Το στοίχημα του 2018 για τον ΟΛΘ

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Δημήτρης Μακρής, γράφει στην parallaxi για τη νέα εποχή στο Λιμάνι.

Parallaxi
το-στοίχημα-του-2018-για-τον-ολθ-278835
Parallaxi

Η ΟΛΘ ΑΕ βρίσκεται, στην αρχή του 2018, στο κατώφλι μιας νέας εποχής με τη διαδικασία ιδιωτικοποίησής της να είναι στο τελικό στάδιο. Στις 21 Δεκεμβρίου 2017 υπεγράφη η σύμβαση αγοραπωλησίας του 67% των μετοχών της ΟΛΘ ΑΕ μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και της South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT) Limited, της εταιρείας που σύστησε ο προτιμητέος επενδυτής, δηλαδή η ένωση των «Deutsche Invest Equity Partners GmbH», «Belterra Investments Ltd.» και «Terminal Link SAS».

Τα επόμενα βήματα για την ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας είναι η έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού και η επικύρωση της νέας σύμβασης παραχώρησης από τη Βουλή. Ο στρατηγικός επενδυτής αναμένεται να εγκατασταθεί τους αμέσως επόμενους μήνες και να αναλάβει τη διοίκηση της εταιρείας.

Υψηλή κερδοφορία

Παρά τις δύσκολες συνθήκες των τελευταίων ετών, η ΟΛΘ ΑΕ παρουσιάζει σήμερα υψηλή κερδοφορία, ισχυρή ρευστότητα και μηδενικό δανεισμό. Τα στοιχεία του 2017 αναμένεται να δείξουν σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών της σε σχέση με τα προηγούμενο έτος και βελτίωση των βασικών δεικτών της. Πρόκειται για υγιή εταιρεία που μπορεί να χρηματοδοτήσει σημαντικές επενδύσεις προς όφελος των μετόχων της, της εθνικής οικονομίας και της απασχόλησης.

Smart Port

Mε στόχο τη σταδιακή εξέλιξη του Λιμένα Θεσσαλονίκης σε Smart Port, η σημερινή διοίκηση ξεκίνησε έναν φιλόδοξο επενδυτικό σχεδιασμό για τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, την προστασία του περιβάλλοντος, τον εκσυγχρονισμό του μηχανολογικού εξοπλισμού και των πληροφοριακών συστημάτων.

Επιπλέον, οι πρωτοβουλίες και οι δράσεις μας μέχρι σήμερα αποβλέπουν στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών εστιάζοντας στο τρίπτυχο ασφάλεια-αξιοπιστία-προσαρμοστικότητα.

Η εταιρεία έχει λάβει όλες τις πιστοποιήσεις ποιότητας για τις λειτουργίες της, την προστασία του περιβάλλοντος και την υγεία και ασφάλεια των εργαζομένων.

Ο Λιμένας Θεσσαλονίκης μπορεί να ανέβει κατηγορία

Για την ανάπτυξη του Λιμένα Θεσσαλονίκης απαιτούνται σημαντικές επενδύσεις στη λιμενική υποδομή και στον εξοπλισμό καθώς και μεταρρυθμίσεις στην οργάνωση της εργασίας. Η νέα σύμβαση παραχώρησης προβλέπει υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 180 εκατομμυρίων ευρώ μέσα στην επόμενη επταετία. Σε αυτές περιλαμβάνονται:

– Η επέκταση του container terminal στον 6ο προβλήτα σε βαθύτερα κρηπιδώματα, τουλάχιστον 16 μ., ώστε να μπορεί να υποδεχθεί μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

– Η προμήθεια σύγχρονου μηχανολογικού εξοπλισμού χειρισμού φορτίων υψηλών δυνατοτήτων και συστημάτων πληροφορικής καθώς και η κατασκευή των απαιτούμενων συμπληρωματικών έργων.

Η σύμβαση παραχώρησης περιέχει επίσης ελάχιστους ετήσιους στόχους διακίνησης φορτίων που προδιαγράφουν μια ανοδική πορεία του Λιμένα Θεσσαλονίκης κατά τη διάρκεια της παραχώρησης.

Καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του Λιμένα θα διαδραματίσει και η ολοκλήρωση της οδικής και σιδηροδρομικής σύνδεσής του με τα κεντρικά δίκτυα μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ώστε να μπορεί να ανταποκρίνεται στην αυξημένη διακίνηση φορτίων.

Πολλαπλά οφέλη θα προκύψουν για την εταιρεία και την πόλη, από την ανάπτυξη της κρουαζιέρας και της ακτοπλοΐας.

Αξιοποιώντας τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα, ο Λιμένας Θεσσαλονίκης μπορεί να αναδειχθεί σε κύριο διαμετακομιστικό κέντρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και να αποτελέσει έναν πραγματικό πόλο ανάπτυξης για τη Βόρεια Ελλάδα.

*Ο Δημήτρης Μακρής είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ

#TAGS
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα