«Σ’ αγαπώ όπως δεν αγάπησα ποτέ κανέναν»: Η ερωτική επιστολή της Εντίθ Πιάφ στον Δημήτρη Χορν
«Ξέρω πως είμαι ικανή να τα παρατήσω όλα για σένα…»
Τον Σεπτέμβριο του 1946, την ίδια χρονιά που θα κυκλοφορούσε το θρυλικό La vie en rose, η 31χρονη τότε Εντίθ Πιάφ βρισκόταν στο απόγειο της καριέρας της. Κατά τη διάρκεια της Ευρωπαϊκής της περιοδείας, η σταρ είχε μια sold-out συναυλία στην Ελλάδα, η οποία θα άφηνε ιστορία στην αθηναϊκή σκηνή.
Πλήθος κόσμου είχε μαζευτεί για να την ακούσει, ανάμεσα στο οποίο, κι ένας 25χρονος, ανερχόμενος ηθοποιός. Το όνομά του, Δημήτρης Χορν. Η Γαλλίδα σταρ αμέσως τον ξεχώρισε και τον ερωτεύτηκε με την πρώτη ματιά. Ο Χορν ήταν τότε παντρεμένος με την Ρίτα Φιλίππου, κόρη αστικής οικογένειας επιπλοποιών της εποχής.
«Σ’ αγαπώ όπως δεν αγάπησα ποτέ κανέναν, Τάκη, μη μου πληγώσεις την καρδιά!»
Αυτό, όμως, δεν πτόησε την Πιάφ – ίσως ούτε και τον Χορν, αφού όπως θα παραδεχόταν αργότερα «Την πρώτη μου γυναίκα, τη Ρίτα Φιλίππου, την απατούσα συνεχώς και της το έλεγα». Αλλά και η Πιάφ διατηρούσε τότε δεσμό με τον ιταλο-γαλλικής καταγωγής ηθοποιό, Ιβ Μονταντ.
Δύο μέρες μετά τη συναυλία, η τραγουδίστρια φεύγει για το Παρίσι και αργότερα στέλνει μια ερωτική επιστολή στον Δημήτρη Χορν, με ημερομηνία 20/9/1946. Το γράμμα ήρθε στη δημοσιότητα και δημοπρατήθηκε το 2008 σε ξενοδοχείο των Αθηνών όπου πουλήθηκε για 1.500 ευρώ. Η αρχική επιστολή της Εντίθ Πιάφ ήταν τετρασέλιδη, αλλά σήμερα, έχει δημοσιοποιηθεί μόνο ένα μέρος της. «Ολόκληρη η επιστολή αποπνέει πάθος και απόγνωση» είχε πει ο Πέτρος Βέργος στο πρακτορείο Reuters πριν από την δημοπρασία.
«Σ’ αγαπώ όπως δεν αγάπησα ποτέ κανέναν, Τάκη, μη μου πληγώσεις την καρδιά! Μπορεί να έρθεις στο Παρίσι με την Ειρήνη, αλλά μάλλον δεν το βλέπω, έτσι θα έρθω εγώ κοντά σου το Νοέμβριο. Kανείς στον κόσμο δεν θα με εμποδίσει να έρθω στην Αθήνα, όμως αυτό που πρέπει να κάνεις χωρίς δισταγμό είναι να έρθεις στην Αμερική το Δεκέμβριο. Έτσι θα ξανασμίξουμε εκεί και από κει ελπίζω να σε φέρω στο Παρίσι, που όταν το γνωρίσεις θα το αγαπήσεις όσο κι εγώ, αν πας στο Λονδίνο μετά την Αμερική θα πάω κι εγώ, θα ‘θελα να ζω πολύ κοντά σου, νομίζω πως θα μπορούσα να σε κάνω ευτυχισμένο και πιστεύω επίσης πως σε καταλαβαίνω πολύ καλά. Ξέρω πως είμαι ικανή να τα παρατήσω όλα για σένα…», εξομολογείται η εμβληματική σταρ.
«Ξέρω πως είμαι ικανή να τα παρατήσω όλα για σένα…»
Το γράμμα αποκαλύπτει ότι πιθανότατα οι δύο καλλιτέχνες κατά την πρώτη τους γνωριμία δεν αντάλλαξαν απλώς κλεφτές ματιές. Πώς αλλιώς θα ήξερε η Πιάφ το ελληνικό υποκοριστικό «Τάκης»; Σύμφωνα με δηλώσεις του Ζάχου Χατζηφωτίου, ο Χορν και η Πιάφ γνωρίστηκαν στο θέατρο «Διονύσια» (μετέπειτα θέατρο Χορν). Ήταν ο νεαρός ηθοποιός εκείνος που την πλησίασε πρώτος. Αν και κανείς δε γνωρίζει πόσο προχώρησε εκείνη η πρώτη γνωριμία, όπως θα έλεγε χαρακτηριστικά ο Χατζηφωτίου: «Όλοι αγκαλιά ήταν εκεί τότε».
Στις 13 Νοεμβρίου της ίδιας χρονιάς, θα του στείλει ένα τηλεγράφημα: «Αν μπορείς γράψε μου στο όνομα κυρία Μπιγκάρ, στην οδό Μπερί 26. Μην βάλεις το όνομά μου στη διεύθυνση». Είναι πιθανό πριν από αυτό το τηλεγράφημα να είχαν ανταλλάξει κι άλλες επιστολές μεταξύ τους και για αυτόν τον λόγο η ερμηνεύτρια, το «σπουργιτάκι» όπως την αποκαλούσε ο γαλλικός λαός, ένιωσε την άνεση να του δώσει τη διεύθυνσή της.
Ωστόσο, ο Δημήτρης Χορν πέραν από παντρεμένος ήταν και ιδιαίτερα κλειστός όσον αφορά την προσωπική του ζωή και δεν εμπιστευόταν τις ερωτικές του ιστορίες ούτε στους φίλους του. Έτσι, δε γνωρίζουμε αν τελικά όντως απάντησε σε κάποια από τα γράμματα, αν ανταποκρίθηκε στο τηλεγράφημα αυτό κι αν εν τέλει βρέθηκαν ποτέ από κοντά.
Εκείνη την περίοδο, η σχέση της με τον Ιβ Μονταντ έληξε, αλλά σε αυτό δεν έφταιγε ο έρωτάς της για τον Χορν. Η Εντίθ Πιάφ είχε επιχειρήσει να βοηθήσει τον Μοντάντ στη μουσική καριέρα του. Έναν χρόνο αργότερα, τα κατάφερε και ο Μοντάντ ήταν πρώτο όνομα στη Γαλλία ενώ λίγο αργότερα ήταν σχεδόν όσο celebrity ήταν και η Πιάφ. Αυτό την ξενέρωσε και τελικά τον χώρισε.
«Ότι κάνεις σε αυτή τη ζωή, πρέπει να το πληρώνεις»
Κατά την περιοδεία της στην Αμερική, στην οποία βλέπουμε να καλεί τον Χορν, θα συναντούσε τον μποξέρ Μαρσέλ Σερντάν, παντρεμένο τότε με τρία παιδιά. Η σχέση τους θα αποτελούσε παγκόσμιο σκάνδαλο, όμως για την Πιάφ ο Σερντάν ήταν ο μεγαλύτερος έρωτας της ζωής της. Σε ένα τραγικό coup de chance, o Σερντάν θα πέθαινε σε αεροπορικό δυστύχημα ενώ ταξίδευε προς το Παρίσι για να συναντήσει την Πιάφ.
Ο τελευταίος σύζυγος της μεγάλης ερμηνεύτριας ήταν ο Έλληνας Théo Sarapo ή Θεοφάνης Λαμπούκας, όπως ήταν το πραγματικό του όνομα. Ο κατά 20 χρόνια μικρότερός της Theo ήταν πρώην κομμωτής, ηθοποιός και τραγουδιστής. Η Πιάφ τον φώναζε χαϊδευτικά, The Sagapo.
Το 1963 η Εντίθ Πιάφ, πάσχοντας από καρκίνο του ήπατος, έπεσε σε κόμμα. Τελικά, άφησε την τελευταία της πνοή στο πλευρό του Sarapo, σε ηλικία μόλις 47 ετών. Το ημερολόγιο έγραψε 10 Οκτωβρίου 1963.
Τα τελευταία της λόγια ήταν: «Ότι κάνεις σε αυτή τη ζωή, πρέπει να το πληρώνεις».
*Πηγή: Grace