Ελλάδα

«Ανησυχητικά» τα μαντάτα για την Μαρίνα της Αρετσούς στην Καλαμαριά

Προχωρά η δικαδικασία από το ΤΑΙΠΕΔ και σύντομα αναμένεται να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός

Χάρης Δημαράς
ανησυχητικά-τα-μαντάτα-για-την-μαρί-722617
Χάρης Δημαράς

Αποφασισμένο δείχνει το ΤΑΙΠΕΔ να προχωρήσει με γρήγορους ρυθμούς στην αξιοποίηση της Μαρίνας της Αρετσούς στην Καλαμαριά, με όρους όμως που δεν συνάδουν με αυτά που έχει επανειλημμένα ζητήσει η δημοτική αρχή της περιοχής και δεν απηχεί στις απόψεις της πλειοψηφίας της τοπικής κοινωνίας.

Είναι γνωστό πως το ΤΑΙΠΕΔ θέλει να προχωρήσει στην ιδιωτικοποίηση της περιοχής μέσω διαγωνισμού, μία διαδικασία που φαίνεται πως φτάνει στην ολοκλήρωσή της.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Parallaxi έχει φτάσει ήδη στα γραφεία του Δήμου Καλαμαριάς, αλλά και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας η πρόταση για την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου.

Μετά από την εν λόγω διαδικασία και τη διαβούλευση, θα ακολουθήσει η υπογραφή της ΚΥΑ από τα Υπουργεία Ναυτιλίας και Περιβάλλοντος  και στη συνέχεια η προκήρυξη του διαγωνισμού.

Τα νέα είναι λοιπόν κρίνονται ως «ανησυχητικά», υπό την έννοια πως μέσα σε διάστημα λίγων ημερών είναι να πιθανό να προχωρήσει ο διαγωνισμός και να προκύψει ο επενδυτής που θα βάλει μπρος το master plan, που έχει ήδη εγκριθεί και προβλέπει μεταξυ άλλων δόμηση μεγάλου μέρους της έκτασης που θα παραχωρηθεί.

Υπενθυμίζεται πως μία φορά ήδη ο διαγωνισμός είχε κριθεί άκυρος το Φεβρουάριο του ΄22 μετά από προσφυγή του Δήμου στο ΣτΕ.

Το Ταμείο έκτοτε προχώρησε στην εκπόνηση της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) που συνοδεύει το master plan, ακολούθησε η έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος και πλέον η διαδικασία μπαίνει στην τελική της ευθεία.

Τι είχε ζητήσει η Αράπογλου

Η δήμαρχος Καλαμαριάς Χρύσα Αράπογλου πρόσφατα είχε ζητήσει, σε συνάντηση με τον ΤΑΙΠΕΔ, να δημιουργηθεί ομάδα εργασίας με τη συμμετοχή τόσο του Ταμείου όσο και του Δήμου, για να καταλήξουν σε μία από κοινού λύση.

Ωστόσο η νέα εξέλιξη φαίνεται ότι δημιουργεί και πάλι μια κατάσταση που μπορεί να οδηγήσει στα άκρα, καθώς στο Δήμο δεν είναι διατιθεμένοι να δεχθούν τους συγκεκριμένους όρους και θα διεκδικήσουν κα πάλι με κάθε τρόπο τη μη υλοποίηση του συγκεκριμένου σχεδίου.

Είναι ενάντια στη δόμηση 14.000 τ.μ. με χρήσεις τουριστικές, που θα περιλαμβάνουν ξενοδοχείο, κατοικίες, εμπορικά καταστήματα. Θυμίζουμε πως έχει ήδη καταθέσει στο ΣτΕ  αίτηση ακύρωσης του Προεδρικού Διατάγματος.

Σήμερα η Μαρίνα διαθέτει 242 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη μέχρι 30m μήκος. Η χερσαία ζώνη της μαρίνας είναι 77.825m2.

Τα σχέδια αξιοποίησης

Η ΣΜΠΕ που είχε εκπονηθεί προβλέπει δύο εναλλακτικές δυνατότητες αξιοποίησης, από τις οποίες προκρίνεται η πρώτη που προβλέπει μέγιστη συνολική εκμετάλλευση 14.900 τ.μ. και γενικό συντελεστή δόμησης επί του συνόλου της χερσαίας ζώνης 0,194.

Η εν λόγω λοιπόν, λύση αξιοποίησης προβλέπει την ανάπτυξη της χερσαίας ζώνης της μαρίνας με τα εξής χαρακτηριστικά:

– Συνολική επιφάνεια 77 στρέμματα περίπου εκ των οποίων 75,5 στρέμματα υφίστανται και 1,5 στρέμμα περίπου θα προκύψει από επιχώσεις.

– Επιτρεπόμενες κατηγορίες χρήσεων:

– διοίκησης και λειτουργίας της μαρίνας (όπως κτίριο διοίκησης, πύργο ελέγχου, καταστήματα ναυτιλιακών ειδών, super market, αποθηκευτικούς χώρους, χώρους υγιεινής, χώρους Η/Μ εγκαταστάσεων κλπ.), – χερσαίας απόθεσης και συντήρησης σκαφών (όπως υπαίθριο χώρο χερσαίας απόθεσης και συντήρησης σκαφών, υπόστεγα συντήρησης και φύλαξης σκαφών, εργαστήρια, γραφεία, αποθηκευτικούς χώρους κλπ.),

– τουρισμού

– αναψυχής (όπως αθλητικές εγκαταστάσεις, spa, εστιατόρια, αναψυκτήρια, εμπορικά καταστήματα, ξενοδοχείο, εκθεσιακό

– συνεδριακό χώρο, χώρους πολιτιστικών δραστηριοτήτων, παιδικές χαρές – παιδότοπους κλπ.),

– κατοικίας Μάλιστα τα σπίτια προτείνεται να είναι μέχρι 8,5 μ + ύψος στέγης, και θα χωροθετηθούν σε μια έκταση 11,5 στρεμμάτων με μέγιστο ποσοστό κάλυψης 40%, και επιτρεπόμενη δόμηση περίπου 9 χιλιάδες τ.μ.

Όσον αφορά στη θαλάσσια ζώνη, προτείνεται η χωροθέτηση θαλάσσιας ζώνης συνολικού εμβαδού 165 στρεμμάτων περίπου εντός της οποίας εκτείνεται η λιμενολεκάνη της μαρίνας.

Έτσι, διατηρούνται ως έχουν και σήμερα η μορφή της λιμενολεκάνης, καθώς και οι λιμενικές υποδομές της μαρίνας, με μόνη προσθήκη την μικρής κλίμακας διαπλάτυνση στη νότια πλευρά του προβλήτα ΖΗ.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα