Με «απεργιακό μπλόκο» απειλούν οι εργαζόμενοι στο Μετρό Θεσσαλονίκης

Ζητούν αυξήσεις και καλύτερες συνθήκες εργασίας και απειλούν με τριήμερη απεργία

Φίλιππος Δεργιαδές
με-απεργιακό-μπλόκο-απειλούν-οι-εργ-912677
Φίλιππος Δεργιαδές

Εξουθενωμένοι και εξοργισμένοι δηλώνουν οι εργαζόμενοι του μετρό Θεσσαλονίκης, κατηγορώντας την ανάδοχο εταιρία για ανθυγιεινές συνθήκες εργασίας και «μεροκάματα πείνας», ενώ από την πλευρά της η Αττικό Μετρό εκφράζει την ικανοποίηση της ότι το υπάρχον χρονοδιάγραμμα τηρείται και στο τέλος του 2023, το μετρό της Θεσσαλονίκης θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία.

Οι εργαζόμενοι χθες, προχώρησαν σε 4ωρη στάση εργασίας, προειδοποιώντας την ανάδοχο εταιρία «ΑΚΤΩΡ» και την Αττικό Μετρό για κλιμάκωση των απεργιακών τους κινητοποιήσεων και «μπλοκάρισμα» του έργου κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης, ζητώντας αυξήσεις μισθών και πιο ασφαλείς συνθήκες εργασίας.

Το βασικό αίτημα των εργαζομένων του Μετρό Θεσσαλονίκης, αυτών που απασχολούνται στην κατασκευή του συρμού, αλλά και αυτών που εργάζονται στις αρχαιολογικές εργασίες, αφορά το μισθολογικό το οποίο όπως υποστηρίζουν εδώ και 7 χρόνια παραμένει καθηλωμένο.

Να σημειωθεί ότι στο Μετρό Θεσσαλονίκης εργάζονται περίπου 120 άτομα στον κατασκευαστικό τομέα και 220 άτομα στις αρχαιολογικές εργασίες. Όπως υποστηρίζουν, η ανάδοχος εταιρία εκτελεί το έργο με πολλές ελλείψεις σε καίριες ειδικότητες, όπως ηλεκτρολόγοι και υδραυλικοί, τους οποίους αναγκαστικά αντικαθιστούν εργαζόμενοι χωρίς την απαραίτητη κατάρτιση και εμπειρία.

Στα αρχαιολογικά έργα επίσης, έχει επιβληθεί καθεστώς εντατικοποίησης και με τρίτη νυχτερινή βάρδια, προκειμένου να ολοκληρωθούν στους προγραμματισμένους χρόνους τα αρχαιολογικά έργα.

«Κάνουμε στάση εργασίας για το κόστος ζωής. Επτά 7 χρόνια τώρα δεν έχουμε πάρει καμία αύξηση. Κάτι πρέπει να γίνει γιατί με αυτά τα τα μεροκάματα δεν βγαίνουμε και φτάσαμε να δουλεύουμε μόνο για τα ενοίκια και το ρεύμα», αναφέρει στην Parallaxi, ο Απόστολος Νάστος, μέλος διοίκησης του σωματείου Κατασκευαστικού Τομέα.

Σημειώνει δε, πως το σωματείο ζητά αυξήσεις εδώ και μήνες, αλλά η εταιρία αρνείται το διάλογο. «Καταθέσαμε προτάσεις από τον περασμένο Οκτώβριο αλλά δεν υπάρχει καμία απάντηση, δεν ενδιαφέρεται κανείς για μας», τονίζει και δηλώνει ότι «θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας μέχρι την δικαίωση».

img-20220512-141359.jpg

Στα πλάνα και 3ήμερη απεργία

Χθες, κατά τη διάρκεια της στάσης εργασίας, οι εργαζόμενοι συγκεντρώθηκαν στο εργοτάξιο της Βενιζέλου και αποφάσισαν να προχωρήσουν σε κλιμάκωση των κινητοποιήσεων τους, αφού πρώτα επιδιώξουν επαφές και διάλογο με την εταιρία.

Από την πλευρά των εργαζομένων στα αρχαιολογικά έργα, λόγω της έλλειψης σωματείου, εκλέχθηκε τριμελής συντονιστική επιτροπή, προκειμένου να εκπροσωπεί τους εργαζόμενους στις διαπραγματεύσεις ενώ υπήρξε και ενημερωτική παρέμβαση του Συνδικάτου Οικοδόμων Νομού Θεσσαλονίκης για την υπογραφή της κλαδικής ΣΣΕ.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι οι εργαζόμενοι, αν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματα τους για ικανοποιητικές αυξήσεις και ενίσχυση των μέτρων υγιεινής και ασφάλειας, σχεδιάζουν 3ήμερη απεργιακή κινητοποίηση.

Όπως τόνισε στην Parallaxi, ο Θωμάς Μιχαλόπουλος, πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στον Κατασκευαστικό Τομέα του Μετρό Θεσσαλονίκης, «υπάρχει μεγάλο πρόβλημα ασφάλειας στα εργοτάξια όπως και πολλές ελλείψεις σε ειδικότητες εργαζομένων». «Υπάρχουν πολλά ατυχήματα, για την ώρα ελαφρά, αλλά το θέμα της υγιεινής και της ασφάλειας είναι μείζον», τονίζει και αναφερόμενος στο οικονομικό αναφέρει ότι η εταιρία κωφεύει συστηματικά στο ζήτημα των μισθών και των αυξήσεων, και τελευταία καθυστερεί και στις πληρωμές.

img-20220512-141315.jpg

Ανάλογα και ο Άγγελος Γεράκης, πρόεδρος συνδικάτου Οικοδόμων Νομού Θεσσαλονίκης, τόνισε την ανάγκη του συντονισμού του αγώνα των εργαζομένων ώστε τα αιτήματα να ικανοποιηθούν. «Μόνο με συντονισμένο αγώνα μπορείτε να διεκδικήσετε τα αιτήματα σας», τόνισε στη συγκέντρωση και αναφέρθηκε στην πρόσφατη ΣΣΕ που υπέγραψε η Ομοσπονδία του κλάδου και η οποία προβλέπει ικανοποιητικές αυξήσεις και αναγνώριση τριετιών.

Ωστόσο οι εργαζόμενοι στα αρχαιολογικά έργα, εστιάζουν πέρα από το οικονομικό, κυρίως στο θέμα των συνθηκών εργασίας. «Με 720 ευρώ το μήνα δεν μπορούμε να καλύψουμε ούτε τις βασικές μας ανάγκες. Ακόμα και τα περίφημα νυχτερινά της βάρδιας 10 το βράδυ με 6 το πρωί, δεν είναι παρά 6 ευρώ» τονίζει ένας εξ αυτών κάνοντας λόγο για επικίνδυνες καταστάσεις. «Δεν είναι δυνατό να δουλεύεις τη νύχτα σε ανασκαφή με τεχνητό φως και πρόβλημα εξαερισμού και να κάνεις ανασκαφή. Αυτά είναι δουλειές πρόχειρες και επιβαρυντικές για όλους όσους εργάζονται στα αρχαιολογικά έργα», σημειώνει και αναφέρει ότι με το ρυθμό που εξελίσσεται η ανασκαφή θα χρειαστούν αρκετοί μήνες ακόμη. Επίσης αναφέρει ότι τα αρχαία της Βενιζέλου έχουν απομακρυνθεί σε ποσοστό κοντά στο 90%.

Νίκος Ταχιάος: Το Μετρό θα παραδοθεί στο τέλος του 2023

Από την πλευρά της πάντως η Αττικό Μετρό, η δημόσια εταιρία που συντονίζει την υλοποίηση του Μετρό Θεσσαλονίκης, θεωρεί ότι τα εργασιακά προβλήματα είναι ένα θέμα που αφορά ανάδοχο την εταιρία του «ΑΚΤΩΡ», και εκτιμά ότι το υπάρχον χρονοδιάγραμμα τηρείται χωρίς προβλήματα.

Μάλιστα όπως τονίζει στην Parallaxi, ο Νίκος Ταχιάος πρόεδρος της Αττικό Μετρό, το κράτος τηρεί απαρέγκλιτα τις υποχρεώσεις του έναντι της αναδόχου εταιρίας η οποία οφείλει να διαχειρίζεται τα εργασιακά ζητήματα.

img-20220512-141303-K4BdE.jpg

«Η Αττικό Μετρό δεν εμπλέκεται στο θέμα της διαχείρισης των εργαζομένων. Αυτό είναι πρόβλημα της αναδόχου εταιρίας. Εμείς είμαστε απολύτως συνεπής απέναντι στις υποχρεώσεις μας στον ανάδοχο και στις διαφορές που έχουν με τους εργαζόμενους δεν είναι θέμα στο οποίο μπορούμε να εμπλακούμε» τονίζει και αναφέρει πως «αυτή τη στιγμή ο ΑΚΤΩΡ για το συγκεκριμένο έργο πληρώνεται κανονικά. Προσθέτει δε πως «το τι ακριβώς συμβαίνει στις πληρωμές προς τρίτους είναι δικό τους θέμα αλλά ο ΑΚΤΩΡΑΣ όλα τα χρόνια από όσο ξέρω από την στορία του έργου δεν έχει κατηγορηθεί για καθυστερήσεις προς τους εργαζόμενους».

Σε ότι αφορά τις συνθήκες εργασίας τονίζει πως «τα μέτρα ασφαλείας είναι πλήρης και αν οι εργαζόμενοι θέλουν να υπερβάλλουν για λόγους συνδικαλιστικούς εμείς δεν μπορούμε να εμπλακούμε αλλά δεν έχει προκύψει κάτι τέτοιο».

Σχετικά με τις αρχαιότητες και την πορεία των αρχαιολογικών εργασιών σημειώνει πως «για τις αρχαιότητες δεν μιλάμε εμείς, για την πρόοδο των αρχαιολογικών εργασιών που πιστεύω συμβαδίζουν με το χρονοδιάγραμμα απαντούν οι αρχαιολόγοι» ενώ σε ό,τι αφορά το κατασκευαστικό μέρος του έργου που έπεται μετά το πέρας των αρχαιολογικών έργων τονίζει πως «είμαστε στα πλαίσια του χρονοδιαγράμματος που έχουμε εγκρίνει και το οποίο μιλάει για παράδοση του Μετρό τις 31/12/2023».

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα