Εικόνες διάλυσης στο δημοτικό παρκινγκ ποδηλάτων – “Πλιάτσικο” στις μπάρες στάθμευσης

Το οικόπεδο είναι ιδιοκτησία της ΕΤΑΔ – Πότε θα "ξηλωθεί" οριστικά και πως θα αξιοποιηθεί ο χώρος.

Φίλιππος Δεργιαδές
εικόνες-διάλυσης-στο-δημοτικό-παρκιν-1167718
Φίλιππος Δεργιαδές

Έρμαιο των καιρικών συνθηκών και των ασυνείδητων, έχει αφεθεί το δημοτικό ελεύθερο παρκινγκ ποδηλάτων, που βρίσκεται στη περιοχή μπροστά στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης και ήδη έχει τεθεί σε τροχιά απομάκρυνσης και αναμένεται να ξηλωθεί στο τέλος Ιουνίου.

Χωρίς ποδήλατα, με διαλυμένες και λειψές τις μπάρες στάθμευσης των ποδηλάτων, με τα αγριόχορτα να κάνουν αισθητή την παρουσία τους, το πολυδιαφημιζόμενο αυτό «μεγαλούργημα» της προηγούμενης δημοτικής αρχής Θεσσαλονίκης, που θα πρόσφερε υπηρεσίες “park and ride”, σήμερα θυμίζει μια εγκαταλελειμμένη «αλάνα», που εδώ και πολύ καιρό, αν όχι από τον καιρό που κατασκευάστηκε, είναι περιφρονημένη από τους χρήστες του ποδηλάτου.

Πολλές από τις μπάρες στάθμευσης ποδηλάτων έχουν ξηλωθεί, προφανώς από διάφορους ασυνείδητους που έχουν επιδοθεί σε πλιάτσικο, ενώ ακόμα και οι πινακίδες που προειδοποιούσαν ότι ο χώρος φυλάσσεται από κάμερες παρακολούθησης, έχουν αποκαθηλωθεί και πεταχτεί στο έδαφος.

Τα χιλιάδες ευρώ που ξοδεύτηκαν, αλλά και ο χρόνος που καταναλώθηκε για την κατασκευή του, έχουν πάει στράφι στο βωμό της αλαζονείας μιας δημοτικής εξουσίας που προφανώς αδυνατούσε να αφουγκραστεί τις πραγματικές ανάγκες των πολιτών ή να λάβει υπόψη της, διαφορετικές εισηγήσεις.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι σε διπλανό ιδιωτικό χώρο στάθμευσης, όπως  διαπιστώσαμε, υπήρχαν πολλά ποδήλατα που είχαν σταθμεύσει σε ειδικά φυλασσόμενο χώρο ενώ την ίδια ώρα το ελεύθερο δημοτικό παρκινγκ, ήταν ελεύθερο και άδειο από ποδήλατα. Γιατί άραγε;

Έργο βιτρίνας χωρίς αξία χρήσης

Από την εποχή που παραδόθηκε σε χρήση, το Μάρτιο του 2023, το δημοτικό  παρκινγκ ποδηλάτων αποδείχθηκε ένα φιάσκο και ένα έργο βιτρίνας, απ αυτά που αρέσκονται οι τοπικοί άρχοντες για να καλοπιάσουν τα εκλογικά ακροατήρια.

Ωστόσο τότε, παρά τις αντιρρήσεις και τις επισημάνσεις, ότι το έργο ήταν αχρείαστο η διοίκηση Ζέρβα το παρουσίασε ως πρωτοποριακό που θα πρόσφερε μοναδικές υπηρεσίες στους ποδηλάτες της πόλης.

Σε ανάρτηση του τότε ο Δημήτρης Μήτρου, πρώην τεχνικός σύμβουλος του δήμου σημείωνε πως «υπάρχει πλέον η δυνατότητα του park and ride για όσους θέλουν να χρησιμοποιήσουν τον νέο ποδηλατικό άξονα μήκους 6χλμ από το Μέγαρο Μουσικής έως τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό».

Επίσης ο τότε αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Μάκης Κυριζίδης τόνισε πως «ο χώρος στάθμευσης ποδηλάτων που δημιουργήθηκε στο συγκεκριμένο σημείο προβλέπεται στο ΣΒΑΚ, στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, το οποίο έχει ήδη εγκριθεί από το Δημοτικό Συμβούλιο, αλλά και από το αρμόδιο υπουργείο».

Η πραγματικότητα δυστυχώς για την πόλη, τους διέψευσε και το παρκινγκ ποδηλάτων οδεύει προς το οριστικό ξήλωμα του στο τέλος Ιουνίου.

“Το πάρκινγκ ποδηλάτων θα φύγει”  

Όπως τόνισε ο νυν αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων του δήμου Θεσσαλονίκης Πρόδρομος Νικηφορίδης, «θα παραμείνει μέχρι το τέλος Ιουνίου διότι θα χρειαστεί στα μέσα Ιουνίου για τους αγώνες τριάθλου στους οποίους συμμετέχουν και ποδηλατιστές. Μετά ο χώρος θα αδειάσει και τις μπάρες στάθμευσης θα τις τοποθετήσουμε σε διάφορα σημεία μέσα στην πόλη για τη στάθμευση των ποδηλάτων».

Σε ότι αφορά τη μελλοντική χρήση του χώρου, ο κ. Νικηφορίδης, ανέφερε ότι ακόμα δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος σχεδιασμός από το δήμο Θεσσαλονίκης, καθώς το οικόπεδο ανήκει στο δημόσιο και τελεί υπό τη διαχείριση της ΕΤΑΔ. Ωστόσο δεν διέψευσε τα σενάρια που θέλουν το χώρο να αξιοποιείται ως χώρος στάθμευσης για ΙΧ, ή μετατροπή του σε πάρκο σκύλων.

Σχετικά Αρθρα
Σχετικά Αρθρα