Θεσσαλονίκη

Μια καινούργια μέρα ξημέρωσε για τη λεωφόρο Κ. Καραμανλή

Απελευθερώθηκε ο δρόμος στο ύψος του σταθμού του Μετρό στην Παπάφη.

Parallaxi
μια-καινούργια-μέρα-ξημέρωσε-για-τη-λε-287599
Parallaxi

Εικόνες: Σοφία Λαμπρινοπούλου

Μετά τη Δελφών και τη Μοναστηρίου, που πήραν μια κυκλοφοριακή ανάσα με την απελευθέρωσή τους από τα εργοτάξια του Μετρό, ήρθε η σειρά της Κωνσταντίνου Καραμανλή, στο ύψος του σταθμού «Παπάφη». Από σήμερα, Κυριακή 11 Φεβρουαρίου, απομακρύνεται πλήρως η εργοταξιακή εγκατάσταση του Μετρό και αποδίδεται σε κανονική κυκλοφορία η λεωφόρος Κ. Καραμανλή με 3 λωρίδες ανά κατεύθυνση, στο τμήμα μεταξύ των οδών Παπάφη και Κορυτσάς. Τις τελευταίες μέρες οι εργασίες προχώρησαν με εντατικούς ρυθμούς προκειμένου να στρωθεί ο δρόμος και να είναι έτοιμος να υποδεχτεί τα αυτοκίνητα που διέρχονται καθημερινά από την περιοχή.

Διαβάστε σχετικά: Η Μοναστηρίου ελευθερώνεται μετά από 11 χρόνια-Τι μένει πίσω;

Ωστόσο, η ταλαιπωρία των οδηγών σε αυτές τις περιπτώσεις αποτελεί την μικρότερη συνέπεια. Οι μόνιμοι κάτοικοι και κυρίως οι έμποροι που διατηρούν τα καταστήματά τους στις «μετρόπληκτες» γειτονιές είναι αυτοί που κλήθηκαν να τα βγάλουν πέρα με τις λαμαρίνες και την απαξίωση της τοπικής αγοράς.

Διαβάστε σχετικά | Μετρό: το χρονικό της ταλαιπωρίας μας

Το μετρό στην Παπάφη δεν ήταν εξαρχής μια υπόθεση που κύλησε αρμονικά. Από το 2006 που το Παπάφειο εξέφρασε τις πρώτες αντιρρήσεις για την παράδοση του χώρου μέχρι το 2015 που έληξε οριστικά η δικαστική διαμάχη για την κοπή δέντρων από την αυλή του ιδρύματος, πέρασε σχεδόν μία δεκαετία με πολλές καθυστερήσεις.

Ουσιαστικά το εργοτάξιο άνοιξε τον Οκτώβριο του 2012, όταν υπογράφηκε η συμβολαιογραφική πράξη ανάμεσα στις δύο πλευρές. Μαζί με την απαλλοτρίωση 907 τ.μ. που είχε ήδη συντελεστεί, έγινε σύσταση δουλείας σε χώρο έκτασης 2.250 τ.μ., που προβλέπεται να αποκατασταθεί και να αποδοθεί στο ίδρυμα μετά την κατασκευή του σταθμού στην προηγούμενή του κατάσταση.

Παλιοί τρόφιμοι του ιδρύματος και οικολογικές οργανώσεις αντέδρασαν έντονα κατά το παρελθόν μπροστά στο ενδεχόμενο να κοπούν υπεραιωνόβια δέντρα, βασισμένοι στην απόφαση προσωρινής αναστολής της κοπής των δέντρων από το ΣτΕ (Ιούνιος 2010), ύστερα από προσφυγή του ιδρύματος.

Πρόσφατα ο σταθμός Παπάφη άνοιξε τις πύλες του για μια συναυλία στο πλαίσιο της 82ης ΔΕΘ. Τον Σεπτέμβριο του 2017 η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης παρουσίασε το μοναδικό πρόγραμμά της στο κοινό που θέλησε να ζήσει την εμπειρία μιας μουσικής εκδήλωσης στα έγκατα της γης.

Περισσότερες εικόνες από το σημείο:

Η Παπάφη ήταν στο σημείο αυτό πάντα ένα ζωντανό σημείο της Τούμπας. Από τα χρόνια που ανοίχτηκε η νέα Εγνατία αναπτύχθηκε εκεί μια αγορά η οποία αφανίστηκε σε ένα μεγάλο βαθμό εξαιτίας των καθυστερήσεων του Μετρό. Φυσικά και σε αυτή την περίπτωση δεν πρόκειται να αποζημιωθεί κανένας καταστηματάρχης όπως συνέβη και στους υπόλοιπους μετρόπληκτους δρόμους. Το πιο σοβαρό ζήτημα σε αυτή την γειτονιά δεν ήταν τα καταστήματα που έκλεισαν αλλά ήταν τα κυκλοφοριακά προβλήματα που ελπίζουμε από σήμερα να εκλείψουν και να επιστρέψει η γειτονιά στην κανονικότητα της και το ορφανοτροφείο στην πρότερη μορφή του.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα