Θεσσαλονίκη: Αυτό είναι το καινούριο γλυπτό της Νέας Παραλίας
Μπορεί να μην έχει ολοκληρωθεί, όμως ήδη έχει τραβήξει τα βλέμματα των περαστικών
Ένα νέο, εντυπωσιακό γλυπτό έκανε την εμφάνιση του στη Νέα Παραλία, που μπορεί να μην έχει ολοκληρωθεί ακόμα, ωστόσο έχει συγκεντρώσει ήδη τα βλέμματα πάνω του.
Ο λόγος για το εξαιρετικό γλυπτό έργο «Θεσσαλονίκης Ορίζοντας» που κοσμεί πλέον την Νέα Παραλία, μέσα στα νερά της ρηχής πισίνας στον Κήπο των Γλυπτών και όπως μαθαίνουμε θα ολοκληρωθεί, κατά πάσα πιθανότητα, στο τέλος του Οκτώβρη.
Δημιουργός του, ο διάσημος Θεσσαλονικιός γλύπτης Γιώργος Τσάρας που γνωρίζει καλά πώς ένα γλυπτό πρέπει να ενταχθεί σε ένα εξωτερικό χώρο, αφού πάνω από 60 έργα του μέχρι τώρα, έχουν τοποθετηθεί σε αστικούς χώρους της χώρας μας αλλά και του εξωτερικού.
Με έναν τεράστιο όγκο έργου και μία ιδιαίτερα αξιόλογη πορεία, ο σπουδαίος καλλιτέχνης έχει διεθνή αναγνώριση για την εικαστική του διαδρομή, καθώς διετέλεσε και πρόεδρος του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης-Συλλογή Κωστάκη την περίοδο 2005-2008.
Το «Θεσσαλονίκης Ορίζοντας» είναι δωρεά του γνωστού επιχειρηματία Σταύρου Ανδρεάδη και εκτός από τα δύο κεκλιμένα τετράγωνα από ανοξείδωτο χάλυβα σε ασύμμετρη μεταξύ τους τοποθέτηση που ήδη έχουν τοποθετηθεί, γνωρίζουμε πως θα ολοκληρωθεί όταν τοποθετηθεί ο «Ορίζοντας» που θα τα διαπερνά και θα αποτελείται από 7 φύλλα χαλκού. Το νέο γλυπτό είναι μήκους 17 μέτρων, πλάτους 3 μέτρων και με ύψος του θα φτάνει περίπου τα 4 μέτρα μαζί με τη βάση.
Χαρούμενος πολύ, αναφέρει πως είναι ο δημιουργός του, γλύπτης Γιώργος Τσάρας, αφού, όπως χαρακτηριστικά αναφέρει στην Parallaxi, είναι πλέον σε ένα σημείο που του φέρνει στο μυαλό πολλές αναμνήσεις από προηγούμενα χρόνια. «Μεγαλώσαμε στην παραλία» απαντάει.
«Αν το έργο αυτό το έβλεπε κάποιος στο εργαστήριο, θα φαινόταν τεράστιο. Λόγω του χώρου. Είχα υπολογίσει όμως τόσο καλά την κλίμακα, που στάθηκε πολύ ωραίο στο σημείο που τοποθετήθηκε. Το έργο σχεδιάστηκε με σεβασμό στην υπάρχουσα αρχιτεκτονική. Γιατί ένα έργο αν μπει σε μία αρχιτεκτονική, οφείλει να σεβαστεί τον χώρο. Είναι η γλώσσα των μεγεθών και των όγκων και επομένως πρέπει να εναρμονιστεί με το υπάρχον περιβάλλον. Δε πρέπει ούτε να καπελώσει το περιβάλλον, ούτε να χαθεί μέσα σε αυτό. Οπότε, η κλίμακα είναι η πιο σημαντική σε μία τέτοια περίπτωση.» αναφέρει ο Θεσσαλονικιός καλλιτέχνης, ενώ κλείνοντας την επικοινωνία μας, αναφέρει τον Αριστοτέλη, θέλοντας να εξηγήσει τον σκοπό και το νόημα της δημόσιας τέχνης και ειδικότερα, της γλυπτικής, σε σχέση με το καινούριο έργο που υποδέχτηκε η πόλη, αλλά και για όλα τα προηγούμενα.
«Γενικά λέμε, η γλυπτική είναι ζωντανή και πρέπει να μιλήσει. Πότε όμως θα μιλήσει; Όταν έχει ενδιαφέρον, προκαλέσει τον στοχασμό και δημιουργήσει την επικοινωνία. Ο Αριστοτέλης έχει πει πως η δημόσια τέχνη – εννοώντας την γλυπτική – οφείλει να είναι ηθική γιατί διαπαιδαγωγεί τους πολίτες και αναδεικνύει τις αρχές της πόλης, κι εγώ λέω ως αξίες και ως άνθρωποι. Αυτό λοιπόν κάνει η δημόσια τέχνη και η γλυπτική αυτό είναι κυρίως.»
Ο χώρος στον Κήπο των Γλυπτών, για την τοποθέτηση του έργου, το οποίο έχει λάβει όλες τις σχετικές εγκρίσεις από την Οικονομική Επιτροπή και από το Δημοτικό Συμβούλιο, προτάθηκε από τον δωρητή Σταύρο Ανδρεάδη με επιστολή του προς τον δήμαρχο Κωνσταντίνο Ζέρβα.
Ο Σταύρος Ανδρεάδης, έχει αναλάβει την συντήρηση άλλωστε από το 2019 του Κήπου των Γλυπτών, αναλαμβάνοντας όλες τις εργασίες του χώρου (καθαρισμός γκραφιτι, επαύξηση πρασίνου, λειτουργία λίμνης νερού, αντικατάσταση φώτων κλπ) και δίνοντας μία ξεχωριστή αισθητική στο σημείο.
Τις πληροφορίες μας για ολοκλήρωση του εξαιρετικού γλυπτού στο τέλος του Οκτωβρίου, μας επιβεβαίωσε ο Γιώργος Τσάρας, λέγοντας πως «Πιστεύω θα είναι ολοκληρωμένο το έργο μέχρι το τέλος του μήνα. Γι’ αυτό δουλεύω αυτόν τον καιρό μέρα νύχτα. Κάθε μέρα από το πρωί αυτό κάνω!»