Θεσσαλονίκη: Παραδόθηκε προς χρήση το δημοτικό πάρκινγκ 400 θέσεων στο σταθμό μετρό «Νέα Ελβετία»
«Παραδίδουμε το μεγαλύτερο υπαίθριο δημοτικό πάρκινγκ της πόλης» δήλωσε ο Στ. Αγγελούδης
Εγκαινιάστηκε το πρωί της Τετάρτης (30/4) το δημοτικό πάρκινγκ 400 θέσεων στο σταθμό μετρό της Νέας Ελβετίας στη Θεσσαλονίκη.
Το πάρκινγκ θα είναι δωρεάν, θα είναι για προσωρινή στάθμευση και αναμένεται να δώσει μια «ανάσα» στο ζήτημα που είχε δημιουργηθεί στην περιοχή, αλλά και ένα κίνητρο για τους πολίτες να αφήνουν εκεί τα οχήματά τους και στη συνέχεια να χρησιμοποιούν το μετρό ή το λεωφορείο για τις μετακινήσεις τους προς το κέντρο της πόλης.
Το παρών στο χώρο του νέου δημοτικού πάρκινγκ έδωσε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης που αρχικά ευχαρίστησε την Παρασκευή Παπαγεωργοπούλου, Διευθύντρια της Τροχαίας Θεσσαλονίκης, για την εικόνα που παρουσιάζει το κυκλοφοριακό στην πόλη.
Εν συνεχεία δήλωσε:
«Στις 27 Δεκεμβρίου είχα ζητήσει από τον κ. Γιουτίκα να δούμε τι θα γίνει για να λύσουμε το μεγάλο πρόβλημα της στάθμευσης στον τερματικό σταθμό της Νέας Ελβετίας.
127 μόλις μέρες μετά παραδίδουμε το μεγαλύτερο υπαίθριο δημοτικό πάρκινγκ της πόλης. Έγινε χωρίς ανάδοχο, χωρίς εργολαβία για λόγους ταχύτητας.
Ένας άθλος που το χρωστάμε στο ότι η υπηρεσία έκανε όλη την προσπάθεια μόνη της και στις συνεργασίες που έγιναν. Η Περιφέρεια έστειλε σκαπτικά εργαλεία, πήραμε βοήθεια και για τα υλικά από ιδιώτες.
Ο χώρος θα είναι μεγάλη ανάσα. Ευχαριστώ και την Ελληνικό Μετρό που έκανε τη διάνοιξη της Ψελλού, αλλά να παρακαλέσω και για την τοποθέτηση φαναριών. Είναι θέμα ασφαλείας και δεν υπάρχει λόγος καθυστέρησης.
Σε άλλους δύο χώρους ακριβώς απέναντι από αυτόν θα ακολουθήσει ΣΔΙΤ, ώστε να δημιουργηθούν και άλλα πάρκινγκ. Και με την ευκαιρία, να πω ότι μέχρι τέλος έτους θα κάνουμε δημοπράτηση με ΣΔΙΤ και για άλλους χώρους στάθμευσης στην πόλη. Από το Σεπτέμβριο θα έχουμε, ελπίζω, νεότερα.
Έχουν γίνει ήδη 1.000 φυτεύσεις και θα ακολουθήσουν και άλλες.
Δεν είναι χώρος μόνιμης στάθμευσης, εξυπηρετεί κυρίως τους επιβάτες του μετρό. Με διάλογο και σύσταση θα ενημερώνουμε τους οδηγούς ότι είναι απλώς χώρος park and ride, αλλά αν δούμε ότι το φαινόμενο αυτό κυριαρχεί, θα δούμε άλλους τρόπους να το αντιμετωπίσουμε. Θα δούμε τη συμπεριφορά των χρηστών ώστε να γίνουν τυχόν διορθωτικές κινήσεις».
Σε ερώτηση για την κριτική που του έγινε από τον Κ. Ζέρβα, ο κ. Αγγελούδης απάντησε:
«Δεν ασχολούμαι με το παρελθόν, δε σχολιάζω πρόσωπα. Η πόλη αλλάζει. Τα έργα ανήκουν στους πολίτες και σε κανέναν άλλον. Δεν έχω παραλάβει κανένα έργο έτοιμο.
Για όσους φαντασιώνονται έτοιμα έργα, να πω ότι και για τον τερματικό σταθμό Νέας Ελβετίας οι απαλλοτριώσεις έγιναν από τον κ. Ταχιάο μόλις δύο μήνες πριν την παράδοση του μετρό».
Τέλος, ο κ. Αγγελούδης ανακοίνωσε ότι έχει ζητηθεί από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κονδύλι 2,5 με 3 εκ. ευρώ, ώστε να ολοκληρωθεί και η απαλλοτρίωση ενός μικρού κομματιού πέριξ της οδού Ψελλού, που υπολείπεται.
Από την πλευρά του ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Κώστας Γιουτίκας, που ήταν και εκείνος παρών στο νέο δημοτικό πάρκινγκ, σχολίασε:
«Κάνουμε το αυτονόητο. Ήρθαμε τον Δεκέμβριο μέσα στις λάσπες. Πήρα τηλέφωνο πέντε χειριστές από την Περιφέρεια και φέρανε άμεσα τα μηχανήματα μέσα στις γιορτές για να αρχίσουν οι κατεδαφίσεις και να ανοίξει ο χώρος. Αυτό που βλέπετε είναι αποτέλεσμα συνεργασίας.
Περιμένουμε και την τοποθέτηση του φαναριού βάσει της προγραμματικής συμφωνίας μεταξύ Δήμου, Περιφέρειας και Μετρό».
Όπως μπορείτε να δείτε στην παρακάτω φωτογραφία της parallaxi υπάρχει ένα μονοπάτι που φτιάχνεται, ώστε να μην κάνουν τον κύκλο οι πεζοί για να φτάσουν στο μετρό.
Επίσης, μόλις τοποθετηθεί το φανάρι στο σημείο, οι αφετηρίες των λεωφορείων 10 και 66 θα μεταφερθούν εκεί, σύμφωνα με υπόσχεση του Διευθύνοντα Συμβούλου του ΟΣΕΘ, Γιάννη Τόσκα.
Τέλος, συνεχίζονται στο χώρο κάποιες μικρές εργασίες πρασίνου, ενώ άμεσα αναμένεται να τοποθετηθεί και περίφραξη με συρματόπλεγμα. Οι σχετικοί πάσαλοι έχουν ήδη τοποθετηθει.