Νέος ΚΟΚ: Τι προβλέπεται τελικά για τα τροχόσπιτα – Ικανοποίηση από τους επαγγελματίες
Λύση φαίνεται πως βρέθηκε στο πρόβλημα της στάθμευσής τους, η οποία παραλίγο να καταστεί ολοκληρωτικά παράνομη πλην των οργανωμένων κάμπινγκ
Με ικανοποίηση υποδέχθηκε ο Σύλλογος Επαγγελματιών Αυτοκινούμενων & Ρυμουλκούμενων Τροχοσπίτων Ελλάδος (ΣΕΑΡΤΕ) τις διατάξεις του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που αφορούν την κυκλοφορία και τη στάθμευση-εξυπηρέτηση τροχόσπιτων εντός της ελληνικής επικράτειας.
Με ανακοίνωσή του, κάνει λόγο για «σαφή και διακριτό πλαίσιο σχετικά με τη στάθμευση τους εντός και εκτός κατοικημένης περιοχής, οριοθετώντας με λογική και σαφήνεια που μπορούν να σταθμεύσουν, χιλιάδες Έλληνες και ξένοι ταξιδιώτες με τα οχήματα τους».
Υπενθυμίζεται ότι με πρόσφατο νόμο, συγκεκριμένα τον 5170/2025 (άρθρο 27), άνοιγε ο δρόμος για ολική απαγόρευση στάμθμευσης των τροχόσπιτων σε όλη την ελληνική επικράτεια, πλην οργανωμένων κάμπινγκ. Ο ΣΕΑΡΤΕ είχε τότε κρούσε τον κώδωνα του κινδύνου, κάνοντας λόγο για δυσφήμιση της χώρας και αποκλεισμό μίας μεγάλης μερίδας ταξιδιωτών, που δεν θα μπορούν να σταθμεύσουν ούτε ολιγόλεπτα, ώστε να ξεκουραστούν ή να κάνουν μία αγορά.
Πλέον, ο νέος ΚΟΚ φαίνεται να λύνει οριστικά το ζήτημα, εξηγώντας αναλυτικά το τι θα ισχύει.
Συγκρκριμένα:
- Eντός κατοικημένων περιοχών επιτρέπεται χωρίς χρονικό περιορισμό η στάθμευση για αυτοκινούμενα τροχόσπιτα έως 7,5 μέτρα και πάνω πό αυτό το όριο, η στάθμευση ορίζεται έως 24 ώρες. Το ίδιο ισχύει και για τα ρυμουλκούμενα.
- Εκτός κατοικημένων περιοχών, με βάση το νέο νόμο, η στάθμευση επιτρέπεται χωρίς περιορισμούς, στους ειδικά διαμορφωμένους χώρους ή – όπου δεν υπάρχουν – στο δεξί άκρο του δρόμου, χωρίς να παρεμποδίζεται η κυκλοφορία.
- Για πρώτη φορά, προσδιορίζεται με νομική σαφήνεια ότι τα τροχόσπιτα, από τον σχεδιασμό και την κατασκευή τους, προορίζονται για διαμονή κατά τη στάθμευση, και αυτό θεσμοθετείται επίσημα στο άρθρο 4, παρ. 69 του νέου ΚΟΚ
Σε ανακοίνωσή του, ο Σύλλογος προσθέτει ότι «ο περιοδεύων τουρισμός, με σεβασμό στο περιβάλλον και με ισχυρή κουλτούρα ελευθερίας και ανακάλυψης, αποκτά πλέον την αναγκαία θεσμική θωράκιση» και επισημαίνεται ότι νέος νόμος “θεμελιώνει το δικαίωμα ισότιμης κυκλοφορίας και στάθμευσης των τροχόσπιτων” και δίνει πνοή σε έναν ολόκληρο κλάδο με τεράστιες αναπτυξιακές δυνατότητες.
Παράλληλα, δηλώνεται ότι «Η πρωτοβουλία Κυρανάκη, που στήριξε τεχνικά και πολιτικά την ενσωμάτωση των συγκεκριμένων ρυθμίσεων, κλείνει την πόρτα στην αυθαιρεσία και ανοίγει την πόρτα στον οργανωμένο τουρισμό με τροχόσπιτο, που μπορεί να φέρει έσοδα σε τοπικές κοινωνίες εκτός των κλασικών τουριστικών ροών».