Θεσσαλονίκη: Σε ποιους δρόμους μειώνονται τα όρια ταχύτητας και γιατί
Πρόκειται για δρόμους με επικίνδυνα σημεία, που βρίσκονται τις περισσότερες φορές εντός κατοικημένων περιοχών.
Τη μείωση των ορίων ταχύτητας σε δρόμους με επικίνδυνα σημεία, που βρίσκονται τις περισσότερες φορές εντός κατοικημένων περιοχών, προκειμένου να αποφευχθεί η εκδήλωση ατυχημάτων, αποφάσισε στη σημερινή της συνεδρίαση η Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης, η οποία έχει την αρμοδιότητα επίβλεψης και συντήρησης των δρόμων αυτών. Η απόφαση αφορά τέσσερις οδικούς άξονες και συνολικά δεκαεπτά οδικά τμήματα ενώ η ισχύς των νέων ορίων ταχύτητας θα αρχίσει από την τοποθέτηση των αντίστοιχων πινακίδων.
Πιο συγκεκριμένα, τα όρια ταχύτητας θα μειωθούν σε τρία σημεία της 67ης εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – αεροδρομίου, στο τμήμα από τον ισόπεδο κόμβο με την εσωτερική περιφερειακή της Θεσσαλονίκης (Κ13) ως τον ισόπεδο κόμβο του αεροδρομίου. Όπως διαπιστώθηκε συγκεκριμένες περιοχές είναι κατοικημένες και έχουν χαρακτηριστικά αστικοποίησης με όλα τα εντός σχεδίου περιοχής στοιχεία, όπως πεζοδρόμια, διαβάσεις πεζών, πλήθος σηματοδοτούμενων κόμβων-διασταυρώσεων, μεγάλη πυκνότητα στάσεων αστικού λεωφορείου κτλ. Τα νέα όρια θα ισχύουν στις περιοχές των διασταυρώσεων με την οδό Μαρίνου Αντύπα, με τα Πράσινα Φανάρια και τη στροφή του αεροδρομίου.
Στην 2η επαρχιακή οδό (Θεσσαλονίκη – Πεύκα – Ασβεστοχώρι – Χορτιάτης) έχουν καταγραφεί επικίνδυνες διαδοχικές στροφές στις οποίες καταγράφονται ατυχήματα, ενώ η περιοχή εκτός σχεδίου έχει έντονη οικιστική ανάπτυξη και οι οικισμοί παρουσιάζουν την εικόνα του αστικού ιστού. Ο άξονας, άλλωστε, δέχεται μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο ενώ σε αυτόν κινούνται λεωφορεία του ΟΑΣΘ, σε ένα πυκνό δίκτυο στάσεων και δεν υπάρχει επάρκεια οδοστρώματος για την στάση των λεωφορείων, χωρίς να παρακωλύεται η κυκλοφορία των οχημάτων που κινούνται στην οδό. Έτσι αποφασίστηκε η μείωση του ορίου ταχύτητας στις περιοχές των διασταυρώσεων με την οδό Νερόμυλων, την οδό Κατίνας Παξινού, τον οικισμό Αγ. Βασιλείου, το σημείο του καταστήματος υγρών καυσίμων πριν την οδό Δ. Σολωμού, το σημείο των ελιγμών εντός του οικισμού Χορτιάτη και το σημείο όπου τελειώνει ο δρόμος.
Στην 3η Επαρχιακή Οδό (Θεσσαλονίκη – Πανόραμα – στροφή προς Χορτιάτη) διαπιστώθηκε ότι υφίστανται επικίνδυνες διαδοχικές στροφές στις οποίες καταγράφονται ατυχήματα, παρουσιάζεται έντονη οικιστική ανάπτυξη και ο κυκλοφοριακός φόρτος είναι μεγάλος. Τα σημεία στα οποία θα μειωθεί το όριο ταχύτητας βρίσκονται στις περιοχές των διασταυρώσεων με την οδό Πρασακάκη, με την οδό Ηρώων (είσοδος οικισμού Πανοράματος), καθώς επίσης και στην έξοδο του οικισμού Πανοράματος, το σημείο πέρατος των συνεχόμενων στροφών και τη διασταύρωση με την Επαρχιακή Οδό 2.
Σε ό,τι αφορά την 30η Επαρχιακή Οδό (από τη διασταύρωση της 27ης επαρχιακής οδού προς Μηχανιώνα με τον δρόμο προς Ν. Ρύσιο – Ταγαράδες- Σουρωτή – Βασιλικά και τη διασταύρωση με τον δρόμο προς την Αρναία) διαπιστώθηκε ότι το οδόστρωμα έχει μειωμένο πλάτος (μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση) και σε μεγάλο μήκος δεν διαθέτει έρεισμα, αναπτύσσεται σε περιοχή εκτός σχεδίου με έντονη οικιστική ανάπτυξη, υπάρχουν επικίνδυνες στροφές στις οποίες καταγράφονται ατυχήματα καθώς και μεγάλος κυκλοφοριακός φόρτος σε συνδυασμό με την κίνηση των λεωφορείων του ΟΑΣΘ. Στο πλαίσιο αυτό οι μειώσεις των ορίων ταχύτητας θα γίνουν σε τρία τμήματα, από την αρχή του δρόμου ως το σημείο πριν από τη διασταύρωση της άνω διάβασης της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Μουδανίων, από το σημείο πριν ως το σημείο μετά τη διασταύρωση αυτή και από το σημείο μετά τη διασταύρωση ως την διασταύρωση με την Εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Πολυγύρου.
Πηγή: ΑΠΕ