Θεσσαλονίκη

Θεσσαλονίκη: Φορτηγό πλοίο προσέκρουσε στο ναυάγιο του Φετίχ Μπουλέντ

Συνελήφθη ο Πλοίαρχος, ενώ πρόκειται να κινηθεί η διαδικασία των προβλεπόμενων διοικητικών κυρώσεων.

Parallaxi
θεσσαλονίκη-φορτηγό-πλοίο-προσέκρου-119580
Parallaxi

Στο ναυάγιο του «Φετίχ Μπουλέντ» προσέκρουσε ένα φορτηγό πλοίο εμπορευματοκιβωτίων με σημαία της Πορτογαλίας.

Άμεσα στο σημείο μετέβησαν εξουσιοδοτημένοι Επιθεωρητές της οικείας Λιμενικής Αρχής, όπου διαπίστωσαν ότι το εν λόγω πλοίο προσέκρουσε ενώ έμπαινε στο λιμάνι Θεσσαλονίκης.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Λιμενικού:

Ενημερώθηκε, βραδινές ώρες χθες, η Λιμενική Αρχή Θεσσαλονίκης για πιθανό πρόβλημα σε Φ/Γ πλοίο εμπορευματοκιβωτίων σημαίας Πορτογαλίας, το οποίο βρίσκεται παραβεβλημένο σε κρηπίδωμα του λιμένα Θεσσαλονίκης.

Άμεσα στο σημείο μετέβησαν εξουσιοδοτημένοι Επιθεωρητές της οικείας Λιμενικής Αρχής, όπου διαπίστωσαν ότι το εν λόγω πλοίο προσέκρουσε την 03.04.2023 σε χαρτογραφημένο ναυάγιο έξω από τον κυματοθραύστη, κατά τον είσπλου του στον οικείο λιμένα.

Ακολούθησε επιθεώρηση των υφάλων από εξειδικευμένο συνεργείο, κατά την οποία διαπιστώθηκε ρηγμάτωση στη δεξιά πλευρά του.

Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Θεσσαλονίκης που διενεργεί την προανάκριση, συνελήφθη ο Πλοίαρχος του Φ/Γ πλοίου και επιβλήθηκε το μέτρο της κράτησης, ενώ πρόκειται να κινηθεί η διαδικασία των προβλεπόμενων διοικητικών κυρώσεων.

Από το εν λόγω περιστατικό δεν αναφέρθηκε τραυματισμός και δεν παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση.

Η ιστορία του «Φετίχ Μπουλέντ»

Δεν είναι λίγα τα ναυαγισμένα πλοία που παραμένουν καταποντισμένα στον κόλπο του Θερμαϊκού. Το πιο διάσημο, βυθισμένο σε μικρό βάθος και σε κοντινή απόσταση από την ξηρά είναι το Φετίχ Μπουλέντ.

Στις 11:35, το βράδυ της 18ης Oκτωβρίου 1912, δυο εκρήξεις τορπιλών στον Θερμαϊκό συγκλόνισαν την πόλη. Μια τρίτη δεν βρήκε τον στόχο της και χτύπησε την ξηρά.  Το τουρκικό θωρηκτό Φετίχ Μπουλέντ, εκτοπίσματος 2710 τόνων, ναυπηγήσεως του 1871, επισκευασθέν και εκσυγχρονισθέν το 1906, τορπιλίστηκε και βυθίστηκε από το ελληνικό τορπιλοβόλο Nο 11 με Kυβερνήτη τον Yποπ/ρχο Nικόλ. Bότση, ενώ βρισκόταν αγκυροβολημένο στο λιμένα της Θεσσαλονίκης. Το πλοίο ήταν παροπλισμένο από τα 16 κανόνια του που είχαν τοποθετηθεί σε καίρια σημεία της πόλης για την άμυνά της, αφού λίγο πριν είχε κηρυχθεί ο Α’ Βαλκανικός Πόλεμος. Απώλειες: 13 ναύτες και ο ιμάμης του σκάφους.

Tο βυθισμένο σκάφος εξακολουθεί να βρίσκεται στην ίδια θέση και σε μικρό βάθος, μόλις στα 8 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας καλυμμένο με παχύ στρώμα λάσπης, 300 μ. μέτρα στα ανοιχτά του λιμανιού σε απόσταση 40 μέτρων εξωτερικά από το νότιο κυματοθραύστη απέναντι από την Πρώτη Προβλήτα.

Είναι μπανταρισμένο προς την δεξιά πλευρά και η πλώρη του κοιτά τον Λευκό Πύργο. Το 1999 ανασύρθηκαν αρκετά φορητά μέλη του πλοίου και οστά των νεκρών ναυτών. Λένε πως ο ιστός του πλοίου βρισκεται στην κορυφή του Λευκού Πύργου από τον οποίο κυματιίζει η ελληνική σημαία.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα