Θεσσαλονίκη: Είναι ανάγκη να μη χαθεί η τεχνογνωσία στην εκπαίδευση προσφύγων

Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί ένιωσαν μεγάλη ικανοποίηση διδάσκοντας σε προσφυγόπουλα

Parallaxi
θεσσαλονίκη-είναι-ανάγκη-να-μη-χαθεί-η-358549
Parallaxi

Την ανάγκη να τεκμηριωθεί η τεχνογνωσία που αποκτήθηκε αναφορικά με το ζήτημα εκπαίδευσης παιδιών προσφύγων, εξέφρασαν οι συμμετέχοντες σε ημερίδα με θέμα «Εκπαίδευση για τη δημοκρατική και διαπολιτισμική ιδιότητα του πολίτη» που διοργανώθηκε το απόγευμα, στο Κέντρο Διάδοσης Ερευνητικών Αποτελεσμάτων (ΚΕ.Δ.Ε.Α), από το Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ και το Ελληνικό Παρατηρητήριο για τη Διαπολιτισμική Παιδεία και Εκπαίδευση.

«Η μεγαλύτερη πρόκληση πλέον, εκτός από την ένταξη των προσφύγων, αποτελεί το μοίρασμα της τεχνογνωσίας που αποκτήθηκε σε θέματα εκπαίδευσης ώστε να μην επαναλάβουμε τα λάθη μας και να διασφαλίσουμε τη θεσμική μνήμη για θέματα μετακίνησης και ένταξης πληθυσμών» τόνισε χαρακτηριστικά, μιλώντας στην ημερίδα, ο επίκουρος καθηγητής στο τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΑΠΘ, Γιώργος Αγγελόπουλος.

Στις οπτικές και την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση παιδιών με προσφυγικό/μεταναστευτικό υπόβαθρο αναφέρθηκε ο Γιώργος Σιμόπουλος από το Ελληνικό Ανοιχτό Πανεπιστήμιο και συνεργάτης της UNICEF Refugee and Migrant Response in Greece.

«Η πλειονότητα των εκπαιδευτικών των Δομών Υποδοχής για την Εκπαίδευση των Προσφύγων (ΔΥΕΠ) δεν είχαν εμπειρία με αλλόγλωσσους μαθητές, όμως, δήλωναν ότι θα το ξανάκαναν και ένοιωθαν μεγάλη ικανοποίηση διδάσκοντας σε προσφυγόπουλα. Μάλιστα, μία εκπαιδευτικός, κοντά στη συνταξιοδότηση, σε μήνυμά της μας έγραψε ενδεικτικά πώς «ξαναθυμήθηκα γιατί επέλεξα αυτό το επάγγελμα».

Κατά τη διάρκεια της ημερίδας παρουσιάστηκε και το τριετές πρόγραμμα «Education for Democratic Intercultural Citizenship+(EDIC+)» στο οποίο συμμετείχε το Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του ΑΠΘ. Τον συντονισμό του προγράμματος είχε αναλάβει το Πανεπιστήμιο Ανθρωπιστικών Σπουδών της Ουτρέχτης (Ολλανδία), ενώ συμμετείχαν, επίσης, τα Πανεπιστήμια του Ελσίνκι (Φινλανδία), του Τάλιν (Εσθονία), της Βαρκελώνης (Ισπανία), το Bath-Spa (Ηνωμένο Βασίλειο) και το Πανεπιστήμιο του Καρόλου (Τσεχία).

Όπως διευκρίνισε η επιστημονικά υπεύθυνη του έργου, πρόεδρος του ΔΣ του Ελληνικού Παρατηρητηρίου για τη Διαπολιτισμική Παιδεία και Εκπαίδευση, επίκουρη καθηγήτρια του Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του ΑΠΘ, Αναστασία Κεσίδου, «τo «EDIC +» αποτελεί μια συνεργασία στρατηγικής σημασίας για την εκπαίδευση και τη διαπολιτισμική ιθαγένεια, που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus + με τη συμμετοχή μεταπτυχιακών φοιτητών/φοιτητριών και υποψήφιων διδακτόρων».

Το Ελληνικό Παρατηρητήριο για τη Διαπολιτισμική Παιδεία και Εκπαίδευση (ΕΠΑΔΙΠΕ) έχει ως επίκεντρο τον πολιτισμικό πλουραλισμό της ελληνικής κοινωνίας και φιλοδοξεί να συμβάλει στην ενίσχυση του διαπολιτισμικού διαλόγου, στη διεύρυνση της έρευνας στο πεδίο της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και στην εισαγωγή και στήριξη καινοτομιών στο σχολείο.

Πηγή: ΑΠΕ

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα