Θεσσαλονίκη – ΣΕΤΕ: Παρουσιάστηκε η στρατηγική για τον Ελληνικό Τουρισμό 2030
Επίσης, παρουσιάστηκαν τα σχεδια δράσης που αφορούν στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας
Η Εθνική Στρατηγική για τον Τουρισμό 2030, με έμφαση στα Σχέδια Δράσης για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας παρουσιάστηκε σε εκδήλωση που πραγματοποίησε, σήμερα, ο ΣΕΤΕ στη Θεσσαλονίκη.
Στην εκδήλωση, τοποθετήθηκαν ο Υπουργός Τουρισμού κ. Βασίλης Κικίλιας, ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Απόστολος Τζιτζικώστας, ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, κ. Αλέξανδρος Θάνος και ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, κ. Κωνσταντίνος Ζέρβας.
Από πλευράς του ΣΕΤΕ, συμμετείχαν οι κ.κ. Γιάννης Ρέτσος, Πρόεδρος, Γρηγόρης Τάσιος, A’ Αντιπρόεδρος, Ιωάννα Δρέττα, CEO της Marketing Greece, Ηλίας Κικίλιας, Γενικός Διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ και Άρης Ίκκος, Επιστημονικός Διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ, ενώ παρευρέθηκε ο κ. Ανδρέας Στυλιανόπουλος, Μέλος ΔΣ ΣΕΤΕ. Τη συζήτηση συντόνισε η κ. Μαρία Γάτσου, Γενική Διευθύντρια ΣΕΤΕ.
Σε μήνυμα που απηύθυνε ο Υπουργός Τουρισμού, κ. Βασίλης Κικίλιας σημείωσε τα εξής: «Xαίρομαι, που ο ΣΕΤΕ διοργανώνει αυτή την εκδήλωση προκειμένου να παρουσιάσει το αναλυτικό και εμπεριστατωμένο πρόγραμμα του για τον τουρισμό 2030 και φυσικά για τη Θεσσαλονίκη μας. Το Υπουργείο Τουρισμού, ο ΣΕΤΕ, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και ο Δήμος Θεσσαλονίκης πρέπει να δουλέψουμε από κοινού με τον ιδιωτικό τομέα, με στόχο να διαμορφώσουμε ένα στρατηγικό μήνυμα, μία καμπάνια, για να ενδυναμώσουμε ακόμη περισσότερο το τουριστικό μας προϊόν στη Θεσσαλονίκη και στην Κεντρική Μακεδονία. Έτσι, με την προσέλκυση περισσότερων και υψηλότερου εισοδηματικού επιπέδου ταξιδιώτες θα ενισχυθούν περαιτέρω και τα έσοδα για την πόλη».
Ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Γιάννης Ρέτσος, στην τοποθέτησή του ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής: «Ο τουρισμός είναι μία ευρεία δραστηριότητα που επηρεάζει όλη την κοινωνία. Στο πλαίσιο αυτό θεωρούμε ότι για την εφαρμογή του Στρατηγικού Σχεδίου για τον Τουρισμό που παρουσιάζουμε σήμερα και στη Θεσσαλονίκη, απαιτείται η συνεργασία της κυβέρνησης, των Περιφερειών, της τοπικής αυτοδιοίκησης, των επιχειρηματιών του τουρισμού και της κοινωνίας. Μέσα από τον διάλογο που έχουμε ανοίξει, θέλουμε να φθάσουμε σε εφαρμοσμένες πολιτικές. Η βελτίωση των υποδομών είναι το μείζον ζητούμενο και αποτελεί ευτυχή συγκυρία το ότι μπορούν να αξιοποιηθούν κονδύλια από το Ταμείο Ανάπτυξης για την υλοποίηση μεγάλων και μικρών έργων που θα βελτιώσουν τους προορισμούς μας. Από την πλευρά μας, υπάρχει μία πλήρης χαρτογράφηση των έργων που πρέπει να δρομολογηθούν ανά Περιφέρεια».
Αναφερόμενος στη φετινή χρονιά, ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ σημείωσε ότι, παρά τα θετικά αποτελέσματα, δεν έχουν εκλείψει οι δυσκολίες. Ειδική μνεία έκανε στο κόστος της ενέργειας που το επόμενο διάστημα θα πλήξει ιδιαίτερα τις τουριστικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους ορεινούς και ημιορεινούς προορισμούς της χώρας. Ο ΣΕΤΕ, συνέχισε, βρίσκεται σε επαφή με την Κυβέρνηση για να βρεθούν τρόποι και να προκύψουν ενισχύσεις για τις συγκεκριμένες επιχειρήσεις.
Για το θέμα των βραχυχρόνιων μισθώσεων, ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ τόνισε ότι αποτελεί μέρος του τουριστικού προϊόντος, αλλά και σε αυτή τη δραστηριότητα πρέπει να ισχύσουν κανόνες υγιούς ανταγωνισμού. Επίσης, υπογράμμισε ότι υπάρχει ένα γκρίζο θεσμικό πλαίσιο που έχει ανοίξει τον δρόμο σε επιχειρηματικούς ομίλους υπό το μανδύα της βραχυχρόνιας μίσθωσης, να ασκούν το αντικείμενο του ξενοδόχου ή του ιδιοκτήτη ενοικιαζόμενων δωματίων, με ότι αυτό συνεπάγεται ως προς την εισφοροδιαφυγή. Ο κ. Ρέτσος αναφέρθηκε και σε θέματα προβολής, χαρακτηρίζοντας ως παράδειγμα προς μίμηση συνεργασίας ιδιωτικού και δημόσιου τομέα τη Μεγάλη Σύμπραξη Τουρισμού για την Κεντρική Μακεδονία. Σε ότι αφορά στη Θεσσαλονίκη, επισήμανε ότι βρίσκεται στην καλύτερη φάση εξωστρέφειας και με τη στρατηγική συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων, μόνο ευοίωνες μπορεί να είναι οι προοπτικές για την επόμενη μέρα της πόλης.
Στο μήνυμά του ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Απόστολος Τζιτζικώστας, τόνισε ότι «Για την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας η μελέτη του ΣΕΤΕ αποτελεί ένα πολύ σημαντικό εργαλείο στη στρατηγική που έχουμε θέσει και υλοποιούμε όλα αυτά τα χρόνια για την ανάδειξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, την επέκταση της τουριστικής περιόδου και την καθιέρωση του 12μηνου τουρισμού. Χτίζουμε καθημερινά ένα ισχυρό, πολύπλευρο και μοναδικό τουριστικό προϊόν, με χιλιάδες έργα και δράσεις που υλοποιούμε σε όλη την Κεντρική Μακεδονία, τα οποία φέρνουν προστιθέμενη αξία και ισχυρή δυναμική στον τουρισμό μας. Διότι ο τουρισμός αποτελεί τον καθρέπτη του έργου που κάνουμε και όσο καλύτερες είναι οι υποδομές μας, όσο βελτιώνουμε το επίπεδο της ζωής σε κάθε περιοχή, τόσο όλα αυτά θα αντανακλούν στο τουριστικό προϊόν που εξάγουμε».
Στην παρέμβασή του, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης, κ. Κωνσταντίνος Ζέρβας, υπογράμμισε ότι «Η πόλη χρειάζεται ένα στρατηγικό σχέδιο όχι μόνο για την προβολή, αλλά για την ολιστική προσέγγιση της τουριστικής ανάπτυξης με όρους βιωσιμότητας και με τη συνεργασία όλων των φορέων. Η πόλη έχει διανύσει χιλιόμετρα στον τομέα του τουρισμού και θα προχωρήσει ακόμη περισσότερο».
Στην εκδήλωση παρουσιάστηκε η Εθνική Στρατηγική για τον Ελληνικό Τουρισμό με ορίζοντα το 2030 και ειδικότερα των Σχεδίων Δράσης που αφορούν στη Θεσσαλονίκη, στη Χαλκιδική, στον Όλυμπο και τις ακτές Πιερίας από τους κ.κ. Ηλία Κικίλια, Γενικό Διευθυντή του ΙΝΣΕΤΕ και Άρη Ίκκο, Επιστημονικό Διευθυντή του ΙΝΣΕΤΕ. Στο πλαίσιο αυτό, επισημάνθηκε ότι η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αποτελεί έναν από τους εδραιωμένους τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας προσφέροντας μια διεθνώς ανταγωνιστική και ολοκληρωμένη τουριστική εμπειρία με σημαντικές όμως, αναπτυξιακές δυνατότητες στα εναλλακτικά προϊόντα και στον Ναυτικό Τουρισμό με στόχο τον εμπλουτισμό και την διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος. Ειδικότερα, για την τουριστική ανάπτυξη προς το 2030 προτείνεται η ενίσχυση του Πολιτιστικού και Θρησκευτικού Τουρισμού σε όλη την Περιφέρεια, η εδραίωση της Θεσσαλονίκης ως βασικού τουριστικού πόλου διεθνούς ενδιαφέροντος, η ανάδειξη της Χαλκιδικής σε προορισμό «Ήλιου και Θάλασσας» υψηλού επιπέδου, η περαιτέρω ενίσχυση της Πιερίας στο «Ήλιος και Θάλασσα», καθώς και η τουριστική αξιοποίηση του διεθνούς brand name «Όλυμπος».
Η CEO της Marketing Greece, κ. Ιωάννα Δρέττα, επισήμανε ότι «Το εύρος εμπειριών που μπορεί να βιώσει ο επισκέπτης στην ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας είναι πλούσιο, ποικίλο και ιδιαίτερα ενδιαφέρον. Είναι λοιπόν ζητούμενο, το τουριστικό προϊόν όπου απαιτείται να σχεδιαστεί και αναπτυχθεί και όπου χρειάζεται να εξελιχθεί. Εξίσου σημαντικό είναι να διατηρήσει τις κατακτήσεις που έχει επιτύχει, μεταξύ αυτών και τη Μεγάλη Σύμπραξη Τουρισμού για την Κεντρική Μακεδονία όπου το 2020 – 2021 ο ιδιωτικός και ο δημόσιος τομέας ένωσαν δυνάμεις και δημιούργησαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα ένα δυναμικό και διευρυμένο σχήμα συνεργασίας, που έχει βραβευθεί για τη στρατηγική του».