Απεργία διαρκείας στα αρχαιολογικά έργα του Μετρό;
Σε στάση εργασίας προχώρησαν σήμερα οι εργαζόμενοι ζητώντας την εφαρμογή 5νθήμερης εργασίας! - Πολλά και εξαιρετικά τα νέα ευρήματα
Με απεργία διαρκείας απειλούν οι εργαζόμενοι στα αρχαιολογικά έργα του Μετρό Θεσσαλονίκης, λόγω της επιμονής του υπουργείου Πολιτισμού, να εργάζονται 6 ημέρες την εβδομάδα!
Οι 230 εργαζόμενοι στα αρχαιολογικά έργα, σήμερα το μεσημέρι, προχώρησαν σε στάση εργασίας στην απογευματινή βάρδια, δηλαδή 2μμ – 10μμ, καλώντας την αρμόδια 9η Εφορεία Αρχαιοτήτων, που εποπτεύει τις εργασίες και το υπουργείο Πολιτισμού, να σεβαστούν τα εργασιακά δικαιώματα των εργαζομένων και να εφαρμόσουν το πενθήμερο. Διαφορετικά από αύριο, θα προχωρήσουν σε απεργιακή κινητοποίηση διαρκείας.
Όπως αναφέρουν η ανάδοχος εταιρία του έργου, ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ και η Αττικό Μετρό Α.Ε που είναι ο υπεύθυνος κρατικός φορέας για το Μετρό Θεσσαλονίκης, δεν έχουν καμία αντίρρηση για την εφαρμογή της 5νθήμερης εβδομάδας εργασίας στα αρχαιολογικά έργα.
Επιπρόσθετα εξηγούν ότι οι συνθήκες εργασίας στα αρχαιολογικά σκάμματα, δεν είναι ιδανικές και δεν προσφέρονται για υπερβάσεις στα ωράρια απασχόλησης, καθώς αυτό τελικά δεν αποβαίνει υπέρ της παραγωγικότητας της εργασίας.
«Όταν ένας εργαζόμενος καλείται να δουλέψει μέχρι τις 10 το βράδυ του Σαββάτου σε συνθήκες εργασίας με έντονη υγρασία, καθότι εργαζόμαστε μέσα στις λάσπες, και καλείται ξανά να δουλέψει τη Δευτέρα το πρωί, αν μη τι άλλο αυτό είναι εξαντλητικό και δεν συμβάλει σε τίποτα στην εξέλιξη των εργασιών», τονίζει ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων στο Αρχαιολογικό Τμήμα του Μετρό Θεσσαλονίκης, Γιώργος Γκαλέτσας, τονίζοντας πως «μέχρι σήμερα οι εργαζόμενοι σε πολύ δύσκολες συνθήκες προχώρησαν το αρχαιολογικό έργο, το οποίο ολοκληρώνεται σε 2-3 μήνες».
Οι εργαζόμενοι τονίζουν ότι η 9η Εφορεία Αρχαιοτήτων, επιμένει στην 6ήμερη εργασίας, ακολουθώντας προφανώς οδηγίες από το υπουργείο Πολιτισμού και την Λίνα Μενδώνη, για συνεχή εντατικοποίηση των εργασιών προκειμένου να επισπευσθεί η ολοκλήρωση των έργων.
“Εδώ που έφτασε το σκάμμα εμείς το φτάσαμε και όχι οι αρχαιολόγοι”, τονίζουν οι εργαζόμενοι του Μετρό και ζητούν η υπηρεσία να τηρήσει τις υποσχέσεις της ενώ αφήνουν αιχμές για κάποιους που θέλουν ίσως “να γράφουν σαββατιάτικες υπερωρίες”.
Ωστόσο είναι εμφανές ότι μετά τις τελευταίες εξελίξεις, με τις καθυστερήσεις στο διαγωνισμό για το φορέα διαχείρισης του Μετρό Θεσσαλονίκης, αλλά και σε τμήματα του κατασκευαστικού τομέα, που καθιστούν ανέφικτο το στόχο το έργο να παραδοθεί στο τέλος του 2023, η κυβέρνηση πιέζει σε όλα τα επίπεδα για επίσπευση των εργασιών για καθαρά προεκλογικούς λόγους.
Η εικόνα όμως στο σκάμμα των αρχαιολογικών έργων μιλάει από μόνη της:
Πολλά τα ευρήματα
Σε ότι αφορά τις ίδιες τις αρχαιολογικές εργασίες, τα ευρήματα που έρχονται στο φως από την αρχαιολογική σκαπάνη στο σταθμό Βενιζέλου είναι πολλά και εξαιρετικής ιστορικής σημαίας και αξίας.
Τα περισσότερα είναι της ρωμαικής περιόδου και πρόκειται για πολλά χρυσά κοσμήματα, νομίσματα και κεραμικά ενώ βρέθηκε και ένα μαρμάρινο άγαλμα ύψους ενός μέτρου.
Αυτή τη στιγμή οι εργασίες γίνονται στα 5 μέτρα βάθος και θα πρέπει να κατέβουν στα 7 μέτρα, με στόχο μέχρι τον Απρίλιο να έχουν ολοκληρωθεί οι αρχαιολογικές εργασίες. Ακολούθως να ολοκληρωθεί και το κατασκευαστικό τμήμα του σταθμού Βενιζέλου, ώστε να ξεκινήσει η επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων.