Agenda

10 θεάματα που θα δούμε τον Απρίλιο στη Θεσσαλονίκη

Όλα όσα σκοπεύουμε να πάμε μέσα στον μήνα είναι εδώ!

Parallaxi
10-θεάματα-που-θα-δούμε-τον-απρίλιο-στη-θ-902600
Parallaxi

Και μπορεί ακόμα ο καιρός να μην έχει πειστεί απόλυτα πως μπήκαμε στην άνοιξη, μάλλον ο Απρίλιος θα τον πείσει πως πρέπει επιτέλους να φτιάξει και να μας αφήσει να κάνουμε τις βραδινές μας εξορμήσεις σε όσα γίνονται στην πόλη.

Μερικές από τις πιο σημαντικές μουσικές και θεατρικές στιγμές που θα ζήσει η Θεσσαλονίκη μέσα στον Απρίλιο, είναι παρακάτωμ, έτσι όπως εμείς είδαμε την ατζέντα μας και επιλέξαμε αυτά που σίγουρα αξίζουν να βρεθούμε.

Άλλωστε, άνοιξη είναι αυτή και εκτός από (πολλές) βόλτες στην πόλη, χρειάζεται μερικές βραδιές θεάτρου, αλλά και καλής μουσικής. Τα λέμε λοιπόν, εκεί!

«Ο Επιθεωρητής» του Νικολάι Γκόγκολ | Βασιλικό Θέατρο

«Ο Επιθεωρητής» του Νικολάι Γκόγκολ, η κοινωνική σάτιρα, για τη διαφθορά, την αδικία και τον δεσποτισμό που χαρακτηρίζουν την προεπαναστατική Ρωσία είναι η νέα παραγωγή του ΚΘΒΕ, που θα παρουσιαστεί στο Βασιλικό Θέατρο σε μετάφραση Ερρίκου Μπελιέ και σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και θα κάνει πρεμιέρα την Παρασκευή 7 Απριλίου.

«Ο επιθεωρητής» ανέβηκε για πρώτη φορά το 1836. Ο Νικολάι Γκόγκολ γράφει μια κωμωδία η οποία στηλιτεύει τις σχέσεις υποταγής και εξουσίας που χαρακτηρίζουν την προεπαναστατική Ρωσία, και όχι μόνο… Επικεντρώνεται για άλλη μια φορά στους ανθρώπους που μαραζώνουν ανάμεσα στον  φόβο της ιεραρχίας , στις περιορισμένες τους φιλοδοξίες,  τις ανάγκες και τις μικρότητές τους. Ως γνήσιος ρεαλιστής και με την απόσταση που του διασφαλίζει η κωμωδία, το επιτυγχάνει με ακρίβεια και νηφαλιότητα.

Στην αναμονή για την άφιξη ενός ανώτατου δημοσίου υπαλλήλου, που έρχεται με σκοπό να επιθεωρήσει τη λειτουργία της κρατικών ιδρυμάτων σε μια επαρχιακή πόλη της Ρωσίας, ο Χλεστακόφ, ένας ασυνείδητος και χαραμοφάης νεαρός από την Πετρούπολη, παριστάνει τον επιθεωρητή και επωφελείται από τη «μικρή» αυτή παρεξήγηση. Οι υπάλληλοι της πόλης, βουτηγμένοι στη διαφθορά, στην προσπάθειά τους να κερδίσουν την εύνοιά του, επιδίδονται σε κολακείες, ικανοποιούν τις ανάγκες του και πέφτουν θύματα μιας μεγαλύτερης απάτης αποκαλύπτοντας έτσι την αποσύνθεση της κρατικής μηχανής και των λειτουργών της.

«Ο επιθεωρητής», η θεατρική κωμωδία ανέβηκε για πρώτη φορά το 1836.

Ο Νικολάι Γκόγκολ γράφει μια κοινωνική σάτιρα, στην οποία στηλιτεύει τις σχέσεις υποταγής και εξουσίας, τη διαφθορά και τον δεσποτισμό, που χαρακτηρίζουν την προεπαναστατική Ρωσία.

Επικεντρώνεται για άλλη μια φορά στους δημοσίους υπαλλήλους, τους ανθρώπους που μαραζώνουν ανάμεσα στον φόβο της ιεραρχίας και στις περιορισμένες τους φιλοδοξίες.

Ως γνήσιος ρεαλιστής, το έργο του δεν εξαντλείται στην ηθογραφία αλλά μέσα από τους κωμικά αξιολύπητους χαρακτήρες του, καταφέρνει να μιλήσει για τους ανθρώπους, τις ανάγκες τους και τις μικρότητές τους. Και με την απόσταση που του διασφαλίζει η κωμωδία, το επιτυγχάνει με ακρίβεια και νηφαλιότητα.

Μετάφραση: Ερρίκος Μπελιές Σκηνοθεσία: Γιάννης Κακλέας

ΒΑΣΙΛΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ Πρεμιέρα: Παρασκευή 7 Απριλίου, στις 21.00

*Πληροφορίες – Βασιλικό Θέατρο (30ής Οκτωβρίου 2, Θεσσαλονίκη 546 21)  | Πρεμιέρα: Παρασκευή 7 Απριλίου, στις 21.00


Γιώργος-Εμμανουήλ Λαζαρίδης: Ρεσιτάλ Πιάνου στο 10ο Φεστιβάλ Πιάνου Θεσσαλονίκης

Στα Όρια του Ρομαντισμού θα κινηθεί το ρεσιτάλ πιάνου, που θα απολαύσουμε από τον σολίστα Γιώργο Εμμανουήλ Λαζαρίδη, στο πλαίσιο του 10ου Φεστιβάλ Πιάνου Θεσσαλονίκης 2023, στην Αποθήκη Δ΄στο Λιμάνι.

Ο πιανίστας και συνθέτης Γιώργος – Εμμανουήλ Λαζαρίδης, αναγνωρισμένος καλλιτέχνης από την παιδική του ηλικία, μετρά εκατοντάδες συναυλίες ανά τον κόσμο και συνεργασίες με κορυφαίες ορχήστρες και θρυλικούς καλλιτέχνες.

Στο φετινό επετειακό Φεστιβάλ Πιάνου Θεσσαλονίκης 2023 παρουσιάζει ένα πρόγραμμα που διατρέχει τον 19ο αιώνα, από τα όρια του κλασικισμού μέχρι τον όψιμο ρομαντισμό.

Στην λυρικότατη Φαντασία του Οδοιπόρου ο Σούμπερτ «συλλαμβάνει», για πρώτη φορά ίσως, τη φόρμα της μονομερούς σονάτας. Οι Μπαλάντες του Μπραμς, γραμμένες κατά το διάστημα που ξεκινά η τρυφερή σχέση του με την Κλάρα Σούμαν, είναι ένα από τα πιο βαθιά εσωτερικά έργα του ρομαντισμού.

Στο δεύτερο μέρος δεσπόζουν οι Εικόνες από μία Έκθεση του Μουσόργκσκι, ένα από τα πιο απαιτητικά και δημοφιλή έργα του πιανιστικού ρεπερτορίου, συνθετικό «σταθμό» μεταξύ του ρομαντισμού και του μοντερνισμού.

Δεν είναι τυχαίο ότι το έργο ενορχηστρώθηκε από πολλούς συνθέτες με αποκορύφωμα την διάσημη ενορχήστρωση του Ραβέλ, η οποία φώτισε και επαναπροσδιόρισε το χρωματικό καλειδοσκόπιο του έργου, αναδεικνύοντας περαιτέρω την αξεπέραστη ιδιοφυία του πρωτοτύπου.

Κείμενο: Γιώργος-Εμμανουήλ Λαζαρίδης

Πρόγραμμα Ρεσιτάλ Πιάνου Γιώργου Εμμανουήλ Λαζαρίδη:

  • F. Schubert Wanderer Fantasy σε Ντο μείζονα, D. 760, έργο 15 Allegro con fuoco Adagio Presto Allegro
  • J. Brahms 4 Μπαλάντες, έργο 10 αρ.1 σε ρε ελάσσονα (Andante) αρ.2 σε Ρε μείζονα (Andante) αρ.3 σε σι ελάσσονα (Intermezzo – Allegro) αρ.4 σε Σι μείζονα (Andante con moto)
  • M. Mussorgsky Εικόνες από μία έκθεση Promenade The Gnome Promenade II The Old Castle Promenade III The Tuileries Children’s dispute after play Bydlo Promenade IV Ballet of the unhatched chicks Two Polish Jews: Rich and poor Promenade V The market at Limoges Roman Catacombs – With the dead in a dead language Baba Yaga: The Witch The Heroes Gate at Kiev

Βιογραφικό Γιώργος – Εμμανουήλ Λαζαρίδης:

Ο Γιώργος Εµµανουήλ Λαζαρίδης αποτελεί µια πολύπλευρα αναγνωρισµένη προσωπικότητα µε 35 χρόνια αδιάκοπης παρουσίας στην διεθνή µουσική σκηνή ως πιανίστας, συνθέτης, παιδαγωγός και πρωτοπόρος στην ίδρυση και την εξέλιξη νέων πολιτιστικών δοµών.

Οι εκτελέσεις του έχουν χαρακτηριστεί «υπεράνω σύγκρισης» (BBC Music Magazine) και «τόσο ξεχωριστές, που διατηρούν τη µοναδικότητά τους ακόµη και όταν σκεφτούµε σπουδαίες εκτελέσεις των Argerich, Horowitz, Brendel, Zimerman» (Grammophone Music Magazine).

Οι συνθέσεις του ερµηνεύονται από σηµαντικές προσωπικότητες και αναγνωρισµένα µουσικά σύνολα, ενώ το διοικητικό και εκπαιδευτικό του έργο έχουν αφήσει το στίγµα τους στην διαµόρφωση του σύγχρονου πολιτισµικού τοπίου στην Ελλάδα.

Είναι απόφοιτος του Μουσικού Κολλεγίου Θεσσαλονίκης (τάξη Δόµνας Ευνουχίδου), του Βασιλικού Κολλεγίου της Μουσικής (τάξη Yonty Solomon) και του Πανεπιστηµίου Trinity Laban στο Λονδίνο (τάξη Douglas Finch).

Υπήρξε υπότροφος της Βασιλοµήτορος Ελισάβετ, όπως επίσης των Ιδρυµάτων Ωνάση, Hattori και Λεβέντη, μεταξύ άλλων.

Aπό την παιδική του ηλικία ως σήµερα έδωσε εκατοντάδες συναυλίες σε διεθνή φεστιβάλ και σε µεγάλα µουσικά κέντρα όλου του κόσµου όπως τα Carnegie Hall, Royal Albert Hall, Musikverein, Concertgebouw, το Ηρώδειο, η Επίδαυρος κ.λπ..

Συνέπραξε µε κορυφαίες ορχήστρες όπως η Βασιλική Φιλαρµονική του Λονδίνου, η Φιλαρµονική της Αγίας Πετρούπολης, η Φιλαρµονική της Πράγας, η Φιλαρµονική της Γαλλικής Ραδιοφωνίας κ.ά., ενώ συνεργάστηκε µε διάσηµους αρχιµουσικούς, όπως οι Yuri Temirkanov, Neville Marriner, Yoel Levi, Ingo Metzmacher, Pascal Rophé, Maxim Schostakovich, Nikolay Alexeev, David Afkham, Mikko Franck κ.ά.

Έδωσε επίσης δεκάδες συναυλίες µε παγκοσµίου φήµης σύνολα µουσικής δωµατίου, όπως το κουαρτέτο Medici, το κουαρτέτο Ysaye, το κουαρτέτο Prism, το Ελληνικό Κουαρτέτο κ.ά., καθώς και µε προσωπικότητες της διεθνούς µουσικής σκηνής όπως ο Λεωνίδας Καβάκος, ο Κυπριανός Κατσαρής, ο Δηµήτρης Σγούρος, o Augustin Dumay, ο Michael Tilson Thomas, η Barbara Hendricks κ.ά.

Συνεργάστηκε επίσης µε σπουδαίες προσωπικότητες του ευρύτερου καλλιτεχνικού χώρου όπως οι Γιώργος Κουµεντάκης, Δηµήτρης Παπαϊωάννου, Κωνσταντίνος Ρήγος, Μίνως Βολανάκης, Ιάκωβος Καµπανέλης, Δηµήτρης Μαρωνίτης, Νίκος Χουρµουζιάδης κ.ά.

Διάσηµες ηχογραφήσεις του συµπεριλαµβάνουν έργα Λιστ, Σούµπερτ, Μπετόβεν, Σούµαν, Ραχµάνινοφ, Στράους κ.ά. και έχουν αποσπάσει πλήθος διακρίσεων από έγκυρα διεθνή περιοδικά µουσικής.

Μεταξύ αυτών, η ηχογράφηση του έργου Papillon από τον Λαζαρίδη έχει επιλεγεί ανάµεσα στις καλύτερες των τελευταίων δεκαετιών από το περιοδικό The Pianist, ενώ η ηχογράφηση της Σονάτας σε Σι ελάσσονα του Λιστ, έχει επιλεγεί ως «ηχογράφηση αναφοράς» από το διεθνές περιοδικό BBC.

Επιπλέον, ο Γ. Ε. Λαζαρίδης έχει βραβευθεί σε διεθνείς διαγωνισµούς πιάνου και έχει λάβει πολλές τιµητικές διακρίσεις για την εν γένει καλλιτεχνική του πορεία.

Μεταξύ αυτών, βραβεύθηκε από την Ακαδηµία Αθηνών για την καλλιτεχνική του προσφορά. Παρουσιάστηκε επίσης µε ειδικά αφιερώµατα σε διεθνή ραδιοτηλεοπτικά µέσα όπως τα BBC, TSC, RTBF, Πολωνική Ραδιοφωνία, Ρωσική Ραδιοφωνία Τηλεόραση κ.ά.

Δίδαξε πιάνο για δύο συναπτά έτη στο Κολλέγιο Μουσικής Trinity Laban του Λονδίνου (2001-2003) και για τρεις ακαδηµαϊκές περιόδους στην Ανώτατη Ακαδηµία Μουσικής Salvador Seguí του Καστεγιόν (2015 – 2019). Από τον Μάιο 2019, είναι µόνιµος καθηγητής στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης.

Έχει επίσης παραδώσει σεµινάρια πιανιστικής τέχνης στην Ελλάδα (Ωδεία Καβάλας, Καλαµαριάς, Φλώρινας, Εθνικό Ωδείο Σαντορίνης, Μουσικό Χωριό κ.ά.) και σε πανεπιστήµια της Αγγλίας (Birmingham Conservatoire, Trinity College of Music), των Ηνωµένων Πολιτειών Αµερικής (Manhattan School of Music, Kutztown University), της Μαλαισίας (University of Malaya) κ.ά.

Έχει προσκληθεί ως µέλος κριτικής επιτροπής σε διεθνείς διαγωνισµούς πιάνου (Grand Prix Maria Callas, Gina Bachauer, Sussex International κ.ά.) και από την Γενική Διεύθυνση Σύγχρονου Πολιτισµού του ΥΠΠΟ, για την αξιολόγηση πολιτιστικών και εκπαιδευτικών φορέων και την απονοµή κρατικών επιχορηγήσεων.

Είναι ιδρυτικό µέλος των διεθνών µουσικών σχηµάτων «The Four Pianists» σε συνεργασία µε τον Γιάννη Βακαρέλη και «Association De Artistes Pour La Paix» σε συνεργασία µε τον Huseyin Sermet.

Είναι επίσης συνιδρυτής του εκπαιδευτικού φεστιβάλ Music Village σε συνεργασία µε τον Θύµιο Ατζακά και τον Κώστα Μακρυγιαννάκη και της θερινής ακαδηµίας νέων µουσικών Moysa Summer Academy, υπό την αιγίδα του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης.

Το καλοκαίρι 2020, εν µέσω πανδηµίας, σχεδίασε και υλοποίησε το πρώτο διαδικτυακό, διεθνές εκπαιδευτικό πρόγραµµα µουσικής σύνθεσης, ηχογράφησης και εκτέλεσης «MakeMusiCoviT» για νεαρούς µουσικούς από όλο τον κόσµο, σε συνεργασία µε την Safira Antzus Ramos: η πρώτη διοργάνωση αποτυπώθηκε σε οµώνυµο ντοκιµαντέρ, ενώ η δεύτερη παρουσιάστηκε στο πλαίσιο απονοµής των βραβείων του Iδρύµατος Θεοφανώ, τον Οκτώβριο του 2021.

Το πρόγραµµα σχεδιάζεται να υλοποιηθεί για τρίτη φορά το 2023, σε συνεργασία µε τον Οργανισµό Μεγάρου Μουσικής και στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράµµατος Creative Europe.

Ο Γιώργος – Εµµανουήλ Λαζαρίδης έχει συνθέσει συµφωνική, χορωδιακή, θεατρική και χορευτική µουσική, µετά από αναθέσεις ελληνικών και ευρωπαϊκών πολιτιστικών θεσµών, όπως η Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, το Ίδρυµα Μελίνα Μερκούρη, η Ισραηλιτική Κοινότητα, το Φεστιβάλ Αθηνών, το Φεστιβάλ Birmingham New Arts, η διεθνής συνάντηση χορωδιών Europa Cantat, το φεστιβάλ Milano Incontra La Grecia, το Wigmore Hall στο Λονδίνο, το Πανεπιστήµιο Princeton στις ΗΠΑ κ.ά.

Τέλος, ο Λαζαρίδης διετέλεσε συντονιστής των µουσικών εκδηλώσεων του Διεθνούς Φεστιβάλ Δηµητρίων (2011 – 2013) και Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Οργανισµού Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης (2010 – 2018), όπου πρωτοστάτησε στην ίδρυση σηµαντικών νέων εκπαιδευτικών θεσµών όπως η Συµφωνική Ορχήστρα Νέων «MOYSA» και το διεθνές Φεστιβάλ Παιδικών και Νεανικών Χορωδιών ΟΜΜΘ. Διετέλεσε επίσης διευθυντής του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης (2019-2020

*10ο Φεστιβάλ Πιάνου Θεσσαλονίκης 2023 | Αποθήκη Δ΄στο Λιμάνι | Κυριακή 2 Απρ 2023 – 20:30 μμ | Εισιτήρια:10€ προπώληση – 12€ ταμείο / Προπώληση: Ticket Services – θέατρο Αυλαία, Τσιμισκή 136 – Γκαλερί Αγγελόπουλου, Τσιμισκή 121, τηλ 2310273298, ΔΕ-ΣΑ 10.00-14.00./ Έναρξη φυσικής προπώλησης Δευτέρα 27/03/2023


“Η ανθρώπινη φωνή” του Ζαν Κοκτώ | Θέατρο Αυλαία

Ένας συγκλονιστικός επίλογος μιας ερωτικής σχέσης.

Ένα σπαρακτικό έργο για το τέλος του έρωτα

και την απόγνωση της εγκατάλειψης

Πρωταγωνιστούν μια γυναίκα και… ένα τηλέφωνο.

Μετά τον πολύ επιτυχημένο κύκλο παραστάσεων σε Αθήνα (θέατρο Μικρό Χορν), Πάτρα και Λαμία, η «Ανθρώπινη Φωνή» του Ζαν Κοκτώ θα παρουσιαστεί μόνο για 6 παραστάσεις στο Θέατρο Αυλαία στην Θεσσαλονίκη.

Υπόθεση:

Μια νεαρή γυναίκα συνομιλεί στο τηλέφωνο με τον άντρα της ζωής της, ο οποίος την έχει εγκαταλείψει και την επόμενη μέρα πρόκειται να παντρευτεί μια άλλη. Οι θεατές γίνονται μάρτυρες της απόγνωσης και της δραματικής πτώσης της. Περικυκλωμένη από την έννοια του θανάτου, βιώνει τον πόνο του έρωτα που μετατρέπεται από ευγενές σε καταστροφικό συναίσθημα. Ένας συγκλονιστικός επίλογος μιας ερωτικής σχέσης, ένα σπαρακτικό έργο για το τέλος του έρωτα και την απόγνωση της εγκατάλειψης. Πρωταγωνιστούν μια γυναίκα και… ένα τηλέφωνο.

Μετά την μεγάλη επιτυχία της «Γίδας ή Ποια είναι η Σύλβια;», η Λουκία Μιχαλοπούλου συναντά ξανά τον Νικορέστη Χανιωτάκη σε μια πολύ ξεχωριστή συνεργασία. Αυτήν την φορά αγκαλιάζουν τον σπουδαίο μονόλογο του Ζαν Κοκτώ «Η Ανθρώπινη Φωνή». Η κάτοχος του θεατρικού βραβείου Μερκούρη (2011) αναμετράται με έναν εμβληματικό ρόλοπου κατά το παρελθόν ερμήνευσαν κάποιες από τις σπουδαιότερες ηθοποιούς ανά τον κόσμο(Σιμόν Σινιορέ, Ίνγκριντ Μπέργκμαν, Λιβ Ούλμαν, Χούλια Μιχένες, Ντενίζ Ντιβάλ, Ρενάτα Σκότο κ.α.)

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ

Η «Ανθρώπινη Φωνή» είναι ένα μονόδραμα που γράφτηκε το 1928 από τον Jean Cocteau και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά δύο χρόνια αργότερα στην περίφημη Comédie-Française από την Berthe Bovy.

Η μοναδική επί σκηνής ηρωΐδα του συγγραφέα είναι μια νεαρή γυναίκα που μένει στο Παρίσι και τα τελευταία πέντε χρόνια ζει και αναπνέει για να επικοινωνεί τηλεφωνικά με τον πρώην εραστή της.

Στην Ελλάδα, η «Ανθρώπινη Φωνή» αποτέλεσε μια από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της Έλλης Λαμπέτη, η οποία το ανέβασε στο θέατρο το 1978 μαζί με άλλα δύο μονόπρακτα του Κοκτό, την «Ψεύτρα» και «Την έχασα» σε μετάφραση του Μάριου Πλωρίτη. Πολλοί, μάλιστα, λένε ότι έδωσε την καλύτερη ερμηνεία της ζωής της!

Η «Ανθρώπινη φωνή» έχει εμπνεύσει την όπερα του Francis Poulenc, «La voix humaine» (1958), το «The telephone» του Gian Carlo Menotti και την ταινία του Roberto Rossellini με την Anna Magnani, «L’Amore» (1948). Η ταινία του Πέδρο Αλμοδόβαρ «Γυναίκες στα πρόθυρα νευρικής κρίσης» εμπνέεται επίσης από το έργο του Κοκτώ.

Συντελεστές: Συγγραφέας: Ζαν Κοκτώ | Σκηνοθεσία-Φωτισμοί: Νικορέστης Χανιωτάκης | Σκηνικά-Κοστούμια: Αρετή Μουστάκα | Πρωτότυπη Μουσική: Γιάννης Μαθές | Βοηθός σκηνοθέτη: Ναταλία Πελέκα | Παραγωγή: Χανιωτάκης Πασχάλη Ε.Ε. σε συνεργασία με τα Αθηναϊκά Θέατρα | Παίζει: Λουκία Μιχαλοπούλου

ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΛΑΙΑ, Τσιμισκή 136, Θεσσαλονίκη  2310 230013

*Παραστάσεις : Τετάρτη 5/4, 21:00 | Πέμπτη 6/4, 21:00 | Παρασκευή 7/4, 21:00 | Σάββατο 8/4, 18:30 & 21:00 | Κυριακή 9/4, 20:00

Τιμές Εισιτηρίων: 12€ Τιμή Προπώλησης έως 4 Απριλίου | 15€ Γενική είσοδος &  10€ Μειωμένο (Για μαθητές, φοιτητές, εκπαιδευτικούς, ανέργους, συνταξιούχους) 


“Ονειροφάγος” | Θέατρο Τ

Συνεχίζει η νέα παραγωγή του Θεάτρου Τ με ένα ατμοσφαιρικό ταξίδι στο ελάχιστα γνωστό σύμπαν της ιαπωνικής λογοτεχνίας, σε μια ονειρική καταβύθιση στον υπερφυσικό τρόπο θέασης της ανθρώπινης ύπαρξης, ζωντανεύοντας, για πρώτη φορά επί σκηνής, περίτεχνες ιστορίες των Ρυονοσούκε Ακουταγκάβα και Λευκάδιου Χερν, δύο από τις πιο γνωστές και επιδραστικές μορφές των ιαπωνικών γραμμάτων. Τη σκηνοθεσία του «Ονειροφάγου» αναλαμβάνει ο Σωτήρης Ρουμελιώτης, ένας από τους πέντε σκηνοθέτες που επιλέχθηκαν από την Πειραματική Σκηνή Νέων Δημιουργών του Εθνικού Θεάτρου τη σεζόν 2022-2023, ο οποίος συστήθηκε στο κοινό της Θεσσαλονίκης μέσα από τη «Μητέρα του σκύλου» του Παύλου Μάτεσι που ανέβασε πέρσι στο Τ με την ομάδα “Male di Luna”, της οποίας αποτελεί ιδρυτικό μέλος.

Εκκινώντας από τον παραδοσιακό μύθο του «Ονειροφάγου», όπως έχει καταγραφεί από τον Λευκάδιο Χερν, η σκηνή του Τ μετατρέπεται σε μια «έκθεση ονείρων», όπου τρεις ηθοποιοί και ένας μουσικός ενσαρκώνουν συλλογικά τις αλλόκοτες ιστορίες του Ακουταγκάβα, οι οποίες ακροβατούν ανάμεσα στο πραγματικό και το φανταστικό, το τρομακτικό και το κωμικό, την καυστική κοινωνική κριτική και την ποιητική αλληγορία. Ιστορίες για απίθανα γεγονότα, απόκοσμα πλάσματα και παράξενους ανθρώπους που τείνουν να κατασκευάζουν ψευδείς πραγματικότητες προκειμένου να βρουν διαφυγή και ανακούφιση.

Αξιοποιώντας ποικίλα και πρωτότυπα θεατρικά εργαλεία και εκφραστικά μέσα, η παράσταση απελευθερώνει την ποιητική διάσταση και το αφοπλιστικό χιούμορ των ιστοριών, αναδεικνύοντας στοιχεία της παραδοσιακής και σύγχρονης ιαπωνικής κουλτούρας και εγείροντας ερωτήματα σχετικά με την αξία των ονείρων για την ανθρώπινη ύπαρξη, καθώς και τα ρευστά όρια ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη φαντασία, ανάμεσα σε όσα βλέπουμε και δεν βλέπουμε, σε όσα ζούμε και δεν ζούμε.

«Τον είδες τον δράκο; Τον είδες αλήθεια;»

Λίγα λόγια για τον Ρυονοσούκε Ακουταγκάβα

Ο Ρυονοσούκε Ακουταγκάβα (1892-1927) ήταν πολυγραφότατος Ιάπωνας συγγραφέας, γνωστός για την υφολογική του δεξιοτεχνία και τα διηγήματά του που, στο μεγαλύτερο μέρος τους, βασίστηκαν σε γεγονότα του ιαπωνικού παρελθόντος. Ξεκίνησε τη λογοτεχνική του σταδιοδρομία ενώ φοιτούσε στο Πανεπιστήμιο του Τόκιο, όπου σπούδασε αγγλική λογοτεχνία από το 1913 έως το 1916. Η δημοσίευση του διηγήματός του «Ρασομόν» το 1915 οδήγησε στη γνωριμία του με τον Νατσούμε Σοσέκι, τον σημαντικότερο Ιάπωνα μυθιστοριογράφο της εποχής, με την ενθάρρυνση του οποίου ο Ακουταγκάβα άρχισε να γράφει μια σειρά ιστοριών προερχόμενων από συλλογές ιαπωνικών παραμυθιών του 12ου και του 13ου αιώνα, υπό το πρίσμα της ιδιαίτερης ματιάς του και της σύγχρονης ψυχολογίας. Πρόκειται για έναν από τους πιο πολυμεταφρασμένους Ιάπωνες συγγραφείς, ενώ αρκετές από τις ιστορίες του έχουν μεταφερθεί στη μεγάλη οθόνη, όπως το διήγημά του «Ρασομόν» στο οποίο βασίστηκε ο Ακίρα Κουροσάβα για την ομότιτλη ταινία του (1950), μια από τις ταινίες-σταθμούς στην ιστορία του ιαπωνικού κινηματογράφου.

Λίγα λόγια για τον Λευκάδιο Χερν

Συγγραφέας με πολυσύνθετη προσωπικότητα και ευρύτατη γκάμα ενδιαφερόντων και υφολογικών στιλ, ο Λευκάδιος Χερν (1850-1904) χαρακτηρίστηκε ως «Οδυσσέας Τριών Ηπείρων», καθώς η περιπετειώδης ζωή και η δράση του μοιράστηκαν μεταξύ Ευρώπης, Αμερικής και Ασίας (Ιαπωνίας). Γεννήθηκε το 1850 στη Λευκάδα από πατέρα Ιρλανδό και μητέρα Ελληνίδα, ενώ σε πολύ μικρή ηλικία αναγκάστηκε να μεταναστεύσει στην Ιρλανδία, τα μουντά τοπία και τα μυστηριακά κάστρα της οποίας λέγεται ότι πυροδότησαν τη φαντασία του και το πάθος του για ιστορίες φαντασμάτων. Μετά από την Ιρλανδία και μία σύντομη περίοδο στο Λονδίνο, καταφεύγει, μόνος και πάμπτωχος, στον Νέο Κόσμο, όπου, μετά από τα πρώτα χρόνια της σκληρής δουλειάς και της οικονομικής ανέχειας, ξεκινά τη δημοσιογραφική του καριέρα στο Σινσινάτι και τη Νέα Ορλεάνη. Παράλληλα με τη δημοσιογραφία, αρχίζει να ασχολείται με τη μετάφραση και τη συγγραφή, συνεισφέροντας στην ανανέωση της αμερικανικής λογοτεχνίας με ένα είδος «ποιητικής πεζογραφίας». Στα 40 του αποφασίζει να εγκαταλείψει την επιτυχημένη καριέρα του για να περιπλανηθεί στην Άπω Ανατολή. Η παραμονή του στην Ιαπωνία υπήρξε καθοριστική για τη φήμη και τη δημοτικότητά του, συμβάλλοντας, μέσα από τις παράδοξες ιστορίες του, εμπνευσμένες από την πλούσια παράδοση της χώρας του ανατέλλοντος ηλίου, στη γνωριμία της Δύσης με τον πολιτισμό και τη λογοτεχνία της Ανατολής.

Συντελεστές: Κείμενα: Ρυουνοσούκε Ακουταγκάβα, Λευκάδιος Χερν | Μετάφραση: Γλυκερία Καλαϊτζή | Σκηνοθεσία / Δραματουργική επεξεργασία: Σωτήρης Ρουμελιώτης | Σκηνικά / Κοστούμια: Μαρία Καραδελόγλου, Ευαγγελία Κιρκινέ | Μουσική / Ηχητικά εφέ: Γιώργος Χρυσικός | Σχεδιασμός φωτισμών: Σωτήρης Ρουμελιώτης | Βοηθός σκηνοθέτη: Δέσπω Πύρτσιου | Παραγωγή: Θέατρο Τ

Η παράσταση έχει επιχορηγηθεί από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Επί σκηνής: Ιωάννης Καμπούρης, Πάνος Κεφαλούρος, Ανδρομάχη Μπάρδη, Γιώργος Χρυσικός

*Θέατρο Τ, Αλεξάνδρου Φλέμινγκ 16, Θεσσαλονίκη | Έως 9 Απριλίου 2023, κάθε Δευτέρα, Τρίτη & Παρασκευή στις 21:30, Σάββατο στις 21:00 και Κυριακή στις 19:00 | Διάρκεια παράστασης: 90’ | Τιμές εισιτηρίων: 15€ κανονικό | 12€ φοιτητών & άνω των 65 | 10€ ανέργων, ΑμεΑ, & πολυτέκνων | 10€ γενική είσοδος κάθε Τρίτη | Ατέλειες κάθε Δευτέρα & Παρασκευή με σειρά προτεραιότητας και για περιορισμένο αριθμό θέσεων


Chinese Man | Block 33

Oι Chinese Man, μια από τις μεγαλύτερες και σπουδαιότερες Trip Hop κολεκτίβες της εποχής μας, θα βρεθούν την Πέμπτη 6 Απριλίου στο Block 33 για να προσφέρουν ένα εκρηκτικό και καθηλωτικό live. Ετοιμαστείτε για έναν κατακλυσμό γεμάτο από Trip – Hop,  Hip Hop, funk , dub, electro, afrobeat, swing και reggae ήχους. Οι πολυαγαπημένοι του ελληνικού κοινού μαζί με τον MC FP των ASM στα φωνητικά θα παρασύρουν τους πάντες με την εκρηκτική ενέργειά τους πάνω στη σκηνή και με την πολυεπίπεδη μουσική τους.

Θα απολαύσουμε το γνωστό κι ακαταμάχητο μουσικό τους στυλ που παρασύρει, αναστατώνει και ενδυναμώνει μοναδικά το κοινό. Όπως πάντα, θα γεμίσουν τη σκηνή με πικάπ, μηχανήματα, visuals και θα προσφέρουν ένα οπτικο-ακουστικό show αντάξιο της φήμης τους, ενώ θα μιξάρουν σε πραγματικό χρόνο τα μουσικά τους θέματα και θα μοιράζουν απλόχερα beat προς χορό. Οι μουσικές τους δημιουργίες εξάλλου αποδεικνύουν σε κάθε τους βήμα πως, χωρίς καμία αμφιβολία, παραμένουν ένα από τα πιο δημιουργικά, αλλά και κορυφαία live acts, παγκοσμίως. Οι Chinese Man συνεχίζουν, με ακατάπαυστη ορμή, να μεταδίδουν το όραμά τους και το ζεν πνεύμα τους στα live, μετατρέποντας τις εμφανίσεις τους σε τρελά πάρτυ γεμάτα κέφι και χορό μέχρι τελικής πτώσεως. Την Πέμπτη 6 Απριλίου έρχονται με τη γνωστή μεταδοτική τους τρέλα για μια ξέφρενη συναυλία που δε πρέπει να χάσετε! Μαζί τους στη σκηνή ο Kill Emil και ο Mononome. Μετά την εκδήλωση θα ακολουθήσει Dj Set από τον Kill Emil.

H μουσική των Chinese Man έχει τη βάση της και είναι επηρεασμένη από τη Hip Hop, αλλά, όντας πληθωρικοί στα ακούσματα και τις επιρροές τους, ενσωματώνουν στον ήχο τους πολλά στοιχεία της dub, afrobeat, funk, swing και jazz, καθώς και από πιο παραδοσιακές φόρμες που εναρμονίζονται άψογα στο τελικό αποτέλεσμα. Μόνο τυχαίο δεν είναι εξάλλου ότι προέρχονται από τη Μασσαλία, ένα σταυροδρόμι των μεσογειακών αλλά και παγκόσμιων πολιτισμικών τάσεων. Το αποτέλεσμα είναι ένα καλοδουλεμένο κράμα με μυρωδιές από διάφορες τάσεις, ένα διακριτικό, ελαφρώς εκρηκτικό, μελωδικό αποτέλεσμα που σε αφοπλίζει να το αφήσεις να γεμίσει την ατμόσφαιρα και σε προκαλεί να χορέψεις. Παράγοντας διαρκώς νέα και αξιόλογη μουσική και εμφανιζόμενοι με κάθε ευκαιρία σε διάφορα shows, έχουν μία συνεχόμενη δημιουργική πορεία για να χαρακτηρίζονται από τους πιο δυναμικούς εκφραστές της Trip Hop παγκοσμίως.

Η μπάντα ξεκίνησε το 2004 υπό την ομπρέλα της Chinese Man Records Label. Το κομμάτι “I’ve Got That Tune” αλλά και η ακούραστη, συνεχής παρουσία τους σε DJ Sets και δυναμικές live εμφανίσεις εκτόξευσαν το όνομά τους στους κύκλους της Hip Hop σκηνής – και όχι μόνο. Η περιοδεία τους, “The Groove Sessions Live”, κράτησε δύο ολόκληρα χρόνια και γνώρισε τεράστια επιτυχία, που στη συνέχεια έπρεπε να εορταστεί ανάλογα για αυτό κυκλοφόρησε αργότερα και σε dvd. Το “Κινέζικο Πνεύμα” πέτυχε το στόχο του, αφού πραγματοποίησε ένα μουσικό πραξικόπημα, μεταδίδοντας παντού το σύνθημα “make music, not war!”. Το Hip Hop όραμά τους είναι παγκόσμιο, όπως φάνηκε και από το κορυφαίο studio άλμπουμ τους με τίτλο “Racing with the Sun”, στο οποίο κάλεσαν διεθνείς μουσικούς για να προσδώσουν τα δικά τους στοιχεία στη μουσική τους. Βασικός άξονάς τους υπήρξαν τα dubby beats αλλά με εμφανείς τις swing, reggae, αφρικανικές, ασιατικές, λάτιν επιρροές. To 2017 κυκλοφόρησαν το 2ο studio άλμπουμ τους Shikantaza και συνέχισαν τα πολυάριθμα projects ως ομάδα (EPs, Remix, Live, The Groove Sessions) ή σόλο (BOLD, Matteo, Rumble). Για τον εορτασμό της 15ης επετείου του label, οι Chinese Man προσκάλεσαν τους Baja Frequencia και Scratch Bandits Crew να συνθέσουν ένα συλλογικό άλμπουμ το 2019, το “The Groove Sessions Vol.5”, και εγκαινιάζει το 2022 ένα νέο εκρηκτικό live, το The Groove Sessions Live, στο οποίο θα συμμετέχουν οι MCs Youthstar & Miscellaneous (Chill Bump). Με περισσότερα από 500 live σε όλο τον κόσμο από το ξεκίνημά του, το συγκρότημα προσφέρει εκρηκτικές, καθηλωτικές συναυλίες που προσκαλούν να αφεθείς και να αγκαλιάσεις την παρούσα στιγμή.

*Block33, Πέμπτη 6 Απριλίου


Polkar live | Block 33 

Έρχονται με τρέλα για να ικανοποιήσουν όλα τα βίτσια και τις μουσικές φαντασιώσεις του κοινού τους!

Ξεχαρβαλωμένα γιουκαλίλι, χάλκινα σε παροξυσμό, ιπτάμενα χαρτάκια και φιλιά στο στόμα για όσους το επιθυμούν, είναι από τα λίγα που θα συμβούν.

Η υπερμπάντα Polkar, πιστή στο ραντεβού της με το κοινό της Θεσσαλονίκης, αφού είναι γνωστή η λατρεία που έχουν για το συγκρότημα, επιστρέφουν με ένα στραφταλιζέ πανηγύρι μέχρι τελικής πτώσης, στο Block 33, τον Απρίλιο.

Guest: Ορέστης Χαλκιάς

Η ζωή τους ήταν σκ@τ@ αλλά τώρα που έρχονται στη Θεσσαλονίκη, η ζωή μας για ένα βράδυ θα γίνει καλύτερη. Όλα θα συμβούν «μαζί αγάπες μου» αυτό το βράδυ!

Ο αεικίνητος Γιώργος Παπαγεωργίου και οι Βαλκάνιοι της καρδιάς του μαζί με τις τρομπέτες, τα γιουκαλίλι και τις πανηγυρτζίδικες μελωδίες τους, θα βρίσκονται στον πολυχώρο We, στη Θεσσαλονίκη σε μια γιορτή για τη μουσική και το αβάσταχτο ντιριντάχτα που δεν πρέπει να χάσεις.

Λίγα λόγια για τους Polkar:

Με μουσική που χαρακτηρίζεται ως “πανηγυρτζίδικη balkan”, oι “Polkar” ξεκίνησαν ως το μουσικό συγκρότημα του ηθοποιού Γιώργου Παπαγεωργίου έχοντας δίπλα του τον μουσικό Γιάννη Κυρατσό. Πήραν το όνομα τους μετά από ένα ταξίδι της μπάντας στη Σερβία το 2013.

Στα σλάβικα “polkar” σημαίνει “μεθυσμένος χορευτής που τραγουδάει φάλτσα”.

Στα live τους έχουν ως άξονα τη δημιουργία μιας ανοιχτής μουσικοθεατρικής performance σε διαδραστική επικοινωνία με το κοινό, περνώντας αβίαστα από όλα τα μουσικά είδη που τους αφορούν.

Δημιουργήθηκαν πριν από 9 χρόνια στη Θεσσαλονίκη, χρησιμοποιώντας ως πρώτη ύλη για τον ήχο τους, τον βαρύ βαλκανικό αέρα και τα ένδοξα χρόνια των ‘90s που μεγάλωσαν στα μουσικά προβάδικα στα Άνω Λαδάδικα.

Έχουν κυκλοφορήσει δύο δισκογραφικές εργασίες, με τίτλους «Όλα αρχίζουν» και «4+1 τραγούδια για αγκαλιές» με τραγούδια που έχουν ξεχωρίσει τα «Όλα αρχίζουν», «Το τραγούδι της καλής παντρειάς», «Caribbean girl», «Love me tonight», «Ο δεσμός» παρέα με την κομπανία κανταδόρων “Τροβαδούροι της παλιάς Αθήνας”, «Αθήνα» και άλλα.

Το τραγούδι «Η ζωή μου είναι σκατά» κυκλοφόρησε ανεξάρτητα ως solo project του Γιώργου Παπαγεωργίου σε συνεργασία με τον Σπύρο Γραμμένο, συγκεντρώνοντας ενθουσιώδη αποδοχή στο Youtube.

*Οι Polkar live στο Block 33 στη Θεσσαλονίκη- «Mαζί Aγάπες μου» | Σάββατο 8 Απρ 2023 – 21:30 μμ |Block 33 (26ης Οκτωβρίου 33, Σφαγεία, Θεσσαλονίκη) | Οι πόρτες ανοίγουν στις 21.00


“Ψηλά απ’ τη Γέφυρα | Θέατρο Αριστοτέλειον

Ο Γιώργος Νανούρης σκηνοθετεί το αριστούργημα του Άρθουρ Μίλερ, «Ψηλά απ’ τη Γέφυρα», στο Θέατρο Βεάκη.

Ο Πυγμαλίωνας Δαδακαρίδης στον πρωταγωνιστικό ρόλο του Έντι Καρμπόνε, ζωντανεύει τον τραγικό  ήρωα, που το ανομολόγητο πάθος του για την νεαρή ανηψιά της γυναίκας του, πυροδοτεί μια συγκλονιστική εσωτερική σύγκρουση, η οποία τον οδηγεί στην αυτοκαταστροφή του.

Η Ιωάννα Παππά υποδύεται την Μπέατρις, τη σύζυγο του Έντι, η οποία καταλαβαίνει τι του συμβαίνει  και προσπαθεί μέχρι τελευταία στιγμή να τον βοηθήσει να βγει απ’ το αδιέξοδο του.

Τον ρόλο του Αλφιέρι, δικηγόρου αλλά και αφηγητή της παράστασης, ερμηνεύει ο  Δημήτρης Μαυρόπουλος.

Ο Δημήτρης Καπετανάκος, στον ρόλο του Μάρκο, ενός από τους δυο μετανάστες που φιλοξενεί η οικογένεια Καρμπόνε στο σπίτι της.

Στους ρόλους των δύο νέων που γνωρίζονται και ερωτεύονται, ο Μιχάλης Πανάδης ,Ροντόλφο, αδελφός του Μάρκo – και η πρωτοεμφανιζόμενη Ευγενία Ξυγκόρου -Κάθριν,  ανηψιά του Έντι.

Η μεγάλη επιτυχία της Αθήνας, έρχεται να επαναληφθεί στη Θεσσαλονίκη, από την Παρασκευή 21 Απριλίου 2023, κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στο Θέατρο Αριστοτέλειον.

Συντελεστές: Μετάφραση – Σκηνοθεσία -Φωτισμοί: Γιώργος Νανούρης | Κοστούμια: Dante | Σκηνικός Χώρος – Μουσική Επιμέλεια: Γιώργος Νανούρης | Φωτογραφίες προβών: Ελίνα Γιουνανλή

Πρωταγωνιστούν: Πυγμαλίωνας Δαδακαρίδης, Ιωάννα Παππά, Δημήτρης Μαυρόπουλος, Δημήτρης Καπετανάκος, Ρενος Ρωτας, Ευγενία Ξυγκόρου

*Θέατρο Αριστοτέλειον (Εθν. Ἀμύνης 2, Θεσσαλονίκη 546 21) |Πρεμιέρα: Παρασκευή 21 Απριλίου | Κάθε Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή


Yefim Bronfman – ΚΟΘ | Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης και το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης υποδέχονται για μία και μοναδική εμφάνιση στην πόλη μας έναν από τους πλέον φημισμένους πιανίστες των ημερών μας, τον Αμερικανο-Ισραηλινό Γεφίμ Μπρόνφμαν, που έχει αγαπηθεί από το φιλόμουσο κοινό σε όλο τον κόσμο και έχει υμνηθεί από το σύνολο του Τύπου.

Ο κορυφαίος βιρτουόζος ερμηνεύει το διάσημο κοντσέρτο για πιάνο του Σούμαν, έργο που σκορπά απλόχερα χαρά και αισιοδοξία. Το πρόγραμμα ολοκληρώνεται με την αριστουργηματική ‘Πέμπτη Συμφωνία’ του Μπετόβεν, ένα από τα πλέον δημοφιλή έργα στην ιστορία της μουσικής

Πρόγραμμα: Ρόμπερτ Σούμαν (1810-1856): Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα σε λα ελάσσονα, έργο 54 Λούντβιχ βαν Μπετόβεν (1770-1827): Συμφωνία αρ.5 σε ντο ελάσσονα, έργο 67

*Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, Πέμπτη 20 Απριλίου 2023 | Τιμές εισιτηρίων: Διακεκριμένη ζώνη: 30€ | Πλατεία: 25€ | Θεωρεία/Εξώστης: 20€ | Μειωμένο: 15€ Συμπαραγωγή Κ.Ο.Θ. – Ο.Μ.Μ.Θ.


Photograph 51” | Θέατρο Αυλαία

Το πολυβραβευμένο έργο της Anna Ziegler,μετά τη θριαμβευτική του πορεία στο West End του Λονδίνου (βραβείο πρώτου γυναικείου ρόλου για την Νικόλ Κίντμαν) έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα να μας αφηγηθεί την αληθινή ιστορία της Ρόζαλιντ Φράνκλιν, της ερευνήτριας που τον Μάιο του 1952 κατάφερε πρώτη να αποτυπώσει σε μία φωτογραφία το ανθρώπινο DNA, ανοίγοντας το δρόμο στις εντυπωσιακές ιατρικές ανακαλύψεις, φάρμακα, θεραπείες και εμβόλια που έχουν γίνει σήμερα κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Όλοι  οι συνεργάτες της Ρόζαλιντ έγιναν διάσημοι, πήραν Νόμπελ, αποτελούν σήμερα σημεία αναφοράς στην επιστημονική έρευνα. Η Ρόζαλιντ όμως όχι. Ίσως γιατί δεν πρόλαβε. Ίσως γιατί η ίδια δεν ενδιαφέρθηκε ποτέ για τη δόξα. Ίσως επειδή ήταν γυναίκα.

Ένα έντονα πολιτικό μα και ταυτόχρονα ιδιαίτερα ευαίσθητο έργο γύρω από την κοινωνική ευθύνη της σύγχρονης επιστήμης, γύρω από τον αγώνα μιας γυναίκας να βρει ισότιμη θέση σε μια ανδροκρατούμενη κοινότητα, γύρω από την αφοσίωση του επιστήμονα σε ένα ευρύτερο όραμα που μπορεί να δικαιολογήσει ακόμα και την αυτοθυσία του προς χάριν της κοινής προόδου, και εν τέλει γύρω από την αυθεντικότητα του χαρακτήρα και την αναζήτηση του νοήματος στη δημιουργία και στην προσφορά. Ένα ιστορικό πρόσωπο και μια αληθινή ιστορία προς σκέψη, ανάλυση και περαιτέρω συζήτηση.

Το Photograph51 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο αναλόγιο του STAGE International Script Competition το 2008, όπου και απέσπασε το 1ο βραβείο, έκανε πρεμιέρα το 2010 στη Νέα Υόρκη αποσπώντας εξαιρετικές κριτικές και πλήθος διακρίσεων, για να μεταφερθεί το 2015 στο Noel Coward Theatre του Λονδίνου, δίνοντας την ευκαιρία στη Νικόλ Κίντμαν να ενσαρκώσει την Φράνκλιν και να λάβει πολλά και σημαντικά βραβεία Α΄ Γυναικείου Ρόλου.

Συντελεστές: Συγγραφέας: Anna Ziegler | Μετάφραση: Αντώνης Πέρης | Σκηνοθεσία: Τάκης Τζαμαργιάς | Σκηνικά / Κοστούμια: Άση Δημητρολοπούλου | Σχεδιασμός Φωτισμών: Νίκος Βλασόπουλος | Μουσικός Σχεδιασμός: Αλεξάνδρα Κατερινοπούλου | Βοηθός Σκηνοθέτη: Νεφέλη Βλαχοπαναγιώτη | Φωτογράφος: Σπύρος Περδίου | Επιστημονικός Σύμβουλος: Γιάννης Μπουκοβίνας, Παθολόγος Ογκολόγος, πρώην πρόεδρος της Ένωσης Ογκολόγων Παθολόγων Ελλάδας | Παραγωγή: LEADINARTS ΑΜKE

Παίζουν: Λένα Δροσάκη, Αλέξανδρος Μπουρδούμης, Δημήτρης Πασσάς, Δημήτρης Μαγγίνας, Μάνος Στεφανάκης

*Πληροφορίες: Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ: Τσιμισκή 136, (Πλατεία ΧΑΝΘ) | Τηλέφωνο: 2310 230013 | Παραστάσεις: 19 – 23 Απριλίου 2023 | Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Τετάρτη – Κυριακή στις 21:00 | Εισιτήρια: 18€ κανονικό, 14€ φοιτητικό, ανέργων, ΑμεΑ | Διάρκεια: 90 λεπτά


Σωτηρία με Λένε | Θέατρο Αυλαία

Μετά τη μεγάλη επιτυχία της παράστασης στην Αθήνα και τις εξαιρετικές κριτικές που τη συνόδευσαν την περίοδο που παρουσιάστηκε στην Αθήνα, το έργο της Σοφίας Αδαμίδου – που αποτελεί ένα αφήγημα με στιγμές και αναμνήσεις από τη ζωή της Σωτηρίας Μπέλλου, της σπουδαίας γυναικείας μορφής του λαϊκού και ρεμπέτικου τραγουδιού – ανεβαίνει στο θέατρο Αυλαία, στη Θεσσαλονίκη, από την Τετάρτη 26 Απριλίου για 10 μόνο παραστάσεις.

Τη σκηνοθεσία, τη διασκευή & τη δραματουργική επεξεργασία υπογράφει ο  Γιώργος Παπαγεωργίου. Στο ρόλο της Σωτηρίας Μπέλλου, η Κάτια Γκουλιώνη. Ζωντανή μουσική επί σκηνής από τον Αντώνη και τον Θοδωρή Ξηντάρη.

Η παράσταση είναι αφιερωμένη στη μνήμη της Σοφίας Αδαμίδου και της Ντίνας Κώνστα.

Το έργο:

Βράδυ. Η Σωτηρία βρίσκεται στο νοσοκομείο λίγο πριν την εγχείρηση που θα της στερήσει τη φωνή. Η ζωή της θα περάσει σαν ταινία μπροστά από τα μάτια της. Οι δικοί της άνθρωποι, η οικογένειά της, ο άντρας της, τα πάθη της. Άνθρωποι που αγάπησε και την αγάπησαν κι άλλοι που την πίκραναν ή την στήριξαν όταν πρωτοξεκίνησε. Η Σοφία Βέμπο που χωρίς να το γνωρίζει τη μύησε στο τραγούδι, Ο Βασίλης Τσιτσάνης που της άνοιξε το δρόμο, ο Παπαϊωάννου που αγάπησε βαθιά. Φτάνει μέχρι τον Ανδριόπουλο και τον Σαββόπουλο που την έφεραν πιο κοντά στις νεότερες γενιές.

Αυτό το βράδυ η Σωτηρία θα «βουτήξει» σε μια ζωή που επηρεάστηκε σημαντικά από συνθήκες και γεγονότα μιας ολόκληρης εποχής.

Συντελεστές: Συγγραφέας: Σοφία Αδαμίδου | Σκηνοθεσία-Διασκευή & Δραματουργική επεξεργασία: Γιώργος Παπαγεωργίου | Σκηνικά-Κοστούμια: Πάρις Μέξης | Φωτισμοί : Χάρης Δάλλας | Βοηθός σκηνοθέτη : Έφη Χριστοδουλοπούλου | Βοηθός σκηνογράφου : Αλέγια Παπαγεωργίου | Στο ρόλο της Σωτηρίας η Κάτια Γκουλιώνη | Στο ρόλο της νοσοκόμας η Ιωάννα Μονέδα. | Παίζουν οι μουσικοί : Αντώνης και Θοδωρής Ξηντάρης

 *ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΛΑΙΑ, Τσιμισκή 136 | Ημέρες & Ώρες Παραστάσεων:  Τετάρτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο : 21:00, Κυριακή : 19:00 | Διάρκεια παράστασης : 75 λεπτά χωρίς διάλειμμα | Εισιτήρια : Α΄ζώνη πρώτη σειρά 25 ευρώ, Γενική είσοδος : 18, Φοιτητικό και ΑΜΕΑ και Γκρουπ 15 ευρώ

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα