυμπο και τα ρομαντικά ηλιοβασιλέματα!

Και μπορεί να διακρίνεις μια «ζεστασιά» από τους κατοίκους της, ωστόσο, η εσωστρέφεια αυτής της πόλης, κατά τη γνώμη μου, είναι το μεγάλο «αγκάθι».

Πολλά λόγια, παχιά λόγια, λίγες πράξεις: ο καθένας πορεύεται μόνος του. Δυστυχώς, οι συνέργειες παραμένουν μόνο στα λόγια. Δυστυχώς, ο ένας κοιτάζει να βγάλει τα μάτια του άλλου. Και στον τουρισμό, χρειάζονται πραγματικά συνεργασίες και συνέργειες.

Για να μπορέσει να εξελιχθεί η πόλη, τουριστικά, απαιτείται κοινή συνισταμένη, πρωτίστως από τους φορείς της πόλης, τους εμπλεκόμενους του επιχειρείν και κατ’ επέκταση του τουριστικού προϊόντος. Και στη συνέχεια, από τους ιδιώτες, τους επαγγελματίες, τους απλούς πολίτες.

Χρειάζεται η πόλη να είναι καθαρή, χρειάζεται η πόλη να σέβεται τον πολίτη, για να τη σεβαστεί κι εκείνος με τη σειρά του!

Νικόλ Καζαντζίδου | Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, υπεύθυνη του τουριστικού ρεπορτάζ στη Β.Ελλάδα 

Η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη που έχει σπουδαία δυναμική ως προς την περαιτέρω τουριστική της ανάπτυξη. Αυτό φαίνεται,  από την «φόρα» που έχει πάρει την τελευταία πενταετία.  Έχει προσωπικότητα, ζωντάνια και μακραίωνη ιστορία.

Στα τρωτά της σημεία, τα οποία ενδεχομένως φρενάρουν την τουριστική της εξέλιξη, είναι η γενικότερη δυσκολία να προχωρήσουν τα έργα των υποδομών της. Από τα πιο απλά, που αφορούν τα info kiosks μέχρι το μετρό.

Σαφώς, πολλές καθυστερήσεις αποδίδονται στη γενικότερη έλλειψη πόρων λόγω της οικονομικής κρίσης. Υπάρχει όμως, ένα ακόμη σημείο που αποτελεί τροχοπέδη: Η έλλειψη μιας κοινής στρατηγικής από όλους τους φορείς και επαγγελματίες για την προβολή και προώθηση του προορισμού και την στοχευμένη αξιοποίηση των όποιων κονδυλίων.

Παρότι έχουν γίνει βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση, η διαδρομή ακόμη είναι μεγάλη.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Θεσσαλονίκη: Οι 20 πρώτες εθνικότητες που την επιλέγουν ως προορισμό το 2018

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα