Τρεμόπουλος για τραμ στη Θεσσαλονίκη: «Να μη μείνει σε επίπεδο επικοινωνιακών χειρισμών»
Η ανακοίνωση της παράταξης Οικολογία-Αλληλεγγύη μετά τη συνάντηση Αγγελούδη-Τζιτζικώστα και τις πρόσφατες τοποθετήσεις για το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο
«Το μόνο νέο που προέκυψε από την ενημέρωση του Δημάρχου Θεσσαλονίκης κ. Αγγελούδη μετά τη συνάντησή του με τον Επίτροπο Μεταφορών κ. Τζιτζικώστα ήταν ότι το μελετούν υπάλληλοι της Κομισιόν για να χρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκούς πόρους», τονίζει η Αυτοδιοικητική Κίνηση «Οικολογία-Αλληλεγγύη». Και ζητάει την επιτάχυνση των διαδικασιών μελέτης και χρηματοδότησης, για να μη μείνει το θέμα σε επίπεδο επικοινωνιακών χειρισμών.
Η συζήτηση για το τραμ στο Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης προέκυψε μετά από Ερώτηση του Δημοτικού Συμβούλου Μιχάλη Τρεμόπουλου, την οποία ανέπτυξε στην Ειδική Συνεδρίαση Λογοδοσίας της Δημοτικής Αρχής. Αφορμή ήταν η πρόσφατη συνάντηση του Δημάρχου με τον Επίτροπο Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού, Απόστολο Τζιτζικώστα, που συζήτησαν για το τραμ ως «κοινό τους όραμα».
Ο πρώην ευρωβουλευτής παρουσίασε ένα σύντομο ιστορικό της διεκδίκησης των οικολόγων για τραμ στη Θεσσαλονίκη ήδη από το 1982. Σημαντική υπήρξε η μελέτη του ΣΑΣΘ, που πρότεινε ένα δίκτυο τραμ μήκους 24 χλμ, που να λειτουργεί συμπληρωματικά και τροφοδοτικά με το μετρό.
Πέρυσι τον Απρίλιο έθεσε και πάλι στο Δημοτικό Συμβούλιο την πρόταση ο Δήμος Θεσσαλονίκης να δρομολογήσει την υλοποίηση ενός δικτύου σύγχρονου τραμ στην πόλη. Τον Μάιο 2024 οργανώθηκε από «Οικολογία-Αλληλεγγύη» ειδική ημερίδα στο ΚΙΘ, που παρακολούθησε και ο Δήμαρχος και δήλωσε πως προβληματίζεται σοβαρά για την πρόταση. Τον Οκτώβριο ο Μ. Τρεμόπουλος το έθεσε και στον τότε περιφερειάρχη κ. Απ. Τζιτζικώστα, ενόψει της ανάληψης των καθηκόντων του ως Επιτρόπου Μεταφορών, που το είδε θετικά.
Η πρόταση του Μ. Τρεμόπουλου αφορά έναν άξονα τραμ πρώτης προτεραιότητας, που θα καλύψει περιοχές με υψηλή πληθυσμιακή πυκνότητα και κεντρικές επιτελικές και εμπορικές χρήσεις, οι οποίες έλκουν βαριές μετακινήσεις σε μια ζώνη που δεν θα εξυπηρετείται από το μετρό. Είναι ο άξονας ΚΤΕΛ Μακεδονία – Παλιός Σταθμός (μέσω της σιδηροδρομικής γραμμής) -Κόμβος Δικαστηρίων – οδός Πολυτεχνείου -οδός Τσιμισκή -ΧΑΝΘ -Λ. Βασιλίσσης Όλγας / Μεγ. Αλεξάνδρου-Γ. Παπανδρέου -Μίκρα -αεροδρόμιο. Σε συνδυασμό με την επέκταση του μετρό δυτικά και σύνδεση με τον προαστιακό σιδηρόδρομο προς τη Χαλκιδική και την Κ. Μακεδονία.
Βίντεο με την εισήγηση του κ. Τρεμόπουλου στην Ειδική Συνεδρίαση Λογοδοσίας, καθώς και τις απαντήσεις του κ. Αγγελούδη και του προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου, Σπύρου Βούγια, διαθέσιμο εδώ.
Παρακάτω ακολουθεί ένας χάρτης με υποψήφιες γραμμές τραμ που θα μπορούσαν να αναπτυχθούν στη Θεσσαλονίκη, συνδυαστικά με το μετρό, έτσι όπως είχε παρουσιαστεί σε προκαταρκτική μελέτη του 2013: