Το La Casa de Papel είναι η απόλυτη σειρά για το 2018

Είναι επίσημα η πιο δημοφιλής μη αγγλόφωνη σειρά του Netflix.

Κική Μουστακίδου
το-la-casa-de-papel-είναι-η-απόλυτη-σειρά-για-το-2018-341339
Κική Μουστακίδου

«Έμαθες να τα βλέπεις όλα καλά ή κακά. Αλλά αυτό που κάνουμε το βρίσκεις σωστό αν το κάνουν άλλοι. Το 2011, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα έβγαλε 171 δισεκατομμύρια ευρώ από το πουθενά. Ό, τι κάνουμε κι εμείς. Αλλά πιο πολλά. Το 2012, 185 δισεκατομμύρια ευρώ. Το 2013, 145 δισεκατομμύρια ευρώ. Ξέρεις πού πήγαν όλα αυτά τα λεφτά; Στις τράπεζες. Από το Νομισματοκοπείο κατευθείαν στους πλούσιους. Είπε κανείς ότι η ΕΚΤ λήστεψε κόσμο; ”Ενέσεις ρευστότητας” το είπαν. Και τα έβγαλαν από το πουθενά, Ρακέλ. Από το τίποτα. Τίποτα δεν είναι, Ρακέλ. Είναι χαρτί. Το βλέπεις; Είναι χαρτί». 

Διαβάστε σχετικά: 10 ξενόγλωσσες σειρές που πρέπει να δεις αυτό το καλοκαίρι

Τάδε έφη El Profesor, ο Καθηγητής, το μυαλό που κινεί τα νήματα στο Casa de Papel («Η τέλεια ληστεία» στα ελληνικά, Money Heist στα αγγλικά), την ισπανική σειρά που από το πουθενά κατάφερε και έγινε η πιο δημοφιλής μη αγγλόφωνη σειρά του Netflix. Η ιδέα είναι απλή: ένα μάτσο περιθωριακοί τύποι, με αποδεδειγμένες ικανότητες σε κάθε είδους απάτες, στρατολογούνται από τον πανέξυπνο αρχηγό τους με στόχο να εισβάλουν στο Βασιλικό Νομισματοκοπείο της Ισπανίας και να ζήσουν μετά ζωή χαρισάμενη. Ως εδώ το έχουμε δει πολλές φορές το έργο.

Esta serie sí que es un atraco, pero a tu tiempo. ¿Serás incapaz de decir que no a ver otro episodio de #LaCasaDePapel? 🔫 🐵 Disfrútalos online en AtresPlayer.com #SeriesAtresmedia @antena3com

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη La Casa de Papel (@lacasadepapeltv) στις

Τι κάνει, όμως, το Casa de Papel να βρίσκεται στα χείλη όλων τους τελευταίους μήνες; Γιατί η Τόκιο, η Ναϊρόμπι, ο Μπερλίν, ο Ρίο και τα άλλα παιδιά μονοπωλούν τις συζητήσεις όλων των μανιακών με τις σειρές, από κουβέντες που θα κρυφακούσεις σε ασανσέρ μέχρι ομαδικές συνομιλίες στο messenger, και γιατί η «Τέλεια Ληστεία» είναι αυτό που θα προτείνεις σε έναν φίλο που αγαπάς ξέροντας σίγουρα ότι θα απολαύσει κάθε επεισόδιο μέχρι το τέλος των δύο χορταστικών κύκλων;

Το εθιστικό τηλεοπτικό προϊόν που δημιούργησε ο 48χρονος Άλεξ Πίνα μπορεί στη δράση και την κορύφωσή του να ακολουθεί σε ένα βαθμό τις φόρμες που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε σε κινηματογραφικές ταινίες τέτοιου είδους, αλλά ίσως είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε μια τέλεια σειρά για μια τέλεια ληστεία. «Οι σειρές είναι όπως η λογοτεχνία», έχει πει στο παρελθόν ο Πίνα και πράγματι η εξέλιξη του σεναρίου του Casa de Papel θυμίζει έντονα καλοδουλεμένο μυθιστόρημα. Κάθε φορά που τελειώνει ένα επεισόδιο, καίγεσαι να ξεκινήσεις και το επόμενο, όπως ακριβώς θα γυρνούσες τις σελίδες ενός βιβλίου για να καταβροχθίσεις όλα τα κεφάλαια μέχρι το τέλος.

Οι οκτώ ληστές επιλέγονται με στρατηγικό τρόπο από τον Καθηγητή και κλείνονται για πέντε μήνες σε ένα παλιό, εγκαταλειμμένο σπίτι για να καθίσουν κανονικά στα θρανία. Διδάσκονται όλες τις πτυχές του τέλειου σχεδίου, προκειμένου τίποτα να μην πάει στραβά την κρίσιμη στιγμή. Διαλέγουν νέα ονόματα, για να μη γνωρίζει ο ένας την ταυτότητα του άλλου, και βαφτίζονται με ονόματα πόλεων. Και είναι τα πρόσωπα, οι ίδιοι οι πρωταγωνιστές, που κάνουν τη σειρά περισσότερο ανθρωποκεντρική παρά δράσης.

«Θέλαμε να δώσουμε μια πιο γυναικεία ματιά στη σειρά. Αρχικά, για να μην καταλήξει το αποτέλεσμα να αφορά μόνο άνδρες και έπειτα επειδή ήδη από πέρυσι υπήρξε μία ”έκρηξη” ιστοριών με ηρωίδες γυναίκες», ανέφερε σε δηλώσεις της η σεναριογράφος Μαρτίνεζ Λομπάτο. Δύο οι γυναίκες στην ομάδα των ληστών, γυναίκα και η Επιθεωρήτρια που καλείται να λήξει την ομηρία και να συλλάβει τους ενόχους. Δεν είναι όμως μόνο αυτή η επιλογή που λειαίνει τις γωνίες του Casa de Papel, προκαλώντας ένα μείγμα συναισθημάτων μαζί με την αδρεναλίνη. Οι φερόμενοι ως εγκληματίες είναι τρόπον τινά άνθρωποι της διπλανής πόρτας, όσο εξελίσσεται η κεντρική ιστορία μαθαίνουμε λεπτομέρειες για τα προσωπικά τους αδιέξοδα και γίνονται συμπαθητικοί. Όχι μόνο από εμάς ως τηλεοπτικό κοινό, αλλά και από την ισπανική κοινή γνώμη εντός της πλοκής.

Άλλωστε, η δημοφιλής συμμορία της ισπανικής τηλεόρασης δεν κλέβει επί της ουσίας κανέναν, όπως αναφέρει και ο Καθηγητής στο έντονο λογύδριό του προς την Επιθεωρήτρια (δεύτερος κύκλος, 8ο επεισόδιο). «Είναι χαρτί, Ρακέλ», το προμηνύει από την αρχή και ο τίτλος της σειράς La Casa de Papel. Στα 1000 λεπτά που διαρκούν οι δύο σεζόν, γελάς, συγκινείσαι, αγωνιάς και είσαι απόλυτα βέβαιος για τη συμπάθειά σου σε αυτά τα «χαμένα κορμιά», όπως αυτοπροσδιορίζονται.

Ο τρίτος κύκλος αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2019. Έως τότε, απολαύστε την σκηνή που είναι η πιο γνωστή, ακόμα και σε όσους δεν έχουν ξεκινήσει τη σειρά (άλλωστε το Bella Ciao του Profesor και του Μπερλίν έκανε μέχρι και το… Nammos της Μυκόνου να λικνιστεί σε επαναστατικούς ρυθμούς #not):

https://www.youtube.com/watch?v=EBKdrzaVmVk

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ | Master of None: Το ακομπλεξάριστο ανδρικό Sex and the City

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα