Θεσσαλονίκη: Πρόγραμμα απεξάρτησης για νέους από gaming και χρήση κάνναβης
Aπευθύνεται σε εφήβους και νέους ενήλικες αλλά και στις οικογένειές τους.
Παρέμβαση στους εφήβους που κάθονται ώρες μπροστά στον υπολογιστή τους παίζοντας παιχνίδια και κάνοντας χρήση κάνναβης ή ενεργειακών ποτών, επιχειρεί να κάνει το Πρόγραμμα Εναλλακτικής Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων «ΑΡΓΩ» στη Θεσσαλονίκη.
Πριν από λίγες μέρες εγκαινίασε ένα νέο πρόγραμμα που απευθύνεται σε εφήβους και νέους, 12 έως 21 ετών, στο πλαίσιο του οποίου ο έφηβος ενθαρρύνεται «να αναλάβει τις υπευθυνότητες του, να υιοθετήσει ένα νέο τρόπο ζωής και συμπεριφοράς, καθώς και ένα νέο αξιακό σύστημα με στόχο μια νέα ζωή, ελεύθερη από κάθε είδους εξάρτηση». Παράλληλα, ακολουθώντας τη βασική φιλοσοφία του ΠΕΘΕΑ ΑΡΓΩ, είναι ένα ελεύθερο ουσιών (στεγνό), εξωτερικής διαμονής (ανοιχτό) θεραπευτικό πρόγραμμα, που προσφέρει τις υπηρεσίες του δωρεάν χωρίς καμιά διάκριση.
«Εκτιμούμε ότι θα καλύψει ένα κενό που υπάρχει στη Θεσσαλονίκη και πιστεύω πως αφορά πάρα πολλούς νέους με εξαρτητική συμπεριφορά σε δύο πράγματα που πάνε μαζί και σχετίζονται με μια κουλτούρα παθητικής αντιμετώπισης της ζωής, το διαδίκτυο και τα παιχνίδια, μαζί με τη χρήση κάνναβης ή συνθετικών κανναβινοειδών», ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο επιστημονικά υπεύθυνος του ΠΕΘΕΑ ΑΡΓΩ, Στέλιος Γκιουζέπας, υπενθυμίζοντας κι ένα γνωστό τραγούδι που εξυμνεί αυτή τη φιλοσοφία και κινείται στο «γεμίζω το κεφάλι μου με κάνναβη και παίζω παιχνίδια».
Το νέο πρόγραμμα απευθύνεται σε εφήβους και νέους ενήλικες όσο και στις οικογένειές τους που αντιμετωπίζουν και διατροφικές διαταραχές, όπως ανορεξία και βουλιμία, ενώ μάστιγα έχει γίνει πλέον, σύμφωνα με τον κ. Γκιουζέπα, «η αλόγιστη κατανάλωση ενεργειακών ποτών από εφήβους σε μια προσπάθεια να είναι σε διαρκή εγρήγορση».
Αναλυτικότερα, οι υπηρεσίες που στοχεύει να παρέχει το πρόγραμμα είναι εκτίμηση και αξιολόγηση, ατομικές και ομαδικές συνεδρίες, οικογενειακή συμβουλευτική, ψυχοκοινωνική υποστήριξη με στόχο τη μείωση και τη διακοπή της χρήσης και συνεργασία και δικτύωση με φορείς τυπικής και άτυπης εκπαίδευσης.
«Επόμενός μας στόχος είναι η ανάπτυξη, σε λίγους μήνες, μιας διαδικτυακής εφαρμογής (application), μέσω της οποίας ο καθένας και ειδικά οι νέοι που κάνουν αυξημένη χρήση του διαδικτύου, θα μπορεί να κάνει μια αυτοεκτίμηση και αυτοαξιολόγηση της χρήσης», κατέληξε ο κ. Γκιουζέπας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δείτε επίσης: