Βιτρίνα 4: Trapped in colours
Άλλη μια βιτρίνα, η τέταρτη στη σειρά εγκαινιάστηκε στην οδό Βηλαρά. Αυτή τη φορά το χρώμα επικρατεί στην εγκατάσταση των τριών εικαστικών, αποφοίτων της σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ. Τα τρία κορίτσια που επιμελήθηκαν την παρέμβαση στη βιτρίνα μιλάνε για τον εαυτό τους: Έλενα Κασιμάτη: Απόφοιτη της σχολής καλών τεχνών ΑΠΘ του τμήματος εικαστικών και […]
Άλλη μια βιτρίνα, η τέταρτη στη σειρά εγκαινιάστηκε στην οδό Βηλαρά. Αυτή τη φορά το χρώμα επικρατεί στην εγκατάσταση των τριών εικαστικών, αποφοίτων της σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ. Τα τρία κορίτσια που επιμελήθηκαν την παρέμβαση στη βιτρίνα μιλάνε για τον εαυτό τους: Έλενα Κασιμάτη: Απόφοιτη της σχολής καλών τεχνών ΑΠΘ του τμήματος εικαστικών και εφαρμοσμένων τεχνών του 5ου εργαστηρίου ζωγραφικής. Γεννήθηκα και ζω και εργάζομαι στη Θεσσαλονίκη ως εικαστικός, εκπαιδευτικός, σύζυγος και μητέρα! Στην εικαστική μου δουλειά παίρνω αφορμές από ρεαλιστικές φόρμες της φύσης. Με ενδιαφέρει περισσότερο το χρώμα κ η προσπάθεια υφής των υλικών καθώς και η επέμβαση στοιχείων για την ψευδαίσθηση της τρίτης διάστασης . Ως καλλιτέχνη με απασχολούν κατά καιρούς πολλές ιδέες που προσπαθώ εκτός της ζωγραφικής να τις πραγματοποιήσω μέσω εγκαταστάσεων, κατασκευών και ψηφιακών εικόνων. Λωϊδα Νεδέλτσου: Απόφοιτη της σχολής καλών τεχνών ΑΠΘ του τμήματος εικαστικών και εφαρμοσμένων τεχνών του 5ου εργαστηρίου ζωγραφικής. Γεννήθηκα, ζω και εργάζομαι στη Θεσσαλονίκη μεταξύ αέρα και γης, ως αεροσυνοδός και εικαστικός. Οι κατασκευές και η σχέση της τεχνολογίας με την τέχνη όπως η ψηφιακή εικόνα είναι βασικά στοιχεία της καλλιτεχνικής μου ταυτότητας. Ασχολούμαι με το κόσμημα αρκετά χρόνια και με ενδιαφέρουν εξίσου τα χρηστικά αντικείμενα τέχνης τα οποία και δημιουργώ κατά καιρούς. Νόρα Παυλίδη: Απόφοιτη της σχολής καλών τεχνών ΑΠΘ του τμήματος εικαστικών και εφαρμοσμένων τεχνών του 5ου εργαστηρίου ζωγραφικής. Γεννήθηκα, ζω και εργάζομαι στη Θεσσαλονίκη. Στο έργο μου ο θεατής είναι δομικό στοιχείο και η συμμετοχή του ελεγχόμενη. Ήχοι, φράσεις, συμπεριφορές, εικόνες γίνονται ερεθίσματα ώστε να ανακληθούν στη μνήμη συναισθήματα, προβληματισμοί απ΄όπου αντλώ τη θεματική των έργων μου και επιχειρώ να αποδώσω νοήματα, να παραλληλίσω συναισθήματα, να προβληματίσω εμπλέκοντας τον ίδιο το θεατή στο έργο βιωματικά. Με απασχολεί η ιδέα αλλά και το νόημα του έργου. Ο χαρακτήρας των υλικών αλλά και η προσαρμογή διαφορετικών υλικών είναι στην υπηρεσία της έννοιας. Προσπαθώ στο έργο μου να προσδώσω την αλήθεια όπως τη βιώνω σε σχέση με αυτό που με απασχολεί στην εκάστοτε περίοδο της δουλειάς μου.
Η εγκατάσταση των κοριτσιών, που ξορκίζει με το δικό τους τρόπο το Φόβο του Κενού έχει την παρακάτω εξήγηση: “Επηρεασμένες από την οικονομική κρίση, την πτώχευση πολλών επιχειρηματιών της πόλης μας, το κλείσιμο εμπορικών καταστημάτων, την αλόγιστη ως τώρα καταναλωτική μανία των πολιτών με τα εύκολα δάνεια και τις πιστωτικές κάρτες, που οδήγησαν πολλές οικογένειες σε δυσχερή οικονομική κατάσταση, πνίγοντας τες στα χρέη, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι ένα εμπορικό μαγαζί μία βιτρίνα είναι μια παγίδα. Μια παγίδα και για τον καταστηματάρχη που επενδύει τα χρήματα του και αν τα έξοδα είναι παραπάνω από τα έσοδα, ο έμπορος αδυνατεί να αντεπεξέλθει, η επιχείρηση χρεοκοπεί και το μαγαζί σφραγίζεται. Από την άλλη, είναι παγίδα καταναλωτική των πολιτών που πέφτουν πολλές φορές θύματα σε ανούσιες αγορές χρωστώντας στις κάρτες τους τις αγορές τους. Παγίδες στο ζωικό βασίλειο δημιουργούν τα ζώα για να εξασφαλίσουν την τροφή τους. Έτσι είναι ο νόμος της ζούγκλας, έτσι πλέον συμβαίνει και στις μεγαλουπόλεις. Με αφορμή το πλέγμα του ιστού της αράχνης που πλέκετε γρήγορα και παντού . Σε κάτι κενό αλλά και εκεί που υπάρχει ζωή . Ανάμεσα μας, δίπλα μας , μπροστά μας πλέξαμε τον χώρο σαν παγίδα χρωμάτων αλλά και χρημάτων! Τα χρώματα συμβολίζουν τις πολύχρωμες ετικέτες που μας τραβάνε την προσοχή, καθώς και τα χρωματιστά χαρτονομίσματα. Όλα είναι μια χρωματική παγίδα.. Στην οποία καταλήγουμε εγκλωβισμένοι, ωθούμενοι από τον ΦΟΒΟ ΚΕΝΟΥ. ΚΕΝΟ στο οποίο τελικά καταλήγουμε…” Υλικά: χρωματιστές κορδέλες, χρήματα σε ευρώ φωτοτυπημένα, σιδερένιο πλέγμα.
Η δράση Φόβος Κενού/Horror Vacui για το “Made in Thessaloniki#2- Eπεμβαίνοντας στο δημόσιο χώρο” υποστηρίζεται από τον Εμπορικό Σύλλογο Θεσσαλονίκης και το Ινστιτούτο Ανάπτυξης Εμπορίου
Ευχαριστούμε ιδιαίτερα την κ. Μπέτυ Βορεοπούλου για την παραχώρηση της βιτρίνας.
Για να δείτε τις υπόλοιπες βιτρίνες πατήσετε την ετικέτα ”βιτρίνες” στο τέλος του post.
*Η εγκατάσταση θα παραμείνει στη Βηλαρά 2 μέχρι τις 15 Μαΐου.