Ο κορονοϊός συνεχίζει να επελαύνει στη Δυτική Αττική, η οποία συνεχίζει να τελεί υπό καθεστώς αυστηρού lockdown για τον περιορισμό της διασποράς των κρουσμάτων. Μιλώντας σχετικά ο Νίκος Χαρδαλιάς ανάφερε πως «στη Δυτική Αττική, παρά την έντονη διαδημοτική των ενεργών κρουσμάτων τις προηγούμενες εβδομάδες, που μας προβλημάτισε έντονα, οι σαρωτικοί και στοχευμένοι έλεγχοι των κλιμακίων του ΕΟΔΥ τις τελευταίες ημέρες, δείχνουν ότι -ευτυχώς- δεν φαίνεται να υπάρχει ιδιαίτερα εκτεταμένη διασπορά και επιδημιολογικά clusters, που λειτουργούν ως πολλαπλασιαστές στην περιοχή. Σήμερα στον Δήμο Ασπρόπυργου υπάρχουν 179 ενεργά κρούσματα, στον Δήμο Ελευσίνας 78 και στον Δήμο Μάνδρας-Ειδυλλίας 25» τόνισε ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας.
Και συνέχισε: «Παρακολουθούμε αναλυτικά και αξιολογούμε όλα τα δεδομένα σε καθημερινή βάση. Την Πέμπτη θα τεθούν σε γνώση των επιδημιολόγων μας για τις δικές τους εισηγήσεις σχετικά με την παράταση ή όχι των επιπλέον αυστηρών περιοριστικών μέτρων που ισχύουν ως τα ξημερώματα της Παρασκευής».
«Καλούμε τους πολίτες αυτών των περιοχών να συνεχίσουν να εφαρμόζουν στο ακέραιο τα μέτρα ώστε να μπορέσουμε να προχωρήσουμε σε άρση τους όσο το ταχύτερο δυνατόν. Πρέπει να είναι ξεκάθαρο σε όλους ότι οι αποφάσεις μας βασίζονταν, βασίζονται και θα συνεχίζουν να βασίζονται στα σύνθετα επιδημιολογικά δεδομένα της κάθε περιοχής» κατέληξε ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας.
Κορονοϊός: 853 νέα κρούσματα – 491 διασωληνωμένοι – Παραμένει υψηλός ο αριθμός των θανάτων (πίνακες)
Κορονοϊός: Εκατοντάδες φορτηγά στα γαλλοβρετανικά σύνορα – Ανάμεσά τους κι Ελληνες
Ηεφοδιαστική αλυσίδα είναι όπως φαίνεται ένα από τα πρώτα «θύματα» των μέτρων απαγόρευσης που λαμβάνουν ευρωπαϊκές χώρες απέναντι στη Μεγάλη Βρετανία εξαιτίας της μεταλλαγμένης μορφής του κορονοϊού που εντοπίστηκε στη χώρα.
Ουρές χιλιομέτρων έχουν ήδη σχηματιστεί στα γαλλικά σύνορα τόσο στην ευρωσήραγγα (Eurotunnel) όσο και στο λιμάνι του Calais εξαιτίας της απαγόρευσης που κήρυξε η Γαλλία στην είσοδο όλων των φορτηγών και των οδηγών τους από το Ηνωμένο Βασίλειο. «Εγκλωβισμένοι» εκεί παρέμεναν έως χθες το βράδυ και 4 Ελληνες αυτοκινητιστές, όπως επισημαίνει στο «ethnos.gr» ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΟΦΑΕ), Απόστολος Κενανίδης.
Η ΟΦΑΕ έχει στείλει επιστολή για το ζήτημα σε όλα τα συναρμόδια υπουργεία χωρίς ακόμα να λάβει απάντηση. Το πρόβλημα, πάντως, έχει πολύ μεγαλύτερες διαστάσεις δεδομένου ότι στα σημεία αυτά έχουν ήδη συγκεντρωθεί πολυάριθμα φορτηγά ύστερα από την απόφαση της Γαλλίας να απαγορεύσει από τις 20 Δεκεμβρίου και για 48 ώρες σύμφωνα με την αρχική ανακοίνωση την είσοδό τους στη χώρα.
«Αυτό θέτει σε κίνδυνο το 85% όλων των εισαγωγών του Ηνωμένου Βασιλείου από την ΕΕ, ενώ παράλληλα διακόπτει κυριολεκτικά και την αλυσίδα εφοδιασμού μεταξύ Ε.Ε. και Ιρλανδίας» επισημαίνει η ΟΦΑΕ στην επιστολή της τονίζοντας ότι μεταξύ των μεταφερόμενων αγαθών συγκαταλέγονται τρόφιμα και φάρμακα.
Ο κ. Κενανίδης εκφράζει μάλιστα την ανησυχία ότι «τα εγκλωβισμένα φορτηγά οχήματα και τα κλειστά σύνορα, εκτιμάται πως θα επεκταθούν γρήγορα πέρα από το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία και τελικά θα επηρεάσουν κι άλλες αλυσίδες εφοδιασμού σε ολόκληρη την Ευρώπη».
Στην επιστολή τους οι εκπρόσωποι των αυτοκινητιστών διεθνών μεταφορών υπογραμμίζουν «το καθολικό κλείσιμο των συνόρων στις κινήσεις φορτηγών οπουδήποτε στην Ευρώπη είναι άνευ προηγουμένου στην τρέχουσα πανδημία. Τα φορτηγά κινούνται σε όλη την Ευρώπη καθ’ όλη την περίοδο της πανδημίας».
Για το λόγο αυτό καλεί τους αρμόδιους υπουργούς να συμβάλουν ώστε να βρεθεί λύση και να αποδεσμευτούν τα εγκλωβισμένα φορτηγά οχήματα και οι οδηγοί τους.
«Είναι σαφές πως οι οδηγοί που βρίσκονται εγκλωβισμένοι στις ουρές χιλιομέτρων που έχουν ήδη δημιουργηθεί και στις δύο πλευρές των αγγλο-γαλλικών συνόρων, διατρέχουν κίνδυνο για την υγεία τους και κατ’επέκταση για την δημόσια υγεία καθώς δημιουργούνται συνθήκες συνωστισμού, ενώ παράλληλα εάν δεν δοθούν σύντομα λύσεις, θα χρειαστεί και ανθρωπιστική βοήθεια για την επάρκεια των τροφίμων, του νερού καθώς και της πρόσβασης σε χώρους προσωπικής υγιεινής και ιατρικών μονάδων».
Να σημειωθεί ότι ήδη οι βρετανικές Αρχές βρίσκονται σε συνεννόηση με τις γαλλικές χωρίς ωστόσο να έχει υπάρξει ακόμα απόφαση για άρση της απαγόρευσης σε μία από τις πιο κρίσιμες εμπορευματικές διαδρομές της Ευρώπης.
Οι Ελληνες αυτοκινητιστές, πάντως, σύμφωνα με τον κ. Κενανίδη έχουν να παλέψουν και τον εχθρό της …καραντίνας: «Εχουμε ενημερώσει όλους τους αρμόδιους για τις συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού που δημιουργεί ο αναγκαστικός τριήμερος περιορισμούς που ισχύει μόνο για τους Ελληνες οδηγούς από οποιαδήποτε χώρα κι αν εισέρχονται στην Ελλάδα» καταλήγει.