Ζέρβας για ανάπλαση Αγίας Σοφίας: «Ναι στο δρόμο ήπιας κυκλοφορίας… αλλά αργά το σκέφτηκαν»
Αιχμές για την αλλαγή στα όσα προέβλεπαν οι μελέτες του έργου
Με ανακοίνωσή της, η παράταξη «Ναι στη Θεσσαλονίκη» του πρώην δημάρχου, Κωνσταντίνου Ζέρβα, ασκεί κριτική στη διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης για την αλλαγή στάσης σχετικά με την πεζοδρόμηση της Αγίας Σοφίας κάτω από την Τσιμισκή. Επισημαίνει ότι, αντί για πεζόδρομο όπως είχε εξαγγελθεί, ο δρόμος θα γίνει οδός ήπιας κυκλοφορίας, κατηγορώντας τη διοίκηση για καθυστερημένη και πρόχειρη αναπροσαρμογή σχεδίων, χωρίς σαφή κυκλοφοριακή μελέτη.
Παράλληλα, υπενθυμίζει πως, όταν είχε βρεθεί στη διοίκηση του Δήμου, είχε παγώσει το έργο λόγω κυκλοφοριακών προβλημάτων.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της παράταξης:
«Χαιρετίζουμε καταρχήν ως απολύτως θετική εξέλιξη τη νέα κυβίστηση της σημερινής Διοίκησης του Δήμου Θεσσαλονίκης, που αποφάσισε να υποστείλει τη «σημαία» της πεζοδρόμησης της Αγίας Σοφίας κάτω από την Τσιμισκή, ώστε να μετατραπεί τελικώς σε οδό ήπιας κυκλοφορίας. Δηλ. για όσους δεν το γνωρίζουν το τμήμα αυτό δε θα είναι πεζόδρομος αλλά θα έχει κυκλοφορία οχημάτων!
Ο λαλίστατος αρμόδιος αντιδήμαρχος -και φυσικά ο δήμαρχος- που κατηγορούσαν την προηγούμενη Διοίκηση για το «πάγωμα» του έργου, διαβεβαιώνοντας για 20 μήνες ότι προχωρούν απτόητοι στο σχέδιο για «εμπορικό πεζόδρομο» κάτω από την Τσιμισκή, υποχρεώθηκαν από την κοινή λογική και την πραγματικότητα, να προσαρμόσουν τα μεγάλα λόγια τους στα δεδομένα που συνηγορούσαν υπέρ της αναστολής του αρχικού σχεδιασμού. Ακριβώς όπως είχε πράξει η δική μας Διοίκηση μεταξύ 2019 και 2023 με δεδομένα τα κυκλοφοριακά προβλήματα στο κέντρο της πόλης.
Μόνο που το έπραξαν αργά, και κατόπιν… υπογραφής με τον ανάδοχο!
Ναι είχαμε και αυτήν την παγκόσμια πρωτοτυπία ο αρμόδιος αντιδήμαρχος την ώρα της υπογραφής της σύμβασης να αλλάζει προφορικά -δια των δηλώσεων του και μόνο- το αντικείμενο της. Ουδείς γνωρίζει τελικά με βάση ποια κυκλοφοριακή μελέτη δημοπράτησε το έργο ως πεζόδρομο και με ποια θέλει να αλλάξει (και πώς άραγε;) το κατασκευαστικό αντικείμενο του έργου ως δρόμο ήπιας κυκλοφορίας. Αν τελικά πράξει και αυτό και δεν πάμε σε μια …τρίτη λύση!
Ξέρουμε ότι κάποιοι πολυσχιδείς στη Βασιλέως Γεωργίου «όλα τα σφάζουν και όλα τα μαχαιρώνουν», αλλά επιτέλους υπάρχει ένα μέτρο και μια νομιμότητα».