Το ΠΣΚ έφτασε και σου ετοιμάσαμε εδώ την πολιτιστική ατζέντα με όλα όσα παίζουν Θεσσαλονίκη. Από θέατρο, συναυλιακά δρώμενα μέχρι κινηματογραφικές προβολές και εκθέσεις.
Διάλεξε ό,τι τραβάει η όρεξη σου απο το μπουκέτο που φτάξαμε για εσένα και φρόνιτσε να περάσεις ένα όμορφο Σαββατοκύριακο στη πόλη!
Θέατρο
Ο κατά φαντασίαν ασθενής του Μολιέρου | Φεστιβάλ Θάλασσας 2024
Ο «Κατά Φαντασίαν Ασθενής» του Μολιέρου ανεβαίνει στο Ανοιχτό Αμφιθέατρο Νέων Μουδανιών στη Χαλκιδική, τον Αύγουστο του 2024 στο πλαίσιο των θεατρικών εκδηλώσεων, του Φεστιβάλ Θάλασσας 2024.
Η παράσταση που σκηνοθετεί ο Αιμίλιος Χειλάκης και ο Μανώλης Δούνιας, πραγματοποιεί καλοκαιρινή περιοδεία σε πόλεις της Ελλάδας.
Παρασκευή 9/08, 21:00 | Αμφιθέατρο Νέων Μουδανιών
Στο κωμικό μικροσκόπιο του Μολιέρου μπαίνει ένας αριστοκράτης, ο Αργκάν, ο οποίος ζει μια άνετη ζωή μέσα στον πλούτο και στα προνόμια. Θεωρεί τον εαυτό του το κέντρο του κόσμου και καταδυναστεύει τους γύρω του απαιτώντας να υπηρετούν τις παραξενιές και τα καπρίτσια του. Παρ’ όλα αυτά, και ο ίδιος ο Αργκάν υποφέρει καθώς νιώθει ότι κάτι τού φταίει. Τρομερά υποχόνδριος και αρρωστοφοβικός είναι πεπεισμένος ότι το πρόβλημά του είναι η πολύ κλονισμένη υγεία του. Γι’ αυτό και έχει καλέσει όλους τους γιατρούς για να του βρουν θεραπεία.
Μάταια όμως. Οι γιατροί – αλλά και κάθε είδους τσαρλατάνοι – δοκιμάζουν πάνω του όλες τις δοκιμασμένες και πειραματικές θεραπείες με σκοπό να τον απαλλάξουν από την «άγνωστη» ασθένειά του, ενώ ταυτόχρονα τον απαλλάσσουν και από τεράστια χρηματικά ποσά ως αμοιβή. Καθώς βλέπει ότι οι «επιστήμονες» προσπαθούν να τον εκμεταλλευτούν, αποφασίζει να παντρέψει την κόρη του, Αγγελική, με ένα γιατρό προκειμένου να έχει δωρεάν ιατρική φροντίδα, αδιαφορώντας αν εκείνη είναι ερωτευμένη με τον Κλεάνθη.
Όταν η Αγγελική αντιδρά, ο Αργκάν με την προτροπή της δεύτερης συζύγου του της Μπελίνα, της ανακοινώνει ότι μοναδική της εναλλακτική είναι να κλειστεί σε μοναστήρι. Αυτοί που αναλαμβάνουν να τον συνεφέρουν είναι η υπηρέτριά του η Τουανέτα και ο αδερφός του ο Βεράλδος. Τον πείθουν να παραστήσει το νεκρό ώστε να ανακαλύψει ποιος τον εκμεταλλεύεται και ποιος τον νοιάζεται, ποιος τον επιβουλεύεται και ποιος πραγματικά τον αγαπάει.
Είναι όμως ο Αργκάν πράγματι ασθενής; Και αν ναι, ασθενεί από μια αρρώστια που μπορεί η ιατρική να θεραπεύσει;
Ή μήπως είναι ένας ανασφαλής, φοβισμένος άνθρωπος που ενώ τα έχει όλα, προσπαθεί να βρει τι του φταίει και δεν είναι ευτυχισμένος και με πρόσχημα την κλονισμένη του υγεία πασχίζει να προκαλέσει τον ενδιαφέρον των γύρω του και να σιγουρευτεί ότι νοιάζονται για αυτόν;
Και μήπως τελικά ο μολιερικός Αργκάν δεν διαφέρει και πολύ από τον σύγχρονο άνθρωπο που δεν ικανοποιείται με τίποτα και παρόλο που ζει μια άνετη οικογενειακή ζωή, συνειδητοποιεί τελικά ότι η βαθύτερη και σημαντικότερη ανάγκη του είναι να αγαπηθεί.
Συντελεστές: Σκηνοθεσία – Διασκευή: Αιμίλιος Χειλάκης – Μανώλης Δούνιας | Ελεύθερη απόδοση: Μανώλης Δούνιας | Σκηνικά: Γιώργος Γαβαλάς | Κοστούμια: Αλεξία Θεοδωράκη | Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου | Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος | Κίνηση: Έλενα Γεροδήμου | Βοηθός σκηνοθετών: Θάνος Χατζόπουλος | Γραφιστική επιμέλεια: Δημήτρης Γκέλμπουρας | Social Media: Renegade Media| Παραγωγή: Τεχνηχώρος | Παίζουν: Αιμίλιος Χειλάκης, Αθηνά Μαξίμου, Μυρτώ Αλικάκη, Θοδωρής Ρωμανίδης, Νίκος Γκέλια, Βίκυ Διαμαντοπούλου, Γιώργος Ζυγούρης, Δημήτρης Φιλιππίδης| Υπεύθυνη προβολής & επικοινωνίας: Μαρένα Καδιγιαννοπούλου (6972 303800)
Μουσική
Gipsy Kings & Tonino Baliardo | Sani Festival
Το Sani Festival 2024 ρίχνει αυλαία με το συγκρότημα Gipsy Kings ft. Tonino Baliardo, το Σάββατο 10 Αυγούστου 2024, με ένα ξεχωριστό ταξίδι στον κόσμο της τσιγγάνικης μουσικής και την μαεστρία του Tonino Baliardo στην Ισπανική κιθάρα.
Σάββατο 10/08, 21:30 | Sani Resort
Το παγκοσμίου φήμης συγκρότημα Gipsy Kings με τον Tonino Baliardo θα κλείσει το φετινό Sani Festival, συγκινώντας το κοινό με το ζωηρό τους ρυθμό και τις αγαπημένες τους επιτυχίες όπως το παγκοσμίου φήμης «Bamboleo».
Έχοντας πουλήσει πάνω από 20 εκατομμύρια άλμπουμ παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένου ενός άλμπουμ που κέρδισε το βραβείο Grammy το 2013, το συγκρότημα κυριαρχεί λόγω της δεξιοτεχνίας του στην τσιγγάνικη μουσική.
Πέρα από το συγκρότημα, ο ιδρυτής και επικεφαλής Baliardo παρουσιάζει τη μουσική του υπεροχή, συνεργαζόμενος σε έργα όπως το remix του μοναδικού «Hotel California» για την ταινία The Big Lebowski. Με τρεις δεκαετίες αριστείας, η ισπανική κιθάρα του Baliardo και η τσιγγάνικη παράδοση του συγκροτήματος συνεχίζουν να μαγεύουν το κοινό, προκαλώντας την ίδια μαγεία με την πρώτη φορά που ακούστηκε.
Στο κλείσιμο του φετινού Sani Festival 2024 με ένα ταξίδι στην τσιγγάνικη μουσική παράδοση, θα βρεθούν οι παγκοσμίου φήμης Gipsy Kings με τον Tonino Baliardo.
Ξάδερφος του μεγάλου Manatas De Plata, ιδρυτή και ηγέτη του Gipsy Kings, ο Tonino Baliardo είναι βιρτουόζος της κιθάρας και ιδιαίτερα αγαπητός συνθέτης, γνωστός για τις πολύ αγαπημένες επιτυχίες όπως το «Bamboleo» και το «Djobi Djoba». Ως αδιαμφισβήτητοι άρχοντες της τσιγγάνικης μουσικής, το συγκρότημα έχει πουλήσει πάνω από 20 εκατομμύρια άλμπουμ σε όλο τον κόσμο και έχει βραβευτεί με πολλούς χρυσούς, πλατινένιους και διαμαντένιους δίσκους, καθώς και με ένα βραβείο Grammy το 2013 στην κατηγορία Best World Music για το άλμπουμ «Savor Flamenco».
Ο Tonino Baliardo έχει επίσης συνεργαστεί σε κορυφαία έργα όπως το remixing του «Hotel California» για την ταινία The Big Lebowskiκαι, τη συμβολή του στο Toy Story III με το «You’ve Got a Friend in Me». Οι Gipsy Kings με το τελευταίο καταξιωμένο άλμπουμ του Tonino Baliardo, «Renaissance», αναδεικνύουν το απαράμιλλο ταλέντο τους με κομμάτια όπως το συγκλονιστικό «Chica Del Sol».
Με πάνω από τρεις δεκαετίες μουσικής υπεροχής στο ενεργητικό του, ο Tonino συνεχίζει να γοητεύει το κοινό με την χαρακτηριστική δεξιοτεχνία του στην ισπανική κιθάρα, συνεχίζοντας την πλούσια παράδοση της οικογένειας των Τσιγγάνων. Από τη σκηνή του Glastonbury μέχρι τον λόφο της Σάνης, οι Gipsy Kings με τον Tonino Baliardo εγγυώνται ένα χαρούμενο και δυναμικό κλείσιμο του φετινού φεστιβάλ.
Συντελεστές: Tonino Baliardo (Ιδρυτικό μέλος των Gipsy Kings) | Benji Baliardo (τραγούδι, κιθάρα) | Mikeal Baliardo (τραγούδι, κιθάρα) | Vincent Patrac (τραγούδι, κιθάρα) | Jean Michel Kerwich (τραγούδι, κιθάρα) | Jean Rey (τραγούδι) | Steve Belmonte (τύμπανα, κρουστά) | Thomas Potrel (μπάσο κιθάρα) | Cyril Seguy (πλήκτρα)
Εκθέσεις
Αθλητισμός και αδερφοσύνη | Ολυμπιακό Μουσείο Θεσσαλονίκης
Το Γαλλικό Ινστιτούτο Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το Ολυμπιακό Μουσείο Θεσσαλονίκης παρουσιάζουν, εν όψει των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, έκθεση φωτογραφίας εμπνευσμένη από την ιδέα της Ολυμπιακής Εκεχειρίας
Η έκθεση, με τίτλο «Αθλητισμός και αδερφοσύνη», δημιουργήθηκε για λογαριασμό της Οργανωτικής Επιτροπής των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού 2024. Απαρτίζεται από 24 φωτογραφίες του Γαλλικού Πρακτορείου Ειδήσεων που προβάλλουν στιγμιότυπα τόσο από ολυμπιακές διοργανώσεις όσο και από διάφορα σημεία του πλανήτη, αποτυπώνοντας στιγμές συνύπαρξης και αδελφοσύνης με κοινό παρονομαστή τον αθλητισμό. Επιτρέπει έτσι να αναλογιστούμε το πώς ο αθλητισμός διευκολύνει την επαφή, τον διάλογο, τη φιλία και την αδελφοσύνη μεταξύ κοινοτήτων και ατόμων.
Η Ολυμπιακή Εκεχειρία αποτελούσε σημαντικό στοιχείο των Αρχαίων Ολυμπιακών Αγώνων και αφορούσε την παύση των συγκρούσεων μεταξύ των ελληνικών πόλεων. Στη σύγχρονη εποχή ενεργοποιήθηκε από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών το 1993, παροτρύνοντας τα έθνη να διακόψουν τις εχθροπραξίες κατά την διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων και να συμβάλουν στο πνεύμα ενότητας και ειρήνης. Για τους διοργανωτές των Αγώνων του Παρισιού, η Ολυμπιακή Εκεχειρία είναι η ευκαιρία να δοθεί νέα πνοή στις αξίες του Ολυμπισμού και να γιορτάσει ο πλανήτης τις στιγμές συνύπαρξης και αδελφοσύνης που βιώνουν οι αθλητές, οι ομάδες τους και το κοινό.
Η έκθεση «Αθλητισμός και αδερφοσύνη» εντάσσεται στο πρόγραμμα των εκδηλώσεων του Γαλλικού Ινστιτούτου Θεσσαλονίκης εν όψει των Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού και φιλοξενείται στο Ολυμπιακό Μουσείο στο πλαίσιο του συμφώνου συνεργασίας που έχει υπογραφεί μεταξύ των δύο φορέων. Τελεί υπό την αιγίδα του Γενικού Προξένου της Γαλλίας, κ. Ζαν-Λικ Λαβό, ο οποίος θα την εγκαινιάσει μαζί με τον Δήμαρχο Θεσσαλονίκης, κ. Στέλιο Αγγελούδη την Τετάρτη 17 Απριλίου 2024 στις 19:00. Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 8 Σεπτεμβρίου 2024, ημέρα λήξης των Παραολυμπιακών Αγώνων.
Από τις 17 Απριλίου έως τις 8 Σεπτεμβρίου 2024 στο Ολυμπιακό Μουσείο Θεσσαλονίκης
«Ιστορίες Της. Φωτογραφικές πρακτικές, 1974-2024» | Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης
Έκθεση «Ιστορίες Της. Φωτογραφικές πρακτικές, 1974-2024»
MOMus-Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης & MOMus-Πειραματικό Κέντρο Τεχνών
(Αποθήκη Α’ & Αποθήκη Β1, Προβλήτα Α’, λιμάνι Θεσσαλονίκης) | 17 Μαΐου – 15 Σεπτεμβρίου 2024 | Εγκαίνια: Παρασκευή 17 Μαΐου 2024, 20:00
Το κίνημα #ΜeΤoo, οι φεμινιστικές απεργίες, οι φεμινιστικές διεκδικήσεις για την εξάλειψη της έμφυλης βίας βρίσκονται συχνά και ποικιλοτρόπως στα φώτα της δημοσιότητας τα τελευταία χρόνια. Και, παρότι η γυναικεία δημιουργία και η φεμινιστική προσέγγιση δεν αποτελούν κατ’ ανάγκη μια νέα ή καινοτόμα ερευνητική οπτική στον 21ό αιώνα, ωστόσο για ποικίλους λόγους, διαχρονικά, η οπτική αυτή μοιάζει να μην αποτελεί προτεραιότητα της έρευνας και της κριτικής των καλλιτεχνικών πεδίων.
Στον απόηχο αυτών των διεθνών συζητήσεων για το φύλο και τις ταυτότητες και της γενικότερης τάσης διερεύνησης της γυναικείας δημιουργίας που συντελείται τελευταία, η νέα έκθεση-παραγωγή του MOMus-Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης με τίτλο «ΙστορίεςΤης. Φωτογραφικές πρακτικές, 1974-2024» επιχειρεί να αναδείξει τη γυναικεία φωτογραφική παραγωγή από τη Μεταπολίτευση μέχρι τις μέρες μας. Η έκθεση θα παρουσιαστεί στο Μουσείο Φωτογραφίας και το Πειραματικό Κέντρο Τεχνών του MOMus, από τις 17 Μαΐου έως τις 15 Σεπτεμβρίου 2024, με τη συμβολή-συμμετοχή 40 καλλιτέχνιδων και φωτογράφων, τεσσάρων επιμελητριών, και οκτώ ερευνητριών, σε ένα συλλογικό εγχείρημα που για πρώτη φορά συντελείται στην Ελλάδα.
Η έκθεση «Ιστορίες Της. Φωτογραφικές πρακτικές, 1974-2024» διαρθρώνεται σε τρεις αλληλοσυμπληρούμενες αφηγήσεις που επιχειρούν να καλύψουν τις πολλαπλές και σύνθετες διαστάσεις των φωτογραφικών πρακτικών μέσα στις πέντε αυτές δεκαετίες: τις προσεγγίσεις ζητημάτων που αφορούν τη γυναικεία ταυτότητα, τις αναπαραστάσεις της κοινωνικής και πολιτικής πραγματικότητας μέσα από τη φωτογραφία ντοκουμέντο, και τις εξερευνήσεις του ίδιου του φωτογραφικού μέσου μέσα από εργασίες που συχνά έχουν έντονο πειραματικό χαρακτήρα. Μέσα από αυτές τις αφηγήσεις, η έκθεση φιλοδοξεί να δείξει την ποικιλόμορφη και δυναμική συμβολή των γυναικών στο πεδίο της φωτογραφίας: την πολυπλοκότητα της γυναικείας εμπειρίας, το κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο στο οποίο δραστηριοποιούνται και τις πρωτοποριακές καλλιτεχνικές ιδέες που χρησιμοποιούν.
Δίγλωσση έκδοση συνοδεύει την έκθεση και λειτουργεί συμπληρωματικά, εστιασμένη στην ιστορία της γυναικείας φωτογραφικής δημιουργίας στην Ελλάδα από τον 19ο αιώνα μέχρι τη Μεταπολίτευση, με κείμενα επιστημόνων/ερευνητριών του πεδίου.
Παράλληλα με τις πρώτες μέρες λειτουργίας της έκθεσης θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη το 5ο Διεθνές συνέδριο Fast Forward με ειδικό τίτλο «Hidden (Hi)stories: New Perspectives of Women’s Photographies», από τις 17 έως τις 19 Μαΐου 2024, στο Αμφιθέατρο «Ξανθίππη Χόιπελ», του MOMus-Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (εντός ΔΕΘ-Helexpo), με ανοιχτή συμμετοχή για το κοινό, σε συνδιοργάνωση του MOMus-Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης με τα βρετανικά πανεπιστήμια University for the Creative Arts και University of Sunderland.
Κύριες ομιλίες θα δοθούν από τη Françoise Vergès, πολιτική επιστήμονα, ακτιβίστρια και συγγραφέα του βιβλίου «Ένας φεμινισμός της αποαποικιοποίησης», σε συνομιλία με την ιστορικό τέχνης Άντζελα Δημητρακάκη, και την Αλεξάνδρα Μόσχοβη, καθηγήτρια Φωτογραφίας και Επιμέλειας.
Γλώσσες συνεδρίου: ελληνικά & αγγλικά, με ταυτόχρονη διερμηνεία. Το πλήρες πρόγραμμα του συνεδρίου, εδώ https://fastforward.photography/our-projects/call-for-papers-fast-forward-conference-5-in-thessaloniki-greece/ .
Επιμέλεια έκθεσης/έκδοσης: Ηρώ Κατσαρίδου, Αρετή Λεοπούλου, Αλεξάνδρα Μόσχοβη, Πηνελόπη Πετσίνη.
Συμμετέχουσες φωτογράφοι-καλλιτέχνιδες: Χριστίνα Βάζου, Ειρήνη Βουρλούμη, Νάγια Γιακουμάκη, Λουίζα Γκουλιαμάκη, Λυδία Δαμπασίνα, Μαρία Δάρα, Χριστίνα Δημητριάδη, Νικολέτα Ζήση, Πηνελόπη Θωμαϊδη, Αθηνά Καζολέα, Λίζη Καλλιγά, Χριστίνα Κάλμπαρη, Κατερίνα Καλογεράκη, Κατερίνα Καλούδη, Όλγα Καλούση, Μαρία Κλωνάρη-Κατερίνα Θωμαδάκη, Ελένη Μαλιγκούρα, Νατάσσα Μαρκίδου, Γεωργία Ματσαμάκη, Μαρία Μαυροπούλου, Δέσποινα Μεϊμάρογλου, Ελένη Μουζακίτη, Αιμιλία Μπαλάσκα, Ελένη Μυλωνά, Λία Ναλμπαντίδου, Χρύσα Νικολέρη, Έφη Παλαιολόγου, Ρέα Παπαδοπούλου, Μυρτώ Παπαδοπούλου, Μαρία Πασχαλίδου, Ρούλα Πάτρα, Πάολα Ρεβενιώτη, Φανή Σαρρή, Αγγελική Σβορώνου, Μαρία Στέφωση, Δανάη Στράτου, Νίκη Τυπάλδου, Μαρίλια Φωτοπούλου, Κατερίνα Χατζηδημητρίου, Αθηνά Χρόνη.
Συγγραφείς κειμένων έκδοσης: Γλαύκη Γκότση, Μαριάννα Καράλη, Ηρώ Κατσαρίδου, Αρετή Λεοπούλου, Αλεξάνδρα Μόσχοβη, Πηνελόπη Πετσίνη, Αλίκη Τσίργιαλου, Εύη Παπαδοπούλου.
Το συνέδριο «Hidden (Hi)stories: New Perspectives of Women’s Photographies» εντάσσεται στο πρόγραμμα παράλληλων δράσεων της 20ής Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου Θεσσαλονίκης.
Το MOMus-Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης συμμετέχει με την έκθεση «ΙστορίεςΤης. Φωτογραφικές πρακτικές, 1974-2024» στο πρόγραμμα δράσεων του EuroPride 2024 στη Θεσσαλονίκη.
Πρόγραμμα παράλληλων δράσεων
MOMus-Πειραματικό Κέντρο Τεχνών
Αποθήκη Β1, Προβλήτα Α’, λιμάνι Θεσσαλονίκης
Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2024 (η ώρα θα ανακοινωθεί)
Δράση #3: Εναλλακτική ξενάγηση στην έκθεση από τις ερευνήτριες του Κέντρου Νέων Μέσων και Φεμινιστικών Πρακτικών στον Δημόσιο Χώρο (Ελπίδα Καραμπά, Ιωάννα Ζούλη, Βάλια Παπαστάμου) και συζήτηση με το κοινό σχετικά με τον ρόλο και τη θέση των γυναικών καλλιτεχνών στη σύγχρονη ιστορία της τέχνης.
Επιμέλεια προγράμματος: Δόμνα Γούναρη
Pablo Picasso: Εξορία και Νοσταλγία | Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης – Συλλογή Κωστάκη
Μικρά σχέδια ταύρων, ταυρομάχων, πικαδόρων ή άλλες σκηνές της αρένας, η αγάπη για τη Μεσόγειο, η αγάπη και η νοσταλγία για την πατρίδα, η αλληλεγγύη για τον συναγωνιστή και (συν)εξόριστο συμπατριώτη, σημαντικές πολιτικές παρεμβάσεις και καλλιτεχνικές χειρονομίες βασισμένες στον απόλυτο αυθορμητισμό, όλα ιδωμένα μέσα από την πολύχρονη αλληλογραφία δύο πολύ καλών φίλων, του Pablo Picasso και του Eugenio Arias, αποτελούν τους βασικούς άξονες της νέας, διεθνούς έκθεσης του MOMus-Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης-Συλλογή Κωστάκη με τίτλο “Pablo Picasso: Εξορία και Νοσταλγία”.
Παρουσιάζονται σχέδια, χαρακτικά και κεραμικά, προερχόμενα από τις συλλογές του Museo Casa Natal de Picasso στη Μάλαγα, ενώ πολλά από αυτά εκτίθενται για πρώτη φορά εκτός Ισπανίας. Τα συγκεκριμένα έργα βρίσκονται σε διάλογο με έργα από τη συλλογή και το αρχείο Κωστάκη από την περίοδο της Ρωσικής Πρωτοπορίας που παρουσιάζονται παράλληλα στο MOMus-Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης, διευρύνοντας έτσι την οπτική για τον μοντερνισμό, αγγίζοντας και φέρνοντας κοντά τις ευρωπαϊκές ιστορικές πρωτοπορίες.
Επιμέλεια: Carlos Ferrer Barrera
Συντονισμός: Μαρία Τσαντσάνογλου
Διάρκεια έκθεσης: 12 Iουλίου έως 10 Νοεμβρίου 2024 | Τρίτη έως Κυριακή 10:00-18:00
Κινηματογράφος
Η ζαριά (Un coup de des, 2023) | Σινέ Ελληνίς
Ο Ματιέ και ο Βενσάν είναι συνεργάτες, πετυχημένοι επιχειρηματίες και καλοί οικογενειακοί φίλοι. Έτσι, όταν ο πρώτος ανακαλύπτει τις συζυγικές απιστίες του δεύτερου, δυσανασχετεί, αλλά η γνωριμία του με μια πρώην ερωμένη του Βενσάν θα του αλλάξει τη ζωή.
Σκηνοθεσία: Ιβάν Ατάλ
Παρασκευή 9/08 & Σάββατο 10/08, 22:30 | Σινέ Ελληνίς
Στα Ίχνη του Δον Κιχώτη (Giants of la Mancha, 2024) | Σινέ Ελληνίς
Το κλασικό έργο της παγκόσμιας λογοτεχνίας, «Δον Κιχώτης», εμπνέει μια ταινία κινουμένων σχεδίων γεμάτη φαντασία, περιπέτειες και μια γλυκιά φιλία που είναι έτοιμη να τα βάλει με… γίγαντες!
Ο Αλφόνσο Κιχώτης είναι ένα 11χρονο αγόρι με τεράστια φαντασία. Ως απόγονος και νόμιμος κληρονόμος του Δον Κιχώτη και όπως ακριβώς ο προ-προ-προ-προ-προ-προπάππους του, πολεμάει συνεχώς τέρατα τα οποία κανείς άλλος δε μπορεί να δει για να σώσει την πόλη του στη Λα Μάντσα.
Ο μοναδικός του φίλος, ο Πάντσο Πάντσα, μένει ακριβώς δίπλα στο δικό του σπίτι, όμως η φιλία τους είναι μυστικό, μιας και οι οικογένειές τους βρίσκονται σε διαμάχη.
Σκηνοθεσία: Γκονζάλο Γκουτιέρεζ
Σενάριο: Γκονζάλο Γκουτιέρεζ | Πάμπλο Μπιόντι | Κάρλος Κότκιν
Παρασκευή 9/08, Σάββατο 10/08 & Κυριακή 11/08, 20:50 | Σινέ Ελληνίς
Ποτέ την Κυριακή (Never on Sunday, 1960) | Απόλλων θερινός
Ένας Αμερικάνος «ερασιτέχνης φιλόσοφος», γοητευμένος από τον αρχαίο πολιτισμό φτάνει στην Ελλάδα, σίγουρος ότι θα βρει την αιώνια αλήθεια. Στην περιπλάνηση του, γνωρίζει την Ίλια, μια πόρνη, που έχει την αξιοπρέπεια να διαλέγει η ίδια τους πελάτες της. Βλέποντας στο πρόσωπο της, την καθαρότητα της ομορφιάς και την κληρονομιά της τραγικής φιγούρας, την ερωτεύεται με πάθος και ως άλλος πυγμαλίων προσπαθεί να την διαπλάσει. Όμως η Ίλια έχει άλλα σχέδια. Εγκαταλείπει τα μαθήματα κλασσικής παιδείας που της προσφέρει ο Αμερικάνος, εγκαταλείπει και τον ίδιο για να αφεθεί στον έρωτα ενός Ελληνο-Ιταλού λιμενεργάτη.
Μια από τις μεγαλύτερες διεθνείς επιτυχίες του ελληνικού κινηματογράφου. Διπλή υποψηφιότητα του Ντασέν για Όσκαρ (Σκηνοθεσίας και Σεναρίου), βραβείο γυναικείας ερμηνείας στις Κάνες για την Μελίνα και υποψηφιότητα για το ίδιο βραβείο στα Όσκαρ. Η μουσική του Χατζιδάκι και ιδιαίτερα το βραβευμένο με Όσκαρ «Τα παιδιά του Πειραιά», αγαπήθηκε από όλο τον κόσμο.
Παρασκευή 9/08, 20:45 | Απόλλων θερινός
Άγριες φράουλες (Wild strawberries, 1957) | Απόλλων θερινός
Ο 70χρονος καθηγητής Μποργκ, πηγαίνοντας με το αυτοκίνητό του στο Πανεπιστήμιο της Λουντ για να εορτάσει το Ιωβηλαίο του, αναπολεί σημαντικές στιγμές από τα νιάτα του και βρίσκει την ευκαιρία να επικοινωνήσει για πρώτη φορά με τη νύφη του, η οποία τον συνοδεύει, όπως και να συμφιλιωθεί με το γιο του.
Η πιο αισιόδοξη ταινία του Μπέργκμαν θεωρείται και η καλύτερή του. Κολοσσιαίας σημασίας ταινία, με πρωτοποριακό μοντάζ στην εποχή του.
Σκηνοθεσία | Σενάριο: Ινγκμαρ Μπέργκμαν
Παρασκευή 9/08, 22:30 | Απόλλων θερινός
Δεσμώτης του ιλίγγου (Vertigo, 1958) | Απόλλων θερινός
Ενας αστυνομικός του Σαν Φρανσίσκο, ο Σκοτ Φέργκιουσον (Τζέιμς Στιούαρτ), φεύγει από το Σώμα λόγω της υψοφοβίας του. Ένας παλιός του φίλος και εφοπλιστής, τον προσλαμβάνει για να παρακολουθεί την νευρωτική, με τάσεις αυτοκτονίας, γυναίκα του, τη Μαντλέν (Κιμ Νόβακ).
Η Μαντλέν είναι μια μυστηριώδη γυναίκα που πιστεύει ότι την έχει κυριεύσει το πνεύμα μιας νεκρής. Η αποστολή του αποδεικνύεται λυτρωτική για τον ίδιο, γιατί ερωτεύεται παράφορα την όμορφη πελάτισσά του. Όμως, τα «φτερά του έρωτα» δεν θα βοηθήσουν τον Σκότι να εμποδίσει τη Μαντλέν από την αυτοκτονία και ο ήρωάς μας θα βυθιστεί και πάλι στο έρεβος της κατάθλιψης.
Καιρό μετά, κι ενώ προσπαθεί να ξεφύγει από τις εμμονές του, θα ξανασυναντήσει την νεκρή του αγάπη στο πρόσωπο της μελαχρινής Τζούντι (η Κιμ Νόβακ σε διπλό ρόλο).
Σκηνοθεσία: Άλφρεντ Χίτσκοκ
Σενάριο: Αλεκ Κόπελ | Σάμιουελ Τέιλορ | Πιερ Μπολέ
Σάββατο 10/08, 22:30 | Απόλλων θερινός
Ghost Dog: Ο Τρόπος των Σαμουράι (Ghost Dog: The Way of the Samurai, 1999) | Απόλλων θερινός
Ένας μοναχικός Αφροαμερικανός εκτελεστής στη Νέα Υόρκη, λειτουργεί με αυστηρή προσήλωση στον κώδικα τιμής των σαμουράι. Υπηρετεί τον αφέντη του, τον μικρομαφιόζο Λούι που κάποτε του έσωσε τη ζωή, αλλά όταν ένα χτύπημα πάει στραβά και βρίσκεται ο ίδιος στο στόχαστρο της μαφίας, αναγκάζεται να αναμετρηθεί με τις απόλυτες αρχές του.
Σκηνοθεσία | Σενάριο: Τζιμ Τζάρμους
Κυριακή 11/08, 23:00 | Απόλλων θερινός
Μόνοι στη Νέα Υόρκη (Daddio, 2023) | Βακούρα
Μετά την προσγείωσή της στο Διεθνές Αεροδρόμιο JFK, μια νεαρή γυναίκα παίρνει ταξί για να επιστρέψει στο διαμέρισμά της στο Μανχάταν. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής, αυτή και ο οδηγός του ταξί, ο Κλαρκ, έχουν απροσδόκητα ειλικρινείς συζητήσεις για πολλά θέματα, όπως οι προηγούμενες και οι τωρινές τους σχέσεις, το σεξ και η δυναμική της εξουσίας, η απώλεια και η ευαλωτότητα.
Σκηνοθεσία | Σενάριο: Κρίστι Χολ
Παρασκευή 9/08, Σάββατο 10/08 & Κυριακή 11/08, 21:15 | Κινηματογράφος Βακούρα
Μικρά πρόστυχα γράμματα (Wicked little letters, 2023) | Βακούρα
Όλα κυλούν ήσυχα στην παραθαλάσσια αγγλική πόλη του Λίτλχαμπτον, μέχρι που η συντηρητική γεροντοκόρη Ίντιθ αρχίζει να λαμβάνει ανώνυμα γράμματα γεμάτα επιθετικές βωμολοχίες. Υπεύθυνη θεωρείται η εξωστρεφής Ιρλανδή γειτόνισσά της Ρόουζ, αλλά η αστυνόμος Μος υποψιάζεται ότι η αλήθεια μπορεί να είναι διαφορετική.
Σενάριο | Σενάριο: Τέα Σάροκ
Παρασκευή 9/08, Σάββατο 10/08 & Κυριακή 11/08, 19:15 | Κινηματογράφος Βακούρα
Πάντα υπάρχει το αύριο (C’è ancora domani, 2023)
Η ταινία Υπάρχει Πάντα το Αύριο είναι το σκηνοθετικό ντεμπούτο της ηθοποιού Πάολα Κορτελέζι, η οποία κρατά και τον πρωταγωνιστικό ρόλο.
Ταξιδεύουμε στην Ιταλία του 1940 και συναντάμε την Ντέλια, μια γυναίκα φτωχή, που παλεύει να μεγαλώσει τρία παιδιά και να επιβιώσει από την καθημερινή λεκτική και σωματική κακοποίηση που δέχεται από τον άντρα της.
Όταν θα λάβει ένα μυστηριώδες γράμμα, θα σπάσει τα δεσμά της. Μια ασπρόμαυρη ταινία, που αποτίνει φόρο τιμής στις πρώιμες ταινίες του De Sica και του Fellini, ένα εξωφρενικά συναισθηματικό δράμα της εργατικής τάξης της μεταπολεμικής Ρώμης, μια ιστορία ενδοοικογενειακής κακοποίησης, της οποίας η ηρωίδα τελικά ξεφεύγει από τον μισογυνισμό και τη σκληρότητα μέσα από ένα αφηγηματικό, ταχυδακτυλουργικό, κόλπο.
Σκηνοθεσία: Πάολα Κορτελέζι
Σενάριο: Φούριο Αντρεότι | Τζούλια Καλέντα | Πάολα Κορτελέζι
Παρασκευή 9/08, Σάββατο 10/08 & Κυριακή 11/08, 21:00 | Κινηματογράφος Βακούρα
Ο διάδοχος (Le successeur, 2023) | Σινέ Άλεξ
Ευτυχισμένος και επιτυχημένος, ο Ellias γίνεται ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής ενός διάσημου γαλλικού οίκου υψηλής ραπτικής. Oταν μαθαίνει ότι ο πατέρας του, τον οποίο έχει να δει πολλά χρόνια, μόλις πέθανε από καρδιακή προσβολή, ταξιδεύει στο Κεμπέκ για να τακτοποιήσει τα κληρονομικά. Ο νεαρός σχεδιαστής ανακαλύπτει ότι έχει κληρονομήσει πολλά χειρότερα από την εύθραυστη καρδιά του πατέρα του.
Σκηνοθεσία : Ξαβιέ Λεγκράν
Σενάριο : Ξαβιέ Λεγκράντ, Ντομινίκ Παροντό-Λεμπεφ, Αλεξάντρ Ποστέλ.
Παρασκευή 9/08, Σάββατο 10/08 & Κυριακή 11/08, 23:00 | Σινέ Άλεξ