Άνοδος στις τιμές τροφίμων, άνοδος και στον τζίρο των σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με νέα έρευνα

Στροφή των καταναλωτών στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Parallaxi
άνοδος-στις-τιμές-τροφίμων-άνοδος-και-1186996
Parallaxi

Σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας ανάλυσης αγοράς Circana, το 2024 καταγράφηκε άνοδος 2,6% στον τζίρο των καταστημάτων από 1.000-2.500 τ.μ. σε σχέση με το 2023.

Συνολικά η αγορά εμφάνισε τζίρο 12,1 δισ. ευρώ έναντι 11,8 δισ. ευρώ το 2023. Οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν κατά 3,1% και ειδικά σε τουριστικές περιοχές, όπως η Κρήτη (5,2%), η Πελοπόννησος (+3,1%), η Θεσσαλονίκη (+2,7%), η Αττική (2%). Ακόμα, τα στοιχεία για 5,5% ενίσχυση της προτίμησης στα μικρότερα σημεία πώλησης δείχνουν την ανάγκη για καθημερινές αγορές.

Τα είδη διατροφής είναι η μόνη ανάμεσα στις τρεις μεγάλες κατηγορίες προϊόντων που συνεχίστηκαν οι ανατιμήσεις την περασμένη χρονιά, και μάλιστα κατά 2,8%. «Πρώτα» τα γαλακτοκομικά με αύξηση 6,1% και ακολουθούν τα αλκοολούχα ποτά με 5,1%, τα κατεψυγμένα τρόφιμα με 5% και τα αναψυκτικά με 4,6%.

Η τιμή ανά τεμάχιο στα τρόφιμα αυξήθηκε μεσοσταθμικά 0,7%, οδηγώντας περισσότερους καταναλωτές προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (pl), που είναι ψηλά στις επιλογές των καταναλωτών. Το μερίδιο τους επί του συνόλου των προϊόντων που πωλήθηκαν στα ράφια διαμορφώθηκε στο 26,7%, κατά 4,4 μονάδες σε σύγκριση με το 2023. Στον αντίποδα, οι τιμές στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής υποχώρησαν 3,1% και στα καθαριστικά 2,3%, λόγω αύξησης των προσφορών.

Σύμφωνα με την ίδια εταιρία, οι συνολικές πωλήσεις σε αξία στο οργανωμένο λιανεμπόριο το 12μηνο έφτασαν τα 12,148 δισ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 2,6%, ενώ οι τιμές είδαν οριακή μείωση, κατά -0,2% μεσοσταθμικά. Και η κατανάλωση, βάσει του όγκου των πωλήσεων, αυξήθηκε κατά 2,8% σε σύγκριση με το 2023. Όμως, αξίζει να σημειωθεί ότι, ενώ στη διάρκεια του 10μήνου –με εξαίρεση τον Φεβρουάριο– η κατανάλωση κατέγραφε ανοδική πορεία, το τελευταίο δίμηνο κινήθηκε πτωτικά.

Πηγή: Εφ.Συν.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα