Uncategorized

Ορφανό από πεζογέφυρες το πρώην «ορφανό» χιλιόμετρο της Ποτίδαιας

Κάτοικοι της περιοχής διαμαρτύρονται για τα προβλήματα πρόσβασης που δημιουργήθηκαν από την διαπλάτυνση του δρόμου

Φίλιππος Δεργιαδές
ορφανό-από-πεζογέφυρες-το-πρώην-ορφα-928813
Φίλιππος Δεργιαδές

Μόνο στην Ελλάδα της ολιστικής αντίληψης του Κ. Μητσοτάκη, θα στηνόταν ολάκερη φιέστα για ένα έργο που έκανε ένα τέταρτο του αιώνα για να ολοκληρωθεί. 

Το λεγόμενο ορφανό χιλιόμετρο της Χαλκιδικής, το οποίο όλες οι κυβερνήσεις το μελετούσαν και το σχεδίαζαν ακόμα και πριν από το 2000, μόλις πριν από λίγες ημέρες παραδόθηκε στην κυκλοφορία αλλά και πάλι με ατέλειες.

Ακόμα και ο ίδιος ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, εκ των πρωταγωνιστών στις πανηγυρικές εκδηλώσεις της παράδοσης του «ορφανού χλμ», σε ανάρτηση του σχολίασε πως το εν λόγω έργο είχε καταντήσει ανέκδοτο.

Φυσικά η διαπλάτυνση που έγινε στο συγκεκριμένο τμήμα των 1.120 μέτρων του δρόμου Ποτίδαιας – Νέων Μουδανιών, θα βοηθήσει σημαντικά την κυκλοφορία των οχημάτων. Και φυσικά θα αποφορτίσει την περιοχή από το γνωστό φαινόμενο του «μπουκαλιού», δηλαδή του συνωστισμού των χιλιάδων αυτοκινήτων που ξαφνικά από ένα φαρδύ δύο λωρίδων δρόμο, με πλάτος 14 μέτρων, έπρεπε να διασχίσουν ένα στενό δρόμο μίας λωρίδας, με πλάτος 9 μέτρων.

Το έργο ωστόσο της διαπλάτυνσης του λεγόμενου ορφανού χιλιομέτρου της Ποτίδαιας, που ονομάστηκε έτσι διότι ενώ διέθετε χρηματοδότηση, είχε να αντιμετωπίσει θέματα απαλλοτριώσεων, δεν λύνει όλα τα κυκλοφοριακά προβλήματα της περιοχής.

Μάλιστα σύμφωνα με κατοίκους της περιοχής, προκαλεί καινούργια για τα οποία, οι αρμόδιοι, αυτοί που χρόνια τώρα άφηναν ορφανό το χιλιόμετρο, δεν μπήκαν στον κόπο να τα εξετάσουν και να αναζητήσουν λύσεις.

284497363-573518060805700-6031317206353104563-n.jpg

Η κυβέρνηση βιάστηκε να δώσει το δρόμο στην κυκλοφορία ενόψει του καλοκαιριού αλλά και για να προλάβει την έξοδο του τριημέρου του Αγίου Πνεύματος, αγνόησε όλες τις παράπλευρες απώλειες που πιθανά θα δημιουργούσε το έργο

Επί παραδείγματι, δεν φρόντισε να κατασκευαστούν και να παραδοθούν δύο καινούργιες πεζογέφυρες που αναφέρει η σύμβαση και να ανακατασκευαστεί η παλιά που υπάρχει, και η οποία ενδεχομένως να αντιμετωπίζει προβλήματα. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι όποιος θέλει να διασχίσει κάθετα το δρόμο και να περάσει απέναντι είναι αδύνατο.

Επίσης οι παράδρομοι που ανοίχτηκαν, πέρα από το γεγονός ότι δεν έχουν ολοκληρωθεί και παραμένουν χωματόδρομοι, έχουν προκαλέσει προβλήματα πρόσβασης σε κατοίκους, των οποίων τα σπίτια βρίσκονται ακριβώς δίπλα στο νέο δρόμο ενώ έχουν προκαλέσει και το ξερίζωμα δεκάδων μεγάλων δένδρων, ηλικίας πολλών ετών.

«Εμείς κυριολεκτικά έχουμε χάσει το σπίτι μας. Μας πήραν 300 τ.μ με την απαλλοτρίωση για το μηδαμινό ποσό των 3.500 ευρώ, θέμα για το οποίο έχουμε προσφύγει μέσω δικηγόρου, ενώ η είσοδος του σπιτιού μου είναι ακριβώς πάνω στο παράδρομο. Φοβόμαστε μη βρεθεί κάποια στιγμή κάποιο αυτοκίνητο μέσα στην κουζίνα μας», τονίζει η Γιώτα Αλεξανδρίδου που διαθέτει εξοχικό στην περιοχή.

h-isodos-toy-spitiou-tis-k-aleksandridoy.jpg
unnamed.jpg
screenshot-2022-06-10-at-21-48-46-kanena-thema-deriades-at-gmailcom-gmail.png

Επίσης αναφέρει ότι για να κατασκευαστεί ο παράδρομος, έχουν κοπεί όλα τα δένδρα της περιοχής, όπως και αυτά που είχε στον κήπο της, ενώ δεν υπάρχει καμία πρόσβαση στο νέο δρόμο, λόγω των πλαϊνών στηθαίων. «Για να πάμε και να γυρίσουμε από την Ποτίδαια πρέπει να κάνουμε επιπλέον 4 χιλιόμετρα», αναφέρει και σημειώνει πως δεν υπάρχει τρόπος κανείς να περάσει απέναντι, καθώς δεν υπάρχουν πεζογέφυρες.

Να σημειωθεί ότι το λεγόμενο ορφανό χιλιόμετρο διέρχεται μία περιοχή η οποία είναι άκρως τουριστική, καθώς εκατέρωθεν του δρόμου υπάρχουν πολλά οικόπεδα με εξοχικά, αρκετά τουριστικά ξενοδοχειακά συγκροτήματα, μικρές βιοτεχνίες αλλά και εμπορικά καταστήματα και πρατήρια βενζίνης.

«Δεν υπάρχει πλέον η δυνατότητα να διασχίσει κανείς το δρόμο. Όλοι αυτοί που έχουν σπίτια ή καταστήματα ή ξενοδοχεία, αν θέλουν να περάσουν απέναντι, πρέπει να κάνουν μερικά χιλιόμετρα», αναφέρει ο Άκης Λιαμαρτόπουλος, μόνιμος κάτοικος της περιοχής, που σημειώνει πως ο δρόμος δεν διευκολύνει καθόλου την πρόσβαση προς το χωριό της Ποτίδαιας.

«Μπορεί αργότερα να κατασκευάσουν τις πεζογέφυρες που είπαν, αλλά αυτή τη στιγμή έχουν κλείσει τα πάντα», τονίζει και σχολιάζει πως σε ένα έργο 9.5 εκατομμυρίων ευρώ, θα μπορούσε να προβλεφτεί και η συντήρηση της παλιάς γέφυρας της Ποτίδαιας, στην οποία πέρα από τα σκουριασμένα κάγκελα, δεν υπάρχει χώρος για να τη διασχίσει κάποιος πεζός.

«Καλώς έγινε ο δρόμος, αλλά όλη αυτή η φασαρία και η φιέστα για ένα έργο που έχει ταλαιπωρήσει πολύ κόσμο ήταν αχρείαστη» σημειώνει ο βουλευτής Χαλκιδικής του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ Απόστολος Πάνας, που τονίζει ότι θα πρέπει να υπάρχει μέριμνα για τα προβλήματα που δημιουργούνται.

orfano-khiliometro-dmzd2.jpg
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα