Θεσσαλονίκη: Χριστούγεννα από Νοέμβριο για γιορτές… ψυχολογίας
Με τις σημαίες ακόμα στα μπαλκόνια, τα λαμπιόνια ανάβουν δειλά δειλά στις βιτρίνες των καταστημάτων της πόλης που μπαίνουν σε εορταστικούς ρυθμούς
Μπορεί οι σημαίες να κυματίζουν ακόμα στα μπαλκόνια, αλλά περπατώντας στην αγορά του κέντρου και των γειτονιών των υπόλοιπων δήμων της πόλης, αρχίζεις και βλέπεις τις βιτρίνες των καταστημάτων να μπαίνουν δειλά δειλά σε χριστουγεννιάτικους ρυθμούς.
Στη… μάχη των εντυπώσεων έχουν μπει τις τελευταίες ημέρες και τα καταστήματα εποχιακών ειδών, με τις σημαίες και τις παραδοσιακές στολές λόγω παρέλασης να μπαίνουν στα χαρτοκιβώτια, στο πατάρι και στις αποθήκες και τη θέση των τσολιάδων, να παίρνουν τα χριστουγεννιάτικα δέντρα, τα στολίδια, τα λαμπιόνια και οι καρυοθραύστες.
Μπορεί να διανύουμε μόλις τις πρώτες ημέρες του Νοεμβρίου και να έχουμε ακόμα… δρόμο μέχρι τις γιορτές, όμως οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων με χριστουγεννιάτικη είδη ευελπιστούν ότι ο κόσμος σε μια προσπάθεια να αναζητήσει διέξοδο από τη γκρίζα καθημερινότητα, θα ξεκινήσει από νωρίς φέτος τις αγορές του για τον εορταστικό διάκοσμο.
Όπως είναι βέβαια λογικό οι υπεύθυνοι καταστημάτων γνωρίζουν ότι ο κόσμος είναι «μουδιασμένος» εξαιτίας του όλου κλίματος που έχει δημιουργηθεί στο όνομα της ενεργειακής κρίσης και ξέρουμε ότι τα Χριστούγεννα είναι μια γιορτή γεμάτης φως, άρα και ρεύμα, επομένως μένει να φανεί πώς θα ανταποκριθεί το καταναλωτικό κοινό στα νέα δεδομένα.
«Μετά από δύο χρόνια περιορισμών, click away και ουρών για να μπαίνει ένας ένας στο κατάστημα να ψωνίζει και να φεύγει, περιμέναμε επιτέλους Χριστούγεννα από τα παλιά, αλλά όλο αυτό το κλίμα με την ενεργειακή κρίση φοβόμαστε μήπως μας πάει πάλι πίσω» αναφέρει υπάλληλος καταστήματος χριστουγεννιάτικων ειδών.
Οι ίδιοι πάντως δεν πρόκειται να κάνουν… εκπτώσεις στις βιτρίνες τους, καθώς δεν γίνεται εκ των πραγμάτων να τις κρατήσουν στο σκοτάδι και θα συνεχίσουν να κάνουν αυτό που ξέρουν καλά όλα αυτά τα χρόνια.
«Λειτουργούμε και σαν ένα είδος ψυχοθεραπείας. Είναι άλλωστε η περίοδος που οι μεγάλοι γίνονται μικροί και πρέπει να κρατήσουμε το πνεύμα μαγείας των ημερών».
Όπως είναι λογικό βέβαια η κίνηση ακόμα στα καταστήματα είναι σχεδόν μηδενική, κάτι που είναι απολύτως φυσιολογικό για το χρονικό διάστημα στο οποίο βρισκόμαστε.
Ωστόσο, οι ιδιοκτήτες βλέπουν «κίνηση» στα ηλεκτρονικά τους καταστήματα, καθώς το αγοραστικό κοινό σιγά σιγά αρχίζει να αναζητά χριστουγεννιάτικα προϊόντα και να συγκρίνει τιμές πριν κάνει την τελική του επιλογή.
Όσον αφορά το κόστος, ορισμένα από τα χριστουγεννιάτικα είδη πωλούνται φέτος ακριβότερα κατά 20%, όμως αυτό που σημειώνουν οι καταστηματάρχες είναι ότι οι τιμές αφορούν όλα τα πορτοφόλια.
Στο ερώτημα βέβαια που απασχολεί όλους μας, εάν τα εορταστικά λαμπιόνια θα μας… κάψουν με το κόστος τους στο ηλεκτρικό ρεύμα, οι πωλητές είναι καθησυχαστικοί, καθώς σημειώνουν ότι πρόκειται για led τα οποία δεν είναι ιδιαίτερα ενεργοβόρα.