ΟΑΣΘ: Απίστευτη επίθεση Σκόδρα σε εργαζόμενους – «Εντοπίσαμε 15 ανθρώπους με πλαστά πτυχία»

Τι απαντούν οι συνδικαλιστές - Τι κατάσταση κατέγραψε σήμερα η Parallaxi σε αμαξοστάσια και τερματικούς σταθμούς.

Parallaxi
οασθ-απίστευτη-επίθεση-σκόδρα-σε-εργα-777706
Parallaxi
Ένα λεωφορείο από τη Λειψία κι ένα παλιότερο του ΟΑΣΘ με προβληματικό κλιματισμό παρέμειναν το πρωί της Παρασκευής στο σταθμό της Μοναστηρίου.

Αλληλοκατηγορίες και καταγγελίες εξαπολύονται μεταξύ του προέδρου του ΟΑΣΘ, Γ. Σκόδρα και του προέδρου του συνδικάτου των εργαζόμενων, Γ. Δήμκα, στον απόηχο της απίστευτης είδησης ότι τα λεωφορεία της Λειψίας τέθηκαν εκτός κυκλοφορίας εξαιτίας του καύσωνα καθώς δεν διαθέτουν σύστημα κλιματισμού, πέρα από τη θέση του οδηγού.

Και ενώ οι πολίτες της Θεσσαλονίκης εν μέσω υψηλών θερμοκρασιών ταλαιπωρούνται από τα περιορισμένα δρομολόγια στους δρόμους της πόλης, οι ευθύνες γίνονται μπαλάκι για μια ακόμη φορά.

Από το πρωί της Παρασκευής κι ενώ το πρόβλημα υφίσταται από την Τετάρτη ακόμα, η Parallaxi κατέγραψε δεκάδες λεωφορεία ακινητοποιημένα τόσο σε τερματικούς σταθμούς γραμμών (κυρίως του κέντρου και δυτικά αφού εκεί αξιοποιούνται περισσότερο τα λεωφορεία από τη Λειψία καθώς οι δρόμοι δεν έχουν ανηφόρες) όσο και στο αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης. Μαρτυρίες εργαζόμενων αναφέρουν πως κάποια οχήματα κυκλοφόρησαν πρωί πρωί και μετά τις 10, όταν και ανέβηκε η θερμοκρασία, επέστρεψαν σταδιακά στα αμαξοστάσια και τέθηκαν εκτός λειτουργίας.

Οι φωτογραφίες μιλούν από μόνες τους τόσο στο αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης όπου μετρήσαμε 5 λεωφορεία να επιστρέφουν μέσα σε λίγη ώρα, όσο και στο σταθμό των τρένων στη Μοναστηρίου.

Λεωφορείο από αυτά που προμηθεύτηκε ο Δήμος από τη Λειψία επιστρέφει το πρωί της Παρασκευής στο αμαξοστάσιο Σταυρούπολης.

Λεωφορεία για μέχρι… 28 βαθμούς κελσίου

Σε δηλώσεις του στο Ράδιο Θεσσαλονίκη, ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ τόνισε ότι τα λεωφορεία της Λειψίας μπορούν να κυκλοφορούν στους δρόμους μόνο όταν η θερμοκρασία δεν ξεπερνάει τους 28 βαθμούς και ότι ο Οργανισμός και ο Δήμος Θεσσαλονίκης δεν έκαναν λάθος επιλογή.

«Κανείς δεν δικαιούται να κάνει τον έκπληκτο για τα λεωφορεία της Λειψίας. Από την πρώτη μέρα ενημερώσαμε ότι δεν διαθέτουν κλιματιστικές μονάδες και ξεκινήσαμε την διαδικασία για να δώσουμε λύση σε ένα τεχνικό πρόβλημα ιδιαίτερα δύσκολο και περίπλοκο».

Όπως είπε τα λεωφορεία αυτής της μάρκας κυκλοφορούν πρώτη φορά στην Θεσσαλονίκη και δεν υπάρχει εμπειρία στον ΟΑΣΘ ούτε σε συνεργεία. «Τα πήραμε γιατί ήταν λύση ανάγκης απαραίτητη. Ενίσχυσαν τον στόλο και θα συνεχίζουν να τον ενισχύουν. Θα συνεχίσουν να κυκλοφορούν όταν οι καιρικές συνθήκες το επιτρέπουν» πρόσθεσε.

Τέλος ενημέρωσε ότι από τα λεωφορεία της Λειψίας κυκλοφορούσαν 20 – 25 το προηγούμενο διάστημα.

«Δεν κυκλοφορούν όλα γιατί θέλουν συντήρηση και δεν υπάρχουν ανταλλακτικά στην Θεσσαλονίκη. Μέχρι τους 28 βαθμούς δεν υπάρχει πρόβλημα».

Επίθεση σε εργαζόμενους

Ο Γ. Σκόδρας στην συνέχεια εξαπέλυσε επίθεση στους εργαζόμενους για το γεγονός ότι δεν κυκλοφορούν λεωφορεία που έχουν ζητήματα με τον κλιματισμό αναφερόμενος σε σχετική ανακοίνωση του Συνδικάτου.

«Φαίνεται ότι κάποιοι ξεβολεύτηκαν. Τα λεωφορεία πρέπει να είναι στους δρόμους και να τα οδηγούν άνθρωποι. Προφασιζόμενοι ότι δεν λειτουργεί το κλιματιστικό, τα γυρνάνε πίσω. Η λειτουργία των κλιματιστικών παρακολουθείται από την τηλεματική. Θα δούμε τα στοιχεία αν δούμε αν τα λεωφορεία που γύρισαν πίσω με τον ισχυρισμό ότι δεν λειτουργούν το κλιματιστικό λειτουργούν ή όχι» ανέφερε μεταξύ άλλων.

«Κάποιοι ξεβολεύτηκαν και να είναι βέβαιοι ότι θα συνεχίσουν να ξεβολεύονται. Ο ΟΑΣΘ δεν θα έχει πλέον ανθρώπους με πλαστά πτυχία. Εντοπίσαμε 15 μέχρι στιγμής» ανέφερε ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ.

«Έλεγχος νομιμότητας τίτλων σπουδών γνησιότητας έπρεπε έχει γίνει από την πρώτη ώρα δεν έγινε ποτέ. Και με αυτούς τους τίτλους σπουδών έγινε και κατάταξη σε μισθολογικά κλιμάκια, και κάποιοι πληρώνονται από αυτά» συμπλήρωσε μιλώντας και για υπολογισμό αποζημίωσης απόλυσης στο 100% και όχι στα 40% που προβλέπει ο νόμος.

«Την ανικανότητα να επισκευαστούν λεωφορεία του ΟΑΣΘ τόσα χρόνια, πάει να τις μεταθέσει στους κακούς συνδικαλιστές;»

Απαντώντας ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων Ιωάννης Δήμκας, πάλι με δηλώσεις του στο Ράδιο Θεσσαλονίκη σημείωσε πως γνωρίζει το θέμα των πτυχίων τονίζοντας πως «το ποιος μπαίνει και πως μπαίνει δεν το ελέγχει το συνδικάτο. Είναι ευθύνη του Οργανισμού».

Για τα λεωφορεία από την Λειψία ανέφερε ότι από τα 49 οχήματα κυκλοφορούν τα 17 ενώ από τα 180 του leasing κυκλοφορούν γύρω στα 130, τα άλλα είναι μέσα για βλάβες.

«Αυτά δεν είναι από μια εταιρία, ούτε μια χώρα. Είναι από διαφορετικές. Όλα είναι από Ολλανδία Ουγγαρία, Γερμανία και δεν ξέρω από και που αλλού. Όταν ότι το αυτοκίνητο αυτό κυκλοφορούσε στην Ολλανδία και μάξιμουμ εκεί έχουν 30 βαθμούς ζέστη τον χρόνο είναι λογικό να έχει μικρότερο κλιματιστικό απ’ ότι χρειάζεται στην Ελλάδα» σημείωσε μεταξύ άλλων.

«Την ανικανότητα να επισκευαστούν λεωφορεία του ΟΑΣΘ τόσα χρόνια, πάει να τις μεταθέσει στους κακούς συνδικαλιστές; Στους άεργους;» κατέληξε.

Η Πόλη Ανάποδα: «Ακόμα μια επιτυχία της διοίκησης Ζέρβα: Στα αμαξοστάσια τα λεωφορεία από τη Λειψία λόγω καύσωνα»

Ανακοίνωση εξέδωσε και η δημοτική παράταξη του δήμου Θεσσαλονίκης «Η Πόλη Ανάποδα»:

«Πριν από έναν χρόνο περίπου η διοίκηση Ζέρβα έκανε ένα δωράκι στην κυβέρνηση. Αγόρασε 49 μεταχειρισμένα λεωφορεία από την Λειψία και τα δώρισε στον ΟΑΣΘ. Δαπάνησε δηλαδή χρήματα των δημοτών και δημοτισσών από το αποθεματικό των ανταποδοτικών τελών για να καλύψει μιαν ανάγκη που είναι υποχρέωση του κράτους να την παρέχει.

Όταν βέβαια η διοίκηση έρχεται να αντιμετωπίσει ζητήματα που εμπίπτουν στις αρμοδιότητές της επικαλείται συνεχώς την έλλειψη ρευστότητας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, οι τελευταίες εξελίξεις σχετικά με τη μαζική άρση απαλλοτριώσεων εκτάσεων που είχαν δεσμευτεί για να γίνουν χώροι πρασίνου, σχολεία και κέντρα πολιτισμού.

Τα περίφημα λεωφορεία από την αρχή είχαν προβλήματα και πάνω απ’ όλα σε καμιά περίπτωση δεν επαρκούσαν για τις ανάγκες της πόλης, ιδιαίτερα σε μια συγκυρία που η μάχη για τη δημόσια υγεία ήταν και είναι στο επίκεντρο. Ως Πόλη Ανάποδα – Δύναμη Ανατροπής είχαμε αναδείξει πολλές φορές αυτό το ζήτημα και στο δημοτικό συμβούλιο και με κινηματικές πρωτοβουλίες.

Σήμερα, με τον καύσωνα να βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και την πανδημία να απέχει πολύ από το αποτελέσει παρελθόν μαθαίνουμε ότι τα εν λόγω λεωφορεία αποσύρονται από την κυκλοφορία λόγω έλλειψης κλιματισμού και παραθύρων! Κι ενώ η αγορά λειτουργεί πλήρως και δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενοι, εργαζόμενες, αυτοαπασχολούμενοι, κτλ έχουν άμεση ανάγκη την ασφαλή, γρήγορη και ποιοτική μετακίνηση.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΟΑΣΘ κ. Δήμκας με δηλώσεις του στην Parallaxi για το θέμα ανέφερε: «Δεν έχουν κλιματιστικό τα λεωφορεία. Τα είχαμε πει από την πρώτη στιγμή. Έχουν κλιματισμό μόνο για τον οδηγό και όχι για τους επιβάτες. Η διοίκηση του ΟΑΣΘ είχε πει ότι θα κάνει τις απαραίτητες ενέργειες για να εγκατασταθούν κλιματιστικά, όμως για την ώρα δεν έχει γίνει τίποτα. Της Λειψίας είναι 49 λεωφορεία. Καθημερινά κυκλοφορούσαν από 13 έως 17. Γύρω στα 15 περίπου μ.ο. Έχουν αποσυρθεί όλα. Δεν κυκλοφορεί κανένα…» (απορίας άξιο γιατί κυκλοφορούσαν καθημερινά μόνο 13-17 οχήματα).

Η διοίκηση Ζέρβα, όπως φυσικά και η διοίκηση του ΟΑΣΘ και η κυβέρνηση, μέχρι αυτή τη στιγμή δεν έχει αναλάβει καμία ευθύνη. Για ακόμα μια φορά εμπαίζει τους δημότες και τις δημότισσες. Δείχνει ότι καμιά επαφή δεν έχει με τις ανάγκες της κοινωνικής πλειοψηφίας.

Εμείς από την πλευρά μας θα συνεχίσουμε να παλεύουμε μαζί με τα κινήματα της πόλης για το καθολικό δικαίωμα στην ασφαλή, γρήγορη και ποιοτική μετακίνηση, για γενναία ενίσχυση του στόλου του ΟΑΣΘ με δημόσια επένδυση, ενάντια στα σχέδια ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών, για μετρό το συντομότερο δυνατό και αρχαία στη θέση τους στην Βενιζέλου».

ΣΥΡΙΖΑ Θεσσαλονίκη: «Ανέκδοτο μεγαλύτερο κι από την τρύπα του Κούβελα»
Ανακοίνωση για το θέμα με τα προβληματικά λεωφορεία του ΟΑΣΘ εξέδωσε ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Θεσσαλονίκης. Αναλυτικά αναφέρει:
Εδώ και δύο χρόνια, το θέμα των δημόσιων μεταφορών της Θεσσαλονίκης έχει καταφέρει να γίνει μεγαλύτερο ανέκδοτο κι από την “τρύπα του Κούβελα”. Κι αν κάποτε ο κόσμος γελούσε με τον συνδυασμό των λέξεων “Μετρό” και “Θεσσαλονίκη”, τώρα πια τα λεωφορεία ήρθαν για να συμπληρώσουν το τρίπτυχο. Αν όμως ο κ. Καραμανλής έχει ανάγκη από γέλιο στη ζωή του, ας βρει άλλο τρόπο από το να ταλαιπωρεί τους πολίτες της Θεσσαλονίκης.

Οι μεθοδεύσεις ακύρωσης της σύμβασης αγοράς νέων αστικών λεωφορείων που είχε δρομολογηθεί από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και η αντικατάστασή του με αγορά 49 μεταχειρισμένων οχημάτων στην ίδια τιμή, έγινε στο όνομα της πανδημίας, με αμέριστο συμπαραστάτη τον δήμο Θεσσαλονίκης. Βέβαια το τελικό κόστος πενταπλασιάστηκε λόγω των εξόδων μεταφοράς, συντήρησης και στάθμευσης. Τελικά από τα 49 λεωφορεία κατάφεραν να κυκλοφορήσουν μόνο τα 17! Αυτές οι λεπτομέρειες όμως δεν απασχολούν τον κ. Καραμανλή, καθώς το “λεφτόδεντρο” φυτρώνει εδώ και δεκαετίες στην αυλή της οικογενείας του.

Δε φυτρώνει όμως στην αυλή του κάθε εργαζόμενου που πλέον δεν έχει τρόπο να πάει στη δουλειά του. Προχθές ανακοινώθηκε ότι και τα 17 λεωφορεία που κατάφεραν να κυκλοφορήσουν, αποσύρονται στα αμαξοστάσια για όλο το καλοκαίρι επειδή δε διαθέτουν ούτε κλιματισμό, ούτε παράθυρα που να ανοίγουν!

Το ανέκδοτο συνεχίζεται κι από το γεγονός ότι δε θα μπορέσουν καθόλου να κυκλοφορήσουν κατά τους θερινούς μήνες, καθώς η χαμηλή τους ιπποδύναμη δεν επιτρέπει την εγκατάσταση κλιματισμού που, ούτως ή άλλως, θα ανέβαζε ακόμα περισσότερο το κόστος.

Η μόνη λύση για τον κ. Καραμανλή, είναι να προμηθεύσει με ηλεκτρικά πατίνια τους κατοίκους της πόλης ώστε να καταφέρουν να πάνε στις δουλειές τους. Έτσι, θα συνεχιστεί η παράδοση παραγωγής ανέκδοτων από την παράταξή του για την πόλη της Θεσσαλονίκης.

Ως ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Θεσσαλονίκης, η μόνη προϋπόθεση που θέτουμε είναι να μετακινούνται υποχρεωτικά με πατίνι ο ίδιος, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης καθώς και οι ιδιώτες μέτοχοι, στων οποίων τα χέρια ετοιμάζεται να ξαναδώσει η κυβέρνηση τον Ο.Α.Σ.Θ. Αφού δεν τα κατάφεραν να διαλύσουν εντελώς τον φορέα στην προηγούμενή τους θητεία, ας το κάνουν τώρα. Απλά να ξέρουν ότι θα μας βρούνε μπροστά τους.

Με πληροφορίες από thessnews.gr και ΑΠΕ – ΜΠΕ

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα