Από τότε, δεν έχουν αλλάξει και πολλά πράγματα….Ίσως μόνο ότι πλέον πολλοί δεν αφήνουν τα αυτοκίνητα τους κάθετα (έμαθα ότι πέρασε η Τροχαία ένα βράδυ και μοίρασε κλήσεις) ενώ εδώ και λίγο καιρό έχουν μειωθεί και τα αυτοκίνητα που ήταν κυριολεκτικά αφημένα στη μέση του δρόμου…
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, ναι μεν την καλύτερη ορατότητα αλλά παράλληλα μεγάλωσε ο κίνδυνος τροχαίου ατυχήματος μιας και ο δρόμος έχει ελλειπή σήμανση, καθόλου διαγράμμιση (είναι αλήθεια ότι όταν φτάνεις στο κέντρο της διασταύρωσης προσπαθείς να μαντέψεις….”που πάει…ποιος”.
Όλο και πιο πολλές διασταυρώσεις όπου σημειώνονται πολλά ατυχήματα και συμφόρηση αντικαθίστανται από κυκλικούς κόμβους. Η χαμηλή ταχύτητα των διερχομένων οχημάτων οδηγεί καταρχήν σε μεγαλύτερη οδική ασφάλεια και καλύτερη ροή της κυκλοφορίας, που με τη σειρά τους μειώνουν τα καυσαέρια και τον θόρυβο. Επιπλέον, οι κυκλικοί κόμβοι πείθουν για τη χρησιμότητά τους λόγω του μικρότερου κόστους συντήρησης και είναι ευκολότερο να διέλθουν από αυτούς φορτηγά αυτοκίνητα – εφόσον είναι αρκετά μεγάλη η ακτίνα τους.
*Ο Κωνσταντίνος Πέγκος είναι ιδρυτής και διαχειριστής της ομάδας Active Thessaloniki