Όσα είπε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης για τον ΟΑΣΘ και την αγορά λεωφορείων
Κ. Ζέρβας για την αγορά αστικών λεωφορείων : «Αναδείξαμε το θέμα του ΟΑΣΘ, μιλάμε με πράξεις».
Στη σημερινή 9η Τακτική Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ο Δήμαρχος Κ. Ζέρβας μιλώντας για το ζήτημα της πιθανής αγοράς οχημάτων προς ενίσχυση του συγκοινωνιακού έργου στην πόλη αναφέρθηκε διεξοδικά σε όλες τις πρωτοβουλίες και τις ενέργειες που έχουν γίνει.
ΔΕΙΤΕ: Σκληρή αντιπαράθεση για τα «50 μεταχειρισμένα οχήματα από Λειψία» στο δημοτικό συμβούλιο
«Αναδείξαμε το θέμα προεκλογικά, το βάλαμε στην ατζέντα όταν τότε πολλοί υπόσχονταν μεγάλες λύσεις που ποτέ δεν τις είδε η πόλη» και συμπλήρωσε ότι «είμαστε εμείς που φέραμε το θέμα στο επίκεντρο του πολιτικού διαλόγου, αναγνωρίζοντας ότι είναι μείζον ζήτημα οι αστικές συγκοινωνίες».
«Έθεσα προσωπικά το ζήτημα του ΟΑΣΘ στον πρωθυπουργό με τρόπο συστηματικό και σχεδόν επίμονο, από την πρώτη ημέρα της εκλογής του, εκπροσωπώ τον Δήμο Θεσσαλονίκης στο Δ.Σ του ΟΑΣΘ, όπως είχα δεσμευτεί, ώστε να υπάρχει άμεση ενημέρωση και εποπτεία, αλλά και συντονισμός, συγκάλεσα Ειδική Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου με θέμα τις εξελίξεις στον ΟΑΣΘ, ώστε αφενός η πόλη να ενημερωθεί για τα σχέδια ανάταξης του οργανισμού ή του διαδόχου του και αφετέρου να υπάρξουν δεσμευτικές αποφάσεις από πλευράς κυβέρνησης και οργανισμού» τόνισε χαρακτηριστικά στην αρχή της τοποθέτησής του.
Κατά τη διάρκεια της εισήγησής του ο Δήμαρχος ενημέρωσε το σώμα πως κατόπιν και δικών του παρεμβάσεων υπεγράφη από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή, απόφαση πολυετούς υποχρέωσης και έτσι τις επόμενες ήμερες προκηρύσσεται διαγωνισμός για προμήθεια 180 μεταχειρισμένων λεωφορείων, λύση η οποία είχε προταθεί και από τον Δήμο ώστε να αυξηθεί ο διαθέσιμος στόλος οχημάτων.
ΔΕΙΤΕ: K.Zέρβας: Ο υπουργός υπέγραψε απόφαση για προμήθεια 180 μεταχειρισμένων λεωφορείων
Στη συνέχεια ο Κ. Ζέρβας αναφέρθηκε στην αξιοποίηση του δικτύου αδελφοποιημένων πόλεων, από τη Διοίκηση, ως μία ακόμα προγραμματική και προεκλογική δέσμευση. «Τη δεδομένη στιγμή συζητούμε με τον αδελφοποιημένο δήμο της Λειψίας για την προμήθεια 50 οχημάτων, έχουμε πλήρη στοιχεία και προφανώς είναι επιλογή μας να απευθυνθούμε σε τέτοιες χώρες όπως η Γερμανία για τέτοια ζητήματα» επισήμανε.
«Τη στιγμή που μιλάμε τα οχήματα αυτά μεταφέρουν του δημότες μιας γερμανικής πόλης, τα χρησιμοποιούν-δεν είναι παροπλισμένα, είναι αξιόπιστα και λειτουργικά» και συμπλήρωσε ότι αυτό ακριβώς θα διασφαλιστεί με την υπερψήφιση της προγραμματικής σύμβασης ΟΑΣΘ και Δήμου Θεσσαλονίκης.
«Όταν φτάσουμε στην ώρα της σύμβασης, αυτή θα έρθει πρώτα στην Οικονομική Επιτροπή και στο Δημοτικό Συμβούλιο-απορώ γιατί ορισμένοι ενώ έχουν εμπειρία διαδικασιών εμφανίζονται να αγνοούν βασικές παραμέτρους».
Στην κριτική περί μη ενημέρωσης του Δημοτικού Συμβουλίου, ο Κ. Ζέρβας αφού παρουσίασε δημοσιεύματα περασμένων μηνών όπου γίνονταν λόγος για τις σχετικές προσπάθειες που κατέβαλε, επισήμανε συγκεκριμένα «πως ο ρόλος της Διοίκησης είναι να αναζητά λύσεις, λύσεις ρεαλιστικές, εφικτές και κατά το δυνατόν άμεσες. Η Διοίκηση αγαπητοί φίλοι δεν συνδιοικεί. Εργάζεται, προετοιμάζεται, διαμορφώνει το πλαίσιο και ακολούθως εισηγείται στο σώμα επί του συγκεκριμένου σημείου».
«Εδώ βρισκόμαστε σήμερα» και συμπλήρωσε πως «όσοι ονειρεύονται μακροχρόνιες διαβουλεύσεις, λαϊκά δικαστήρια, ή καθυστερήσεις- που έχουν γίνει πολλές φορές στο παρελθόν-και για αυτό φτάσαμε στο σημερινό σημείο, αγνοούν τον αγανακτισμένο κόσμο που ταλαιπωρείται στις στάσεις και από την άλλη πλευρά η δική μας πρόταση έχει την αποδοχή του 90%» ανέφερε χαρακτηριστικά.
«Δεν μπορεί η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδας να συζητά τα ίδια και τα ίδια. Έχουμε διαφορετική αντίληψη για την Τοπική Αυτοδιοίκηση του 21ου αιώνα» ήταν τα λόγια που χρησιμοποίησε παρουσιάζοντας το σκεπτικό της πρωτοβουλίας αυτής. «Η συμμετοχή του Δήμου για πρώτη φορά στο ζήτημα των αστικών συγκοινωνιών εγγράφει μία σημαντική υποθήκη για το μέλλον και για την ανάμειξη της Αυτοδιοίκησης στο μείζον αυτό ζήτημα».
«Τα 50 λεωφορεία είναι ασπιρίνη-δίνουν μία ανάσα, μαζί όμως με τα 180 (από την απόφαση του Υπουργείου), μαζί με τα 100 των ΚΤΕΛ και με τα 200 και πλέον του ΟΑΣΘ, φτάνουμε τον μαγικό αριθμό των 530 και πλέον οχημάτων» ένας αριθμός που με βάση τις εκτιμήσεις μπορεί με επάρκεια να ικανοποιήσει τις ανάγκες του συγκοινωνιακού έργου.
Κλείνοντας τόνισε ότι «συγχρόνως σχεδιάζεται ο νέος ΟΑΣΘ και εκεί ο Δήμος και η Αυτοδιοίκηση θα έχει ρόλο» και συμπλήρωσε πως ετοιμάζονται και άλλες παρεμβάσεις σε πλειάδα πεδίων όπως στην ανάπτυξη δικτύου ποδηλατοδρόμων.