«Πόσα ατυχήματα πρέπει να γίνουν στο Διάπορο για να επέμβει επιτέλους ο υπουργός;»

SOS εκπέμπει για μία ακόμη φορά ο Ναυτικός Σύνδεσμος Όρμου Παναγιάς μετά τη σύγκρουση σκαφών με αποτέλεσμα τον τραυματισμό 13χρονης

Parallaxi
πόσα-ατυχήματα-πρέπει-να-γίνουν-στο-δ-1210319
Parallaxi

SOS εκπέμπει για μία ακόμη φορά ο Ναυτικός Σύνδεσμος Όρμου Παναγιάς σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί στη νήσο Διάπορο της Χαλκιδικής.

Αφορμή στάθηκε ο τραυματισμός 13χρονης μετά από σύγκρουση του σκάφους στο οποίο επέβαινε με άλλο επαγγελματικό σκάφος, ένα περιστατικό που έρχεται να προστεθεί σε μία σειρά άλλων που σημειώνονται τα τελευταία χρόνια στη θαλάσσια περιοχή και τα οποία έχει αναδείξει η parallaxi.

Στην ανακοίνωσή του ο Ναυτικός Σύνδεσμος Όρμου Παναγιάς αναφέρει:

Δεν γίνεται σ ένα στενό δίαυλο 3,5 ν.μ όπως ο Διάπορος να κυκλοφορούν 600-700 ενοικιαζόμενα ταχύπλοα που τα οδηγούν άνθρωποι χωρίς δίπλωμα και με μηδενική συνήθως ναυτική παιδεία..

Δεν γίνεται βάρκες με μηχανές 40-50 ίππων (άσε τι αναγράφεται στα καπάκια τους…) που μπορούν άνετα να πιάσουν ταχύτητες 25+ μίλια, να μη χαρακτηρίζονται ταχύπλοα και ν απαιτείται δίπλωμα, χάρη σ ένα σκανδαλώδη, επικίνδυνο κ φωτογραφικό Νόμο…

Δεν γίνεται σε βάρκα 5,5-6 μέτρων να επιτρέπονται 10 άτομα παστωμενα στην κυριολεξία..

Δεν είναι ασφαλές αφού η βάρκα με τέτοιο βάρος έχει μειωμένη ευστάθεια κ κινδυνεύει να ανατραπεί στο πρώτο μεσαίο πλάγιο κύμα..

Για να μπουν 10 άτομα σε Motor yacht ή Ιστιοφόρο ο Νόμος απαιτεί να’ναι πάνω από 12 μέτρα…

Το 2012 στο Δημαρχείο Σιθωνίας ,σε σύσκεψη “Αρμόδιων Φορέων” (Δήμαρχος, Αντιδήμαρχοι, Λιμενικό Σωμα) αποφασίστηκε- λένε- να ζητηθεί απ’ το Υπουργείο να μην εκδώσει άλλες άδειες για ενοικιαζόμενα..

Είχαν προηγηθεί 3 τουλάχιστον ατυχήματα με τραυματισμούς,το 1 θανατηφόρο…

Τοτε (2022) οι ενοικιαζομενες βάρκες ήταν περίπου 500..

Την επόμενη χρονιά αυξήθηκαν κ σήμερα πλησιάζουν τις 700 που σημαίνει ότι εκείνη η “σύσκεψη” έγινε για τα μάτια του κόσμου κλείνοντας παράλληλα το μάτι σε κάθε “ενδιαφερόμενο”

Δεν γίνεται λοιπόν τα κέρδη 70 (;) επιχειρηματιών να γίνονται σε βάρος της ασφάλειας και της σωματικής ακεραιότητας χιλιάδων λουομένων ή όσων ανυποψίαστοι χαίρονται τη θάλασσα με κάνω, sup, windsurf ή όσων αρμενίζουν με μικρά σκαφάκια..

Αλλά ούτε και των μεγάλων επαγγελματικών που τρέμει το φυλλοκάρδι του κάθε καπετάνιου από που θα του’ρθει και θα σκάσει επάνω του…

Καιρός να μπει ένα φρένο σ αυτή την κατάσταση από το αρμόδιο Υπουργείο:

– Όχι έκδοση νέων αδειών λειτουργίας επιχειρήσεων – Πλαφόν στις ήδη υφιστάμενες

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα