Θεσσαλονίκη: Χώροι στάθμευσης από χρυσάφι – Όταν μια θέση πάρκινγκ πωλείται όσο ένα διαμέρισμα
Έως και 90.000 ευρώ για ένα πάρκινγκ 19 τ.μ στο κέντρο της Θεσσαλονίκης όταν με τα ίδια λεφτά αγοράζεις πλήρως ανακαινισμένα διαμερίσματα
Η αγορά θέσεων στάθμευσης στη Θεσσαλονίκη έχει εξελιχθεί σε μια ιδιαίτερα δαπανηρή υπόθεση, σε σημείο που οι τιμές τους να συγκρίνονται -και σε ορισμένες περιπτώσεις να ξεπερνούν- το κόστος ενός μικρού διαμερίσματος.
Η έλευση του μετρό στη συγκοινωνιακή καθημερινότητα της πόλης μπορεί να έχει δώσει λύση σε πολλούς τους τελευταίους μήνες, ωστόσο εξακολουθούν να είναι ακόμη περισσότεροι εκείνοι που πασχίζουν για να βρουν μια θέση στάθμευσης.
Εάν ζεις ή εργάζεσαι στο κέντρο της Θεσσαλονίκης και κοντά στα πέριξ του, το θέμα πάρκινγκ μπορεί να αποτελέσει καθημερινό πονοκέφαλο.
Η συμφωνία με ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης για να έχεις σίγουρα εξασφαλισμένη μία θέση είναι μονόδρομος, όμως σε βάθος χρόνου είναι μια επιλογή που κρίνεται οικονομικά ασύμφορη.
Έτσι, αρκετοί είναι εκείνοι που αρχίζουν την έρευνα για να κάνουν δική τους μια θέση στάθμευσης, όταν όμως βλέπουν τις τιμές αναρωτιούνται εάν έχουν επιλέξει έναν χώρο για να αφήνουν το αυτοκίνητό τους ή πρόκειται να αγοράσουν μια… γκαρσονιέρα.
Αυτήν τη στιγμή στο κέντρο της Θεσσαλονίκης οι τιμές κυμαίνονται από 22.000 έως 35.000 € για μια τυπική θέση (16–26 τ.μ.), ενώ σε περιοχές όπως τα Λαδάδικα ή η Βούλγαρη το κόστος φτάνει τις 35.000–42.500 €.
Σε όρους τιμής ανά τετραγωνικό, αυτό μεταφράζεται σε 3.000–3.500 €/τ.μ..
Στον Εύοσμο ή σε άλλες συνοικίες εκτός κέντρου, μια θέση μπορεί να κοστίσει 10.000–15.000 € (~550 €/τ.μ.).
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μεγαλύτεροι χώροι (π.χ. γκαράζ πολλαπλών θέσεων) έχουν χαμηλότερο κόστος ανά τ.μ. — γύρω στα 400 €/τ.μ. — αλλά η συνολική τιμή μπορεί να ξεπεράσει τις 300.000 €.
Τιμές Πώλησης από 15.000 έως 90.000 ευρώ
Οι τιμές ποικίλλουν ανάλογα με την περιοχή, το μέγεθος και τη φύση της θέσης.
Για παράδειγμα ένα πάρκινγκ 10 τ.μ στην περιοχή των Λαχανόκηπων πωλείται έναντι 15.000 ευρώ, όσο και ένα αντίστοιχο πάρκινγκ στην περιοχή της Τούμπας.
Αντίστοιχα, για το ίδιο μέγεθος η τιμή φτάνει τις 21.500 ευρώ προς τη Βούλγαρη.
Όσο πλησιάζουμε προς το κέντρο οι τιμές όπως είναι φυσικό αυξάνονται.
25.000 ευρώ αξίζει το να αγοράσεις έναν χώρο στάθμευσης 10 τ.μ στα Άνω Λαδάδικα και 30.000 ευρώ στην περιοχή του Διοικητηρίου.
Συναντήσαμε ακόμη και πάρκινγκ 7 τ.μ στην Ρωμαϊκή Αγορά που κοστίζει 32.000 ευρώ.
Στην περιοχή της Καμάρας υπάρχει χώρος στάθμευσης 11 τ.μ που είναι διαθέσιμος προς πώληση έναντι 36.000 ευρώ.
Στα Λαδάδικα, πάρκινγκ 12 τ.μ πωλείται αυτή τη στιγμή 40.000 ευρώ.
Στις 18.000 ευρώ το κόστος για πάρκινγκ 20 τ.μ άνωθεν του Περιφερειακού στον Εύοσμο.
Σε Καλαμαριά ή Πυλαία έως 35 000 ευρώ, με τιμές κατά μέσο όρο έως 3 500 ευρώ/τ.μ.
Συμπερασματικά, οι τιμές αγοράς κυμαίνονται από περίπου 10.000 € (περιφερειακές περιοχές) έως 35.000 € κι άνω στο κέντρο (1 000–3 500 €/τ.μ.).
Σε περιοχές όπως Λαδάδικα ή Βούλγαρη, οι τιμές φτάνουν έως 3 500 €/τ.μ. ή και λίγο παραπάνω.
Δεν λείπει βέβαια και η περίπτωση πάρκινγκ 19 τ.μ στα Λαδάδικα που πωλείται έναντι 90.000 ευρώ!
Η σύγκριση με τις τιμές αγοράς μικρών διαμερισμάτων
Σύμφωνα με στοιχεία του β’ τριμήνου 2025:
Γκαρσονιέρες 35–42 τ.μ.: Σε περιοχές όπως η Τούμπα ή η Τριανδρία, οι τιμές φτάνουν τα 3.333–4.085 €/τ.μ..
Μικρά διαμερίσματα (2 υπνοδωματίων, 50–70 τ.μ.): Στο Διοικητήριο ή την Ανάληψη, οι τιμές κυμαίνονται από 2.000–2.600 €/τ.μ..
Άλλες περιοχές (Χαριλάου, Βούλγαρη): Οι τιμές παραμένουν πιο προσιτές, γύρω στα 1.600–1.700 €/τ.μ..
Ο μέσος όρος τιμών για τη Θεσσαλονίκη ανέρχεται στα ~2.625 €/τ.μ..
Συμπερασματικά
Είδος Ακινήτου – Περιοχή – Κατάσταση Τιμή ανά τ.μ. (€/τ.μ.)
Θέση στάθμευσης – Λαδάδικα / Βούλγαρη (κέντρο) – 3.000–3.500
Γκαρσονιέρα κατοικία – Τριανδρία / Τούμπα – 3.333–4.086
Μικρό διαμέρισμα (2 υπνοδ.) – Τούμπα, Διοικητήριο, Ανάληψη – 2.000–2.600
Διαμέρισμα – άλλες περιοχές Χαριλάου, Βούλγαρη – 1.600–1.700
Οι τιμές ανά τ.μ. για θέσεις στάθμευσης στο κέντρο της Θεσσαλονίκης είναι ισάξιες ή και υψηλότερες από εκείνες των μικρών κατοικιών.
Σε απόλυτους αριθμούς, ένα μικρό σπίτι εξακολουθεί να κοστίζει περισσότερο, αλλά η σχέση κόστους/χρήσης κάνει τις θέσεις πάρκινγκ να φαίνονται δυσανάλογα ακριβές.
Το φαινόμενο αυτό αντικατοπτρίζει την αυξημένη ζήτηση για στάθμευση, τον περιορισμένο διαθέσιμο χώρο στο κέντρο και την εμπορική αξία της άνεσης στην καθημερινή ζωή.
Συνολικά, θα μπορούσαμε να πούμε ότι στη Θεσσαλονίκη, το να παρκάρεις το αυτοκίνητό σου μπορεί να κοστίσει όσο το να μένεις σε μια γκαρσονιέρα.