Θεσσαλονίκη

Θεσσαλονίκη: Θέλουν να στείλουν παιδιά με ειδικές ανάγκες σε σχολείο 30χλμ μακριά

Έντονος προβληματισμός για τα προβλήματα που δεν λύνονται στο 2ο ΕΕΕΕΚ Πυλαίας-Χορτιάτη

Parallaxi
θεσσαλονίκη-θέλουν-να-στείλουν-παιδι-878893
Parallaxi

Παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το Δημαρχείο Πυλαίας-Χορτιάτης θα πραγματοποιήσουν σήμερα το απόγευμα στις 7:00 καθηγητές και μαθητές του 2ου ΕΕΕΕΚ της περιοχής. 

Εδώ και 5 χρόνια αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα στη στέγασή του, καθώς το ενοικιαζόμενο κτίριο που έχει κριθεί ακατάλληλο και η λύση που προτείνεται είναι η μεταστέγασή του 30 χιλ. πιο μακριά.

Αναλυτικά το κάλεσμα: 

Το 2ο ΕΕΕΕΚ Πυλαίας-Χορτιάτη εδώ και 5 χρόνια αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα στη στέγασή του, στο ενοικιαζόμενο κτίριο που έχει κριθεί ακατάλληλο. Δυστυχώς προτείνεται ως λύση η μεταστέγασή του 30 χιλ. πιο μακριά, κάτι που θα δημιουργήσει επικίνδυνες καταστάσεις στους μαθητές μας που οι περισσότεροι αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας (επιληψίες, παρεντερική σίτιση, λαμβάνουν φαρμακευτική αγωγή κ.λπ.). Ζητάμε από το Δήμο Πυλαίας Χορτιάτη να παραχωρήσει άμεσα οικόπεδο για την ανέγερση σχολείου, που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες ενός ειδικού σχολείου.

Αυτή τη στιγμή υπάρχουν δύο οικοπέδα στον Δήμο Πυλαίας-Χορτιάτη, τα οποία είναι χαρακτηρισμένα για σχολική στέγη και στα οποία μπορεί να ανεγερθεί άμεσα ένα προκάτ σχολείο για τις ανάγκες μας. Υπάρχει ακόμη ένα οικόπεδο κοντά στο γήπεδο, στην περιοχή του Ελαιορέματος. Πέραν αυτών με εντολή του τ. πρωθυπουργού, είχαν παραχωρηθεί ακόμη 12 στρέμματα στο Δήμο Πυλαίας-Χορτιάτη για τη δημιουργία νέων σχολείων. 

Σήμερα Τετάρτη 22/2/2023 το απόγευμα, στις 7:00μ.μ, το 2ο ΕΕΕΕΚ Πυλαίας-Χορτιάτη θα πραγματοποιήσει  ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΊΑΣ στο Δημαρχείο του Δήμου Πυλαίας-Χορτιάτη, για την παραχώρηση οικοπέδου με σκοπό  την ανέγερση διδακτηρίου για το σχολείο μας. 

Θα πρέπει όλοι να είμαστε εκεί, γιατί πρόκειται για το μέλλον των παιδιών μας.

Ο Σύλλογος καθηγητών με επιστολή του προς όλους τους αρμόδιους φορείς εκφράζει τους προβληματισμούς του για τη λειτουργία του σχολείου. Συγκεκριμένα: 

ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ

Η επικείμενη μεταφορά του σχολείου στο νέο κτίριο, το οποίο βρίσκεται περίπου 25 χιλ. πιο μακριά από τη σημερινή έδρα του, θα έχει ως αποτέλεσμα την επιμήκυνση του χρόνου μεταφοράς, κατά 30΄-40΄λεπτά πλέον του σημερινού χρόνου. Αυτό καθίσταται απαγορευτικό, για τους μαθητές που διαμένουν δυτικά και στο κέντρο, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο ποσοστό του μαθητικού δυναμικού μας. Ως εκ τούτου η πολύωρη παραμονή των μαθητών στα σχολικά λεωφορεία, θα είναι πρακτικά και ουσιαστικά επικίνδυνη για την ασφάλεια και ηρεμία τους, διότι:

  • Οι περισσότεροι μαθητές μας, εκτός της αναπηρίας τους έχουν και άλλα συνοδά προβλήματα υγείας (επιληψίες, γαστροστομίες με πολλούς εμέτους σε καθημερινή βάση, λήψη φαρμακευτικής αγωγής κ.λπ.).
  • Οι μαθητές μας που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού παρουσιάζουν πολύ συχνά επιθετικές συμπεριφορές κατά τη μετακίνησή τους.
  • Οι περισσότεροι μαθητές μας ανά μισάωρο χρειάζεται να πηγαίνουν στην τουαλέτα.

ΚΤΙΡΙΑΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ

Το νέο κτίριο, το οποίο μπορεί να είναι ένα κατάλληλο για παιδιά τυπικής ανάπτυξης, παρουσιάζει εγγενείς δυσκολίες, για τη λειτουργία ενός σχολείου ειδικής αγωγής διότι:

  • Έχει εσωτερικές ράμπες μεγάλου μήκους και κλίσης, που δεν ενδείκνυνται για την μετακίνηση μαθητών σε αναπηρικό αμαξίδιο, καθώς και για μαθητές με κινητικές αναπηρίες, που αντιπροσωπεύουν και τη πλειοψηφία των μαθητών μας (έχουμε 26 παιδιά σε αμαξίδια και 8 παιδιά με κινητικά προβλήματα, αστάθεια κ.λπ.).
  • Ο περιβάλλον χώρος έχει πολύ μεγάλες κλίσεις και είναι πολυεπίπεδος, με αποτέλεσμα να είναι επικίνδυνος για την ασφάλεια των μαθητών.
  • Υπάρχουν μεγάλες τζαμαρίες, επικίνδυνες για μαθητές με επιθετική και ιδιάζουσα συμπεριφορά.
  • Οι χώροι υγιεινής δεν είναι κατάλληλοι και προσβάσιμοι για μαθητές ΑΜΕΑ.
  • Δεδομένου ότι στο εν λόγω κτίριο θα μεταφερθούν τρία ειδικά σχολεία (2ο ΕΕΕΕΚ Πυλαίας-Χορτιάτη, Νηπιαγωγείο και  Δημοτικό για παιδιά με αυτισμό) το συγκεκριμένο κτίριο δεν επαρκεί για την επικείμενη μεταστέγαση, ακόμη και εάν υπάρξει χωρισμός των αιθουσών, που να τηρούν τις προδιαγραφές ασφαλείας. Οι χώροι που θα παραχωρηθούν στο σχολείο μας είναι λιγότεροι αριθμητικά από αυτούς που χρησιμοποιούμε σήμερα στο κτίριο που στεγαζόμαστε, οι οποίοι ήδη  δεν επαρκούν για τις ανάγκες μας. 
  • Το 2ο ΕΕΕΕΚ Πυλαίας – Χορτιάτη έχει μαθητικό δυναμικό 56 μαθητών και χρειάζεται 11 αίθουσες διδασκαλίας, τρία Επαγγελματικά Εργαστήρια (Αυτόνομης Διαβίωσης, Εργαστήριο Γεωπονίας Τροφίμων & Περιβάλλοντος + εξωτερικό Θερμοκήπιο, Εργαστήριο Χειροτεχνίας) Εργαστήριο Πληροφορικής, Γυμναστήριο, Αίθουσα Μουσικής, Αίθουσες Λογοθεραπείας και  Εργοθεραπείας, Εκπαιδευτική κουζίνα για την σίτιση των μαθητών και για εκπαιδευτικές δραστηριότητες, Γραφείο Διοίκησης, Γραφείο Καθηγητών, Γραφείο Ψυχολόγου και Γραφείο κοινωνικού Λειτουργού. Όλοι αυτοί οι χώροι θα πρέπει οπωσδήποτε να είναι προσβάσιμοι σε αμαξίδια. 

ΣΥΣΤΕΓΑΣΗ

  • Στο συγκεκριμένο σχολικό κτίριο, θα υπάρξει συστέγαση παιδιών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (νηπιαγωγείο, δημοτικό) με παιδιά δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης το οποίο απαγορεύεται εκ του νόμου. Δεν μπορούν να συστεγάζονται παιδιά από 5-12 ετών, με εφήβους και παιδιά μέχρι 22 ετών, που είναι και το ηλικιακό όριο φοίτησης των μαθητών του 2ου ΕΕΕΕΚ Πυλαίας –Χορτιάτη.
  • Η κοινή χρήση του αύλειου χώρου, καθίσταται αναπόφευκτη λόγω της αποβίβασης και επιβίβασης των μαθητών και των ενδιαμέσων διαλειμμάτων. Ο αύλειος χώρος δεν μπορεί να χωριστεί διότι θα καθίσταται αδύνατη η πρόσβαση σ’ αυτόν.

ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΟ ΚΤΙΡΙΟ

Το νέο κτίριο βρίσκεται απομακρυσμένο από τον αστικό ιστό κάτι που θα δυσχεράνει τόσο την καθημερινή πρόσβαση γονέων- κηδεμόνων και καθηγητών (δυσκολία πρόσβασης λόγω μη κοντινής αστικής συγκοινωνίας).

ΚΟΙΝΟΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ

Θα προκύψει πρόβλημα με την διαδικασία της κοινωνικοποίησης και αλληλεπίδρασης  των μαθητών με την κοινότητα. Η κοινωνικοποίηση των μαθητών με αναπηρία διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην οικοδόμηση της προσωπικής ταυτότητας του ατόμου, καθώς συντελεί στην αυτενέργεια στην αυτονομία και στην ανεξαρτησία τους και ο ρόλος του σχολείου παίζει μέγιστο ρόλο σε όλο αυτό. Το συγκεκριμένο κτιριακό συγκρότημα είναι απομακρυσμένο από την αστική περιοχή, με αποτέλεσμα να είναι δύσκολη η πρόσβαση των παιδιών στον αστικό ιστό, καθώς οι περισσότεροι μαθητές κυκλοφορούν με αμαξίδια και χρειάζονται πάντα ειδικά διαμορφωμένα οχήματα για την μετακίνησή τους. Είναι γνωστό ότι, τα σχολικά λεωφορεία διατίθενται μόνο για την μεταφορά των μαθητών προς και από τα σπίτια τους. Άρα, η διαμόρφωση και λειτουργία προγραμμάτων ένταξης που είναι ζωτικής σημασίας αλλά και απαραίτητη δράση του σχολείου, σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα, τον ν.3699/2008 (Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες), αλλά και τη σύμβαση για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία, θα είναι πολύ δύσκολο αν όχι αδύνατο να πραγματοποιούνται.

Τέλος, πρόταση του Συλλόγου καθηγητών του 2ου ΕΕΕΕΚ Πυλαίας-Χορτιάτη είναι να γίνει άμεσα μια ελαφρά τύπου προκάτ κατασκευή, που να πληροί τις συνθήκες για σχολείο ειδικής αγωγής, σε δημοτικό οικόπεδο, για προσωρινή στέγαση του σχολείου μέχρι να δοθεί οριστική λύση, όπως έχει γίνει μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα σε άλλα ΕΕΕΕΚ της χώρας (Κιλκίς, Χανίων, Ξάνθης).

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα