ΡΟΖΑ: Η Χριστουγεννιάτικη μαύρη κωμωδία που δεν πρέπει να χάσετε στη Θεσσαλονίκη
Μια ξεκαρδιστική μαύρη κωμωδία που αναδομεί και αντιστρέφει μεγάλες φιλοσοφικές ανησυχίες,
Η ομάδα «δίpus άpterus» παρουσιάζει την πρώτη της θεατρική παράσταση και επιβεβαιώνει πως οι απόφοιτοι του Τμήματος Θεάτρου του Α.Π.Θ είναι παιδιά ταλαντούχα που ξεχωρίζουν και αφήνουν το δικό τους στίγμα στο θεατρικό γίγνεσθαι, αλλά χρειάζονται στήριξη, τον χώρο και τις συνθήκες για να μπορούν να δημιουργήσουν.
Η «Ρόζα» είναι πραγματικά η έκπληξη της φετινής χρονιάς. Μια ξεκαρδιστική μαύρη κωμωδία που αναδομεί και αντιστρέφει μεγάλες φιλοσοφικές ανησυχίες, προσφέρει άφθονο γέλιο αλλά και υπαρξιακές αναζητήσεις.
Δυο νέα, ταλαντούχα παιδιά ο Ιωάννης Καμπούρης και η Ανδρομάχη Μπαρδή αποφασίζουν να δημιουργήσουν την ομάδα «δίpus άpterus» με έδρα την Θεσσαλονίκη. Στόχος τους να συμμετέχουν σε όλη την δημιουργική διαδικασία μιας παράστασης από την επιλογή του κειμένου, την σκηνογραφία ακόμα και την σκηνοθεσία. Αν και υπερβολικά απαιτητική η εναλλαγή τόσων ρόλων και ευθυνών, αποφάσισαν στην πρώτη τους παράσταση να πειραματιστούν με την ιδέα η σκηνοθεσία να είναι συλλογικό αποτέλεσμα όλου του θιάσου.
Η ονομασία «Dipus Apterus» αποτελεί αναφορά σε μια ιστορία που δεν γνωρίζουμε με βεβαιότητα αν είναι πραγματική και στην οποία ο Πλάτωνας σε μια προσπάθεια να δώσει τον ορισμό στην ερώτηση «τι είναι ο άνθρωπος» τον χαρακτήρισε «Ζώον δίπουν άπτερον». Όταν το έμαθε ο Διογένης πήγε στη σχολή του Πλάτωνα με ένα μαδημένο κοτόπουλο λέγοντας «Ιδού ο άνθρωπος του Πλάτωνα».
Η ιστορία πέρα από αστεία κάνει σαφή την ποικιλότητα και τις πολλές όψεις της φιλοσοφίας.
Η Ανδρομάχη Μπαρδή εντόπισε σε ένα παλαιοβιβλιοπωλείο ένα αντίτυπο από το μυθιστόρημα «Ροζα» του Maurice Pons. Η σύνοψη στην πίσω όψη της κέντρισε το ενδιαφέρον. Όταν το διάβασε συνειδητοποίησε με ενθουσιασμό πως το κείμενο έχει έντονη θεατρικότητα. Η κύρια πλοκή έμεινε ως έχει, το υπόλοιπο άλλαξε εντελώς.

«Η ιστορία εκτυλίσσετε κάποια Χριστούγεννα σε ένα φανταστικό πριγκιπάτο της Γαλλίας….. Κάπως έτσι άλλωστε ξεκινούν όλα τα γιορτινά παραμύθια. Όμως το συγκεκριμένο εκτός από την εορταστική θαλπωρή κρύβει χιούμορ και ανατροπές.
Αναταραχή επικρατεί όταν μυστηριώδεις εξαφανίσεις αρχίζουν να αναστατώνουν το στρατόπεδο. Όλες οι υποψίες στρέφονται προς μια ταβέρνα και τη μυστηριώδη ιδιοκτήτριά της, την Ρόζα. Η παρακολούθηση της ταβέρνας εντείνεται, στρατιώτες στέλνονται ως εθελοντές, μα κανείς δεν επιστρέφει. Ποια δύναμη κρύβεται πίσω από τη γοητεία της Ρόζας»;

Το στρατόπεδο ως χώρος εξαναγκαστικής καταπίεσης και ανελευθερίας έχει πρωταγωνιστήσει σε πολλά βιβλία και ταινίες με χαρακτηριστικότερη το «Ανταύγειες σε Χρυσά μάτια» βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Κάρσον ΜακΚάλερς με πρωταγωνιστές των Μάρλον Μπράντο και την Λιζ Τέηλορ, το οποίο βρίθει από συμβολισμούς. Το λευκό άλογο που ακούει στο όνομα Thunderbird είναι το όχημα προς το δάσος, την φύση, την επαφή με το πρωτογενές, η απόδραση από το αποστειρωμένο και σκοτεινό περιβάλλον της πειθαρχίας.
Στην Ρόζα ο χώρος αυτός δεν είναι απλά η ταβέρνα αλλά η ανάβαση από την σκάλα προς το δωμάτιο της ιδιοκτήτριας. Αυτή η εξύψωση που στον Ορφέα γίνεται η διαφυγή από την κόλαση αρκεί να την αφήσεις πίσω σου.

Τι είναι τελικά το δωμάτιο της Ρόζας; Και γιατί στέλνετε ένας ακόμα «αναλώσιμος» στρατιώτης δεμένος σφιχτά με αλυσίδες που προβάλουν από το σώμα του σαν ομφάλιος λώρος; Το κρυμμένο σύμπαν του δωματίου μπορεί να του χαρίσει την ευτυχία; Μπορεί να του δώσει μια νέα ζωή;
Μια σκέψη που κάνουν σχεδόν όλοι οι άνθρωποι στην πορεία της ζωής τους είναι να μπορούσαν να συνδεθούν με τον ομφάλια λώρο και την γέννηση τους, να αναδημιουργήσουν και να ζήσουν ξανά την χαμένη παιδικότητα, τις ευκαιρίες, να γίνουν κάτι διαφορετικό, να αλλάξουν αποφάσεις και γεγονότα. Μήπως όμως τελικά αυτό που μας χωρίζει από το να ζήσουμε την ζωή μας όπως την επιθυμούμε είναι η δική μας αδράνεια; Ο δικός μας τρόπος ζωής ορίζει την έκβαση διότι όπως σωστά αναφέρει ο Καβάφης «η πόλις θα σε ακολουθεί». Η πάλη μας προς οτιδήποτε διαφορετικό, ο φόβος να διαβούμε τα όρια που μας χωρίζουν από την πραγματική μας ευτυχία μπορεί να είναι το μοναδικό εμπόδιο. Όλοι κατά βάθος θέλουν να αναζητήσουν αυτό που υπάρχει πέρα από τα όρια. Άλλοι φοβούνται, άλλοι τολμούν. Τι υπάρχει όμως πίσω από την πόρτα, στο δωμάτιο από το οποίο κανείς δεν βγαίνει ξανά ο ίδιος;

Αναζητήστε τις απαντήσεις σε μια ξεκαρδιστικά αστεία διασκευή, εμπνευσμένη σκηνοθεσία, υπέροχα σκηνικά και εξαιρετικές ερμηνείες από τους Ιωάννη Καμπούρη, Ανδρομάχη Μπάρδη (που μπορείτε επίσης να απολαύσετε κάθε Δευτέρα και Τρίτη στους “Ιππής meta”, διασκευή της κωμωδίας Ιππείς του Αριστοφάνη) και τους Γιώργο Κωνσταντίνου και τον Σωτήρη Ρουμελιώτη που έχει σκηνοθετήσει μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες παραστάσεις τον τελευταίων ετών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

“ΡΟΖΑ” από την ομάδα δίpus άpterus
Στο ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (Κωνσταντινουπόλεως 75)
Στις 25,26,27, 29,30/12 και 1,2,3/1
Ώρα έναρξης: 21.00
Προπώληση Εισιτηρίων: Στο ταμείο του Θεάτρου (Κωνσταντινουπόλεως 75)
Ηλεκτρονική Προπώληση: More.com
Πληροφορίες Εκδήλωσης: https://fb.me/e/58P3w8hOe
ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ:
- Κείμενο: Ιωάννης Καμπούρης, Ανδρομάχη Μπάρδη
(Εμπνευσμένο από το μυθιστόρημα «Ροζα» του Maurice Pons)
- Σκηνοθεσία: ο θίασος
- Σκηνογραφία / Ενδυματολογία: Νίκη Αγγελίδου
- Φωτισμοί: Σωτήρης Ρουμελιώτης
- Γραφιστική Επιμέλεια: elaris
- Φωτογραφίες Promo: Βιβή Μπαρδή
- Φωτογραφίες παράστασης: Λευτέρης Τσινάρης
- Επικοινωνία: Άγγελος Κουρέπης, Ελευθερία Καμπαγιοβάννη
- Διεύθυνση Παραγωγής: Άγγελος Κουρέπης
- Παραγωγή: δίpus άpterus x Triple Threat Productions
Επί σκηνής
Ιωάννης Καμπούρης, Γιώργος Κωνσταντίνου, Ανδρομάχη Μπάρδη, Σωτήρης Ρουμελιώτης


