Θεσσαλονίκη: Παραδίδεται ο «Θαλασσινός ορίζοντας» στη Νέα Παραλία
Το γλυπτό του Γιώργου Τσάρα έχει ήδη τοποθετηθεί και την ερχόμενη Τρίτη θα πραγματοποιηθεί η τελετή παράδοσης.
Την Τρίτη 8 Νοεμβρίου στις 16:00 παραδίδεται επίσημα το νέο γλυπτό «Θαλασσινός Ορίζοντας», έργο του εικαστικού Γιώργου Τσάρα, που αποκτά η Νέα Παραλία της Θεσσαλονίκης, με δωρεά του επιχειρηματία Σταύρου Ανδρεάδη.
Δημιουργός του, ο διάσημος Θεσσαλονικιός γλύπτης Γιώργος Τσάρας που γνωρίζει καλά πώς ένα γλυπτό πρέπει να ενταχθεί σε ένα εξωτερικό χώρο, αφού πάνω από 60 έργα του μέχρι τώρα, έχουν τοποθετηθεί σε αστικούς χώρους της χώρας μας αλλά και του εξωτερικού.
Ο «Θαλασσινός Ορίζοντας» είναι δωρεά του γνωστού επιχειρηματία Σταύρου Ανδρεάδη και εκτός από τα δύο κεκλιμένα τετράγωνα από ανοξείδωτο χάλυβα σε ασύμμετρη μεταξύ τους τοποθέτηση που ήδη έχουν τοποθετηθεί, γνωρίζουμε πως θα ολοκληρωθεί όταν τοποθετηθεί ο «Ορίζοντας» που θα τα διαπερνά και θα αποτελείται από 7 φύλλα χαλκού. Το νέο γλυπτό είναι μήκους 17 μέτρων, πλάτους 3 μέτρων και με ύψος του θα φτάνει περίπου τα 4 μέτρα μαζί με τη βάση.
Όπως είχε δηλώσει ο κ. Τσάρας στη Parallaxi: «Αν το έργο αυτό το έβλεπε κάποιος στο εργαστήριο, θα φαινόταν τεράστιο. Λόγω του χώρου. Είχα υπολογίσει όμως τόσο καλά την κλίμακα, που στάθηκε πολύ ωραίο στο σημείο που τοποθετήθηκε. Το έργο σχεδιάστηκε με σεβασμό στην υπάρχουσα αρχιτεκτονική. Γιατί ένα έργο αν μπει σε μία αρχιτεκτονική, οφείλει να σεβαστεί τον χώρο. Είναι η γλώσσα των μεγεθών και των όγκων και επομένως πρέπει να εναρμονιστεί με το υπάρχον περιβάλλον. Δε πρέπει ούτε να καπελώσει το περιβάλλον, ούτε να χαθεί μέσα σε αυτό. Οπότε, η κλίμακα είναι η πιο σημαντική σε μία τέτοια περίπτωση.» αναφέρει ο Θεσσαλονικιός καλλιτέχνης, ενώ κλείνοντας την επικοινωνία μας, αναφέρει τον Αριστοτέλη, θέλοντας να εξηγήσει τον σκοπό και το νόημα της δημόσιας τέχνης και ειδικότερα, της γλυπτικής, σε σχέση με το καινούριο έργο που υποδέχτηκε η πόλη, αλλά και για όλα τα προηγούμενα»
«Γενικά λέμε, η γλυπτική είναι ζωντανή και πρέπει να μιλήσει. Πότε όμως θα μιλήσει; Όταν έχει ενδιαφέρον, προκαλέσει τον στοχασμό και δημιουργήσει την επικοινωνία. Ο Αριστοτέλης έχει πει πως η δημόσια τέχνη – εννοώντας την γλυπτική – οφείλει να είναι ηθική γιατί διαπαιδαγωγεί τους πολίτες και αναδεικνύει τις αρχές της πόλης, κι εγώ λέω ως αξίες και ως άνθρωποι. Αυτό λοιπόν κάνει η δημόσια τέχνη και η γλυπτική αυτό είναι κυρίως.», είχε δηλώσει.