Διεθνή

Πως οι influencers γίνονται το μέλλον των επιχειρήσεων

Τελικά, για πολλούς δεν είναι απλώς μια τάση. είναι ο τρόπος για να βιοποριστούν

Νίκος Γκάγιας
πως-οι-influencers-γίνονται-το-μέλλον-των-επιχει-1072865
Νίκος Γκάγιας

Το κομμάτι του influencing έχει γίνει μία μεγάλη επιχείρηση για τους content creators και οι εταιρείες έχουν αρχίσει να το παρατηρούν. 

Παραδοσιακά τα brands συνεργάζονται με influencers για συγκεκριμένες χορηγούμενες τοποθετήσεις προϊόντων. Ωστόσο, όλο και περισσότερο, ενσωματώνουν αυτούς τους δημιουργούς στις βασικές στρατηγικές marketing και στις ομάδες τους.

Πολλά εδραιωμένα brand έχουν επιτύχει με αυτό τον τρόπο, όπως η συνεργασία της Dunkin με την Charli D’Amelio και η συνεργασία της MAC με τη Sabrina Bahsoon. Και σύμφωνα με το Influencer Marketing Hub, ο κλάδος του Influencer Marketing αναμένεται να αυξηθεί σε περίπου 21,1 δισεκατομμύρια δολάρια (17,4 δις £) το 2023, με το TikTok να είναι το πιο δημοφιλές κανάλι.

Δεν είναι νέο φαινόμενο οι εταιρείες να συνεργάζονται με μεγάλα ονόματα για να προωθήσουν τις υπηρεσίες τους. Ωστόσο, η άνοδος και η ενσωμάτωση των κοινωνικών πλατφορμών ως τρόποι μεγάλης προβολής μέσω χορηγιών εκτόξευσε την ελκυστικότητα του μάρκετινγκ μέσω συνεργασιών σε μια άλλη στρατόσφαιρα.

«Βρισκόμαστε σε μια εποχή όπου τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης δεν κατέχουν πλέον το μονοπώλιο στη διάδοση πληροφοριών», λέει η Hilary Gorbould, υπεύθυνη μάρκετινγκ επιρροών στη Redgert Comms με έδρα τη Στοκχόλμη.

Καθώς τα social media κερδίζουν όλο και μεγαλύτερο μέρος της πίτας, λέει, όχι μόνο εξασφαλίζουν έσοδα αλλά επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να βρουν με περισσότερη ακρίβεια τους ιδανικούς πελάτες.

Ως εκ τούτου, τόσο οι μικρές όσο και οι μεγάλες εταιρείες κάνουν τώρα τις συνεργασίες με infliencers. Και οι ειδικοί λένε ότι όλο και περισσότερο, οι συνεργασίες αυτές θα γίνουν το μέλλον των επιχειρήσεων.

Ορισμένες επιχειρήσεις προτιμούν influencers με εκατομμύρια followers, όπως ο D’Amelio ή αθλητές και διασημότητες – τους οποίους ο Gorbould αποκαλεί «μέγα» influencers. Αλλά αυτές οι συνεργασίες κοστίζουν πολύ.

Γι’ αυτό η άνοδος των “micro” influencers, με πλήθος followers μεταξύ 10.000 και 100.000 και “mid-tier” influencers, με followers έως και μισό εκατομμύριο, έχει γίνει πολύτιμοι μοχλοί για την αύξηση των εσόδων.

Εάν τα brands αποφασίσουν να μεταφέρουν τις συνεργασίες με influencers σε παραδοσιακά κανάλια, όπως διαφημίσεις ή εμφανίσεις σε εκδηλώσεις, ή εάν επιλέξουν να συμπεριλάβουν δικαιώματα αποκλειστικότητας και χρήσης που εμποδίζουν τους influencers να προωθήσουν ανταγωνιστικά προϊόντα, αυτό μπορεί να κοστίσει ακριβά.

«Σε έναν κόσμο όπου η προσοχή των καταναλωτών είναι φευγαλέα, οι influencers αναδεικνύονται ως φάρος αυθεντικότητας και αξιοπιστίας, προσφέροντας μια ανθρώπινη επαφή που συχνά λείπει από τις συμβατικές εταιρικές επικοινωνίες», λέει η Karen Freberg, καθηγήτρια στρατηγικής επικοινωνίας στο Πανεπιστήμιο του Louisville.

“Οι καταναλωτές, συνηθισμένοι στην προβλεψιμότητα των εταιρικών μηνυμάτων, αναζητούν ολοένα και περισσότερο γνήσιες αλληλεπιδράσεις και συνδέσεις. Όταν βλέπουν μια διαφήμιση ή λαμβάνουν ένα email, σκέφτονται, “Εντάξει, το έχω ξαναδεί” και η προσοχή τους έχει μετατοπιστεί.”

Η ίδια προσθέτει, «η ανθρώπινη πτυχή ενός influencer είναι αυτό που τον κάνει να ξεχωρίζει», γεγονός που μπορεί να τον κάνει εξαιρετικά αποτελεσματικό.

Μια κερδοφόρα στρατηγική

Το νόημα αυτών των συνεργασιών, φυσικά, είναι να υπάρξει κάποιο κέρδος. Μία κοινή μέτρηση είναι οι πωλήσεις που έγιναν.

«Οι επωνυμίες μπορούν πράγματι να παρακολουθούν την απήχηση μέσω συνδέσμων ή κωδικών έκπτωσης» τονίζει ο Samuel Burgess, σύμβουλος με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, ο οποίος διαχειριζόταν προηγουμένως το πρόγραμμα μάρκετινγκ αθλητών και influencer της Gymshark.

Το τι θεωρείται «καλό» για μια επωνυμία βέβαια ποικίλλει μεταξύ συνεργασιών και στρατηγικών.

Για την Trigwell Cosmetics, μια διαδικτυακή μάρκα μακιγιάζ που ιδρύθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το influencer marketing είναι το «ψωμί και το βούτυρο», λέει η διευθύνουσα σύμβουλος Zoe Trigwell, με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο. Τα δεδομένα που κοινοποιήθηκαν στο BBC δείχνουν ότι η στρατηγική μάρκετινγκ απέφερε περίπου το 25% του ετήσιου τζίρου των 2,9 εκατομμυρίων λιρών το 2022. Για την πιο επιτυχημένη καμπάνια με influencers τον Δεκέμβριο, έστειλαν δωρεάν προϊόντα και εκείνοι στη συνέχεια παρουσίασαν αυτά τα προϊόντα στα προφίλ τους TikTok και κέρδιζε προμήθεια κάθε φορά που γινόταν μια πώληση. Ως αποτέλεσμα, η Trigwell πούλησε 2.500 περιορισμένες εκδόσεις πούδρας σε πεντέμισι ώρες.

Καθώς οι influencers αυξάνονται και το κοινό τους εμπιστεύεται, αυτό μεταφράζεται σε υψηλότερη αξιοπιστία και αυθεντικότητα για την επωνυμία με την οποία συνεργάζονται.

Είναι σημαντικό ότι οι influencers μπορούν να είναι μια πολύτιμη πηγή για την ενίσχυση της φήμης της επωνυμίας.

Το δίκοπο μαχαίρι

Ωστόσο, το μάρκετινγκ με influencers δεν είναι αλάνθαστο, ειδικά σε αυτό το στάδιο.

«Οι influencers μπορούν να είναι θεαματικοί σε καμπάνιες», λέει ο Freberg. «Ωστόσο, μια και μόνο διαμάχη μπορεί να αμαυρώσει σοβαρά τη φήμη μιας μάρκας».

Στη συνέχεια, το βάρος συχνά μετατίθεται στις επωνυμίες για να κάνουν τον έλεγχο, λέει ο Freberg, “για να εξακριβωθούν τυχόν κόκκινες σημαίες ή ζητήματα που θα μπορούσαν να προκύψουν “.

Ένα σημαντικό ζήτημα για τις εταιρείες είναι οι δημιουργοί που χρησιμοποιούν διογκωμένους αριθμούς ακολούθων για να προσελκύσουν υψηλά αμειβόμενες συμφωνίες.

Ωστόσο, τα ψεύτικα δεδομένα αναγνωρίζονται ευκολότερα με την άνοδο των πλατφορμών ανάλυσης που δίνουν βαθύτερη εικόνα για το κοινό τους. Ωστόσο, υπάρχει ακόμη κίνδυνος, ειδικά με τα χρήματα που διακυβεύονται.

Ανεξάρτητα από αυτό, ο Ben Jeffries, Διευθύνων Σύμβουλος και συνιδρυτής του Influencer με έδρα τη Νέα Υόρκη, μιας εταιρείας και μιας πλατφόρμας που προσφέρει δεδομένα σε πραγματικό χρόνο για τους δημιουργούς και τις καμπάνιες τους, πιστεύει ότι εάν μια επωνυμία δεν χρησιμοποιεί μάρκετινγκ με influencers, χάνει – ή ακόμα και δεν συμβαδίζει με τις σύγχρονες τακτικές πωλήσεων.

Η εποχή αυτή μόλις ξεκινάει και οι επωνυμίες χρειάζεται όλο και περισσότερο να συνεχίσουν, λένε οι ειδικοί. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα καθώς η δύναμη των influencers αυξάνεται μόνο διακαναλικά. Ο Freberg λέει: «Βλέπουμε τους influencers να διαφοροποιούνται, παροτρύνοντας τους ακόλουθούς τους να εγγραφούν σε podcast, ενημερωτικά δελτία ή συγκεκριμένα κανάλια όπως το Instagram για να διατηρήσουν στενότερη αφοσίωση».

«Καθώς οι τάσεις της κοινωνίας και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αλλάζουν, τόσο οι marketers όσο και οι influencers θα εξελιχθούν παράλληλα», λέει. Τελικά, για πολλούς influencers, αυτό δεν είναι απλώς μια τάση. είναι ο τρόπος για να βιοποριστούν».

Πηγή: BBC

#TAGS
Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα