Για τις μικρές επιχειρήσεις ίσως η επιβίωση να εξαρτάται από την πεζοδρόμηση
Δοκιμάζεται σε διάφορες περιοχές.
Το πιο hot τραπέζι στα εστιατόρια του Jason Fernandez στην Τάμπα βρίσκεται σε ασυνήθιστη θέση, στην μέση της 7ης Λεωφόρου (δρόμος της Νέας Υόρκης).
Ο Fernandez ξεκίνησε την επαναλειτουργία των τριών εστιατορίων του αυτό των μήνα μετά την τοποθέτηση της κυβερνήτη της Φλόριντα Ron DeSantis ότι τα εστιατόρια μπορούν να σερβίρουν πελάτες στον χώρο, υπό την προϋπόθεση η χωρητικότητα να περιοριστεί στο 25% ενώ τα μέτρα της κοινωνικής απομόνωσης να τηρούνται.
Ο κυβερνήτης της Τάμπας ξεκίνησε μια δοκιμή δύο εβδομάδων ώστε να παραμείνουν κλειστοί οι δρόμοι για την κυκλοφορία των οχημάτων ώστε να εστιατόρια να μπορούν να επεκτείνουν την χωρητικότητα τους. Τοπικοί κυβερνήτες, όπως της Τάμπα ξανά σκέφτονται την χρησιμότητα των δρόμων ώστε να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να επιβιώσουν την πανδημία.
Πολλές πολιτείες αρχίζουν τις επαναλειτουργίες των επιχειρήσεων, περιορίζοντας αισθητά τον επιτρεπόμενο αριθμό ατόμων ανά επιχείρηση. Πόλεις σχεδιάζουν να αφαιρέσουν την στάθμευση δίπλα σε δρόμους ώστε εστιατόρια να μπορούν να μετακινήσουν τα τραπέζια τους στο οδόστρωμα. Με στόχο την επίτευξη των μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης αλλά και την λειτουργία των καταστημάτων.
Ο Fernadez είπε ότι δεν θα μπορούσε να κρατήσει το προσωπικό του ούτε να πληρώσει τους λογαριασμούς με το 25% της χωριτηκότητας. Πρόσθεσε ότι θα ήταν δύσκολο ακόμα και με το 50%. Αλλά με τις επιπλέον εξωτερικές θέσεις, η χωρητικότητα φτάνει στα 80% καθιστώντας το άνοιγμα του εστιατορίου δυνατό.
Αρχικά άνοιξε το μεξικανικό εστιατόριο του και σκόπευε να κλείσει μερικές μέρες μετά την γιορτή της μητέρας ώστε να δει πως πήγαν τα πράγματα. Αλλά η κίνηση της επιχείρησης ήταν αρκετά καλή την πρώτη βδομάδα επιστροφής που αποφάσισε να επαναλειτουργήσει με το συνηθισμένο ωράριο του καταστήματος. «Όλα τα προβλήματα που μπορεί να αντιμετωπίσεις όταν διοικείς ένα εστιατόριο, όπως την αργοπορία ενός busboy ή την έλλειψη κρασιού, δεν μοιάζουν τόσο σημαντικά όσο στο παρελθόν.»
Ο Fernandez ακολουθεί τις προφυλάξεις ώστε οι πελάτες να ενιαία ασφαλείς. Το προσωπικό φοράει μάσκες, τα μενού είναι μίας χρήσης, τα τραπέζια έχουν αποστάσεις τουλάχιστον δύο μέτρων. Τοπικός επιθεωρητής υγείας και ένα πυροσβέστης επισκέφτηκαν τα εστιατόρια του και συμβούλευσαν τους εργαζόμενους για τα μέτρα προστασίας.
Ο David Downey, Διευθύνων σύμβουλος της διεθνής ένωσης downtown θεωρεί ότι το κλείσιμο των δρόμων θα είναι σωτηρία για τις επιχειρήσεις. «Οι επιχειρήσεις υποφέρουν τόσο πολύ, που κάθε μέτρο που θα βοηθήσει τους ανθρώπους να βγουν από τα σπίτια τους και τις περιοχές τους με ένα διαχειρίσιμο τρόπο λειτουργεί προς όφελος τους.»
Περίπου 15 πόλεις παγκοσμίως έχουν λάβει μέτρα, επιτρέποντας τις επιχειρήσεις να χρησιμοποιήσουν τα πεζοδρόμια ή τους δρόμους, σύμφωνα με τον Mike Lydon, ιδρυτή του αστικού οργανισμού “Street plans”.
Η ανάγκη για επιπλέον χώρο είναι αναγκαία για παλαιότερες περιοχές με μικρά πεζοδρόμια όπως το Cincinnati. Ο Joe Rudemiller, αντιπρόεδρος μάρκετινγκ στο Cincinnati Center City Development Corporation «Λόγω του μεγέθους των περιοχών, πρέπει να συλλογιστούν αν θα ήταν λογικό να ανοίξουν τηρώντας τους κανόνες ασφαλείας.»
Ο Κυβερνήτης του Οχάιο, Mike DeWine επέτρεψε τα καταστήματα να λειτουργήσουν τους εξωτερικούς χώρους στις 15 Μαΐου, και τις εσωτερικές λίγες μέρες μετά, τηρώντας την απόσταση δύο μέτρων.
Μερικές πόλεις έχουν ενθαρρυνθεί από προηγούμενες φορές που έκλεισαν οι δρόμοι, όπου περισσότερη έκταση «δόθηκε» στους πεζούς και στους ποδηλάτες. Δεν είναι ξεκάθαρο αν το κλείσιμο στόχευε να βοηθήσει πεζούς αλλά και τις επιχειρήσεις του τετραγώνου.
Ο δήμαρχος του Σαν Ματέο, Joe Goethals κήρυξε το πρόγραμμα για τους πεζούς «Απίστευτα επιτυχημένο». Αυτή την στιγμή ο ίδιος στοχεύει να βρει τρόπο όπου το κλείσιμο των δρόμων θα ευνοήσει τα καταστήματα. «Τα εστιατόρια δεν θα ξανά ανοίξουν αν πρέπει να έχουν μόνο τα μισά τραπέζια ή το ένα τρίτο.»
Κυβερνήτες συνεχίζουν να πειραματίζονται με τον καλύτερο τρόπο να επιτύχουν το κλείσιμο των δρόμων. Σε ένα μέρος της Τάμπας, αντί να κλείσουν τους δρόμους τα εστιατόρια χρησιμοποιούν τον χώρο στάθμευσης. Τοπικές γειτονίες ζητούνται να παρέχουν τον επιπλέον χώρο στάθμευσης στους δρόμους.
Ο δήμαρχος της Τάμπα, ane Castor δήλωσε πώς όλοι ήταν δεκτικοί μέχρι τώρα. «Προσπαθούμε να σταθούμε οικονομικά όσο πιο πετυχημένα μπορούμε. Ας κάνουμε μερικές παραχωρήσεις».
Πηγή Cnn business ρεπορτάζ του δημοσιογράφου Matt McFarland