Πολιτιστική απόδραση: Πέμπτη βράδυ με «Το πλυντήριο», Σοφία Βέμπο και ένα κλασικό έργο του Βιμ Βέντερς

Δες εδώ όλα όσα παίζουν απόψε στη Θεσσαλονίκη

Parallaxi
πολιτιστική-απόδραση-πέμπτη-βράδυ-με-697949
Parallaxi

Η Πέμπτη δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από το ΠΣΚ που έρχεται, παίρνει τη σκυτάλη δυναμικά από την Τετάρτη και συνεχίζει να μας παρακινεί να μπούμε σε πολιτιστικούς ρυθμούς για άλλη μια μέρα στη Θεσσαλονίκη.

Από θεατρικές παραστάσεις, εκθέσεις και κινηματογραφικές προβολές σε θερινούς κινηματογράφους και χειμερινές αίθουσες – οι επιλογές είναι μπόλικες, διάλεξε ό,τι σου κάνει κέφι.

Το μόνο σίγουρο είναι πως όποια και αν είναι η επιλογή, πρόκειται να χαρίσει ανεπανάληπτες εμπειρίες.

Θέατρο

ΚΑΙ ΛΕΓΕ ΛΕΓΕ | Θέατρο Αυλαία

Η Λένα Κιτσοπούλου είναι γνωστή για το καυστικό της χιούμορ και την ιδιαίτερη προσέγγισή της στη σύγχρονη ελληνική δραματουργία. Το έργο της ΚΑΙ ΛΕΓΕ ΛΕΓΕ είναι ένα απόλυτο έργο για τον έρωτα, το οποίο παρουσιάστηκε με τεράστια επιτυχία στο Θέατρο Τέχνης στην Αθήνα και τώρα έρχεται μόνο για τέσσερις παραστάσεις στο Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ.

Πέμπτη 26/09, 21:15 | Θέατρο Αυλαία

Επειδή στον κόσμο της Λένας Κιτσοπούλου το απόλυτο Sold Out είναι η καψούρα, το υπέροχο τραγούδι του Στράτου ΚΑΙ ΛΕΓΕ ΛΕΓΕ εμπνέει για να δημιουργηθεί ένα έργο για τον έρωτα, ανολοκλήρωτο, λάθος, εκτός εποχής, ανεπίκαιρο και ανέντιμο. Όπως ο ίδιος ο έρωτας. Στο ΚΑΙ ΛΕΓΕ ΛΕΓΕ οι ηθοποιοί τα δίνουν όλα σε ένα glam σκυλάδικο, οι ήρωες του Τσέχωφ μας συστήνονται ξανά χωρίς να κρύβουν ανομολόγητα πάθη αλλά μας βγάζουν όλα τα άπλυτα στην φόρα, το θέατρο τίθεται υπό κριτική και οι θεατές καλούνται να βιώσουν όλα αυτά στον υπέρτατο βαθμό. Όπως στον έρωτα. Ευελπιστούμε στην παρουσία σας και στην συμμετοχή σας.

Συντελεστές: Κείμενο – Σκηνοθεσία: Λένα Κιτσοπούλου | Σκηνικά – Κοστούμια: Μαγδαληνή Αυγερινού | Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος | Βοηθοί Σκηνοθέτριας: Μαριλένα Μόσχου, Σαβίνα Τσάφα | Βοηθός Σκηνογράφου – Ενδυματολόγου: Βασιλική Ζωχιού | Φωτογραφίες: Γιώργος Καπλανίδης, Γιάννης Μπουρνιάς | Σχεδιασμός αφίσας – banner: Αντώνης Γλυκός | Υπεύθυνος επικοινωνίας για τη Θεσσαλονίκη: Απόστολος Λιάπης | Παραγωγή: Constantly Productions Μ.ΕΠΕ

Ηθοποιοί: Αμαλία Ζαμπέτα, Λένα Κιτσοπούλου, Γιάννης Κότσιφας, Νικόλας Μαραγκόπουλος, Ιωάννα Μαυρέα, Πάνος Παπαδόπουλος, Γαλήνη Χατζηπασχάλη

«Το πλυντήριο» του Θ. Τριαρίδη | Alte Fablon

Το Alte Fablon παρουσιάζει για 2ο ΧΡΟΝΟ TO ΠΛΥΝΤΗΡΙΟ του Θανάση Τριαρίδη σε σκηνοθεσία του Γιάννη Παρασκευόπουλου.
Σε ένα πολύ κοντινό μέλλον (ή και σε ένα ακόμη κοντινότερο παρόν) δυο γυναίκες συναντιούνται τρεις φορές σε ένα δημόσιο πλυντήριο ρούχων. Στις συναντήσεις τους μιλούνε για τα παιδιά τους, για τα εκπαιδευτικά ντοκιμαντέρ του Διαδικτύου, για την τρομερή δύναμη της Εξέλιξης. Ωστόσο σύντομα οι θεατές μαθαίνουν και για μια Αρένα, για δημόσιους αποκεφαλισμούς κοριτσιών σε ζωντανή τηλεοπτική κάλυψη, για ένα αγόρι που γυαλίζει το τσεκούρι του, για το άρωμα του πεύκου που ευωδιάζει στα φρεσκοπλυμένα ρούχα.
Πέμπτη 26/09, 21:15 | Πολυχώρος τέχνης Alte Fablon
Τι σημαίνει εντέλει η Εξέλιξη; Και πώς μπορεί να είναι καλοσύνη ένα τσεκούρι που κατεβαίνει; Από ποια αίματα καθαρίζουν τα ρούχα στο πλυντήριο;
Ένα δυστοπικό θρίλερ για την κυρίαρχη Ευγονική – και τα εγκλήματα των καλών ανθρώπων που περιμένουν υπομονετικά να τελειώσει το πλυντήριό τους.

«Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» | Artbox Fargani Theater 

Τι θεωρείται «πρόοδος» τον 21ο αιώνα;

H ομάδα The Young Quill παρουσιάζει το έργο του Ματέι Βίζνιεκ «Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα» σε σκηνοθεσία Αικατερίνης Παπαγεωργίου.  Η ομάδα The Young Quill, μετά τη μεγάλη αθηναϊκή επιτυχία στο θέατρο Μπέλλος, παρουσιάζει και στη Θεσσαλονίκη, στο Artbox Fargani Theater, το έργο του σύγχρονου Ρουμάνου συγγραφέα Ματέι Βίζνιεκ «Η λέξη πρόοδος στο στόμα της μητέρας μου ηχούσε πολύ φάλτσα», για δύο μόνο παραστάσεις στις 25 και 26 Σεπτεμβρίου.

Ο Ματέι Βίζνιεκ γράφει το έργο του αυτό στις αρχές του 2000 θέτοντας το νευραλγικό ερώτημα: Τι θεωρούμε «πρόοδο» τον 21ο αιώνα και τι γίνεται με την «ανθρώπινη ψυχή» όταν βάλλεται από εθνικές έριδες, ιμπεριαλιστικές επεμβάσεις και διεθνή οικονομικά συμφέροντα;

Πέμπτη 26/09, 21:15 | Art box fargani theater

Μέσα από ένα υπερρεαλιστικό πλαίσιο που όλα μοιάζουν να είναι φάλτσα, διαδραματίζεται μια απόλυτα ρεαλιστική ιστορία ενός οποιουδήποτε πολέμου του τώρα, του τότε ή του μετά. Ο συγγραφέας εμπνέεται από τη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας και μέσα από το έργο του, δίνει χώρο στην ανθρώπινη ψυχή να πενθήσει την ύπαρξη της που ανά πάσα ώρα και στιγμή μπορεί να χαθεί, αν «ο ισχυρός» το θελήσει.

Στο έργο, ο Βίγκαν και η Γιάσμινσκα επαναπατρίζονται στο χωριό τους μετά τη λήξη του εμφυλίου αναζητώντας τη σορό του Βίμπκο, του χαμένου τους γιού που πολεμούσε. Η τοπική κοινωνία τους αντιμετωπίζει με καχυποψία αναζητώντας τρόπους  να εκμεταλλευτεί οικονομικά το πένθος τους. Οι άνθρωποι, ζωντανοί ή νεκροί,  δεν είναι τίποτα άλλο παρά μέσα εκμετάλλευσης για την παραγωγή κέρδους. Η μοναδική πηγή εσόδων του ζευγαριού είναι η κόρη τους, Ίντα, η οποία κατά τη διάρκεια του εμφυλίου μπλέχτηκε σε κύκλωμα σωματεμπορίας και πλέον εκπορνεύεται στην κεντρική Ιταλία. Η Ίντα βιώνει μια παράλληλη ιστορία εξευτελισμού της ανθρώπινης ύπαρξης.

Ξεχασμένο από όλους -από το κράτος, τους διεθνείς φορείς, τους φίλους, τους συγγενείς ακόμα και από την ίδια τη ζωή- και μη έχοντας δικαίωμα διεκδικήσεων, καθώς στερείται οικονομικών πόρων, το ζευγάρι αποφασίζει να ανακαλύψει μόνο του το νήμα της οικογενειακής του ιστορίας. Μέσα από την προσωπική τους διαδρομή, προκύπτει η ιστορία της πολεμικής φρίκης ολόκληρου του 20ου αιώνα.

Η ομάδα The Young Quill καταπιάνεται με το έργο αυτό είκοσι χρόνια αφότου γράφτηκε, επικαιροποιεί το ερώτημα και αναρωτιέται αν η «πρόοδος» είναι τελικά η αξία που πρέπει να καθορίζει την πολιτική, την κοινωνία, την οικονομία, ακόμα και τον ίδιο τον άνθρωπο.

Ταυτότητα παράστασης: Κείμενο: Ματέι Βίζνιεκ | Μετάφραση: Έρση Βασιλικιώτη | Σκηνοθεσία: Αικατερίνη Παπαγεωργίου | Σκηνικά: Μυρτώ Σταμπούλου | Κοστούμια: Ειρήνη Γεωργακίλα | Πρωτότυπη μουσική: Μαρίνα Χρονοπούλου | Χορογραφίες: Χρυσηίς Λιατζιβίρη  | Χορογραφία Pole Dancing: Μέλλω Διανελλάκη | Σχεδιασμός Φωτισμού: Κωστής Μουσικός | Βοηθός Σκηνοθέτη: Αλεξάνδρα Μαρτίνη | Βοηθός Ενδυματολόγου: Ίρις Μυρσίνη Σιδέρη | Ραφή Κοστουμιών: Francesco Infante | Ειδικές Κατασκευές Ενδυματολογικού – Κατασκευές Μασκών: Κωνσταντίνος Χαλδαίος | Ειδική Κατασκευή Παπουτσιών: D. Andrioti Shoes | Περούκες: Θωμάς Γαλαζούλας

Παίζουν: Αλέξανδρος Βάρθης, Τάσος Λέκκας, Δημήτρης Πετρόπουλος, Ελίζα Σκολίδη, Mαίρη Χίναρη

Θεατρική παράσταση «96%» | Μικρό θέατρο Μονής Λαζαριστών

Το «96%» αποτελεί μια lecture performance του Πρόδρομου Τσινικόρη και της ομάδας του και στο «μικροσκόπιο» τους μπαίνει η Θεσσαλονίκη του 1943. Αφηγείται μια ιστορία σκοτεινή και λησμονημένη, τα ίχνη της οποίας όμως είναι ακόμα εδώ. Η παράσταση – ντοκιμαντέρ, επιχειρώντας μια αρχαιολογία του παρόντος, τα αναζητά, όχι μόνο σε μελέτες, αρχεία και μαρτυρίες, αλλά και με επιτόπια έρευνα στη σημερινή πόλη, στους δρόμους, στα κλειστά μαγαζιά, στα παλιά και τα καινούργια κτίρια, ακόμα και στο ίδιο το Κρατικό Θέατρο.

Πέμπτη 26/09, 21:00 | Μικρό θέατρο Μονής Λαζαριστών

Πρόκειται ουσιαστικά για μια… χορογραφία στοιχείων, μύθων και προκαταλήψεων, για τα χρόνια της κατοχής και τη συλλογική κρίση αμνησίας που ακολούθησε στη Θεσσαλονίκη.

Η έρευνα πραγματοποιείται επί σκηνής, παρουσία των θεατών, με ντοκουμέντα και τεκμήρια τα οποία συναντάει κανείς καθημερινά στη Θεσσαλονίκη του σήμερα.

Το project «96%» αποτελεί τμήμα του Ευρωπαϊκού θεατρικού και παιδαγωγικού προγράμματος “Landscapes of Devastation” (Τοπία Καταστροφής) που πραγματοποιήθηκε ταυτόχρονα σε τρεις πόλεις: Θεσσαλονίκη- Μαδρίτη- Βερολίνο.

Πρόκειται για μια συνεργασία του ΚΘΒΕ με τη Schaubühne (Βερολίνο) και το La Joven (Μαδρίτη), που χρηματοδοτείται από το γερμανικό Ίδρυμα EVZ (Μνήμη, Ευθύνη, Μέλλον), σε συμπαραγωγή με την εταιρεία TooFarEast Productions.

«Η μηχανή του Τούρινγκ» | Θέατρο Αριστοτέλειον

Ο Ορφέας Αυγουστίδης επιστρέφει στη σκηνή του θεάτρου Αριστοτέλειον στη Θεσσαλονίκη, στον εμβληματικό ρόλο του Άλαν Τούρινγκ, υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου.

Ο θεατρικός μονόλογος «Η μηχανή του Τούρινγκ», του Benoit Soles, με τα συνεχόμενα sold out, ανεβαίνει στη Θεσσαλονίκη, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων, τον Σεπτέμβριο του 2024. “Ο Τούρινγκ είναι μόνος του πια. Όλα όσα βλέπουμε συμβαίνουν στο μυαλό του”.

Πέμπτη 26/09, 21:00 | Θέατρο Αριστοτέλειον

Το έργο που παίζεται με μεγάλη επιτυχία στη Γαλλία και έχει αποσπάσει 4 βραβεία Μολιέρ, παρουσιάστηκε με τεράστια επιτυχία για 2 σεζόν στην Αθήνα (2021-2023), και απέσπασε διθυραμβικά σχόλια από κοινό και κριτικούς.

Ο Ορφέας Αυγουστίδης επιστρέφει, για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων, με την εμβληματική ερμηνεία του στον ρόλο του Άλαν Τούρινγκ, μιας θρυλικής προσωπικότητας που άλλαξε τη ροή της ιστορίας.

Η παράσταση είναι βασισμένη στο έργο του Benoit Soles, σε Σκηνοθεσία – Διασκευή του Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου. Ο Τούρινγκ είναι μόνος του πια. Όλα όσα βλέπουμε συμβαίνουν στο μυαλό του.

Εκθέσεις

Ενδυμα Ψυχης του εικαστικού διδύμου Βαγγέλη Κύρη & Ανατόλι Γεωργίεφ | Βίλα Καπαντζή

Το Ίδρυμα Παπαγεωργίου και το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης σας προσκαλούν στα εγκαίνια της έκθεσης “Ένδυμα Ψυχής” – του εικαστικού διδύμου Βαγγέλη Κύρη και Ανατόλι Γεωργίεφ, με έργα που παρουσιάζουν το ένδυμα μέσα από τη φωτογραφία και την κεντητική τέχνη.

Διάρκεια έκθεσης: 6 Σεπτεμβρίου 2024 – 6 Ιανουαρίου 2025

«Ταξίδι στη Θεσσαλονίκη. 17ος-20ός αιώνας» | Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης

Η έκθεση στηρίζεται πρωταρχικά στο πλούσιο πρωτογενές αρχειακό υλικό του Κέντρου Ιστορίας Θεσσαλονίκης, κυρίως στις καρτ-ποστάλ και σε αδημοσίευτα έγγραφα από το Ιστορικό Δημοτικό Αρχείο και τις Ιδιωτικές του Συλλογές, τα οποία αποτελούν μοναδικές πηγές πληροφόρησης για όλα όσα παρατηρούσαν οι ταξιδιώτες, είτε τις αρχαιότητες της πόλης, είτε το σύγχρονο αστικό τοπίο, είτε τους ανθρώπους και τον καθημερινό τους βίο.

Επίσης, αξιοποιεί και τεκμήρια από άλλους αρχειακούς φορείς, όπως είναι τα ΑΧΑΚ/ΙΑΜ, αντικείμενα της ιδιωτικής συλλογής του κ. Βασιλείου Νικόλτσιου, όπως και την πλούσια βιβλιογραφική παραγωγή για το θέμα.

Η έκθεση θα λειτουργήσει μέχρι και το τέλος του έτους. Όπως πάντα, η είσοδος είναι ελεύθερη για κάθε πολίτη.

Συλλογή Αφιερωμένη στη Σοφία Βέμπο | Πολεμικό Μουσείο Θεσσαλονίκης

Το Πολεμικό Μουσείο Θεσσαλονίκης φιλοξενεί τη συλλογή Κατερίνας Κ. Πετρίδου με προσωπικά κειμήλια της σπουδαίας Ελληνίδας ερμηνεύτριας, Σοφίας Βέμπο, η οποία είναι επισκέψιμη από το κοινό.

«Τραγούδαγε την Ελλάδα κι όλη η Ελλάδα τραγουδούσε μαζί της»

Σπάνιες παρτιτούρες, δίσκοι γραμμοφώνου, θεατρικά κοστούμια, καθημερινά φορέματα, κοσμήματα, χειρόγραφα, θεατρικά προγράμματα, ανέκδοτες φωτογραφίες, αποκόμματα τύπου και πολλά ακόμα αντικείμενα απαρτίζουν τη μοναδική στην Ελλάδα συλλογή αφιερωμένη στη Σοφία Βέμπο.

Η Σοφία Βέμπο, η αποκαλούμενη «τραγουδίστρια της νίκης», με τη φωνή, το ταπεραμέντο και τη λαμπρή σκηνική παρουσία της ενέπνευσε και ενθάρρυνε όλους τους Έλληνες την περίοδο του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.

Η κρυφή γοητεία της πλαστογραφίας | Τελλόγλειο ίδρυμα τεχνών

Στην κρυφή γοητεία της πλαστογραφίας δίνεται έμφαση στην κατανόηση, στην αναγνώριση και στον ορισμό των πλαστών έργων, ιδίως στη διάκριση μεταξύ των εννοιών της πλαστογραφίας και του αντιγράφου, καθώς και στις λεπτές διαφορές που χωρίζουν καμιά φορά τις δύο αυτές κατηγορίες.

Γίνονται αναφορές σε μεγάλες πλαστογραφήσεις και πλαστογράφους διεθνούς επιπέδου, στην παραχάραξη έργων τέχνης, στα προβλήματα που δημιουργούν, στους κινδύνους που ελλοχεύουν. Βέβαια, η ανάπτυξη των τεχνικών ανίχνευσης πλαστογραφημένων έργων ή εγγράφων δυσκολεύει συνεχώς το έργο τους.

Ελπίζουμε ότι η ενημέρωση και η συνείδηση του προβλήματος είναι θετικά βήματα για την αντιμετώπισή του. Πέμπτη 9:00-14:00 & 17:00-21:00

«We have all the time in the world» της Ελένης Σιμώνη | Gallerie Mikrou

H Gallerie Mikrou σας καλωσορίζει στο ξεκίνημα μιας νέας δημιουργικής χρονιάς με την εικαστική έκθεση της Ελένης Σιμώνη. Η έκθεση “We Ηave Αll the Τime in the World” αποτελεί μια ωδή στη ζωή και στο θάνατο ταυτόχρονα.

Με έντονες αυτοβιογραφικές αναφορές η καλλιτέχνης ακουμπάει θέματα όπως η γέννηση, ο θάνατος και ο έρωτας με τον “εφήμερο και ροζ” τρόπο που πάντα παίζει με βαριές έννοιες η Σιμώνη. Τα περισσότερα από τα έργα έχουν αναφορές στη γη ως «μητέρα» όλων μας και στην ικανότητά της να αναγεννιέται ξανά και ξανά.

Η καλλιτέχνης επιλέγει την έννοια της αγάπης ως τον πιο σημαντικό παράγοντα στη ζωή μας παίζοντας με τα παιδικά όνειρα, τον έρωτα, τη μητρότητα και προσπαθεί να αναλύσει μέσα από τα έργα της τι συμβαίνει τελικά πριν νιώσουμε αυτά τα υπέροχα συναισθήματα και αφού τελειώσουν στο χώρο και στο χρόνο.

Σύνθετες τεχνικές (mixed media) όπως φωτογραφίες επεξεργασμένες με αλκοόλ και χρώματα, αφηρημένα έργα με ακρυλικά και λάδια και κολάζ από παλιές φωτογραφίες ερωτικών περιοδικών αποτελούν χαρακτηριστικό της καλλιτέχνιδας.[

«Ο απίθανος κύριος Φοξ» | Πρώην στρατόπεδο Μακεδονομάχου Κόδρα

Πάρτε το παγούρι σας, φαγητό, μαξιλάρι ή κουβερτούλα πικ νικ και σάς περιμένουμε σε μια πανέμορφη βραδιά κάτω από τα αστέρια, σε ένα κινηματογραφικό πικ νικ στην Πλατεία Διοικητηρίου του πρώην Στρατοπέδου Μακεδονομάχου Κόδρα, έναν χώρο αστικού πρασίνου, σε μια υπαίθρια προβολή για μικρούς και μεγάλους!

Η προβολή κλείνει ένα διήμερο δράσεων από τον Δήμο Καλαμαριάς, σε συνεργασία με την περιβαλλοντική οργάνωση Μαμαγαία και την Κοινότητα Πάρκου Κόδρα στο πλαίσιο του φεστιβάλ Παρά θιν’ αλός. Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης συμπράττει στην εκδήλωση αυτή που αγκαλιάζει την αξιοποίηση του δημόσιου χώρου και τη διασύνδεσή του με τον πολιτισμό. Η δράση υποστηρίζεται από το Ίδρυμα Χάινριχ Μπελ Ελλάδας – Γραφείο Θεσσαλονίκης.

Πέμπτη 26/09, 19:30 | πρώην στρατόπεδο Μακεδονομάχου Κόδρα

Στην αγαπημένη ιστορία του Ρόαλντ Νταλ (Ματίλντα, Ο Τσάρλι και το εργοστάσιο σοκολάτας, Ο μεγάλος φιλικός γίγαντας), ο κύριος Φοξ ζει με την κυρία Φοξ και τα παιδιά τους σε ένα μεγάλο δέντρο δίπλα από ένα αγρόκτημα. Η σύζυγός του τον έχει απομακρύνει από την παλιά, ρέμπελη ζωή του και τον έχει μετατρέψει σε σωστό οικογενειάρχη. Ο κύριος Φοξ όμως θυμάται το παρελθόν του και κάνει καθημερινές επιδρομες στο γειτονικό αγρόκτημα κλέβοντας γεύματα και μηλίτη. Όταν οι τρεις αγρότες προσπαθήσουν να βάλουν τέλος σε αυτή τη συνήθεια επιβάλλοντας σκληρά αντίποινα, ο απίθανος κύριος Φοξ καλείται να επιστρατεύσει ολη του την πονηριά και την ευρηματικότητα, μαθαίνοντας να ιεραρχεί τις προτεραιότητες στη ζωή του.

Μια υπέροχη ταινία για μικρούς και μεγάλους, για την αποδοχή του εαυτού μας και των άλλων, την ομορφιά της διαφορετικότητας, τον αγώνα για βελτίωση, την αγάπη που βρίσκει τον τρόπο να τρυπώσει μέσα μας ακόμη και στις πιο δύσκολες στιγμές.

Οι διοργανωτές ενθαρρύνουν τους συμμετέχοντες να υιοθετήσουν φιλικές προς το περιβάλλον συνήθειες και να φέρουν μαζί τους επαναχρησιμοποιούμενα μπουκάλια με νερό. Κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων θα υπάρχουν στο χώρο για το κοινό χημικές τουαλέτες.

Κινηματογράφος

Dourgouti Town | Απόλλων θερινός

Ένας μεσίτης, με σκοπό να επενδύσει, περιπλανιέται στην περιοχή του Νέου Κόσμου των Αθηνών, παλαιότερα γνωστής ως Δουργούτι. Μέσα από τα μάτια του αποκαλύπτεται το παρελθόν, το παρόν αλλά και το αβέβαιο μέλλον του λαϊκού αυτού συνοικισμού. Ένα έρημο νησί δίπλα στην Ακρόπολη που καταγράφει σιωπηρά τη σύγχρονη ιστορία της πόλης.

Πέμπτη 26/09, 20:00 | Απόλλων θερινός

Τα φτερά του Έρωτα (Der Himmel uber Berlin, 1987) | Απόλλων θερινός

Βερολίνο στα μέσα της δεκαετίας του 1980. Το τείχος εξακολουθεί να διχοτομεί την πόλη σε δύο κοινωνικοπολιτικές πραγματικότητες. Δύο άγγελοι παρατηρούν από τον ουρανό τη μεγαλούπολη και τους κατοίκους της, προτού κατεβούν ανάμεσά τους, αόρατοι, όπως οφείλουν, και συμπονετικοί, αλλά και πάντα πρόθυμοι να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους. Μέχρι που ο ένας ερωτεύεται.

Πέμπτη 26/09, 21:30 | Απόλλων θερινός

Η πλεξούδα (La Tresse, 2023) | Κολοσσαίον

Οι ζωές και η μοίρα τριών γυναικών, που δεν θα συναντηθούν ποτέ, διασταυρώνονται. Η Σμίτα από την απέραντη Ινδία, η Τζούλια από το Παλέρμο της Ιταλίας και η Σάρα από το Μόντρεαλ του Καναδά. Τρεις ήπειροι, τρεις γυναίκες, τρεις ζωές!

Πέμπτη 26/09, 18:00 | Βακούρα

Μια συνηθισμένη υπόθεση (Le fil, 2024) | Σινέ Άλεξ

Ο Ζαν Μονιέ είναι ένας απογοητευμένος δικηγόρος, διορισμένος να υπερασπιστεί τον Νίκολα Μίλικ, έναν άνδρα που κατηγορείται για τη δολοφονία της συζύγου του. Ενώ όλα δείχνουν την ενοχή του, ο Μονιέ αναλαμβάνει την υπόθεση πεπεισμένος για την αθωότητά του. Καθώς οι έρευνές του τον στέλνουν πίσω στη νύχτα της δολοφονίας και στην οικογενειακή δυναμική, έρχεται ακόμη πιο κοντά με τον πελάτη του, αυξάνοντας την πίεση να τον υπερασπιστεί.

Πέμπτη 26/09, 20:00 | Σινέ Άλεξ

Το κάλεσμα του σπουργιτιού (Sparrow’s Call, 2023) 

Ο Μάικ είναι ένας οικογενειάρχης, επιτυχημένος λέκτορας της φιλοσοφίας που απολαμβάνει τις ανέσεις της ζωής, έχοντας στο πλευρό του τη γυναίκα του, Σάρα, η οποία τον στηρίζει σε κάθε βήμα της καριέρας του, καθώς και τη μικρή του κόρη Νέλλυ, την οποία και λατρεύει. Όταν το πρώτο του βιβλίο εκδίδεται και λαμβάνει διθυραμβικές κριτικές, δείχνει εκ πρώτης όψεως ότι έχει κατακτήσει όλα όσα θα ήθελε. Ωστόσο, η φαινομενικά τέλεια ζωή του Μάικ παίρνει μια εντελώς διαφορετική τροπή όταν σώζει μια χορεύτρια της νύχτας, τη Βαλ, από την επίθεση κάποιου αγνώστου. Η Βαλ, οικονομική μετανάστρια με απροσδιόριστη καταγωγή και με παρελθόν που η ίδια αποσιωπά, ζει σε ένα μικρό διαμέρισμα του Λονδίνου με την κατάκοιτη γιαγιά της, την οποία υπεραγαπά και φροντίζει. Οι δυσκολίες που αντιμετωπίζει και οι συνθήκες διαβίωσης της την έχουν μεν σκληρύνει, αλλά διατηρεί αλώβητη την ανθρωπιά και την αξιοπρέπειά της, καθώς και την ελπίδα να ξεφύγει από την υπάρχουσα κατάστασή της και να αλλάξει τη ζωή της.

Πέμπτη 26/09, 19:15 | Σινέ Ελληνίς
Πέμπτη 26/09, 22:15 | Κολοσσαίον

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα