Featured

Η ομάδα ART πατάει τέρμα το γκάζι στη Θεσσαλονίκη και το εξωτερικό!

Η πετυχημένη ομάδα του ΑΠΘ μιλάει στην parallaxi για την μέχρι τώρα πορεία της, τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει εν μέσω πανδημίας καθώς και τους νέους υψηλούς στόχους που θέτει.

Νίκος Γκάγιας
η-ομάδα-art-πατάει-τέρμα-το-γκάζι-στη-θεσσ-738175
Νίκος Γκάγιας

Τα μονοθέσια της ομάδας ART (Aristotle Racing Team) του ΑΠΘ, είναι μια από τις πιο ωραίες δημιουργικές ιστορίες της πόλης για την οποία είμαστε όλοι περήφανοι. Τα μέλη της, κατά τη διάρκεια των χρόνων έχουν σπάσει τα χρονόμετρα και έχουν γνωρίσει σημαντικές διακρίσεις σε διεθνείς διαγωνισμούς.

Όμως, πως ξεκίνησαν όλα; Πως προέκυψε αυτός ο τίτλος; Μιας και η πρώτη σκέψη που κάνει κάποιος είναι πως πρόκειται για μία ομάδα που ασχολείται με τις τέχνες. Πoιες διαφορές εντοπίζονται στον τεχνικό εξοπλισμό μεταξύ Ελλάδας και εξωτερικού; Πάνω σε τι εργάζονται τα μέλη της ομάδας ART, αυτή την περίοδο; Απαντήσεις σε όλα τα παραπάνω ερωτήματα δίνει στη Parallaxi ο αρχηγός της ομάδας, Χρήστος Λάτμος και η Υπεύθυνη Marketing της ART, Έλενα Νηστικάκη.

Πότε συστάθηκε η ομάδα; Και ποιοι ήταν οι ιδρυτές της;

Η ομάδα πρωτοσυστάθηκε το καλοκαίρι του 2006. Δημιουργήθηκε από μία ομάδα φοιτητών του τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών με υπεύθυνο καθηγητή τον Μιχαηλίδη Αθανάσιο. Υπάρχει μία ενδιαφέρουσα ιστορία με το όνομα της ομάδας. Το προσωνύμιο της “ART”, προήλθε από μία καφετέρια που σύχναζαν τα πρώτα μέλη, το “Art House” και στο ίδιο μέρος προέκυψε και ο συνειρμός ότι τα αρχικά της, Aristotle Racing Team, δημιουργούσαν αυτό το ωραίο όνομα.

Από φοιτητές ποιων σχολών απαρτίζεται; Πόσα μέλη είναι ενεργά αυτή τη στιγμή; Και πόσα ήταν στην αρχή;

Τα μέλη της φετινής ομάδας προέρχονται από σχολές Μηχανολόγων Μηχανικών, Χημικών Μηχανικών, Δημοσιογραφίας, Πληροφορικής, καθώς και Οικονομικών. Ξεκίνησε με 9 μέλη και κάθε χρόνο με ετήσια recruitments ανανεώνεται. Αυτή τη στιγμή έχουμε φτάσει τα 36 ενεργά μέλη.

Πόσα μονοθέσια έχει κατασκευάσει συνολικά η ομάδα; 

Έχουμε κατασκευάσει συνολικά 6 μονοθέσια και αυτή τη στιγμή κατασκευάζουμε το 7ο.

Σε πόσους αγώνες έχετε πάρει μέρος και ποιες διακρίσεις έχετε λάβει;

Μετράμε 18 συμμετοχές σε διεθνείς αγώνες και η ομάδα έχει καταφέρει να φέρει πολλές διακρίσεις με αποκορύφωμα την πιο πρόσφατη συμμετοχή μας στο Formula Student Netherlands, όπου λάβαμε την 3η θέση στη γενική κατάταξη.

Μπορεί οποιοσδήποτε φοιτητής να συμμετάσχει στην ομάδα; Ή χρειάζεται να έχει κάποιο τεχνικό υπόβαθρο γνώσεων;

Όσοι φοιτητές μπορούν να συνεισφέρουν με τις γνώσεις τους είναι ευπρόσδεκτοι στην ομάδα. Βασική προϋπόθεση είναι να έχουν όρεξη να μελετήσουν νέους τομείς και να αφιερώσουν χρόνο για την εξέλιξη της ART. Σίγουρα κάποια αντικείμενα, ιδιαίτερα στη σχεδίαση και στη μελέτη απαιτούν ένα θεωρητικό υπόβαθρο. Η ομάδα εκπαιδεύει τα νέα της μέλη μέσα από workshops και εξειδικευμένη βιβλιογραφία, ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της κατασκευής ενός μονοθέσιου.

Μιλώντας για τις διαφορές τεχνικού εξοπλισμού μεταξύ Ελλάδας και εξωτερικού, η ομάδα αναφέρει πως “σε κάποιες βιομηχανικά περισσότερο αναπτυγμένες χώρες, όπως η Γερμανία, διαθέτουν καλύτερες εγκαταστάσεις, τεχνογνωσία και περισσότερους πόρους. Παρ’ όλα αυτά, οι διακρίσεις της ομάδας αποδεικνύουν ότι με τη στήριξη των χορηγών μας και με συλλογική προσπάθεια συναγωνιζόμαστε ισάξια τις ομάδες του εξωτερικού.”

Με τα χρόνια ποιες αλλαγές είδατε στην ομάδα; Έχετε πλέον περισσότερες τεχνολογικές δυνατότητες σε σχέση με το πως ξεκινήσατε;

Σίγουρα ως ομάδα έχουμε περισσότερη τεχνογνωσία, δυνατότητες οργάνωσης και εμπειρία στη διαχείριση του project. Επίσης, όσο εξελισσόταν η ομάδα, αυξανόταν και η εμπιστοσύνη που εμπνέαμε στο πανεπιστήμιο, το οποίο μας προσέφερε ειδικό χώρο για να εγκατασταθούμε και να συνεχίσουμε το έργο μας.

Παράλληλα, έχουν αυξηθεί αρκετά και οι τεχνολογικές μας δυνατότητες. Κάποια παραδείγματα αφορούν τη μελέτη του αεροδυναμικού πακέτου του αυτοκινήτου που ξεκίνησε για πρώτη φορά τη σεζόν 2014-2015. Τέλος, η ομάδα ξεχωρίζει πλέον στην τεχνογνωσία που έχει συγκεντρώσει και στη μελέτη των ανθρακονημάτων. 

Πως επιβιώνει οικονομικά η ομάδα; Υπάρχουν αρκετοί χορηγοί / υποστηρικτές στην προσπάθεια σας;

Η ομάδα φυσικά έχει τη στήριξη των χορηγών, καθώς και του πανεπιστημίου. Το μεγαλύτερο ποσοστό των χορηγών μας είναι ελληνικές εταιρείες και μας στηρίζουν επί σειρά ετών. Η ομάδα διαθέτει πολλές κατηγορίες χορηγών και την Premium θέση καταλαμβάνει η Beta CAE Systems, η οποία μεταξύ άλλων μας παρέχει το λογισμικό της , το οποίο διευκολύνει τη μελέτη των μονοθέσιων.

Ποια ήταν η πιο δυνατή στιγμή που έχετε ζήσει μέχρι σήμερα;

Η ομάδα ανανεώνεται κάθε χρόνο, οπότε κάθε χρόνο τα μέλη της ζουν μοναδικές στιγμές και φυσικά αποκορύφωμα είναι η συμμετοχή της ART στους διαγωνισμούς Formula Student, που αποτελούν μοναδική εμπειρία, αφού βλέπεις και την προσπάθεια όλης της χρονιάς να παίρνει σάρκα και οστά και να αναγνωρίζεται από ειδικούς.

Ποια ήταν η πιο δύσκολη στιγμή που έχετε ζήσει μέχρι σήμερα;

Όπως μπορείτε να φανταστείτε η πιο δύσκολη στιγμή για την ομάδα ήταν η περίοδος του πρώτου lockdown, όπου ακυρώθηκαν οι διαγωνισμοί και σταμάτησαν οι εργασίες. Η μελέτη και η σχεδίαση ενός μονοθέσιου που είχε γίνει για πάνω από ένα χρόνο πάγωσε και χρειάστηκε αρκετούς μήνες για να ανασυνταχθούμε και να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα.

Λόγω της καραντίνας η ομάδα έπρεπε να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στο digital marketing και να προβάλει τους χορηγούς διαδικτυακά σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια, που συμμετείχαμε σε πολλές εκδηλώσεις. Οπότε εκεί έπρεπε να αναζητήσουμε και νέους τρόπους για να ευχαριστήσουμε τους χορηγούς μας για τη συνεισφορά τους στην ομάδα.

Ποιες είναι οι βασικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει η ομάδα, πέραν του κορονοϊού;

Μία από τις δυσκολίες είναι σίγουρα η μετάβαση από τη μία ομάδα στην άλλη. Εδώ και 15 χρόνια γίνεται η μεταφορά της τεχνογνωσίας και της εμπειρίας από τη μία ομάδα στην επόμενη, ενώ πρέπει παράλληλα να διατηρείται συνεχώς μία ανοδική πορεία. Επίσης, η κατασκευή ενός μονοθέσιου απαιτεί υποδομές και εργαλεία που δεν διαθέτει πάντα η ομάδα και το πανεπιστήμιο, οπότε το χρονοδιάγραμμα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από εξωτερικούς παράγοντες.

Τέλος, πρώτες ύλες, όπως  το τιτάνιο και άλλες για την κατασκευή του σωληνωτού πλαισίου (σωλήνες 24CrNiMo4), καθώς και μέρη του αυτοκινήτου, όπως ελαστικά, ζάντες και αισθητήρες πρέπει να τα προμηθευτούμε από το εξωτερικό, κάτι που με τη σειρά του μπορεί να δημιουργήσει καθυστερήσεις. 

Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια; Πάνω σε τι δουλεύετε αυτή τη στιγμή; 

Αυτή τη στιγμή ο βασικός στόχος της ομάδας είναι η κατασκευή του 7ου μονοθέσιου (ART-21). To μονοθέσιο αυτό θα μας εκπροσωπήσει στους φετινούς αγώνες το καλοκαίρι στο  Formula Student της Ουγγαρίας και της Τσεχίας (Formula Student East & Formula Student Czech). Επίσης, η ομάδα μας έχει ξεκινήσει τη μελέτη του πρώτου μας αυτόνομου συστήματος (Driverless) από τον Οκτώβριο του 2019 και ο στόχος είναι να το ενσωματώσουμε  στο ART-21, το οποίο θα τρέξει βελτιωμένο την επόμενη χρονιά στους αγώνες Formula Student.

Περισσότερες πληροφορίες:

Facebook: https://www.facebook.com/AristotleRacingTeam/

Instagram: https://www.instagram.com/aristotleracing/?hl=el

Twitter: https://twitter.com/aristotleracing

LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/aristotle-racing-team-art-

Διαβάστε κι άλλα για την ομάδα ART εδώ

*Μάλιστα ένας από τους πρώτους οδηγούς της ομάδας ήταν ο κωμικός Γιώργος Βαγιάτας.

Διαβάστε επίσης:

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα